Документ скасований: Постанова НБУ № 17 від 03.03.2023

ПРАВЛIННЯ НАЦIОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

16.11.2007 N 412


Про затвердження Змiн до Iнструкцiї про мiжбанкiвський переказ коштiв в Українi в нацiональнiй валютi

Зареєстровано
в Мiнiстерствi юстицiї України
3 грудня 2007 р. за N 1337/14604


     Вiдповiдно до статтi 7 Закону України "Про Нацiональний банк України" та з метою приведення порядку вiдкриття кореспондентських рахункiв фiлiям банкiв України у вiдповiднiсть до вимог Закону України вiд 16.11.2006 N 358-V "Про внесення змiн до Закону України "Про банки i банкiвську дiяльнiсть"" Правлiння Нацiонального банку України постановляє:

     1. Затвердити Змiни до Iнструкцiї про мiжбанкiвський переказ коштiв в Українi в нацiональнiй валютi, затвердженої постановою Правлiння Нацiонального банку України вiд 16.08.2006 N 320, зареєстрованої в Мiнiстерствi юстицiї України 06.09.2006 за N 1035/12909, що додаються.

     2. Департаменту iнформатизацiї (А.С.Савченко) доопрацювати програмне забезпечення системи електронних платежiв Нацiонального банку України щодо автоматизованого зупинення власних видаткових операцiй банку (фiлiї) за кореспондентським рахунком, вiдкритим у Нацiональному банку України.

     3. Департаменту платiжних систем (Н.Г.Лапко) пiсля державної реєстрацiї в Мiнiстерствi юстицiї України довести змiст цiєї постанови до вiдома Операцiйного, територiальних управлiнь Нацiонального банку України та банкiв України.

     4. Постанова набирає чинностi через 10 днiв пiсля державної реєстрацiї в Мiнiстерствi юстицiї України.

Голова В.С.Стельмах

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Правлiння Нацiонального банку України
16.11.2007 N 412
Зареєстровано
в Мiнiстерствi юстицiї України
3 грудня 2007 р. за N 1337/14604

ЗМIНИ
до Iнструкцiї про мiжбанкiвський переказ коштiв в Українi в нацiональнiй валютi

     1. Пункт 1 глави 1 роздiлу I доповнити з урахуванням алфавiтного порядку термiном такого змiсту:

     "код банку - умовна шестизначна числова ознака, що iдентифiкує банк, фiлiю, iншу установу, розраховується Нацiональним банком i є обов'язковим реквiзитом Електронного технологiчного довiдника банкiв України та iнших установ i Довiдника учасникiв СЕП".

     2. У роздiлi II:

     2.1. У главi 1:

     останнiй абзац пункту 2 виключити;

     пiдпункт "в" пункту 3 виключити.

     У зв'язку з цим пiдпункти "г" - "з" уважати вiдповiдно пiдпунктами "в" - "ж";

     у пунктi 5 слова "в пiдпунктах "б", "ґ" - "з"" замiнити словами "в пiдпунктах "б", "г" - "ж"".

     2.2. Главу 3 викласти в такiй редакцiї:

"Глава 3. Електронний технологiчний довiдник банкiв України та iнших установ

     1. Департамент iнформатизацiї формує Електронний технологiчний довiдник банкiв України та iнших установ на пiдставi iнформацiї, що мiститься в електронному Державному реєстрi банкiв (далi - електронний реєстр).

     Електронний технологiчний довiдник банкiв України та iнших установ має обов'язково мiстити такi реквiзити:

     "назва банку (технологiчна)" - зазначається найменування банку (фiлiї), яке за потреби може скорочуватися [за умови, що в скороченому найменуваннi мiститиметься iнформацiя, достатня для однозначної iдентифiкацiї банку (фiлiї)]. Банк (фiлiя) використовує цей реквiзит у разi роздрукування мiжбанкiвського електронного розрахункового документа засобами САБ;

     "адреса електронної пошти в мережi Iнтернет АРМ-СЕП" i "адреса електронної пошти в мережi Iнтернет АРМ-НБУ-iнформацiйного" - призначенi для забезпечення безперервного функцiонування АРМ-СЕП i АРМ-НБУ-iнформацiйного в разi виникнення надзвичайних ситуацiй.

     Банк повiдомляє цi реквiзити одночасно з iнформацiєю, потрiбною для включення банку (фiлiї) в електронний реєстр або в разi внесення змiн до нього.

     Реквiзити "код банку", "iдентифiкатор учасника СЕП" розраховуються в автоматизованому режимi пiд час унесення iнформацiї в електронний реєстр.

     Iншi реквiзити Електронного технологiчного довiдника банкiв України та iнших установ i його структуру визначає Департамент iнформатизацiї, ураховуючи потреби iнформацiйних систем Нацiонального банку i банкiв, якi використовують цей довiдник.

     2. Департамент iнформатизацiї наприкiнцi кожного робочого дня розсилає оновлену версiю Електронного технологiчного довiдника банкiв України та iнших установ по всiй iнформацiйнiй мережi засобами системи ЕП".

     2.3. У главi 4:

     пункт 6 викласти в такiй редакцiї:

     "6. Територiальне управлiння пiсля отримання повiдомлення вiд банку (фiлiї) зобов'язане надiслати його до ЦРП засобами системи ЕП:

     у разi включення до Довiдника учасникiв СЕП нового учасника СЕП (безпосереднього) - не пiзнiше 13 години в той день, що передує дню, з якого банк (фiлiя) має бути включений до цього довiдника, i за умови, що вiн надiслав вiдкритi ключi АРМ-СЕП на сертифiкацiю;

     в iнших випадках - за два робочих днi до набрання чинностi змiнами";

     в абзацi першому пункту 7 слова "у той день" замiнити словами "наприкiнцi робочого дня";

     доповнити главу новим пунктом 9 такого змiсту:

     "9. Змiна реквiзиту "назва банку (технологiчна)" Довiдника учасникiв СЕП здiйснюється в автоматизованому режимi через один банкiвський день пiсля змiни цього реквiзиту в Електронному технологiчному довiднику банкiв України та iнших установ".

     У зв'язку з цим пункт 9 уважати пунктом 10;

     пункт 10 викласти в такiй редакцiї:

     "10. Пiд час виключення банку (фiлiї) з учасникiв СЕП значення його транзитного рахунку для сум, що не були пiдтвердженi банком - отримувачем коштiв, має дорiвнювати нулю. Банк (фiлiя) для виконання цiєї вимоги наприкiнцi останнього робочого дня в СЕП зобов'язаний прийняти всi файли В, що надiйшли на його адресу. Якщо банк (фiлiя) не виконав цю вимогу, то ЦРП наприкiнцi останнього робочого дня банку (фiлiї) у СЕП зобов'язана здiйснити квитування всiх файлiв В банку (фiлiї) та повiдомити про це територiальне управлiння за мiсцезнаходженням банку (фiлiї)";

     доповнити главу пунктом 11 такого змiсту:

     "11. Пiд час виключення з учасникiв СЕП банку (фiлiї), що має кореспондентський рахунок, значення його технiчного рахунку має дорiвнювати нулю. Банк (фiлiя) для виконання цiєї вимоги наприкiнцi останнього робочого дня в СЕП пiсля виконання вимоги пункту 10 цiєї глави зобов'язаний перерахувати засобами СЕП суму коштiв, що дорiвнює залишку на його технiчному рахунку, на рахунок, визначений згiдно з пунктом 2 глави 2 цього роздiлу.

     Якщо банк (фiлiя) не виконав цю вимогу, то ЦРП наприкiнцi останнього робочого дня банку (фiлiї) у СЕП пiсля виконання вимог пункту 10 цiєї глави має повiдомити про це територiальне управлiння, у якому вiдкрито кореспондентський рахунок. Територiальне управлiння, отримавши повiдомлення ЦРП, зобов'язане перерахувати засобами СЕП суму коштiв банку (фiлiї), що дорiвнює залишку на його технiчному рахунку, на рахунок, визначений згiдно з пунктом 2 глави 2 цього роздiлу".

     2.4. У главi 10:

     абзаци четвертий i п'ятий пункту 2 замiнити новим абзацом такого змiсту:

     "Правила мають уключати докладний опис технологiчної моделi та моделi бухгалтерського облiку i вiдповiдати вимогам цiєї Iнструкцiї, iнших нормативно-правових актiв Нацiонального банку, зокрема:".

     У зв'язку з цим абзаци шостий i сьомий уважати вiдповiдно абзацами п'ятим i шостим;

     доповнити главу пунктом 17 такого змiсту:

     "17. У разi змiни найменування банку або органiзацiйно-правової форми, або його мiсцезнаходження ранiше виданий дозвiл є дiйсним за умови збереження технологiї роботи за моделлю i програмного забезпечення, що використовується".

     2.5. У главi 12:

     абзац п'ятий пiдпункту "б" пункту 2 виключити;

     абзац перший пункту 4 викласти в такiй редакцiї:

     "4. Архiв електронних мiжбанкiвських документiв має зберiгатися вiдповiдно до нормативно-правового акта Нацiонального банку щодо порядку формування, зберiгання та знищення електронних архiвiв".

     3. У роздiлi VI:

     3.1. У пiдпунктах "б" пунктiв 6 i 7 глави 1 слово "вiдмiняє" замiнити словом "зменшує".

     3.2. У пунктi 5 глави 2:

     абзац другий пiсля цифр "3653" доповнити цифрами "3654";

     абзац третiй пiсля цифр "133" доповнити цифрами "160";

     абзаци четвертий i п'ятий викласти в такiй редакцiї:

     "операцiй клiєнтiв (юридичних i фiзичних осiб), що здiйснюються за рахунками груп 251 - 257, 260 - 265, 332 - 334;

     операцiй за рахунками груп 181, 191 i операцiй за балансовими рахунками 2800, 2801, 2805, 2809, 2900 - 2903, 2905, 2909, 3720, 3739, якi не є безпосередньо рахунками клiєнтiв, але використовуються для завершення розрахункiв клiєнтiв".

     3.3. У пiдпунктах "б" пунктiв 4 i 5 глави 3 слово "вiдмiняє" замiнити словом "зменшує".

     4. Роздiл VIII викласти в такiй редакцiї:

"Роздiл VIII. Порядок резервування та вiдновлення функцiонування СЕП

     Глава 1. Заходи щодо забезпечення резервування СЕП

     1. Для пiдтримання системи резервування СЕП у належному станi Департамент iнформатизацiї, ЦРП, територiальнi управлiння, учасники СЕП зобов'язанi виконувати пiдготовчi роботи, перелiк яких наведений у цiй главi.

     2. Департамент iнформатизацiї зобов'язаний вести довiдник оповiщення учасникiв СЕП (далi - довiдник оповiщення), у якому зазначенi контактнi телефони, у тому числi стiльникового зв'язку, та адреси в мережi Iнтернет, e-mail, що використовуються Нацiональним банком для оповiщення учасникiв СЕП у разi порушення роботи ЦОСЕП або виникнення надзвичайних ситуацiй.

     ЦРП i територiальнi управлiння мають надавати Департаменту iнформатизацiї iнформацiю для внесення змiн до довiдника оповiщення.

     Банки (фiлiї) зобов'язанi на запит Департаменту iнформатизацiї, ЦРП, територiального управлiння повiдомити поштову адресу, номери телефонiв, радiотелефонiв стiльникового зв'язку та/або пейджера, за якими проводитиметься оповiщення, для включення до довiдника оповiщення.

     Про змiни будь-яких iз зазначених вище реквiзитiв довiдника оповiщення учасник СЕП має негайно повiдомляти пiдроздiл Нацiонального банку, який здiйснює обслуговування цього учасника СЕП у системi ЕП (Департамент iнформатизацiї, ЦРП, територiальне управлiння).

     Департамент iнформатизацiї надає оновлену версiю довiдника оповiщення ЦРП, територiальним управлiнням.

     3. Збереження баз даних ЦОСЕП та iншої iнформацiї СЕП, потрiбної для безперебiйного її функцiонування, забезпечується шляхом використання двох центрiв зберiгання даних iнформацiйної мережi, географiчно вiддалених один вiд одного, якi мають забезпечувати резервування один одного.

     4. Департамент iнформатизацiї розробляє, погоджує з ЦРП i надає учасникам СЕП технологiчну документацiю щодо вiдновлення роботи ЦОСЕП.

     У разi вiдновлення функцiонування СЕП її учасники мають дотримуватися вимог технологiчної документацiї, розпоряджень ЦРП i Департаменту iнформатизацiї.

     5. Департамент iнформатизацiї пiдтримує систему захисту СЕП для її використання пiд час вiдновлення функцiонування ЦОСЕП згiдно з технологiчною документацiєю.

     6. Нацiональний банк забезпечує потрiбну кiлькiсть комп'ютерного обладнання для вiдновлення роботи ЦОСЕП.

     7. Територiальнi управлiння зобов'язанi мати потрiбну кiлькiсть комп'ютерного обладнання з вiдповiдним програмним забезпеченням та параметрами настроювання для забезпечення вiдновлення роботи АРМ-РП i АРМ-Ю у разi виходу з ладу основного комп'ютерного обладнання, на якому функцiонують цi АРМ.

     8. Усi працiвники, якi беруть участь в обробленнi електронних платежiв, мають бути ознайомленi з порядком резервування та вiдновлення функцiонування СЕП, визначеним у цьому роздiлi, i технологiчною документацiєю щодо вiдновлення роботи ЦОСЕП.

     9. Учасник СЕП зобов'язаний забезпечити належний рiвень резервування загальносистемних i програмно-технiчних комплексiв, необхiдних для забезпечення його роботи в СЕП, вiдповiдного серверного та телекомунiкацiйного обладнання, систем електроживлення, кондицiонування, каналiв зв'язку та пiдтримку схем швидкого вiдновлення їх функцiонування.

Глава 2. Рiвнi резервування ЦОСЕП

     1. Резервування ЦОСЕП залежно вiд ступеня та локалiзацiї порушення його функцiонування здiйснюється за трьома рiвнями:

     перший рiвень - резервування з метою вiдновлення роботи ЦОСЕП у ЦРП за умови, що бази даних ЦОСЕП не пошкодженi;

     другий рiвень - резервування з метою вiдновлення роботи ЦОСЕП у центральнiй будiвлi Нацiонального банку по вулицi Iнститутськiй, 9 (далi - центральна будiвля) за умови, що бази даних ЦОСЕП не пошкодженi;

     третiй рiвень - резервування з метою вiдновлення роботи ЦОСЕП або в ЦРП, або в центральнiй будiвлi, або у вiддаленому резервному пунктi за умови, що бази даних ЦОСЕП утраченi або пошкодженi.

     Вiдновлення роботи ЦОСЕП у ЦРП та в центральнiй будiвлi здiйснюється вiдповiдно до цього роздiлу, у вiддаленому резервному пунктi - вiдповiдно до нормативно-правових актiв Нацiонального банку з питань функцiонування iнформацiйних систем у надзвичайних ситуацiях.

     2. Рiшення про вiдновлення функцiонування ЦОСЕП за схемою першого рiвня приймається в ЦРП вiдповiдальною особою, до функцiональних обов'язкiв якої належить обґрунтування рiшення про неможливiсть функцiонування ЦОСЕП та про необхiднiсть вiдновлення його функцiонування, або особами, до функцiональних обов'язкiв яких належить приймання такого рiшення в разi вiдсутностi вiдповiдальної особи.

     3. Рiшення про вiдновлення функцiонування ЦОСЕП за схемою другого або третього рiвня приймається посадовою особою Нацiонального банку, до обов'язкiв якої належить регулювання питань щодо функцiонування СЕП.

     4. Якщо для вiдновлення функцiонування ЦОСЕП недостатньо заходiв, що передбаченi цим роздiлом, то Департамент iнформатизацiї розробляє потрiбнi заходи вiдповiдно до ситуацiї, що склалася, та узгоджує їх з ЦРП.

     5. Вiдновлення функцiонування ЦОСЕП за другим або третiм рiвнем може бути викликано перешкодами у функцiонуваннi вузла iнформацiйної мережi в ЦРП, у тому числi головного вузла системи ЕП. У цьому разi одночасно з вiдновленням функцiонування ЦОСЕП учасники СЕП зобов'язанi вносити змiни до органiзацiї їх роботи з iнформацiйною мережею вiдповiдно до вимог нормативно-правових актiв Нацiонального банку з питань забезпечення безперервного функцiонування iнформацiйних систем Нацiонального банку та банкiв України.

     6. У разi вiдновлення функцiонування ЦОСЕП за другим або третiм рiвнем резервування надання iнформацiї засобами IПС щодо проходження мiжбанкiвських електронних розрахункових документiв припиняється до повного вiдновлення функцiонування ЦОСЕП.

Глава 3. Використання першого рiвня резервування

     1. Вiдновлення функцiонування ЦОСЕП за першим рiвнем резервування застосовується в разi виходу з ладу або пошкодження сервера бази даних (на якому функцiонує система управлiння базами даних), серверiв застосувань, робочих станцiй ЦОСЕП або повної чи часткової втрати iнформацiї, що зберiгається в них, за умови збереження баз даних ЦОСЕП.

     2. Перший рiвень резервування ЦОСЕП забезпечується в ЦРП на резервному комп'ютерному обладнаннi, на якому встановлено вiдповiдне програмне забезпечення ЦОСЕП i резервнi програмно-апаратнi засоби криптографiчного захисту iнформацiї, що дублюють основнi засоби захисту ЦОСЕП.

     Параметри настроювання резервного комп'ютерного обладнання мають вiдповiдати параметрам настроювання основного комп'ютерного обладнання, на якому функцiонують вiдповiднi складовi ЦОСЕП.

     3. У разi неможливостi функцiонування одного чи кiлькох комп'ютерiв, на яких установлено компоненти програмного забезпечення ЦОСЕП, забезпечується переведення ЦОСЕП на резервне комп'ютерне обладнання. На час виконання цих дiй функцiонування ЦОСЕП може бути зупинено, про що ЦРП надсилає учасникам СЕП повiдомлення засобами системи ЕП.

     4. Пiсля вiдновлення функцiонування ЦОСЕП ЦРП надсилає учасникам СЕП iнформацiйне повiдомлення вiд ЦОСЕП про роботу СЕП у штатному режимi.

     Учасникам СЕП уживати додаткових заходiв для переналагодження своєї роботи в СЕП не потрiбно.

Глава 4. Використання другого рiвня резервування

     1. Вiдновлення функцiонування ЦОСЕП за другим рiвнем резервування застосовується в разi пошкодження або знищення iнформацiї, руйнування обладнання чи будiвлi ЦРП, коли в строк до шести годин неможливо вiдновити функцiонування ЦОСЕП у ЦРП. Вiдновлення функцiонування ЦОСЕП здiйснюється в центральнiй будiвлi.

     2. Другий рiвень резервування ЦОСЕП забезпечується в центральнiй будiвлi на резервному комп'ютерному обладнаннi, на якому встановлено вiдповiдне програмне забезпечення ЦОСЕП i резервнi програмнi засоби криптографiчного захисту iнформацiї, що дублюють основнi засоби захисту ЦОСЕП.

     Параметри настроювання резервного комп'ютерного обладнання мають вiдповiдати параметрам настроювання основного комп'ютерного обладнання, на якому функцiонують вiдповiднi складовi ЦОСЕП.

     3. Департамент iнформатизацiї для вiдновлення функцiонування ЦОСЕП за другим рiвнем резервування засобами системи ЕП або засобами оповiщення зобов'язує учасникiв СЕП зупинити функцiонування АРМ-СЕП.

     Учасники СЕП зупиняють функцiонування АРМ-СЕП до отримання подальших розпоряджень вiд Департаменту iнформатизацiї.

     4. Якщо вiдновити функцiонування ЦОСЕП з використанням апаратних засобiв криптографiчного захисту iнформацiї неможливо, то ЦОСЕП i учасники СЕП переводяться на використання програмних засобiв захисту iнформацiї.

     5. Пiсля вiдновлення функцiонування ЦОСЕП у центральнiй будiвлi ЦРП надсилає учасникам СЕП засобами системи ЕП iнформацiйне повiдомлення про вiдновлення роботи за другим рiвнем резервування.

     6. Вiдновлення роботи ЦОСЕП у ЦРП має розпочинатися пiсля закiнчення одного банкiвського дня та до початку наступного банкiвського дня. ЦРП надсилає учасникам СЕП iнформацiйне повiдомлення вiд ЦОСЕП про вiдновлення роботи ЦОСЕП у ЦРП.

Глава 5. Використання третього рiвня резервування

     Вiдновлення функцiонування ЦОСЕП з використанням третього рiвня резервування застосовується в разi пошкодження або знищення iнформацiї, обладнання чи будiвлi в ЦРП i центральної будiвлi з втратою iнформацiї бази даних ЦОСЕП. Таке вiдновлення передбачає забезпечення функцiонування ЦОСЕП або в ЦРП, або в центральнiй будiвлi, або у вiддаленому резервному пунктi з використанням вiдновлених з мiнiмальною втратою iнформацiї баз даних ЦОСЕП.

     Пошкодження зазначеного рiвня можуть бути пiдставою для тимчасового зупинення обслуговування учасникiв СЕП. Залежно вiд рiвня пошкоджень Нацiональний банк може оголосити про настання форс-мажорних обставин вiдповiдно до умов договорiв з банками - учасниками СЕП.

     2. Для вiдновлення функцiонування ЦОСЕП за третiм рiвнем резервування ЦОСЕП формує i вiдправляє до центральної будiвлi та/або до вiддаленого резервного пункту файли, якi мiстять:

     за пiдсумками кожного банкiвського дня - нормативно-довiдкову iнформацiю (Довiдник учасникiв СЕП тощо), iнформацiю про стан технiчних рахункiв учасникiв СЕП тощо;

     за пiдсумками кожного циклу оброблення iнформацiї - iнформацiю про обробленi протягом циклу платежi та технологiчну iнформацiю, потрiбну для вiдновлення роботи ЦОСЕП.

     3. ЦРП або Департамент iнформатизацiї засобами системи ЕП або засобами оповiщення зобов'язує учасникiв СЕП зупинити функцiонування АРМ-СЕП у зв'язку з вiдновленням роботи ЦОСЕП за третiм рiвнем резервування.

     Учасники СЕП зупиняють функцiонування АРМ-СЕП до отримання подальших розпоряджень вiд ЦРП або Департаменту iнформатизацiї.

     4. ЦРП або вiддалений резервний пункт у разi вiдновлення роботи ЦОСЕП у ньому виконує вiдновлення баз даних ЦОСЕП на пiдставi iнформацiї, зазначеної в пунктi 2 цiєї глави.

     5. Якщо пошкодження ЦОСЕП вiдбулося мiж банкiвськими днями, то робочий день у СЕП пiсля вiдновлення функцiонування ЦОСЕП розпочинається у звичайному режимi.

     6. Якщо пошкодження ЦОСЕП вiдбулося протягом банкiвського дня, то пiд час вiдновлення його функцiонування може бути втрачена iнформацiя про мiжбанкiвськi електроннi розрахунковi документи, що була оброблена ЦОСЕП протягом циклу, у якому вiдбулося пошкодження.

     7. Пiсля завершення вiдновлення функцiонування ЦОСЕП його робота продовжується за мiсцем вiдновлення. Департамент iнформатизацiї та ЦРП визначають технологiчнi особливостi функцiонування СЕП i засобами системи ЕП надсилають учасникам СЕП iнформацiйне повiдомлення про: вiдновлення роботи СЕП;

     особливостi продовження функцiонування СЕП.

     У разi вiдновлення роботи ЦОСЕП у вiддаленому резервному пунктi учасники СЕП змiнюють параметри настроювання АРМ-СЕП у зв'язку зi змiною мiсцезнаходження ЦОСЕП.

     Подальшi змiни щодо функцiонування СЕП та її технологiчний регламент визначаються посадовою особою Нацiонального банку, до обов'язкiв якої належить регулювання питань щодо функцiонування СЕП, i доводяться до вiдома учасникiв СЕП.

     8. Якщо пошкодження ЦОСЕП вiдбулося протягом банкiвського дня, то пiсля вiдновлення баз даних ЦОСЕП учасникам СЕП надсилається технологiчна iнформацiя про вiдновленi файли, пакети електронних розрахункових документiв та iнформацiйних повiдомлень i вiдновлену службову iнформацiю СЕП iз зазначенням номера сеансу, до якого (уключно) була вiдновлена iнформацiя. На пiдставi цiєї iнформацiї учасники СЕП зобов'язанi вжити заходiв щодо з'ясування стану з вiдправленими та прийнятими ними (до пошкодження ЦОСЕП) мiжбанкiвськими електронними розрахунковими документами, iнформацiйними повiдомленнями та службовими повiдомленнями СЕП.

     Усi розрахунковi документи та електроннi розрахунковi повiдомлення, що надiйшли учасниковi СЕП у файловому режимi та в режимi реального часу i не були вiдновленi в ЦОСЕП, слiд вилучити iз САБ з вiдповiдним виправленням проводок, що були виконанi в САБ.

     Квитанцiї, що були сформованi на файли B та вiдправленi, - нiчнi та з номерами сеансу вiд 1 до номера сеансу, до якого (уключно) була вiдновлена iнформацiя, слiд повторно вiдправити до ЦОСЕП.

     Файли A i пакети-запити, якi цього банкiвського дня були вiдправленi до ЦОСЕП, але не вiдображенi в перелiку вiдновленої iнформацiї, слiд отримати з архiвiв САБ у сформованому виглядi (не переформовувати i не змiнювати їх найменування) i вiдправити до ЦОСЕП. Одержуючи квитанцiї на цi файли (пакети-запити), слiд переконатися, що стан проходження файлiв у САБ вiдповiдає стану їх проходження в СЕП. Якщо неможливо повторно вiдправити цi файли (пакети-запити), то платежам, що мiстилися в цих файлах (пакетах-запитах), слiд надати статус невiдправлених до СЕП та внести вiдповiднi виправлення в бухгалтерськi проводки, що були виконанi за цими платежами.

     Банк, який керує фiлiями за допомогою встановлення лiмiтiв, має проаналiзувати поточний стан лiмiтiв i в разi потреби встановити новi їх значення.

     Учасник СЕП має привести змiст бази даних САБ у вiдповiднiсть до стану технiчного рахунку в ЦОСЕП.

     9. Якщо вiдновлення функцiонування ЦОСЕП за третiм рiвнем резервування здiйснювалося в центральнiй будiвлi або у вiддаленому резервному пунктi, то вiдновлення роботи ЦОСЕП у ЦРП має розпочинатися пiсля закiнчення одного банкiвського дня та до початку наступного банкiвського дня. ЦРП надсилає учасникам СЕП iнформацiйне повiдомлення вiд ЦОСЕП про вiдновлення роботи ЦОСЕП у ЦРП.

Глава 6. Використання резервних засобiв криптографiчного захисту iнформацiї ЦОСЕП

     1. У ЦРП i центральнiй будiвлi забезпечується наявнiсть i пiдтримання в актуальному станi достатньої кiлькостi резервних програмних та апаратних засобiв криптографiчного захисту iнформацiї СЕП, а також вiдповiдної ключової iнформацiї.

     2. У разi пошкодження апаратних засобiв захисту iнформацiї апаратура, що вийшла з ладу, замiнюється на резервну i функцiонування вiдповiдної складової ЦОСЕП продовжується без її переналагодження. Учасникам СЕП уживати додаткових заходiв для переналагодження своєї роботи в СЕП не потрiбно.

     3. У разi пошкодження апаратних засобiв захисту iнформацiї, за якого унеможливлюється використання апаратури захисту взагалi, функцiонування ЦОСЕП вiдновлюється з використанням програмних засобiв криптографiчного захисту. Усiм учасникам СЕП надсилається iнформацiйне повiдомлення вiд ЦОСЕП, а також засобами системи ЕП про потребу налагодження АРМ-СЕП на роботу з використанням програмних засобiв захисту.

     4. Повернення ЦОСЕП до роботи з апаратними засобами криптографiчного захисту здiйснюється лише пiсля закiнчення одного банкiвського дня та до початку наступного банкiвського дня. Учасникам СЕП надсилається iнформацiйне повiдомлення вiд ЦОСЕП про потребу налагодження АРМ-СЕП на той засiб криптографiчного захисту, який використовувався ними до переходу ЦОСЕП на використання програмного захисту.

Глава 7. Вiдновлення функцiонування АРМ-СЕП

     1. Резервне АРМ-СЕП забезпечується резервною комп'ютерною технiкою з вiдповiдним програмним забезпеченням, ключами криптографiчного захисту, файлами настроювання.

     2. Учасник СЕП зобов'язаний мати резервний комп'ютер для забезпечення роботи АРМ-СЕП у разi виходу з ладу основного комп'ютера, на якому розгорнута дiюча версiя АРМ-СЕП, i вжити заходiв для створення резервних копiй службових файлiв ключової iнформацiї АРМ-СЕП, файлiв конфiгурацiї та допомiжних файлiв.

     3. У разi пошкодження комп'ютера, на якому функцiонує АРМ-СЕП, учасник СЕП має пiдключити до резервного комп'ютера апаратуру захисту iнформацiї i продовжувати функцiонування АРМ-СЕП на резервному комп'ютерi.

     Учасник СЕП має зробити копiю шифрованого архiву АРМ-СЕП з пошкодженого комп'ютера, якщо рiвень пошкодження дає змогу це зробити, i зберiгати її надалi разом з архiвом банкiвського дня, що створюватиметься АРМ-СЕП на резервному комп'ютерi.

     Учасник СЕП зобов'язаний засобами системи ЕП повiдомити Департамент iнформатизацiї про вiдновлення функцiонування АРМ-СЕП на резервному комп'ютерi.

     4. У разi виходу з ладу апаратури захисту iнформацiї учасник СЕП має надiслати до територiального управлiння за своїм мiсцезнаходженням засобами системи ЕП повiдомлення про переведення його на роботу в програмному режимi криптографiчного захисту. Учасники СЕП, що розташованi в м. Києвi i Київськiй областi, мають надiслати повiдомлення до ЦРП.

     Отримавши таке повiдомлення вiд учасника СЕП, територiальне управлiння засобами АРМ-РП або ЦРП засобами ЦОСЕП установлює вiдповiднi параметри роботи ЦОСЕП з цим учасником.

     Учасник СЕП установлює вiдповiднi параметри роботи АРМ-СЕП.

     Файли, що були сформованi в ЦРП для учасника СЕП з використанням апаратури захисту iнформацiї, за клопотанням учасника СЕП перешифровуються за допомогою програмних засобiв i надаються йому повторно.

     5. Для вiдновлення функцiонування апаратури захисту учасник СЕП звертається до територiального управлiння за своїм мiсцезнаходженням або до ЦРП. Повернення АРМ-СЕП учасника СЕП до роботи з апаратними засобами криптографiчного захисту здiйснюється пiсля закiнчення одного банкiвського дня та до початку наступного банкiвського дня.

     6. Перенесення АРМ-СЕП на iнший комп'ютер у випадках, не обумовлених потребою негайного вiдновлення його функцiонування, дозволяється тiльки пiсля закiнчення одного банкiвського дня та до початку наступного банкiвського дня".

     5. У текстi Iнструкцiї:

     слова "довiдник банкiв України" у всiх вiдмiнках замiнити словами "Електронний технологiчний довiдник банкiв України та iнших установ" у вiдповiдних вiдмiнках;

     абревiатуру "АРМ-НБУ" замiнити абревiатурою "АРМ-СЕП".

     6. У додатку 5 до Iнструкцiї абревiатуру "АРМНБУ" замiнити абревiатурою "АРМ-СЕП".

     7. Останнiй абзац примiток додатка 7 до Iнструкцiї викласти в такiй редакцiї:

     "Повiдомлення надсилається на адресу V32RPAL@U1H0 у файлi формату MS WORD з iменем Zxmmddnn.RTF, де x - лiтера, що позначає територiальне управлiння Нацiонального банку України; mm - поточний мiсяць; dd - день мiсяця; nn - порядковий номер".

     8. Додаток 8 до Iнструкцiї викласти в такiй редакцiї:

"Додаток 8
до Iнструкцiї про мiжбанкiвський переказ коштiв в Українi в нацiональнiй валютi

ПЕРЕЛIК
умовних числових кодiв розрахункових документiв

N з/п Назва документа Умовний числовий код
1 Платiжне доручення 1
2 Платiжна вимога-доручення 2
3 Меморiальний ордер, сформований на пiдставi реєстру документiв за акредитивом 4
4 Меморiальний ордер 6
5 Платiжна вимога 7
6 Меморiальний ордер, сформований на пiдставi реєстру чекiв 9

".

Директор Департаменту платiжних систем Н.Г.Лапко
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.