МIНIСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
вiд 20.08.2001 | N 542 |
---|
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 10 вересня 2001 р. за N 795/5986 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Мiнiстерства транспорту України 20.08.2001 N 542 |
Правила
перевезення вантажiв навалом i насипом
(ст. 37 Статуту)
1. Загальнi положення
1.1. Вантажi, якi не потребують упакування, в залежностi вiд фракцiйного складу перевозяться навалом або насипом, без пiдрахунку мiсць. У перевiзних документах на цi вантажi у графi "Кiлькiсть мiсць" проставляється: "Навалом" чи "Насипом". Вантажi, якi можуть перевозитись навалом i насипом, зазначенi в додатку 1.
1.2. Вантажi, якi потребують захисту вiд атмосферних опадiв i розпилення (цемент, вапно, мiнеральнi добрива тощо), перевозяться у критих або спецiалiзованих вагонах (хоперах-цементовозах, мiнераловозах тощо).
Вантажi, якi не потребують захисту вiд атмосферних опадiв (руда, вугiлля, щебiнка тощо), перевозяться у вiдкритому рухомому складi та у спецiальних вагонах.
У разi перевезення вантажiв навалом або насипом у критих вагонах застосовуються двернi загородження: дошки, обаполи, щити, крафт-папiр, а також затаренi вантажi.
1.3. Промивання вагонiв пiсля вивантаження забруднювальних вантажiв здiйснюється одержувачами у спецiально обладнаних мiсцях. Перелiк таких вантажiв зазначено в додатку 2. Не промиваються вагони пiсля перевезення цих вантажiв у тарi (упаковцi), якщо не було розсипання вантажу у вагонi.
У разi вiдсутностi в одержувача умов та можливостей для промивання вагонiв залiзниця може виконувати цi роботи з оплатою за договором, виходячи iз ставок зборiв за промивання вагонiв, затверджених вiдповiдною залiзницею.
1.4. На порожнi цистерни пiсля вивантаження цементу, вапна або iнших вантажiв, що перевозились насипом, хопери-цементовози, мiнераловози, зерновози та iншi спецiалiзованi вагони парку залiзниць одержувач складає пересильнi накладнi форми ГУ-27-СП (додаток 3).
Порожнi власнi та орендованi спецiалiзованi вагони пiдприємств, установ та органiзацiй перевозяться за перевiзними документами.
1.5. Одночасно з пересильною накладною одержувач заповнює корiнець пересильної накладної, яка залишається на станцiї вiдправлення порожнього вагона.
1.6. Зворотний бiк пересильної накладної заповнюється на станцiї нового навантаження вагона.
У разi виявлення на станцiї нового навантаження у вагонi залишкiв вантажу, неочищення кузова працiвником станцiї оформляється акт загальної форми, який разом iз пересильною накладною надсилається залiзницi вивантаження для стягнення з одержувача штрафу за здавання неочищеного рухомого складу i плати за користування вагоном згiдно зi статтями 35 i 123 Статуту тiльки за час його затримки пiд очищенням.
2. Перевезення хлiбних та iнших вантажiв насипом
2.1. Хлiбнi вантажi, насiння олiйних та бобових культур пред'являються до перевезення iз сертифiкатами про вiдповiднiсть, виданими вiдповiдними органами сертифiкацiї, або з посвiдченнями про якiсть.
2.2. Жито, пшениця, овес, ячмiнь, гречка, просо, кукурудза в зернi, насiння олiйних та бобових культур, рис нерушений, зерновi вiдходи та вiдходи переробки зерна, висiвки, комбiкорми перевозяться насипом у спецiалiзованих вагонах для зерна (далi - вагони-зерновози), а також у критих вагонах з дверними загородженнями (щитами).
Перед завантаженням проса, насiння льняного та гiрчичного, сорго, чумизи вiдправник повинен обклеїти стiни критих вагонiв та щити папером або iншими матерiалами.
Iншi зерновi вантажi, крупа та насiння калiброваної кукурудзи перевозяться у тарi.
Борошно перевозиться у тарi або у спецiалiзованих вагонах-борошновозах (власних чи орендованих).
2.3. Пiд навантаження хлiбних вантажiв подаються справнi та очищенi, а в разi потреби промитi вагони.
Вiдправник зобов'язаний перед навантаженням переконатися, що вагони справнi та придатнi для перевезення (очищенi, не зараженi шкiдниками, не мають отворiв та щiлин, через якi можливе просипання вантажу).
2.4. Для перевезення хлiбних вантажiв насипом у критих вагонах хлiбнi щити надаються i встановлюються у вагонi вiдправником, а вивантажуються iз вагона одержувачем.
2.5. Щити прибиваються до дверних стiйок через отвори у металевих рамках щитiв з кожного боку двома цвяхами довжиною 100-110 мм.
Люковi засуви хлiбних щитiв прибивати забороняється.
2.6. Поверхня зерна у мiждверному просторi критого вагона має бути на 10 см нижче верхньої кромки щита. Збiльшення висоти навантаження зерна у бiк торцевих стiн вагона допускається на вiдстанi не менше 150 см вiд краю щита.
Просо та насiння льону завантажуються на 10 см нижче верхнього краю щита без пiдйому до торцевих стiн вагона.
У разi завантаження вантажiв насипом вище рiвня бокових люкiв критого вагона вiдправник повинен щiльно зачинити цi люки i з внутрiшнього боку закрити їх тканиною або цупким папером у декiлька шарiв.
2.7. Перед завантаженням вагона-зерновоза необхiдно перевiрити щiльнiсть закриття розвантажувальних люкiв. Перевiрку слiд провадити обертанням штурвала за годинниковою стрiлкою, при цьому важiльна система механiзму розвантаження повинна перейти через "мертву точку".
Штурвал приводу механiзму закрiплюється фiксатором.
У разi завантаження вагона через один завантажувальний люк необхiдно вiдкрити кришку другого люка для виходу повiтря з вагона.
2.8. Вивантаження iз вагона-зерновоза провадиться у такiй послiдовностi. Перед вивантаженням необхiдно вiдкрити одну кришку завантажувального люка, щоб запобiгти розрiдженню повiтря у кузовi вагона, потiм звiльнити штурвал розвантажувального механiзма вiд фiксацiї, обертаючи його проти годинникової стрiлки, вiдкрити кришку розвантажувального люка.
Вантаж, який завис на стiнах вагона, необхiдно видалити за допомогою вiбратора або спецiальними лопатами з подовженою ручкою.
Встановлення вiбраторiв на вагонi-зерновозi провадиться на спецiально обладнаних мiсцях. Включення вiбраторiв провадиться перiодично на 2-3 секунди до повного вивантаження.
Пiсля вивантаження необхiдно видалити залишки вантажу з розвантажувальних кришок та гумового ущiльнювача, закрити кришки люкiв обертанням штурвалiв до переходу важiльної системи за "мертву точку" та зафiксувати штурвали.
Момент переходу важелiв за "мертву точку" характеризується своєрiдним полегшенням обертання штурвала наприкiнцi закривання.
Для справного та правильно вiдрегульованого механiзму зусилля на штурвалi при вiдкриваннi та закриваннi кришок люкiв має бути у межах до 25 кг.
2.9. Пiсля виконання вантажних операцiй завантажувальнi та розвантажувальнi люки закриваються. Вагони-зерновози з вiдкритими люками вiд одержувача (вiдправника) залiзницею не приймаються.
У разi необхiдностi допускається промивання вагонiв-зерновозiв з обов'язковим сушiнням їх та за умови збереження при цьому гумових ущiльнювачiв.
2.10. Перевезення зерна вологiстю до 16%, а проса - до 15% включно провадиться на загальних пiдставах як у прямому залiзничному, так i в прямому змiшаному сполученнях.
Зерно вологiстю понад 16% i просо вологiстю понад 15% можуть перевозитися на особливих умовах, погоджених вiдправником, одержувачем i Укрзалiзницею у порядку, встановленому статтею 63 Статуту залiзниць України.
2.11. Зерно, заражене шкiдниками, рослинними хворобами або бур'янами, може перевозитися на пiдприємства, призначенi для переробки такого зерна. Дезiнсекцiя вагонiв i хлiбних щитiв пiсля перевезення зараженого зерна провадиться засобами i за рахунок одержувачiв.
Пiсля проведення дезiнсекцiї одержувач зобов'язаний надати станцiї довiдку про те, що вагони знезараженi.
Начальник Департаменту транспортної полiтики | Г.М.Легенький |
Додаток 1 до пункту 1.1 Правил перевезення вантажiв навалом та насипом |
ПЕРЕЛIК ВАНТАЖIВ,
якi допускаються до перевезення навалом
(насипом), iз зазначенням номерiв номенклатурних
груп згiдно з Єдиною тарифно-статистичною
номенклатурою вантажiв
01 Зерновi та зернобобовi культури |
24 Сировина мiнеральна промислова. Матерiали формувальнi, абразивнi |
04 Овочi, картопля, баштаннi культури, буряки свiжi |
25, 26 Матерiали та вироби будiвельнi промислового виробництва |
07 Добрива органiчнi |
28 Цемент |
08 Лiсоматерали круглi |
29 Флюси |
09 Продукцiя лiсопильного та фанерного виробництва |
30 Вогнетриви, азбест, слюда |
10 Дрова, деревина паливна для технологiчних потреб, подрiбнена |
31, 32 Метали чорнi, прокат чорних металiв (дрiбних фракцiй, з яких неможливо зформувати пакети, зв'язки) |
11 Iнша продукцiя лiсової промисловостi |
33 Метали кольоровi (дрiбних фракцiй, з яких неможливо зформувати пакети, зв'язки) |
12 Вироби та деталi з деревини |
41 Вироби металевi (позицiй 1, 4) |
14 Руда залiзна та марганцева |
43 Добрива мiнеральнi, сировина гiрничо-хiмiчна для виробництва мiнеральних добрив |
15 Сировина кольорових металiв, сировина сiрчана |
45 Каучук, гума, вироби гумово-технiчнi, вуглець технiчний (сажа) |
16 Вугiлля кам'яне |
47 Продукцiя коксохiмiчної та лiсохiмiчної промисловостi |
17 Кокс |
53 Сiль, крiм кухонної |
18 Торф та торфова продукцiя |
54 Продукцiя комбiкормової промисловостi |
19 Сланцi горючi |
56 Вантажi позицiї 4 (кiстка харчова, ратицi, роги тощо) |
22 Бiтум i парафiн твердi, церезин |
68 Вантажi позицiї 5, крiм меблiв |
23, 27, 34 Матерiали мiнеральнобудiвельнi природнi. Попiл. Шлаки |
69 Вантажi позицiї 2 |
Додаток 2 до пункту 1.3 Правил перевезення вантажiв навалом та насипом |
ПЕРЕЛIК ВАНТАЖIВ,
пiсля вивантаження яких провадиться промивання
вагонiв
Алебастр молотий Азбест Асфальт природний Барит (шпат важкий) Бiй графiтовий та цегляний Бiтум кам'яновугiльний Борошно вапнякове Борошно деревне Борошно доломiтове Борошно кормове рiзне Борошно хвойно-вiтамiнне Брикети кам'яновугiльнi, буровугiльнi, торф'янi Вапно, вапняки Вата мiнеральна Вiдходи азбестовi, кольорових металiв та вапняних порiд Вугiлля деревне Вуглець технiчний (сажа) Гажа (гiпсовий мергель) Гiпс Глина рiзна Глинозем Графiт Доломiт Дрiжджi кормовi (гiдролiзнi, суль-фатнi) Жмих картопляний та буряковий Жужелиця рiзна Засоби мийнi порошковi Земля рiзна Каолiн (глина фарфорова) Картон азбестовий Клiнкер цементний Коагулянти рiзнi Комбiкорми рiзнi Концентрат апатитовий Концентрат кварцевий |
Концентрат нефелiновий Крейда Крон Купорос мiдний Магнезит Макулатура рiзна Мергель (порошок вогнетривкий) Металовироби змащенi Пегматит Попiл рiзний Пил iнертний Пил торф'яний Порошок асфальтовий Порошок магнезитовий Порошок скляний Порошок шамотовий Речовини землеудобрювальнi Руберойд Сировина тютюнова та махорка Сiль Сiрка рiзна Смоли рiзнi Сода кальцинована (натрiй вуглекислий) Сода кристалiчна Солiдол жировий та синтетичний Стружка кольорових металiв та їх сплавiв Сульфати рiзнi Сульфовугiлля Тальк молотий та в кусках Тара скляна рiзна Толь рiзний Торф рiзний Фарби сухi рiзнi Цегла рiзна Шрот |
Додаток 3 до пункту 1.4 Правил перевезення вантажiв навалом та насипом |
Форма ГУ-27-сп ----------- || ПЕРЕСИЛЬНА НАКЛАДНА ----------- | УЗ | 22 | || ПЕРЕСЫЛОЧНАЯ НАКЛАДНАЯ | УЗ | 22 | ----------- || АА 000000 ----------- КОРIНЕЦЬ ПЕРЕСИЛЬНОЇ || НАКЛАДНОЇ || На порожнi цистерни для цементу, вапнякових КОРЕШОК ПЕРЕСЫЛОЧНОЙ ||та iнших матерiалiв, що перевозяться насипом, НАКЛАДНОЙ ||хопери-цементовози, мiнераловози, зерновози, АА 000000 ||борошновози, апатитовози, котуновози, двояруснi ||платформи для перевезення легкових автомашин, На порожнi цистерни||суцiльнометалевi вантажнi вагони (СМВВ), для цементу, вапнякових||транспортери. та iнших матерiалiв, що|| На порожние цистерны для цемента, известковых перевозяться насипом,||и других материалов, перевозимых насыпью, хопери-цементовози, ||хопперы-цементовозы, минераловозы, зерновозы, мiнераловози, зерновози,||муковозы, апатитовозы, окатышевозы, двухъярусные борошновози, апатитовози,||платформы для перевозки легковых автомобилей, котуновози, двояруснi||цельнометаллические грузовые вагоны (ЦМГВ), платформи для перевезення||транспортеры. легкових автомашин,||-------------------------------------------------- суцiльнометалевi вантажнi||| Номер вагона | Рiд вагона | Код власника | вагони (СМВВ),||| Номер вагона | Род вагона | Код собственника| транспортери. |||--------------+---------------+-----------------| На порожние цистерны|||------------------------------------------------| для цемента, извесковых и|||Станцiя i залiзниця Коди | других материалов,|||вiдправлення порожнього Коды | перевозимых насыпью,|||вагона -----------------| хопперы-цементовозы, |||Станция и дорога -----------------| минераловозы, зерновозы,|||отправления порожнего | муковозы, апатитовозы,|||вагона | окатышевозы, двухъярусные|||------------------------------------------------| платформы для перевозки|||Станцiя i залiзниця Коди | легковых автомобилей,|||призначення порожнього Коды | цельнометаллические |||вагона -----------------| грузовые вагоны (ЦМГВ),|||Станция и дорога -----------------| транспортери. |||назначения порожнего | |||вагона | Форма ГУ-27-сп |||------------------------------------------------| |||Вiдправник (повне | N вагона ________________|||найменування органiзацiї, | N вагона |||яка вивантажувала вантаж) | |||Отправитель (полное | Рiд вагона ______________|||наименование организации, | Род вагона |||которая выгружала груз) --------| |||------------------------------------------------| Пiсля вивантаження ______|||Назва вивантаженого вантажу _________________| После выгрузки |||Наименование выгруженного груза | _________________________|||_____________________________________ прибував | (вказати найменування ||| прибывшего| вивантаженого вантажу) |||____________________________________ р. | (указать наименование ||| г. | выгруженого груза) |||Вагон вивантажено повнiстю. Внутрiшню i зовнiшню| |||поверхнi очищено вiд залишкiв вантажу Люки| Дата заповнення |||закрито. Розвантажувальнi пристрої працюють| пересильної накладної ___|||нормально. | Дата заполнения |||Вагон выгружен полностью. Внутренняя и наружная| пересылочной накладной |||поверхности очищены от остатков груза.| |||Погрузочно-разгрузочные люки закрыты.| Представник одержувача |||Выгрузочные устройства работают нормально. | вантажу _________________||| | Представитель получателя ||| Представник одержувача вантажу: | груза ||| Представитель получателя груза: | ||| Посада _________________________ | ---------------------||| Должность | |Штемпель одержувача|||| Пiдпис _________________________ | |Штемпель получателя|||| Подпись | ---------------------||| Число __________мiс.____________ р.| ||| Число мес. г.| |||---------------------- | |||Печатка або штемпель| | |||одержувача вантажу | | |||Печать или штемпель | | |||грузополучателя | | |||---------------------+--------------------------| |||Календарний штемпель | | |||станцiї вiдправлення | | |||порожнього вагона | | |||Календарный штемпель | | |||станции отправления | | |||порожнего вагона | | |||------------------------------------------------| ||| Накладнi заповнюються на друкарськiй| |||машинцi або з використанням ПЕОМ, штемпелями чи| |||чорнилом; накладнi з пiдчистками, виправленнями,| |||а також заповненi олiвцем не приймаються. | ||| Накладные заполняются на пишущей машинке| |||или с использованием ПЭВМ, штемпелями или| |||чернилами; накладные с подчистками, помарками,| |||исправлениями, а также заполненные карандашом,| |||не принимаются. | Продовження додатка 3 Зворотний бiк пересильної накладної| | заповнюється працiвником станцiї навантаження| | Оборотная сторона пересылочной накладной| | заполняется работником станции погрузки. | | | | Порожня цистерна для перевезення цементу,| | вапнякових i iнших матерiалiв, хопер-цементовоз,| | зерновоз, мiнераловоз, борошновоз, апатитовоз,| | котуновози, двоярусна платформа для перевезення| | легкових автомашин, суцiльнометалевий вантажний| | вагон (СМВВ), транспортер (потрiбне пiдкреслити)| | Порожняя цистерна для перевозки цемента,| | известковых и других материалов,| | хоппер-цементовоз, зерновоз, минераловоз,| | муковоз, апатитовоз, окатышевоз, двухъярусная| | платформа для перевозки легковых автомобилей,| | цельнометалический грузовой вагон (ЦМГВ),| | транспортер (необходимое подчеркнуть) | | | | N _________ прибув (ла) на станцiю __________ | | прибыл (ла) на станцию | | _____________________________________ залiзницi | | ж.д. | | ___________ число _______ мiс. ____________ р. | | число мес. г. | | | | Оглядом вагона встановлено: | | При осмотре вагона установлено: | | _______________________________________________ | | _______________________________________________ | | _______________________________________________ | | _______________________________________________ | | _______________________________________________ | | | | (повнота вивантаження, стан очищення кузова| | вагона, навантажувальних i вивантажувальних| | пристроїв, їх транспортний стан та придатнiсть| | вагона пiд навантаження) | | (полнота выгрузки, состояние очистки кузова| | вагона, загрузочных и выгрузочных устройств, их| | траспортное положение и пригодность вагона под| | погрузку) | | | | Вагон простояв пiд очищенням _____________ годин| | Вагон простоял под очисткой (лiтерами) часов| | (прописью) | | | | Представник станцiї ___________________| | Представитель станции | | | | Представник вагонної служби __________________| | Представитель вагонной службы | | | | Представник вiдправника __________________| | Представитель отправителя | | | | | | Примiтка. У разi виявлення неочищеного| | вагона, наявностi залишкiв вантажу ця накладна| | разом з актом загальної форми надсилається| | станцiєю навантаження начальнику комерцiйної| | служби залiзницi вивантаження для стягнення з| | одержувача штрафу за неочищення вагона i плати| | за користування вагоном згiдно iз статтями 35 i| | 123 Статуту залiзниць України ( 457-98-п ). | | Примечание. При обнаружении неочищенного| | вагона, наличии остатков груза эта накладная| | вместе с актом общей формы направляется станцией| | погрузки начальнику коммерческой службы железной| | дороги выгрузки для взыскания с грузополучателя| | штрафа за неочистку вагона и платы за| | пользование вагоном согласно со статьями 35 и| | 123 Устава железных дорог Украины ( 457-98-п ). | |
Copyright © 2024 НТФ «Интес» Все права сохранены. |