КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ

Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
Київ

вiд 26 вересня 2001 р. N 458-р


Про схвалення Концепцiї значного зменшення кiлькостi передбачених законодавством податкових пiльг, що надаються у разi ввезення товарiв на митну територiю України

     1. Схвалити Концепцiю значного зменшення кiлькостi передбачених законодавством податкових пiльг, що надаються у разi ввезення товарiв на митну територiю України (додається).

     2. Мiнiстерству економiки та з питань європейської iнтеграцiї, Мiнфiну, Мiн'юсту, Держмитслужбi разом з iншими центральними органами виконавчої влади у мiсячний термiн розробити на основi схваленої цим розпорядженням Концепцiї проекти вiдповiдних законодавчих актiв i подати їх Кабiнетовi Мiнiстрiв України.

Прем'єр-мiнiстр України А.КIНАХ

Iнд. 27

 

СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 26 вересня 2001 р. N 458-р

КОНЦЕПЦIЯ
значного зменшення кiлькостi передбачених законодавством податкових пiльг, що надаються у разi ввезення товарiв на митну територiю України

1. Проблеми та iстотнi фактори

     Податковим законодавством передбаченi рiзноманiтнi, недостатньо обгрунтованi i безадреснi пiльги щодо оподаткування товарiв, якi ввозяться на митну територiю України, що призводить до значних втрат державного бюджету. Так, у 2000 роцi до державного бюджету з цiєї причини не надiйшло 12,4 млрд. гривень.

     Податковi пiльги можна умовно подiлити на такi групи:

     пiльги, наданi вiдповiдно до мiжнародних договорiв про вiльну торгiвлю та про кооперацiю. У 2000 роцi втрати внаслiдок використання цих пiльг становили 50,2 вiдсотка загального обсягу втрат державного бюджету;

     пiльги, наданi законодавством для пiдтримки окремих галузей народного господарства, - 31 вiдсоток;

     пiльги, наданi вiдповiдно до мiжнародних договорiв про надання Українi матерiальної та технiчної допомоги, договорiв з мiжнародними фiнансовими органiзацiями, та пiльги, пов'язанi iз ввезенням товарiв гуманiтарної допомоги, - 4,15 вiдсотка;

     пiльги, наданi вiдповiдно до законiв щодо тимчасового ввезення товарiв, у тому числi представниками дипломатичного корпусу iноземних держав, - 10,3 вiдсотка;

     пiльги, наданi вiдповiдно до законiв про спецiальнi економiчнi зони та зони прiоритетного iнвестування, - 2,45 вiдсотка;

     iншi передбаченi законодавством пiльги - 1,9 вiдсотка.

2. Мета i завдання Концепцiї

     Метою цiєї Концепцiї є значне зменшення кiлькостi передбачених законодавством податкових пiльг, що надаються у разi ввезення товарiв на митну територiю України, та забезпечення збiльшення доходiв державного бюджету.

     Оптимальним шляхом розв'язання проблеми є скасування або iстотне обмеження зазначених пiльг з урахуванням особливостей нацiональної економiки, позитивного досвiду зарубiжних країн у вирiшеннi питань субсидування виробництва та помилок, допущених в Українi у цiй сферi у попереднi роки.

     Завдання доцiльно визначати за такими напрямами:

     здiйснення заходiв щодо збереження лише обгрунтованого мiнiмуму податкових пiльг, необхiдних для забезпечення економiчної безпеки держави та виконання зобов'язань, якi випливають iз мiжнародних договорiв України;

     скорочення податкових пiльг шляхом скасування окремих з них або обмеження перелiку товарiв, на якi такi пiльги поширюються;

     створення рiвних умов для використання наданих законодавством податкових пiльг пiдприємствами усiх форм власностi;

     визначення механiзму контролю та адресного використання податкових пiльг;

     подальша гармонiзацiя законодавства у сферi зовнiшньоекономiчної дiяльностi з нормами i принципами ГАТТ/СОТ та Угодою про партнерство i спiвробiтництво мiж Україною та Європейськими Спiвтовариствами та їх державами-членами.

3. Шляхи реалiзацiї

     Для реалiзацiї завдань цiєї Концепцiї доцiльно:

     а) пiдготувати проект Закону щодо запровадження на 2 - 3 роки мораторiю на прийняття законiв з питань надання будь-яких нових податкових пiльг у разi ввезення товарiв на митну територiю України;

     б) провести детальний аналiз податкових пiльг, якi надаються у разi тимчасового ввезення товарiв або окремим галузям економiки, та пiдготувати проекти законодавчих актiв з метою доведення кiлькостi цих пiльг до економiчно обгрунтованого мiнiмуму;

     в) провести аналiз функцiонування спецiальних економiчних зон та зон прiоритетного iнвестування з метою пiдготовки проектiв законодавчих актiв щодо скорочення кiлькостi таких зон та вдосконалення системи оподаткування товарiв, якi ввозяться на територiю цих зон;

     г) провести аналiз мiжнародних договорiв про вiльну торгiвлю та про кооперацiю з метою внесення до них змiн у частинi виключення окремих груп товарiв, щодо яких надання податкових пiльг є недоцiльним;

     ґ) розробити законопроект про порядок використання податкових пiльг, якi зберiгаються, передбачивши, зокрема, у ньому:

     надання суб'єктами господарювання митним органам податкових боргових розписок, авальованих банками, на суму ввiзного мита та iнших податкiв на товари, якi ввозяться на митну територiю України з використанням податкових пiльг;

     погашення податкових боргових розписок протягом 60 днiв з дати ввезення товарiв на митну територiю України за умови пiдтвердження податковими органами факту цiльового їх використання суб'єктами господарювання;

     визначення критерiїв оцiнки ефективностi використання наданих законодавством податкових пiльг;

     приведення у вiдповiднiсть з мiжнародними стандартами системи звiтностi суб'єктiв господарювання за результатами використання ними податкових пiльг;

     визначення критерiїв вiднесення суб'єктiв господарювання до тих, якi можуть користуватися податковими пiльгами при ввезеннi ними товарiв на митну територiю України, здiйснення iнших заходiв, спрямованих на забезпечення повної прозоростi та адресностi надання пiльг;

     надання Кабiнетовi Мiнiстрiв України права затверджувати перелiки товарiв, на якi поширюється передбачене законодавством пiльгове оподаткування, а також порядок митного оформлення цих товарiв;

     д) внести змiни до актiв законодавства, якi регулюють закупiвлю товарiв, робiт i послуг для державних потреб, з урахуванням вимог ГАТТ/СОТ та Угоди про партнерство i спiвробiтництво мiж Україною та Європейськими Спiвтовариствами та їх державами-членами.

4. Результати реалiзацiї Концепцiї

     Реалiзацiя Концепцiї дасть змогу забезпечити:

     створення правових та органiзацiйних умов для значного скорочення наданих законодавством податкових пiльг i цiльового їх використання;

     стабiльну роботу галузей економiки i окремих пiдприємств, вiд яких залежить економiчна безпека держави та її науково-технiчний рiвень;

     досягнення запланованих обсягiв надходження до державного бюджету сум податкiв на товари, якi ввозяться на митну територiю України.

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.