Документ скасований: Постанова ВР № 778-XIV від 30.06.1999

У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ

Про закупiвлю товарiв, робiт i послуг для державних потреб

     З метою забезпечення рацiонального використання коштiв Державного бюджету України, мiсцевих бюджетiв, коштiв державних позабюджетних фондiв, державних кредитних ресурсiв, що спрямовуються на закупiвлю товарiв, робiт i послуг для державних потреб, та вiдповiдно до пункту 4 роздiлу XV "Перехiднi положення" Конституцiї України постановляю:

     1. Затвердити Положення про порядок здiйснення закупiвлi товарiв, робiт i послуг для державних потреб (додається).

     2. Покласти на Мiнiстерство економiки України здiйснення мiжвiдомчої координацiї робiт щодо закупiвлi товарiв, робiт i послуг для державних потреб.

     3. Кабiнету Мiнiстрiв України у тримiсячний строк:

     привести свої рiшення у вiдповiднiсть з цим Указом;

     забезпечити прийняття нормативно-правових актiв, необхiдних для реалiзацiї цього Указу, та приведення нормативно-правових актiв мiнiстерств, iнших центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади у вiдповiднiсть з цим Указом.

     4. Визнати такими, що втратили чиннiсть:

     статтю 6 Указу Президента України вiд 21 вересня 1994 року N 545 "Про заходи щодо здiйснення єдиної державної полiтики регулювання iмпорту";

     Указ Президента України вiд 20 жовтня 1994 року N 627 "Про закупiвлю технологiчного обладнання, товарiв (робiт, послуг) за готiвку, а також за iмпортом для забезпечення дiяльностi Верховної Ради України, Адмiнiстрацiї Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України";

     пiдпункт 6 пункту 4 Положення про Мiнiстерство зовнiшнiх економiчних зв'язкiв i торгiвлi України, затвердженого Указом Президента України вiд 27 грудня 1995 року N 1187.

     5. Цей Указ набирає чинностi в порядку, передбаченому пунктом 4 роздiлу XV "Перехiднi положення" Конституцiї України.

Президент України Л.КУЧМА

м. Київ
1 червня 1999 року
N 595/99

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Указом Президента України
вiд 1 червня 1999 року N 595/99

ПОЛОЖЕННЯ
про порядок здiйснення закупiвлi товарiв, робiт i послуг для державних потреб

Роздiл 1. Загальнi питання

     1. Це Положення регулює порядок здiйснення замовниками закупiвлi товарiв, робiт i послуг для державних потреб за рахунок державних коштiв.

     2. У Положеннi використовуються такi термiни:

     державнi потреби - це потреби України у товарах, роботах i послугах, необхiдних для розв'язання соцiально-економiчних проблем, реалiзацiї державних програм та iнших завдань, визначених законодавством, забезпечення функцiонування органiв державної влади, установ, органiзацiй, що утримуються чи отримують асигнування за рахунок коштiв Державного бюджету України та мiсцевих бюджетiв;

     замовник - мiнiстерство, iнший центральний орган виконавчої влади, орган законодавчої, судової влади, мiсцевий орган виконавчої влади та орган мiсцевого самоврядування, а також пiдпорядкованi їм установи та органiзацiї, пiдприємства i установи, уповноваженi вiдповiдно Кабiнетом Мiнiстрiв України або мiсцевими органами виконавчої влади здiйснювати закупiвлю товарiв, робiт i послуг для державних потреб;

     закупiвля - придбання замовником товарiв, робiт i послуг для державних потреб у порядку, передбаченому цим Положенням;

     державнi кошти - кошти Державного бюджету України та мiсцевих бюджетiв, кошти державних позабюджетних фондiв, державнi кредитнi ресурси;

     виконавець - суб'єкт господарської дiяльностi (резидент або нерезидент), який пiдтвердив намiр взяти участь у процедурi закупiвлi та подає чи збирається подати тендерну пропозицiю;

     товари - продукцiя будь-якого виду та призначення, у тому числi сировина, вироби, устаткування, технологiї, предмети у твердому, рiдкому, газоподiбному станi, включаючи електроенергiю, а також послуги, пов'язанi з поставкою товарiв, якщо їх вартiсть не перевищує вартостi самих товарiв;

     робота - будь-яка дiяльнiсть, пов'язана з проектуванням, будiвництвом нових об'єктiв i споруд виробничого та невиробничого призначення, їх розширенням, реконструкцiєю, капiтальним ремонтом та реставрацiєю, технiчним переозброєнням дiючих пiдприємств, а також супровiднi роботам послуги, у тому числi геодезичнi роботи, бурiння, сейсмiчнi дослiдження, аеро- та супутникова фотозйомки та iншi, якщо вартiсть виконання цих послуг не перевищує вартостi самого будiвництва;

     послуги - будь-який предмет закупiвлi, крiм товарiв та робiт, включаючи пiдготовку спецiалiстiв, забезпечення транспортом i зв'язком, освоєння технологiй, науковi дослiдження, медичне та побутове обслуговування, а також iнша подiбна дiяльнiсть;

     тендерна документацiя - документацiя, що готується замовником та передається виконавцям для пiдготовки ними тендерних пропозицiй;

     тендерна комiсiя - група спецiалiстiв, що визначається замовником вiдповiдальною за здiйснення процедур закупiвлi згiдно з цим Положенням;

      тендерна пропозицiя - пропозицiя щодо певного предмета закупiвлi, яка готується та подається виконавцем замовнику вiдповiдно до вимог тендерної документацiї;

     альтернативна тендерна пропозицiя - пропозицiя, яка може бути подана виконавцем замовнику додатково у складi тендерної пропозицiї, якщо це передбачено процедурою закупiвлi, i вiдрiзняється вiд пропозицiї, розробленої вiдповiдно до умов, передбачених тендерною документацiєю;

     акцепт тендерної пропозицiї - прийняття замовником тендерної пропозицiї та надання згоди на її оплату. Тендерна пропозицiя вважається акцептованою, якщо замовником в установлений у тендерних документах строк не надано письмової вiдмови виконавцю в акцептi тендерної пропозицiї пiсля визначення його переможцем торгiв;

     угода про закупiвлю - договiр купiвлi або договiр (контракт) пiдряду мiж замовником та виконавцем - переможцем торгiв, який укладається в результатi здiйснення процедури закупiвлi;

     тендерне забезпечення - надання виконавцем замовнику гарантiй щодо забезпечення виконання ним зобов'язань, якi виникають у зв'язку з поданням тендерних пропозицiй, включаючи такi способи забезпечення, як банкiвськi гарантiї, резервнi акредитиви, чеки, згiдно з якими первинне зобов'язання бере будь-який банк, депозити у готiвкових коштах, векселi;

     забезпечення виконання угоди про закупiвлю - надання виконавцем замовнику гарантiй виконання ним вимог угоди про закупiвлю, включаючи такi способи забезпечення, як банкiвськi гарантiї, резервнi акредитиви, чеки, згiдно з якими первинне зобов'язання бере будь-який банк, депозити в готiвкових коштах, векселi.

     3. Це Положення застосовується до закупiвлi всiх товарiв, робiт i послуг, що здiйснюється за рахунок державних коштiв, за винятком закупiвлi, що становить державну таємницю та пов'язана з виконанням державного оборонного замовлення.

     Умови здiйснення закупiвлi, що становить державну таємницю та пов'язана з виконанням державного оборонного замовлення, встановлюються iншими законодавчими та нормативно-правовими актами.

      4. У разi коли предметом закупiвлi є визначена окремим перелiком сiльськогосподарська продукцiя чи продовольство, замовник має право здiйснити таку закупiвлю через бiржовий товарний ринок.

     Процедура здiйснення закупiвлi через бiржовий товарний ринок та перелiк сiльськогосподарської продукцiї i продовольства встановлюються iншими законодавчими та нормативно-правовими актами.

     5. Замовник не має права дiлити закупiвлю на частини з метою уникнення застосування процедур, передбачених цим Положенням.

     6. Якщо предмет закупiвлi належить до сфери дiяльностi кiлькох замовникiв, Кабiнет Мiнiстрiв України визначає одного вiдповiдального за здiйснення процедури закупiвлi вiд iменi всiх заiнтересованих замовникiв.

     7. Спецiально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань координацiї закупiвлi товарiв, робiт i послуг (далi - уповноважений орган) у межах повноважень, передбачених цим Положенням, визначається Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     8. Головними функцiями уповноваженого органу є:

     погодження iншого, нiж вiдкритi торги, методу здiйснення закупiвлi вiдповiдно до абзацу другого пункту 26 цього Положення;

     розроблення проектiв нормативно-правових актiв щодо функцiонування системи закупiвлi;

     проведення облiку закупiвлi, що вiдбулася, та збирання iнформацiї про закупiвлю, що планується;

     подання до Кабiнету Мiнiстрiв України звiтiв щодо здiйснення замовниками закупiвлi;

     розгляд та надання висновкiв iз спiрних питань у разi їх виникнення до моменту укладення угоди про закупiвлю;

     консультацiйна та методична допомога замовникам у здiйсненнi закупiвлi товарiв, робiт i послуг, у тому числi органiзацiя навчання, пiдвищення квалiфiкацiї спецiалiстiв, надання зразкiв тендерної документацiї, iншої iнформацiї щодо здiйснення закупiвлi;

     розповсюдження iнформацiї про функцiонування системи закупiвлi, у тому числi про змiни у законодавствi щодо закупiвлi, шляхом публiкацiї у "Вiснику державних закупiвель" та iнших друкованих засобах масової iнформацiї;

     видання "Вiсника державних закупiвель".

     9. Уповноважений орган має право:

     подавати до Кабiнету Мiнiстрiв України пропозицiї щодо визначення замовника, вiдповiдального за здiйснення процедури закупiвлi у випадку, передбаченому пунктом 6 цього Положення;

     вимагати вiд замовникiв звiт про результати здiйснення процедури закупiвлi вiдповiдно до цього Положення та реалiзацiю угод про закупiвлю;

     установлювати строки надання замовниками iнформацiї про закупiвлю, що планується, укладенi угоди про закупiвлю та їх виконання;

     у разi виявлення порушень законодавства у системi закупiвлi застосовувати дiї, передбаченi пунктом 134 цього Положення.

     10. Оголошення про заплановану закупiвлю чи проведення процедури попередньої квалiфiкацiї виконавцiв публiкуються у "Вiснику державних закупiвель", що видається уповноваженим органом, в iнших друкованих засобах масової iнформацiї, а у разi потреби - у вiдповiдних мiжнародних виданнях згiдно з пунктом 12 цього Положення.

     11. Процедура закупiвлi не може здiйснюватися до публiкацiї повiдомлення про неї у "Вiснику державних закупiвель" за винятком випадкiв, передбачених пунктом 30 цього Положення.

     12. Оголошення про заплановану закупiвлю чи проведення процедури попередньої квалiфiкацiї виконавцiв пiдлягають обов'язковiй публiкацiї у вiдповiдних мiжнародних виданнях, якщо очiкувана вартiсть предмета закупiвлi перевищує суму, еквiвалентну:

     для товарiв - 200 тис. євро;

     для послуг - 300 тис. євро;

     для робiт - 4 млн. євро.

     13. Дiйсними визнаються тiльки тi заяви та повiдомлення, якi було подано у письмовiй формi.

     14. Якщо пiд час здiйснення процедур закупiвлi сторони передавали iнформацiю в iнших формах (не у письмовiй), змiст такої iнформацiї має бути ними письмово пiдтверджений.

     15. Якщо мiжнародним договором України, згода на обов'язковiсть якого надана Верховною Радою України, встановлено iншi правила, нiж тi, що передбаченi цим Положенням, застосовуються правила мiжнародного договору України.

     16. Вiтчизнянi та iноземнi виконавцi беруть участь у процедурi закупiвлi на рiвних умовах вiдповiдно до цього Положення за винятком випадкiв, передбачених пунктами 17-19 цього Положення.

     17. У разi коли на територiї України є достатня кiлькiсть квалiфiкованих вiтчизняних виконавцiв товарiв, робiт i послуг, що є предметом закупiвлi, чи предмет закупiвлi включено до перелiку товарiв, якi в достатнiй кiлькостi виробляються на територiї України, замовник може обмежитися участю у процедурi закупiвлi виключно вiтчизняних виконавцiв за умови, що очiкувана вартiсть предмета закупiвлi не перевищує суми, еквiвалентної:

     для товарiв - 200 тис. євро;

     для послуг - 300 тис. євро;

     для робiт - 4 млн. євро.

     18. Пiд час оцiнки та порiвняння тендерних пропозицiй згiдно з пунктом 91 цього Положення замовник може застосувати преференцiйну поправку до цiни тендерної пропозицiї, поданої вiтчизняним виконавцем.

     Розмiр преференцiйної поправки не повинен перевищувати 15 вiдсоткiв цiни тендерної пропозицiї i має зазначатися у тендернiй документацiї та звiтi про результати проведення процедури закупiвлi.

     19. У разi коли предметом закупiвлi є послуги чи роботи, що здiйснюються на територiї України, замовник може надавати право виконання всiх послуг чи робiт вiтчизняним виконавцям з використанням вiтчизняної сировини, матерiалiв та робочої сили.

     20. Про застосування обмежень, передбачених пунктами 17-19 цього Положення, замовник повинен поiнформувати виконавцiв у оголошеннi про здiйснення процедури закупiвлi. Рiшення замовника про застосування таких обмежень не може бути змiнене до закiнчення процедури закупiвлi.

     21. Перелiк товарiв, якi в достатнiй кiлькостi виробляються на територiї України, конкретнi розмiри преференцiйних поправок, а також процедури застосування обмежень на пiдставi державної належностi виконавцiв, передбаченi пунктами 17-19 цього Положення, визначаються окремими рiшеннями Кабiнету Мiнiстрiв України.

     22. Рiшення про вiдмову виконавцю в участi у процедурi закупiвлi приймається у разi коли:

     виконавець без поважних причин не виконав належним чином хоча б однiєї угоди про закупiвлю протягом останнiх п'яти рокiв, що передують початку процедури закупiвлi;

     виконавця у встановленому порядку визнано банкрутом чи стосовно нього порушено справу про банкрутство;

     замовник має iнформацiю про те, що:

     - фiзичну особу, яка є виконавцем, було засуджено за злочин, вчинений пiд час здiйснення процедури закупiвлi, чи iнший злочин, вчинений з метою отримання матерiальної вигоди, i судимостi з неї не знято i не погашено у встановленому порядку;

     - посадову особу виконавця, яку визначено ним вiдповiдальною за здiйснення процедури закупiвлi, було засуджено за злочин, пов'язаний з порушенням процедури закупiвлi, чи iнший злочин, вчинений з метою отримання матерiальної вигоди, i судимостi з неї не знято i не погашено у встановленому порядку.

     Причини вiдмови виконавцю в участi у процедурi закупiвлi зазначаються у звiтi про результати проведення процедури закупiвлi i у тижневий строк оголошуються заiнтересованому виконавцю.

     23. Виконувати вiд iменi замовника обов'язки, пов'язанi з процедурою закупiвлi, здiйснювати функцiї експерта щодо дотримання процедури закупiвлi не можуть особи, що є близькими родичами керiвникiв чи представникiв виконавцiв, якi мають статус юридичних осiб, або фiзичної особи, що є виконавцем.

     24. Замовник за погодженням з уповноваженим органом зобов'язаний вiдхилити тендерну пропозицiю, якщо виконавець пропонує, дає або погоджується дати прямо або опосередковано будь-якiй посадовiй особi чи колишньому службовцю замовника, iншого державного органу винагороду в будь-якiй формi (пропозицiя про прийняття на роботу, цiнна рiч, послуга тощо) з метою вплинути на рiшення щодо визначення переможця процедур закупiвлi або на застосування замовником певного виду процедури закупiвлi.

     25. Iнформацiя про вiдхилення тендерної пропозицiї та пiдстави для вiдхилення у разi пiдтвердження зазначених у пунктi 24 цього Положення несхвальних дiй виконавця подається замовником у звiтi про результати проведення процедури закупiвлi та у тижневий строк оголошується виконавцю, який допустив такi дiї.

     26. Оголошення про здiйснення процедури закупiвлi, запрошення для участi у процедурах закупiвлi, повiдомлення про проведення процедури попередньої квалiфiкацiї виконавцiв, а також уся iнша тендерна документацiя готується українською мовою та однiєю з iноземних мов, що використовується у мiжнароднiй торгiвлi, якщо процедура закупiвлi не обмежується вiтчизняними виконавцями вiдповiдно до пунктiв 17-19 цього Положення. Тексти повиннi бути автентичними i мають однакову силу.

     27. Тендернi пропозицiї подаються мовою (мовами), зазначеною (зазначеними) замовником у тендернiй документацiї.

Роздiл 2. Загальнi умови здiйснення закупiвлi

     28. Структура та обсяги закупiвлi товарiв, робiт i послуг для задоволення державних потреб, що здiйснюється за рахунок коштiв державного бюджету та державних кредитних ресурсiв, визначаються у порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України, а за рахунок коштiв мiсцевих бюджетiв - вiдповiдними мiсцевими органами виконавчої влади та органами мiсцевого самоврядування.

     29. Закупiвля може здiйснюватися шляхом таких процедур:

     вiдкритих торгiв;

     торгiв з обмеженою участю;

     двоступеневих торгiв;

     запиту цiнових пропозицiй (котирувань);

     закупiвлi в одного виконавця.

     Основним способом здiйснення закупiвлi є застосування процедури вiдкритих торгiв.

     30. Пiд час здiйснення закупiвлi, очiкувана вартiсть якої не перевищує суми, еквiвалентної 15 тис. євро (для робiт - 50 тис. євро), не є обов'язковим застосування процедури вiдкритих торгiв, а також норм цього Положення щодо обов'язкової публiкацiї оголошення про здiйснення закупiвлi у "Вiснику державних закупiвель" та подання звiту про результати здiйснення процедури закупiвлi.

     Застосування iнших, нiж процедура вiдкритих торгiв чи торгiв з обмеженою участю, способiв здiйснення закупiвлi, очiкувана вартiсть якої дорiвнює або перевищує 200 тис. євро, потребує погодження з уповноваженим органом.

     31. Замовник може вимагати вiд виконавця надання iнформацiї щодо його вiдповiдностi таким квалiфiкацiйним вимогам, як:

     наявнiсть необхiдних знань та досвiд, фiнансових ресурсiв, обладнання та працiвникiв вiдповiдної квалiфiкацiї;

     наявнiсть вiдповiдного дозволу чи лiцензiї на виконання певних робiт чи послуг;

     сплата усiх податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв), передбачених законодавством України;

     право на здiйснення вiдповiдної дiяльностi згiдно з положеннями статуту виконавця;

     iншi вимоги, визначенi законодавством України та пунктом 22 цього Положення.

     32. Квалiфiкацiйнi вимоги, визначенi пунктом 31 цього Положення, зазначаються у документацiї, необхiднiй для здiйснення процедури попередньої квалiфiкацiї виконавцiв (якщо така процедура застосовується), тендернiй документацiї чи iнших документах, пов'язаних з поданням тендерних пропозицiй.

     33. Замовник не повинен встановлювати до виконавцiв вимоги, що є дискримiнацiйними, за винятком випадкiв, передбачених пунктами 17-19 цього Положення.

     34. Замовник вiдхиляє пропозицiю виконавця щодо участi в процедурi закупiвлi на будь-якому її етапi у разi коли:

     виконавець свiдомо надає недостовiрну iнформацiю щодо його вiдповiдностi встановленим квалiфiкацiйним вимогам;

     виконавець не вiдповiдає встановленим квалiфiкацiйним вимогам.

     35. До оголошення про здiйснення процедури закупiвлi чи до надання запрошення для участi у процедурi закупiвлi замовник має право здiйснити процедуру попередньої квалiфiкацiї виконавцiв.

     36. Iнформацiя про здiйснення процедури попередньої квалiфiкацiї виконавцiв пiдлягає публiкацiї у "Вiснику державних закупiвель" (у разi потреби - в iноземнiй пресi вiдповiдно до пункту 12 цього Положення) та має бути надiслана виконавцям не пiзнiше нiж за 45 днiв до оголошення торгiв або надання запрошень для участi в процедурi закупiвлi. У разi гострої потреби цей строк може бути скорочено до 30 днiв з викладенням причин змiни у звiтi про результати здiйснення процедури закупiвлi.

     37. В iнформацiї про здiйснення процедури попередньої квалiфiкацiї виконавцiв обов'язково зазначаються такi данi:

     найменування та адреса замовника;

     вид, кiлькiсть та мiсце поставки товарiв, вид та мiсце виконання робiт чи вид послуг та мiсце їх надання;

     строки поставки товарiв, надання послуг, виконання робiт;

     визначення вимог, яким повинен вiдповiдати виконавець;

     мiсце та остаточний строк подання заявок на участь у процедурi попередньої квалiфiкацiї виконавцiв.

     38. Замовник не пiзнiше нiж за 14 днiв до остаточного строку подання заявок на участь у процедурi попередньої квалiфiкацiї надає всiм заiнтересованим виконавцям документацiю, яка мiстить iнформацiю, передбачену пунктом 37 цього Положення, а також:

     iнструкцiю щодо пiдготовки та подання заявок на участь у процедурi попередньої квалiфiкацiї виконавцiв;

     стислий виклад критерiїв та процедури оцiнки вiдповiдностi квалiфiкацiйним вимогам;

     iнформацiю про документи, необхiднi виконавцю для пiдтвердження вiдповiдностi поставленим вимогам;

     прiзвища, посади вiдповiдальних за здiйснення цiєї процедури осiб замовника та способи зв'язку з ними.

     39. Замовник здiйснює вiдбiр виконавцiв для подальшої участi у процедурi закупiвлi виключно на пiдставi вимог, зазначених у пунктах 37 i 38 цього Положення.

     40. До подальшої участi в процедурi закупiвлi допускаються лише тi виконавцi, якi пройшли вiдбiр за результатами здiйснення процедури їх попередньої квалiфiкацiї.

     41. Замовник не пiзнiше триденного строку повiдомляє кожного виконавця, що брав участь у процедурi попередньої квалiфiкацiї, про її результати. Перелiк виконавцiв, допущених до подальшої участi у процедурi закупiвлi, пiдлягає публiкацiї у "Вiснику державних закупiвель".

     42. В iнформацiї, на пiдставi якої замовник готує звiт про результати здiйснення процедури закупiвлi i яка повинна зберiгатися замовником протягом трьох рокiв, обов'язково зазначаються:

     стислий опис предмета закупiвлi;

     дата опублiкування оголошення про здiйснення процедури закупiвлi, проведення процедури попередньої квалiфiкацiї виконавцiв у "Вiснику державних закупiвель", у разi подання оголошення в iнших друкованих засобах масової iнформацiї (у тому числi мiжнародних) - їх найменування та дата опублiкування оголошення;

     найменування й адреса виконавцiв, що подали тендернi пропозицiї, заявки на участь у процедурi попередньої квалiфiкацiї, та найменування й адреса виконавця, з яким укладено угоду про закупiвлю, а також цiна цiєї угоди;

     цiна та стислий опис iнших основних умов кожної тендерної пропозицiї й угоди про закупiвлю, а також додатковi умови, запропонованi виконавцями;

     стислий виклад критерiїв зiставлення й оцiнки тендерних пропозицiй та визначення переможця торгiв;

     у разi вiдхилення окремих чи всiх тендерних пропозицiй - обгрунтування пiдстав вiдхилення;

     виклад причин i обставин, якими керувався замовник пiд час обрання iншого, нiж процедура вiдкритих торгiв, способу проведення торгiв з обгрунтуванням вибору саме такого способу;

     стислий виклад будь-яких запитiв щодо роз'яснення умов здiйснення процедури попередньої квалiфiкацiї виконавцiв або тендерної документацiї, вiдповiдей на них, а також щодо будь-яких змiн цiєї документацiї;

     у разi коли в результатi торгiв не було укладено угоду про закупiвлю - рiшення про це з його обгрунтуванням;

     у разi застосування обмежень щодо участi у процедурах торгiв вiдповiдно до пунктiв 17-19 цього Положення - обгрунтування такого обмеження;

     у разi вiдмови виконавцю в участi у процедурi закупiвлi або вiдхилення тендерної пропозицiї вiдповiдно до пунктiв 22 та 24 цього Положення - обгрунтування такого рiшення;

     данi про:

     - квалiфiкацiю виконавцiв, що подали тендернi пропозицiї, заявки на участь у процедурi попередньої квалiфiкацiї виконавцiв, або запис про вiдсутнiсть таких даних;

     - причини застосування процедури попередньої квалiфiкацiї виконавцiв;

     - поданi скарги, позови та результати їх розгляду;

     - зупинення процедури закупiвлi;

     - утворення тендерної комiсiї.

     43. Iнформацiя, передбачена абзацом другим пункту 42 цього Положення, надається на запит будь-якої особи пiсля акцепту тендерної пропозицiї або пiсля закiнчення торгiв у разi коли угоди про закупiвлю укладено не було.

     44. Iнформацiя, передбачена абзацами третiм - сьомим, дев'ятим, десятим пункту 42 цього Положення, що не є конфiденцiйною, надається на запити виконавцiв, якi подали тендернi пропозицiї або заявки на участь у процедурах попередньої квалiфiкацiї, пiсля акцепту тендерної пропозицiї або пiсля закiнчення торгiв, якщо вони не привели до укладення угоди про закупiвлю.

     45. Iнформацiю, надання якої суперечить законодавству, не вiдповiдає державним iнтересам, законним комерцiйним iнтересам сторiн чи порушує принципи чесної конкуренцiї, та iнформацiю, що стосується розгляду, оцiнки та порiвняння тендерних пропозицiй, крiм зазначеної в абзацi восьмому пункту 42 цього Положення, за винятком випадкiв, коли цього вимагає рiшення суду чи арбiтражного суду, тендерна комiсiя розкривати не повинна.

     46. Уповноважений орган має визначити:

     форму звiту про результати здiйснення процедури закупiвлi;

     додатковi вимоги до звiту про результати здiйснення процедури закупiвлi;

     порядок утворення та функцiї тендерних комiсiй.

Роздiл 3. Процедури вiдкритих торгiв та торгiв з обмеженою участю

     47. Торги здiйснюються замовником з метою вибору найбiльш вигiдної пропозицiї щодо закупiвлi товарiв, робiт, послуг.

     48. Пiд час проведення вiдкритих торгiв тендернi пропозицiї мають право подавати всi заiнтересованi виконавцi за винятком тих, якi пройшли вiдбiр за процедурою попередньої квалiфiкацiї.

     49. Пiд час проведення торгiв з обмеженою участю тендернi пропозицiї мають право подавати лише тi виконавцi, якi запрошенi замовником взяти участь у процедурi закупiвлi.

     50. Процедури торгiв з обмеженою участю застосовуються у разi коли:

     роботи чи послуги через їх складний або спецiалiзований характер можуть бути запропонованi обмеженою кiлькiстю виконавцiв;

     час i витрати, необхiднi для розгляду й оцiнки великої кiлькостi тендерних пропозицiй, не вiдповiдатимуть вартостi товарiв, робiт, послуг, якi передбачається закупити;

     на оголошення про вiдкритi торги тендерних пропозицiй не надiйшло або вiдкритi торги не дали очiкуваного результату;

     закупiвлю необхiдно здiйснити в обмежений строк.

     51. Пiд час проведення торгiв з обмеженою участю замовник запрошує для участi у процедурi закупiвлi таку кiлькiсть виконавцiв (не менше трьох), яка могла б забезпечити вибiр найбiльш вигiдної пропозицiї та конкуренцiю.

     52. Замовник запрошує для участi у вiдкритих торгах потенцiйних виконавцiв шляхом публiкацiї оголошення вiдповiдно до пунктiв 10-12 цього Положення.

     53. В оголошеннi про проведення вiдкритих торгiв обов'язково зазначаються:

     найменування та юридична адреса замовника;

     вид, кiлькiсть i мiсце поставки товарiв чи вид i мiсце проведення робiт або надання послуг;

     строк поставки товарiв, виконання робiт або надання послуг;

     iнформацiя про вимоги, яким повиннi вiдповiдати виконавцi;

     заява про застосування умов захисту вiтчизняного ринку вiдповiдно до пунктiв 17-19 цього Положення;

     способи i мiсце отримання тендерної документацiї та розмiр плати за неї (якщо таку плату встановлено замовником);

     мiсце та строк подання тендерних пропозицiй;

     мiсце та дата розкриття тендерних пропозицiй.

     54. У запрошеннi для участi у торгах з обмеженою участю обов'язково має бути зазначена iнформацiя, передбачена абзацами другим - сьомим пункту 53 цього Положення.

     55. Уповноважений орган своїм рiшенням визначає:

     форму або зразок оголошення про проведення торгiв та запрошення для участi в них;

     додаткову iнформацiю, яка зазначається в оголошеннi та запрошеннi.

     56. Встановлений замовником строк подання тендерних пропозицiй має бути достатнiм для їх належної пiдготовки, але не меншим 45 календарних днiв вiд дати, зазначеної в оголошеннi про проведення торгiв та запрошеннi для участi у них. У разi невiдкладної потреби мiнiмальний строк може бути скорочено до 15 календарних днiв, при цьому обставини, що зумовили його зменшення, не повиннi бути спричиненi дiями замовника, спрямованими на послаблення конкуренцiї мiж виконавцями. Причини змiни строку викладаються у звiтi про результати здiйснення процедури закупiвлi.

     57. Замовник надсилає виконавцю тендерну документацiю не пiзнiше тижневого строку з дня отримання вiд виконавця запиту про надання необхiдних документiв.

     58. У разi проведення торгiв з обмеженою участю на закупiвлю товарiв та послуг тендерна документацiя надсилається одночасно iз запрошенням для участi у торгах.

     59. За надання тендерної документацiї замовник має право вимагати плату, яка не повинна перевищувати суми, необхiдної для покриття витрат на пiдготовку такої документацiї та її розсилання.

     60. У разi проведення торгiв на закупiвлю робiт тендерна документацiя надсилається пiсля попередньої оплати виконавцем витрат на її пiдготовку та розсилання вiдповiдно до пункту 59 цього Положення.

     61. У разi здiйснення процедури попередньої квалiфiкацiї тендерна документацiя надсилається всiм виконавцям, якi за її результатами пройшли вiдбiр.

     62. Тендерна документацiя повинна мiстити:

     а) iнструкцiю щодо пiдготовки тендерних пропозицiй;

     б) перелiк критерiїв, якi висуваються тендерною комiсiєю з метою оцiнки вiдповiдностi виконавцiв встановленим квалiфiкацiйним вимогам;

     в) iнформацiю про необхiднiсть документального пiдтвердження вiдповiдностi виконавцiв встановленим квалiфiкацiйним вимогам;

     г) iнформацiю про характер i необхiднi технiчнi та якiснi характеристики предмета закупiвлi, у тому числi вiдповiдну технiчну специфiкацiю, плани, креслення, малюнки, пiдготовленi згiдно з пунктами 63 i 64 цього Положення, а також данi про:

  • кiлькiсть товару;

  • мiсце, де мають бути виконанi роботи чи наданi послуги;

  • додатковi послуги, якi мають бути наданi;

  • строки поставки товарiв, виконання робiт, надання послуг;

     д) перелiк усiх критерiїв для визначення найкращої тендерної пропозицiї;

     е) зазначення основних умов, якi обов'язково будуть внесенi до угоди про закупiвлю, чи проект угоди про закупiвлю;

     є) опис окремої частини або частин предмета закупiвлi, щодо яких можуть бути поданi тендернi пропозицiї у разi коли виконавцям дозволяється подати тендернi пропозицiї тiльки стосовно частини товарiв, робiт чи послуг, що закуповуються;

     ж) спосiб оцiнки i порiвняння альтернативних тендерних пропозицiй у разi коли замовником допускається можливiсть внесення таких пропозицiй;

     з) методику розрахунку цiни тендерної пропозицiї iз зазначенням того, чи повинна вона включати iншi елементи, крiм вартостi самих товарiв, робiт чи послуг, наприклад, витрати на транспортування, страхування, навантаження, розвантаження, сплату митних тарифiв, податкiв тощо;

     й) iнформацiю про валюту (валюти), у якiй (яких) має бути розрахована i зазначена цiна тендерної пропозицiї;

     i) зазначення мови (мов), якою (якими) має бути складено тендернi пропозицiї;

     ї) вимоги замовника до умов надання виконавцем тендерного забезпечення та забезпечення виконання угоди про закупiвлю;

     й) умови повернення чи неповернення тендерного забезпечення;

     к) зазначення способу, мiсця та остаточного строку подання тендерних пропозицiй;

     л) iнформацiю про процедуру надання роз'яснень щодо тендерної документацiї, а також заяву про намiр замовника провести збори виконавцiв;

     м) зазначення строку, протягом якого тендернi пропозицiї вважаються дiйсними;

     н) зазначення мiсця, дати та часу розкриття тендерних пропозицiй;

     о) зазначення прiзвища, посади та адреси однiєї чи кiлькох посадових осiб або iнших працiвникiв замовника, уповноважених здiйснювати зв'язок з виконавцями й отримувати вiд них без участi посередникiв повiдомлення, пов'язанi з процедурами торгiв;

     п) iнформацiю про додатковi умови, необхiднi для акцепту тендерної пропозицiї та набрання чинностi угодою про закупiвлю.

     63. Технiчна специфiкацiя, плани, креслення, малюнки чи описи предмета закупiвлi, що вимагаються замовником, повиннi мiстити:

     а) детальний опис товарiв, робiт, послуг, що закуповуються, з викладенням об'єктивних технiчних та якiсних характеристик;

     б) вимоги щодо показникiв функцiонування предмета закупiвлi у разi неможливостi складення опису або доцiльностi наведення таких показникiв;

     в) посилання на стандартнi характеристики товарiв, робiт чи послуг, що закуповуються, а також вимоги, умовнi позначення та термiнологiю щодо них з використанням iснуючих мiжнародних або визнаних в установленому порядку нацiональних стандартiв i будiвельних норм.

     64. Технiчна специфiкацiя не повинна мiстити посилань на конкретнi торговельну марку чи фiрму, патент, конструкцiю або тип предмета закупiвлi, джерело його походження чи виробника. У разi необхiдностi такого посилання специфiкацiя повинна мiстити вираз "або еквiвалент".

     65. Уповноважений орган своїм нормативним актом має право встановити для окремих видiв закупiвлi додатковi вимоги щодо iнформацiї, яка повинна мiститися у тендернiй документацiї.

     66. Виконавець має право звернутися до замовника за роз'ясненнями щодо тендерної документацiї. Замовник не пiзнiше нiж за три днi до закiнчення строку подання тендерних пропозицiй повинен дати вiдповiдь на запит виконавця.

     67. Не пiзнiше нiж за три днi до закiнчення строку подання тендерних пропозицiй замовник має право з власної iнiцiативи чи за результатами запитiв виконавцiв внести змiни до тендерної документацiї та повiдомити про зазначенi змiни у письмовiй формi всiх виконавцiв, яким надав документацiю.

     68. Якщо замовник проводить збори з метою роз'яснення будь-яких запитiв щодо тендерної документацiї, вiн повинен вести протокол цих зборiв з викладенням у ньому всiх роз'яснень на запити щодо тендерної документацiї (не розкриваючи, вiд якого виконавця цей запит отримано) i надiслати його всiм виконавцям, яким було надано тендерну документацiю, незалежно вiд їх присутностi на зборах.

     69. У разi несвоєчасного подання замовником роз'яснень щодо змiсту тендерної документацiї, її змiн або якщо внесенi до тендерної документацiї змiни є суттєвими, замовник повинен продовжити строк подання тендерних пропозицiй. Рiшення щодо продовження строку подання тендерних пропозицiй приймається замовником з урахуванням того, що такий строк має бути достатнiм для врахування виконавцями зазначених змiн, доповнень або роз'яснень та своєчасного подання тендерних пропозицiй, але не меншим нiж три днi.

     70. Тендерна пропозицiя подається у письмовiй формi за пiдписом уповноваженої посадової особи виконавця у запечатаному конвертi або в iншiй формi, зазначенiй у тендерних документах. На запит виконавця замовник пiдтверджує отримання його тендерної пропозицiї iз зазначенням дати та часу отримання.

     71. Тендерна пропозицiя обов'язково супроводжується документом, що пiдтверджує надання виконавцем тендерного забезпечення, якщо його надання передбачено тендерною документацiєю.

     72. Тендернi пропозицiї, отриманi замовником пiсля закiнчення строку їх подання, не розкриваються й повертаються виконавцям, що їх подали.

     73. Замовник має право до закiнчення встановленого строку подання тендерних пропозицiй прийняти рiшення про його продовження, якщо один чи бiльше виконавцiв не можуть подати свої тендернi пропозицiї до зазначеного строку через об'єктивнi причини. Повiдомлення про продовження строку, можливi змiни мiсця та процедури розкриття тендерних пропозицiй негайно надсилається кожному виконавцю, якому було надано тендерну документацiю.

     74. Тендернi пропозицiї залишаються дiйсними впродовж зазначеного у тендернiй документацiї строку. До закiнчення цього строку замовник має право вимагати вiд виконавцiв продовження дiї тендерних пропозицiй на додатковий конкретний перiод часу.

     Виконавець може:

     вiдхилити таку вимогу, не втрачаючи при цьому наданого ним тендерного забезпечення;

     погодитись з вимогою та продовжити строк дiї наданих ним тендерної пропозицiї та тендерного забезпечення.

     75. Виконавцi, якi не продовжують строку дiї своїх тендерних забезпечень, вважаються такими, що вiдхилили вимогу щодо продовження дiї своїх тендерних пропозицiй.

     76. Якщо iнше не передбачене тендерною документацiєю, виконавець має право внести змiни або вiдкликати свою тендерну пропозицiю до закiнчення строку її подання без втрати свого тендерного забезпечення. Такi змiни чи заява про вiдкликання тендерної пропозицiї можуть бути врахованi у разi коли вони отриманi замовником до закiнчення строку подання тендерних пропозицiй.

     77. Замовник повинен зазначити у тендернiй документацiї вимоги щодо надання тендерного забезпечення, його розмiрiв, форми, а також випадки, у яких тендерне забезпечення не повертається виконавцю.

     78. На вимогу замовника виконавець пiд час подання тендерної пропозицiї одночасно вносить тендерне забезпечення, розмiр якого не повинен перевищувати одного вiдсотка очiкуваної вартостi у разi проведення торгiв на закупiвлю робiт та п'яти вiдсоткiв у разi проведення торгiв на закупiвлю товарiв чи послуг на умовах, визначених тендерною документацiєю.

     79. У разi коли тендерне забезпечення буде вноситися за виконавця iншою органiзацiєю, виконавець повинен погодити таке рiшення iз замовником до подання тендерної пропозицiї.

     80. Тендерне забезпечення не повертається замовником у разi:

     вiдкликання або змiни тендерної пропозицiї виконавцем пiсля закiнчення строку її подання;

     непiдписання виконавцем, що став переможцем торгiв, угоди про закупiвлю;

     ненадання виконавцем, що став переможцем торгiв, необхiдних гарантiй щодо виконання угоди про закупiвлю пiсля акцепту його тендерної пропозицiї, якщо надання таких гарантiй передбачено тендерною документацiєю.

     81. Замовник не повинен претендувати на тендерне забезпечення i має повернути вiдповiдну суму виконавцю протягом десяти календарних днiв iз дня настання пiдстави для повернення тендерного забезпечення у будь-якому разi, крiм випадкiв, зазначених у пунктi 80 цього Положення.

     82. Пiдставою для повернення тендерного забезпечення можуть бути:

     закiнчення строку дiї тендерного забезпечення, зазначеного у тендернiй документацiї;

     укладення угоди про закупiвлю з виконавцем, що став переможцем торгiв;

     вiдкликання тендерної пропозицiї до закiнчення строку її подання, якщо це передбачено у тендернiй документацiї;

     закiнчення процедур закупiвлi без укладення угоди про закупiвлю з жодним iз виконавцiв, що подали тендернi пропозицiї.

     83. Пiд час здiйснення закупiвлi замовник має право вимагати вiд виконавця - переможця торгiв внесення ним пiд час укладення угоди про закупiвлю забезпечення її виконання.

     84. Розмiр забезпечення виконання угоди не повинен перевищувати 15 вiдсоткiв кошторисної вартостi угоди про закупiвлю пiд час здiйснення закупiвлi товарiв i послуг та п'яти вiдсоткiв у разi закупiвлi робiт.

     85. Розкриття тендерних пропозицiй вiдбувається не ранiше закiнчення строку їх подання у мiсцi, зазначеному у тендернiй документацiї.

     86. До участi у процедурi розкриття тендерних пропозицiй замовником мають бути допущенi всi виконавцi, що подали тендернi пропозицiї, або їх уповноваженi представники.

     87. Найменування та адреса кожного виконавця, тендерна пропозицiя якого розкривається, цiна кожної тендерної пропозицiї та критерiї оцiнки тендерних пропозицiй мають бути оголошенi замовником присутнiм представникам виконавця пiд час розкриття тендерних пропозицiй, а також у разi запиту повiдомленi виконавцям, якi подали тендернi пропозицiї, але не були представленi пiд час їх розкриття. Цi данi зазначаються у звiтi про результати здiйснення процедури закупiвлi.

     88. Замовник має право звернутися до виконавцiв за роз'ясненнями змiсту їхнiх тендерних пропозицiй з метою полегшення їх розгляду, оцiнки та порiвняння.

     89. Замовник не повинен починати будь-якi переговори з виконавцем щодо внесення змiн до змiсту поданої тендерної пропозицiї, включаючи змiни її цiни та коригування тендерної пропозицiї.

     90. Замовник має право на виправлення арифметичних помилок, виявлених у поданiй тендернiй пропозицiї, за умови отримання ним письмово пiдтвердженої згоди виконавця на таке виправлення.

     91. Замовник визначає переможця торгiв на пiдставi критерiїв оцiнки тендерних пропозицiй, що виходять iз державних iнтересiв i зазначаються у тендернiй документацiї. Такими критерiями можуть бути:

     найнижча цiна;

     строк поставки (виконання);

     якiсть, естетичнi i функцiональнi характеристики, екологiчна чистота;

     пiсляпродажне обслуговування;

     умови розрахункiв;

     можливiсть економiчних переваг, що виникають у зв'язку з реалiзацiєю тендерної пропозицiї, включаючи внутрiшнi iнвестицiї чи iншi види пiдприємницької дiяльностi;

     експлуатацiйнi витрати, пов'язанi з використанням завершеного будiвництвом об'єкта;

     стимулювання зайнятостi населення;

     передача технологiї та пiдготовка управлiнських, наукових i виробничих кадрiв, включаючи використання мiсцевих ресурсiв, у тому числi засобiв виробництва, робочої сили й матерiалiв для виготовлення товарiв, виконання робiт, послуг, що пропонуються виконавцем;

     надання вiтчизняним виконавцям виключного права на постачання певних видiв товарiв, робiт, послуг.

     92. У разi коли для визначення найкращої тендерної пропозицiї використовуються критерiї iншi, нiж цiна, у тендернiй документацiї має бути визначений (за можливостi) їх вартiсний еквiвалент або питома вага цих критерiїв у загальнiй оцiнцi тендерних пропозицiй.

     93. Замовник може вимагати вiд виконавця - переможця торгiв повторного пiдтвердження вiдповiдностi його квалiфiкацiйним вимогам згiдно з пунктом 31 цього Положення. У разi вiдмови виконавця надати таке пiдтвердження замовник вiдхиляє його тендерну пропозицiю i визначає найкращу серед iнших пропозицiй.

     94. Замовник може вiдхилити всi тендернi пропозицiї до акцепту тендерної пропозицiї, якщо це передбачено у тендернiй документацiї.

     95. Замовник має право з урахуванням положень пункту 23 цього Положення для оцiнки тендерних пропозицiй залучати вiдповiднi експертнi органiзацiї чи окремих експертiв, рекомендацiї яких можуть бути використанi пiд час визначення переможця торгiв.

     96. Iнформацiя щодо розгляду, оцiнки та порiвняння тендерних пропозицiй не надається виконавцям або iншим особам, якi офiцiйно не брали участь у процедурах закупiвлi, за винятком випадкiв, коли така iнформацiя вимагається уповноваженим органом для розгляду поданої на його адресу скарги щодо порядку здiйснення процедури закупiвлi.

     97. Замовник вiдхиляє тендерну пропозицiю у разi коли:

     вона не вiдповiдає квалiфiкацiйним вимогам, встановленим пунктом 31 цього Положення та тендерною документацiєю;

     виконавець, який подав тендерну пропозицiю, не погоджується з виправленням вiдповiдно до пункту 90 цього Положення виявленої замовником арифметичної помилки;

     виконавець своїми дiями призвiв до виникнення обставин, зазначених у пунктi 24 цього Положення.

     98. Рiшення про проведення торгiв скасовується чи торги визнаються такими, що не вiдбулися, у разi коли:

     на участь у процедурах було подано менше нiж три тендернi пропозицiї;

     було вiдхилено всi тендернi пропозицiї вiдповiдно до вимог пункту 97 цього Положення;

     цiна найбiльш вигiдної тендерної пропозицiї значно перевищує суму, передбачену замовником на фiнансування закупiвлi;

     здiйснення закупiвлi перестало вiдповiдати державним потребам внаслiдок дiї непередбачених об'єктивних обставин.

     99. В оголошеннi щодо скасування рiшення про проведення торгiв замовник повiдомляє причини, згiдно з якими прийнято таке рiшення.

     100. Повiдомлення щодо скасування рiшення про проведення торгiв має бути надiслано замовником всiм виконавцям не пiзнiше трьох днiв з дня прийняття такого рiшення.

     101. Замовник акцептує тендерну пропозицiю, що визнана найкращою.

     102. Повiдомлення про акцепт тендерної пропозицiї має бути надiслано виконавцю, який її подав, протягом трьох днiв з дня визначення його переможцем торгiв. У тижневий строк з дня закiнчення торгiв замовник через подання оголошення у "Вiснику державних закупiвель" iнформує iнших виконавцiв про результати торгiв i зазначає назву та мiсцезнаходження виконавця, тендерна пропозицiя якого визнана найкращою.

     103. З виконавцем, тендерну пропозицiю якого акцептовано, у тижневий строк укладається угода про закупiвлю вiдповiдно до вимог тендерної документацiї.

     104. У разi вiдмови виконавця, тендерну пропозицiю якого акцептовано, пiдписати угоду про закупiвлю вiдповiдно до вимог тендерної документацiї замовник повторно визначає найкращу тендерну пропозицiю з тих, строк дiї яких ще не минув, за винятком випадкiв, коли всi тендернi пропозицiї було вiдхилено згiдно з пунктом 94 цього Положення.

     105. Кабiнет Мiнiстрiв України може встановити додатковi вимоги до порядку укладення угоди про закупiвлю. Iнформацiя про необхiднiсть виконання додаткових вимог зазначається у тендернiй документацiї.

Роздiл 4. Процедура двоступеневих торгiв

     106. Процедура двоступеневих торгiв застосовується у разi коли:

     замовник не може скласти конкретний перелiк товарiв, робiт або визначити вид послуг, а також коли для прийняття оптимального рiшення про закупiвлю необхiдно провести попереднi переговори з виконавцями;

     всi тендернi пропозицiї, поданi виконавцями на торги, що проводилися iз застосуванням процедури вiдкритих торгiв, було вiдхилено замовником, оскiльки вони свiдчили про змову виконавцiв або надiйшли вiд виконавцiв, якi не вiдповiдали вимогам для участi у торгах, викладеним у тендернiй документацiї, за умови, що вимоги до тендерних пропозицiй iстотно не змiнювалися до моменту визначення виконавця для здiйснення процедури двоступеневих торгiв;

     для нових будiвельних робiт, що є подiбними до будiвельних робiт, якi вiдповiдають типовому проекту, щодо якого первинну угоду про закупiвлю було укладено згiдно з положеннями роздiлу 3 цього Положення, за умови, що замовник у повiдомленнi про закупiвлю, яке стосується виконання первинних будiвельних робiт, зазначив, що для закупiвлi нових подiбних будiвельних робiт може застосовуватися процедура двоступеневих торгiв;

     предметом закупiвлi є здiйснення наукових дослiджень, експериментiв або розроблень, надання консультацiйних та iнших спецiальних послуг.

     107. Процедура двоступеневих торгiв здiйснюється у два етапи, при цьому:

     на першому етапi всiм виконавцям пропонується подавати попереднi тендернi пропозицiї, не зазначаючи цiни. Тендерна документацiя у такому випадку передбачає подання пропозицiй щодо технiчних, якiсних та iнших характеристик предмета закупiвлi, умов поставки, а у разi потреби - пiдтвердження професiйної i технiчної компетентностi виконавцiв та їх вiдповiдностi квалiфiкацiйним вимогам. Замовник проводить переговори з будь-ким iз виконавцiв. Пiсля отримання попереднiх пропозицiй замовник має право внести до тендерної документацiї змiни щодо технiчних вимог та вимог до якостi предмета закупiвлi чи запропонувати новi критерiї оцiнки пропозицiй вiдповiдно до цього Положення. Про змiну умов тендерної документацiї замовник iнформує всiх виконавцiв пiд час надання їм запрошень для участi у другому етапi торгiв;

     на другому етапi замовник пропонує виконавцям, попереднi тендернi пропозицiї яких не було вiдхилено на першому етапi, подати остаточнi тендернi пропозицiї iз зазначенням цiни.

     108. Виконавцi, попереднi тендернi пропозицiї яких не було вiдхилено на першому етапi, до початку другого етапу торгiв надають тендернi забезпечення своїх пропозицiй, якщо це передбачено тендерною документацiєю.

     109. Далi процедура двоступеневих торгiв здiйснюється так само, як i процедура вiдкритих торгiв.

     110. В оголошеннi про здiйснення процедури двоступеневих торгiв обов'язково зазначаються:

     найменування та юридична адреса замовника;

     опис предмета закупiвлi, у тому числi необхiднi його технiчнi та iншi параметри, а у разi, коли предметом закупiвлi є виконання робiт, - їх вид та орiєнтовнi строки виконання робiт;

     перелiк критерiїв, за якими замовником здiйснюється оцiнка тендерних пропозицiй;

     строки та мiсце подання попередньої тендерної пропозицiї.

     111. Строк подання виконавцями попереднiх пропозицiй встановлюється замовником та зазначається у тендернiй документацiї, але не може бути меншим 30 днiв з дня опублiкування оголошення про здiйснення процедури двоступеневих торгiв.

Роздiл 5. Процедури запиту цiнових пропозицiй (котирувань) i закупiвлi в одного виконавця

     112. Замовник може здiйснювати закупiвлю шляхом застосування процедури запиту цiнових пропозицiй (котирувань) у разi коли товари, роботи чи послуги виробляються, виконуються чи надаються не за конкретними специфiкацiями та за умови, що вартiсть закупiвлi не перевищує вартiсної межi, визначеної пунктом 29 цього Положення.

     113. Пiд час застосування процедури запиту цiнових пропозицiй (котирувань) замовник подає запит щодо цiнових пропозицiй (котирувань) не менше нiж трьом виконавцям.

     114. Кожного виконавця, якому подано запит, має бути повiдомлено про те, чи включаються у вартiсть продукцiї витрати на транспортування, страхування, сплату мита, податкiв та iнших зборiв (обов'язкових платежiв).

     115. Кожен виконавець має право подати тiльки одну цiнову пропозицiю. Пропозицiя подається у запечатаному конвертi не пiзнiше встановленого замовником остаточного строку.

     116. Конверти з пропозицiями розкриваються у визначений замовником час у присутностi не менше трьох виконавцiв, що подали свої пропозицiї. Замовник у триденний строк iнформує про результати здiйснення процедури запиту цiнових пропозицiй (котирувань) всiх виконавцiв, що подали свої цiновi пропозицiї, але не були присутнi пiд час розкриття конвертiв з пропозицiями.

     117. Замовником приймається рiшення про укладення угоди про закупiвлю на користь того виконавця, який подав пропозицiю з найнижчою цiною, що задовольняє замовника.

     118. Закупiвля в одного виконавця - це процедура закупiвлi, за якої замовник укладає угоду про закупiвлю пiсля проведення переговорiв тiльки з одним виконавцем.

     119. Процедура закупiвлi в одного виконавця застосовується замовником пiсля погодження з уповноваженим органом тiльки у разi:

     закупiвлi творiв мистецтва, послуг з водо-, теплопостачання, водовiдведення, медичних та побутових послуг, послуг з пiдготовки спецiалiстiв, закупiвлi, пов'язаної iз захистом виключних авторських прав, зокрема патентiв, або якщо через вiдсутнiсть конкуренцiї з технiчних причин товари, роботи чи послуги можуть бути поставленi (виконанi) тiльки певним виконавцем i при цьому немає альтернативи;

     потреби у здiйсненнi первинним виконавцем додаткових поставок, призначених для часткової замiни або розширення поставок, коли змiна виконавця може призвести до закупiвлi обладнання або послуг, якi не вiдповiдають вимогам взаємозамiни з наявним обладнанням або послугами;

     коли додатковi будiвельнi роботи, що не включенi до первинної угоди про закупiвлю, але зазначенi у тендерних документах, внаслiдок непередбачених обставин виявилися необхiдними для закiнчення зазначених у тендерних документах будiвельних робiт. Замовнику необхiдно укласти договiр на додатковi будiвельнi роботи з виконавцем, що виконує будiвельнi роботи, зазначенi у первиннiй угодi про закупiвлю, при цьому повна вартiсть угод, що укладаються на додатковi будiвельнi роботи, не може перевищувати 50 вiдсоткiв вартостi первинної угоди про закупiвлю;

     укладення угоди про закупiвлю з переможцем архiтектурного конкурсу;

     коли закупiвля може бути здiйснена тiльки в одного виконавця у зв'язку з необхiднiстю захисту вiтчизняного ринку вiдповiдно до пунктiв 17-19 цього Положення;

     закупiвлi, яка здiйснюється на винятково вигiдних умовах, що дiють протягом дуже короткого строку, у разi прийняття несподiваних пропозицiй стосовно закупiвлi товарiв, робiт i послуг вiд виконавцiв або у разi закупiвлi майна пiдприємств, що лiквiдуються, чи пiд час передачi майна в управлiння за конкурсом;

     виникнення нагальної потреби у здiйсненнi закупiвлi у зв'язку з особливими економiчними чи соцiальними обставинами, яких замовник не мiг передбачити.

Роздiл 6. Угода про закупiвлю

     120. Угода про закупiвлю набуває чинностi з моменту її пiдписання замовником та виконавцем, визначеним переможцем тендерних процедур.

     121. Угода про закупiвлю укладається тiльки у письмовiй формi та вiдповiдно до положень Цивiльного кодексу Української РСР.

     122. Копiя укладеної угоди про закупiвлю у тижневий строк з моменту пiдписання подається уповноваженому органу.

     123. Забороняється вносити змiни до будь-якої частини укладеної угоди про закупiвлю чи висувати новi умови, що можуть змiнити змiст пропозицiї, на пiдставi якої було обрано виконавця, якщо необхiднiсть таких змiн не виникла у зв'язку з обставинами, якi неможливо було передбачити пiд час укладення угоди про закупiвлю. У цьому разi застосовуються пункти 124 - 128 цього Положення.

     124. У разi виникнення обставин, якi неможливо було передбачити пiд час укладення угоди про закупiвлю та якi призвели до змiни ситуацiї, за якої закупiвля перестала вiдповiдати державним iнтересам, замовник може за погодженням з уповноваженим органом внести змiни до будь-якої частини укладеної угоди про закупiвлю чи вiдмовитися вiд виконання угоди про закупiвлю протягом одного мiсяця з дня виникнення таких обставин.

     125. Якщо вiдмова замовника виконувати положення угоди про закупiвлю була спричинена обставинами, передбаченими пунктом 124 цього Положення, замовник зобов'язаний оплатити фактично виконану виконавцем частину угоди про закупiвлю.

     126. У разi виникнення суперечностей, пов'язаних iз виконанням угоди про закупiвлю, виконавець повинен викласти свої претензiї у письмовiй формi та надiслати їх замовнику.

     127. Замовник зобов'язаний розглянути висунутi виконавцем претензiї та надати виконавцю вiдповiдь у визначений законодавством строк.

     128. Якщо замовник вiдмовляється задовольнити вимоги виконавця чи не надає вiдповiдi по сутi претензiї, виконавець має право звернутися до суду чи арбiтражного суду вiдповiдно до законодавства.

Роздiл 7. Процедура оскарження

     129. Будь-який виконавець, який вважає, що вiн зазнав або може зазнати збиткiв внаслiдок порушення замовником процедур закупiвлi, визначених цим Положенням, має право оскаржувати дiї замовника.

     130. Об'єктом оскарження не може бути:

     вибiр процедури здiйснення закупiвлi;

     обмеження щодо участi у процедурi закупiвлi, пов'язанi iз застосуванням замовником положень пунктiв 17-19 цього Положення;

     рiшення замовника про вiдхилення всiх тендерних пропозицiй.

     131. До моменту укладення угоди про закупiвлю скарга з приводу порушення замовником процедури закупiвлi або щодо його рiшень, дiй чи бездiяльностi подається виконавцем, що бере участь у процедурi закупiвлi, замовнику або уповноваженому органу. Про отримання скарги уповноважений орган термiново iнформує замовника.

     132. Замовник або уповноважений орган можуть не розглядати скаргу, якщо вона була подана пiзнiше 15 календарних днiв з дня настання пiдстави для її подання.

     133. Подання скарги вiдповiдно до пункту 131 цього Положення зупиняє торги за умови, що скарга є небезпiдставною i пiдтверджує, що виконавець зазнає збиткiв у разi незупинення торгiв, а також якщо зупинення торгiв не заподiє значних збиткiв замовнику. Загальний строк зупинення торгiв не може перевищувати 15 календарних днiв.

     134. Не пiзнiше трьох днiв пiсля отримання скарги замовник або уповноважений орган повинен повiдомити всiх виконавцiв, яких стосується ця скарга, про її подання та змiст, час i мiсце розгляду. Пiд час розгляду скарги будь-який виконавець або державний орган, заiнтересований у переглядi результатiв торгiв, має право взяти в ньому участь. Виконавець, який не брав участi у переглядi результатiв торгiв, позбавляється права на подальше звернення з вимогами, аналогiчними до тих, що були розглянутi.

     135. Зупинення торгiв, передбачене пунктом 133 цього Положення, не здiйснюється у разi коли замовник пiдтверджує, що з урахуванням невiдкладних державних iнтересiв торги необхiдно продовжувати. Будь-яке рiшення, прийняте замовником згiдно iз цим пунктом, а також вiдповiднi обгрунтування з приводу його прийняття вносяться до звiту про результати проведення торгiв.

     136. Якщо скаргу не врегульовано шляхом переговорiв на пiдставi взаємної згоди, замовник або уповноважений орган протягом 15 календарних днiв з дня її отримання має прийняти обгрунтоване рiшення, у якому необхiдно зазначити:

     у разi коли скаргу не задоволено - причини такого рiшення;

     у разi коли скаргу задоволено повнiстю або частково - заходи, якi вживатимуться для врегулювання конфлiкту.

     Якщо скаргу розглядає замовник, копiя зазначеного рiшення надсилається до уповноваженого органу.

     137. У разi виявлення за скаргою виконавця у порядку проведення торгiв iстотних порушень, якi впливають на об'єктивнiсть пiд час визначення переможця торгiв або призводять до дискримiнацiї виконавцiв, уповноважений орган має право визнати результати таких торгiв недiйсними.

     Рiшення уповноваженого органу про визнання результатiв торгiв недiйсними є обов'язковим як для замовника, так i для виконавця i є пiдставою для звернення до суду або арбiтражного суду з приводу вiдшкодування витрат, пов'язаних з участю у торгах. Вiдшкодування витрат здiйснюється замовником та виконавцем на пiдставi рiшення суду або арбiтражного суду.

     138. Рiшення замовника або уповноваженого органу набирає чинностi з дня його прийняття i протягом п'яти днiв копiя рiшення надсилається виконавцевi, який подав скаргу.

     139. За порушення вимог, встановлених цим Положенням та нормативно-правовими актами, розробленими на його виконання, замовники та виконавцi несуть адмiнiстративну та кримiнальну вiдповiдальнiсть вiдповiдно до законодавства.

     140. Контроль за виконанням цього Положення здiйснює та офiцiйнi роз'яснення надає Кабiнет Мiнiстрiв України.

Глава Адмiнiстрацiї Президента України М.БIЛОБЛОЦЬКИЙ
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.