Документ скасований: Указ ПУ № 1009/2004 від 27.08.2004

УКАЗ
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ

Про Положення про Державний комiтет зв'язку та iнформатизацiї України

     1. Затвердити Положення про Державний комiтет зв'язку та iнформатизацiї України (додається).

     Установити, що Державний комiтет зв'язку та iнформатизацiї України є правонаступником лiквiдованих Державного комiтету зв'язку України, Державного агентства iнформатизацiї України, Головного управлiння з питань радiочастот при Кабiнетi Мiнiстрiв України.

     2. Визнати такими, що втратили чиннiсть:

     Указ Президента України вiд 27 травня 1995 року N 390 "Про заходи щодо забезпечення дiяльностi Нацiонального агентства з питань iнформатизацiї";

     Указ Президента України вiд 11 грудня 1997 року N 1352 "Про Положення про Державний комiтет зв'язку України";

     статтю 13 Указу Президента України вiд 15 вересня 1998 року N 1019 "Про внесення змiн i доповнень до деяких Указiв Президента України";

     статтю 1 та абзац другий статтi 3 Указу Президента України вiд 16 вересня 1998 року N 1033 "Про вдосконалення державного управлiння iнформацiйною сферою".

Президент України Л. КУЧМА
м. Київ
3 червня 1999 року
N 601/99

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Указом Президента України
вiд 3 червня 1999 року N 601/99

ПОЛОЖЕННЯ
про Державний комiтет зв'язку та iнформатизацiї України

     1. Державний комiтет зв'язку та iнформатизацiї України (Держкомзв'язку України) є центральним органом виконавчої влади, який пiдпорядкований Кабiнету Мiнiстрiв України i виконує функцiї Адмiнiстрацiї зв'язку України.

     Держкомзв'язку України забезпечує проведення державної полiтики в галузi зв'язку, розподiлу i використання радiочастотного ресурсу та у сферi iнформатизацiї, несе вiдповiдальнiсть за їх стан i розвиток.

     2. Держкомзв'язку України у своїй дiяльностi керується Конституцiєю України, законами України, актами Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України та цим Положенням.

     Комiтет узагальнює практику застосування законодавства України з питань, що належать до його компетенцiї, розробляє пропозицiї щодо вдосконалення законодавства, у встановленому порядку вносить їх на розгляд Президента України i Кабiнету Мiнiстрiв України. У межах своїх повноважень Комiтет органiзовує виконання актiв законодавства i здiйснює систематичний контроль за їх реалiзацiєю.

     3. Основними завданнями Держкомзв'язку України є:

     участь у формуваннi i реалiзацiї державної полiтики в галузi зв'язку, розподiлу i використання радiочастотного ресурсу та у сферi iнформатизацiї;

     розроблення та здiйснення заходiв щодо розвитку i вдосконалення єдиної нацiональної системи зв'язку, пiдвищення її якостi, доступностi й сталого функцiонування;

     формування Нацiональної програми iнформатизацiї та забезпечення її виконання;

     регулювання дiяльностi, спрямованої на задоволення потреб споживачiв у засобах i послугах зв'язку, та дiяльностi, пов'язаної з використанням радiочастотного ресурсу;

     сприяння розвитку пiдприємництва на конкурсних засадах у сферi надання послуг зв'язку, проведення державної антимонопольної полiтики в галузi зв'язку та у сферi iнформатизацiї.

     4. Держкомзв'язку України вiдповiдно до покладених на нього завдань:

     1) визначає перспективнi напрями розвитку зв'язку, основнi засади щодо розподiлу i використання радiочастотного ресурсу, прiоритетнi напрями iнформатизацiї загальнодержавного значення, реалiзує єдину науково-технiчну полiтику в галузi зв'язку та у сферi iнформатизацiї;

     2) бере участь у розробленнi проектiв загальнодержавних програм економiчного та соцiального розвитку, Державного бюджет України, у межах своїх повноважень контролює використання бюджетних асигнувань за цiльовим призначенням;

     3) розробляє нормативно-правовi акти, якi регулюють дiяльнiсть у галузi зв'язку, розподiлу i використання радiочастотного ресурсу та у сферi iнформатизацiї;

     4) розробляє програми, спрямованi на задоволення потреб у послугах зв'язку органiв державної влади та органiв мiсцевого самоврядування, юридичних осiб i громадян, а також проекти концепцiй, програм та актiв законодавства України з питань розподiлу i використання радiочастотного ресурсу;

     5) виконує згiдно iз законодавством функцiї генерального державного замовника Нацiональної програми iнформатизацiї, у тому числi щодо:

  • нагляду i контролю за формуванням i виконанням завдань (проектiв) Нацiональної програми iнформатизацiї;

  • координацiї дiяльностi органiв виконавчої влади та органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ i органiзацiй, пов'язаної з виконанням завдань (проектiв) Нацiональної програми iнформатизацiї, а також частин державних, мiждержавних, галузевих, мiжгалузевих i регiональних програм та проектiв, що стосуються сфери iнформатизацiї;

     6) бере участь у формуваннi та реалiзацiї державної полiтики щодо виконання робiт i поставок продукцiї для державних потреб, сприяє залученню iноземних iнвестицiй та позабюджетних коштiв;

     7) визначає разом з мiнiстерствами, iншими центральними органами виконавчої влади склад та перiодичнiсть статистичної iнформацiї про стан iнформатизацiї в Українi, аналiзує цю iнформацiю;

     8) забезпечує реалiзацiю єдиної технiчної полiтики у галузi зв'язку та сферi iнформатизацiї;

     9) забезпечує реалiзацiю державної полiтики щодо рацiонального використання радiочастотного ресурсу в частинi, що стосується цивiльних користувачiв;

     10) координує дiяльнiсть, пов'язану iз створенням, розвитком та функцiонуванням мереж зв'язку загального користування, вiдомчих мереж зв'язку та мереж зв'язку подвiйного призначення;

     11) здiйснює контроль за якiстю надання послуг зв'язку на мережах зв'язку загального користування та мережах подвiйного призначення;

     12) органiзовує науковi дослiдження та готує пропозицiї щодо створення фiнансово-економiчних умов для використання науково-технiчного, виробничого, енергетичного, трудового потенцiалу суспiльного виробництва та природних ресурсiв з метою розвитку сфери iнформатизацiї, розвитку та вдосконалення єдиної нацiональної системи зв'язку, розподiлу та використання радiочастот, забезпечення електромагнiтної сумiсностi радiоелектронних засобiв в частинi, що стосується цивiльних користувачiв, надає висновки стосовно доцiльностi фiнансування цих робiт;

     13) виступає державним замовником науково-дослiдних та дослiдно-конструкторських i проектних розробок комплексного характеру, пов'язаних з розвитком сфери iнформатизацiї та галузi зв'язку, забезпеченням електромагнiтної сумiсностi радiоелектронних засобiв, пiдвищенням ефективностi розподiлу i використання радiочастотного ресурсу;

     14) забезпечує пiдготовку матерiалiв з питань, що належать до компетенцiї державних та мiжвiдомчих комiсiй з питань зв'язку, радiочастот та iнформатизацiї, забезпечує здiйснення контролю за виконанням їх рiшень;

     15) визначає порядок та забезпечує проведення експертизи:

     проектiв створення, розвитку i вдосконалення єдиної нацiональної системи зв'язку, проектної документацiї на будiвництво i реконструкцiю (розширення, технiчне переозброєння) мереж та споруд зв'язку;

     проектiв iнформатизацiї органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування незалежно вiд джерел фiнансування, а також проектiв iнформатизацiї пiдприємств, установ i органiзацiй;

     технiчних завдань i технiчних умов на радiоелектроннi засоби цивiльного призначення щодо вiдповiдностi їх параметрiв i характеристик вимогам електромагнiтної сумiсностi;

     16) сприяє розвитку конкуренцiї та пiдприємництва, рiвноправностi суб'єктiв усiх форм власностi, опрацьовує заходи щодо державної пiдтримки та вдосконалення механiзмiв регулювання ринкових вiдносин у сферi iнформатизацiї та надання послуг зв'язку, узагальнює i поширює позитивний досвiд дiяльностi операторiв зв'язку, надає їм методичну допомогу;

     17) узгоджує завдання на проектування лiнiй i мереж зв'язку єдиної нацiональної системи зв'язку (незалежно вiд джерел фiнансування), крiм лiнiй i мереж державної системи урядового зв'язку, а також на проектування мереж технологiчного зв'язку i вiдомчих мереж зв'язку;

     18) розглядає розбiжностi мiж центральними органами виконавчої влади щодо технiчних рiшень з питань проектування i будiвництва лiнiй та мереж зв'язку, розподiлу смуг (номiналiв) радiочастот, а також розроблення та проектування радiоелектронних засобiв, подає матерiали до Державної комiсiї з питань зв'язку та радiочастот для прийняття рiшень iз спiрних питань;

     19) здiйснює контроль за ефективним використанням iнформацiйної iнфраструктури держави в частинi телекомунiкацiйних i комп'ютерних iнформацiйних систем та розробляє i реалiзує разом з iншими органами виконавчої влади та органами мiсцевого самоврядування заходи, спрямованi на забезпечення iнформацiйно-аналiтичної пiдтримки завдань нацiональної безпеки та оборони, здiйснює в межах своєї компетенцiї заходи щодо забезпечення готовностi функцiонування єдиної нацiональної системи зв'язку в особливий перiод i надзвичайних ситуацiях, вирiшує питання цивiльної оборони;

     20) здiйснює заходи щодо забезпечення безпеки функцiонування систем зв'язку України, здiйснює нагляд за функцiонуванням мереж зв'язку загального користування, мереж зв'язку подвiйного призначення та вiдомчих мереж зв'язку, якi взаємодiють з мережами зв'язку загального користування;

     21) здiйснює вiдповiдно до законодавства лiцензування окремих видiв пiдприємницької дiяльностi та контроль за виконанням лiцензiйних умов;

     22) визначає порядок i забезпечує проведення державної реєстрацiї комп'ютерних iнформацiйних систем та iнформацiйних ресурсiв, що використовуються в них;

     23) бере участь у формуваннi та реалiзацiї антимонопольної полiтики в галузi зв'язку та у сферi iнформатизацiї;

     24) розробляє i подає Державнiй комiсiї з питань зв'язку i радiочастот пропозицiї щодо змiн до Нацiональної таблицi розподiлу радiочастот, розробляє та затверджує плани перспективного використання смуг (номiналiв) радiочастот цивiльного призначення, розподiлу i використання орбiт та пiдсупутникових точок (дiлянок) для супутникових систем (мереж) зв'язку України;

     25) встановлює вiдповiдно до законодавства тарифи на основнi послуги зв'язку, використання радiочастот цивiльного призначення та iнформацiйнi послуги на основi телекомунiкацiйних засобiв та обчислювальної технiки, контролює їх додержання, визначає порядок проведення взаєморозрахункiв мiж операторами зв'язку, пов'язаними єдиним технологiчним процесом; готує пропозицiї та здiйснює заходи щодо тарифного регулювання госпрозрахункової дiяльностi пiдприємств, установ i органiзацiй з питань надання iнформацiйних послуг на основi телекомунiкацiйних засобiв та обчислювальної технiки, а також стосовно встановлення тарифiв за користування радiочастотами;

     26) затверджує галузевi стандарти та iншi вiдомчi нормативно-правовi акти, здiйснює вiдповiдно до законодавства сертифiкацiю радiоелектронних засобiв i послуг зв'язку на мережах зв'язку загального користування; разом з Комiтетом України з питань стандартизацiї, метрологiї та сертифiкацiї бере участь у роботах, пов'язаних iз стандартизацiєю та сертифiкацiєю у сферi iнформатизацiї, з метрологiчним забезпеченням у галузi зв'язку та використанням радiочастот цивiльного призначення, формує основнi напрями стандартизацiї в галузi зв'язку;

     27) координує роботу iз створення i вдосконалення системи та iнфраструктури забезпечення розподiлу, видiлення та присвоєння радiочастот, здiйснення контролю за їх використанням, забезпечує органiзацiйне та методичне керiвництво зазначеною системою, розробляє та затверджує порядок введення обмежень на використання окремих смуг (номiналiв) радiочастот;

     28) здiйснює регулювання у сферi фельд'єгерського i спецiального поштового зв'язку;

     29) визначає та затверджує зразки, номiнали, тиражi знакiв поштової оплати i визначає строк їх дiї, органiзовує видання та введення їх у обiг;

     30) бере участь у розробленнi комплексних заходiв щодо пiдготовки наукових та iнженерно-технiчних кадрiв для галузi зв'язку та сфери iнформатизацiї;

     31) забезпечує в межах своїх повноважень виконання завдань мобiлiзацiйної пiдготовки, мобiлiзацiйної готовностi та цивiльної оборони держави;

     32) забезпечує в межах своїх повноважень реалiзацiю державної полiтики стосовно державної таємницi, контроль за її збереженням у центральному апаратi Держкомзв'язку України, на пiдприємствах, в установах i органiзацiях, що належать до сфери його управлiння;

     33) бере участь у пiдготовцi та укладеннi мiжнародних договорiв України мiжвiдомчого характеру;

     34) здiйснює у встановленому порядку мiжнародне спiвробiтництво в галузi зв'язку, розподiлу i використання радiочастотного ресурсу та сферi iнформатизацiї, забезпечує виконання зобов'язань, що випливають iз членства України у мiжнародних, європейських та регiональних органiзацiях з питань зв'язку, розподiлу i використання радiочастотного ресурсу та iнформатизацiї;

     35) визначає порядок державного монiторингу розвитку сфери iнформатизацiї, монiторингу вiтчизняних та зарубiжних ринкiв систем, засобiв та послуг у сферi iнформатизацiї, надає органам виконавчої влади та органам мiсцевого самоврядування методичну допомогу з цих питань;

     36) подає Кабiнету Мiнiстрiв України та вiдповiдним центральним органам виконавчої влади пропозицiї щодо реструктуризацiї та приватизацiї пiдприємств зв'язку, що належать до сфери його управлiння;

     37) здiйснює у межах повноважень, визначених законодавством, функцiї управлiння майном пiдприємств, установ i органiзацiй, що належать до сфери його управлiння;

     38) органiзовує у встановленому порядку виставки засобiв i систем зв'язку та iнформатизацiї в Українi i за її межами, координує участь в них органiв виконавчої влади та органiв мiсцевого самоврядування України, установ, пiдприємств i органiзацiй;

     39) здiйснює пiдготовку, перепiдготовку та пiдвищення квалiфiкацiї працiвникiв галузi зв'язку та сфери iнформатизацiї;

     40) залучає на контрактнiй основi вiтчизняних та iноземних учених, фахiвцiв i експертiв для надання консультацiй з питань, пов'язаних з його дiяльнiстю в межах передбачених на цю мету коштiв;

     41) здiйснює у встановленому порядку видавничу дiяльнiсть, iнформує громадськiсть про стан галузi зв'язку та сфери iнформатизацiї в Українi;

     42) здiйснює iншi функцiї, що випливають з покладених на нього завдань.

     5. Держкомзв'язку України має право:

     1) залучати у встановленому порядку фахiвцiв пiдпорядкованих пiдприємств, установ i органiзацiй для вирiшення питань, що належать до його компетенцiї;

     2) одержувати у встановленому порядку вiд центральних i мiсцевих органiв виконавчої влади та органiв мiсцевого самоврядування iнформацiю, документи i матерiали, а вiд Державного комiтету статистики України - безоплатно статистичнi данi, необхiднi для виконання покладених на нього завдань;

     3) представляти Кабiнет Мiнiстрiв України за його дорученням

     у мiжнародних органiзацiях та пiд час укладення мiжнародних договорiв України з питань зв'язку, використання радiочастот та iнформатизацiї;

     4) скликати в установленому порядку наради, проводити науковi конференцiї, семiнари з питань, що належать до його компетенцiї;

     5) утворювати у встановленому порядку в разi потреби тимчасовi робочi комiсiї та групи iз залученням до роботи в них фахiвцiв у галузi зв'язку та iнформатизацiї.

     6. Держкомзв'язку України у процесi виконання покладених на нього завдань взаємодiє з iншими центральними i мiсцевими органами виконавчої влади, органами Автономної Республiки Крим, органами мiсцевого самоврядування, а також з вiдповiдними органами iноземних держав.

     7. Держкомзв'язку України в межах своїх повноважень на основi та на виконання актiв законодавства видає накази, органiзовує та контролює їх виконання.

     Нормативно-правовi акти Комiтету пiдлягають державнiй реєстрацiї у встановленому порядку.

     Рiшення Держкомзв'язку України, прийнятi у межах його повноважень, є обов'язковими для виконання центральними та мiсцевими органами виконавчої влади, Радою мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, пiдприємствами, установами i органiзацiями усiх форм власностi та громадянами.

     Обов'язковими є й рiшення Комiтету щодо результатiв експертизи проектiв Нацiональної програми iнформатизацiї, а також експертизи проектiв iнформатизацiї пiдприємств, установ i органiзацiй, що фiнансуються за рахунок державного бюджету або за рахунок кредитiв, позик та iнших коштiв, повернення яких передбачається за рахунок державного бюджету, для врахування пiд час вирiшення питання щодо початку фiнансування цих проектiв.

     Держкомзв'язку України в разi потреби видає разом з iншими центральними та мiсцевими органами виконавчої влади спiльнi акти.

     8. Держкомзв'язку України очолює Голова, якого призначає на посаду та звiльняє з посади Президент України за поданням Прем'єр-мiнiстра України.

     Голова Держкомзв'язку України має заступникiв, якi призначаються на посаду та звiльняються з посади вiдповiдно до законодавства. Розподiл обов'язкiв мiж заступниками здiйснює Голова.

     Голова Держкомзв'язку України здiйснює керiвництво дорученими йому сферами дiяльностi та несе персональну вiдповiдальнiсть перед Президентом України, Кабiнетом Мiнiстрiв України за стан справ у цих сферах, визначає ступiнь вiдповiдальностi заступникiв Голови та керiвникiв структурних пiдроздiлiв;

     9. Для погодженого вирiшення питань, що належать до компетенцiї Держкомзв'язку України, обговорення найважливiших напрямiв його дiяльностi у Комiтетi утворюється колегiя у складi Голови, його заступникiв за посадою, а також iнших керiвних працiвникiв Комiтету.

     До складу колегiї можуть входити керiвники iнших центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, а також пiдприємств, установ i органiзацiй, що належать до сфери управлiння Комiтету.

     Членiв колегiї затверджує Кабiнет Мiнiстрiв України. Рiшення колегiї проводяться в життя наказами Голови Комiтету.

     10. Для розгляду наукових рекомендацiй та iнших пропозицiй щодо розвитку головних напрямiв науки i технiки у галузi зв'язку, використання радiочастот та у сферi iнформатизацiї, обговорення найважливiших програм та iнших питань у Держкомзв'язку України можуть бути утворенi науково-технiчнi ради з учених i висококвалiфiкованих спецiалiстiв.

     Склад науково-технiчних рад та положення про них затверджує Голова Держкомзв'язку України.

     У Комiтетi з урахуванням специфiки його дiяльностi можуть утворюватися iншi дорадчi та консультативнi органи. Склад цих органiв i положення про них затверджує Голова.

     11. Гранична чисельнiсть i фонд оплати працi працiвникiв центрального апарату Держкомзв'язку України затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     Структуру центрального апарату Комiтету затверджує Перший вiце-прем'єр-мiнiстр України.

     Штатний розпис центрального апарату Комiтету i положення про його структурнi пiдроздiли затверджує Голова Держкомзв'язку України.

     12. Держкомзв'язку України є юридичною особою, має самостiйний баланс, рахунки в установах банкiв, печатку iз зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.

Глава Адмiнiстрацiї
Президента України
М. БIЛОБЛОЦЬКИЙ
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.