Наказ Державного комiтету будiвництва, архiтектури та житлової полiтики України

вiд 25 травня 1999 року N 125

 
Про затвердження Положення про механiзм розгляду документiв i надання висновкiв щодо обґрунтованостi причин перевищення термiнiв, установлених у статтях 1 i 2 Закону України "Про порядок здiйснення розрахункiв в iноземнiй валютi", за зовнiшньоекономiчними договорами (контрактами) з виробничої кооперацiї, комплексного будiвництва та за бартерними договорами

Зареєстровано
в Мiнiстерствi юстицiї України
17 червня 1999 р. за N 384/3677


     Вiдповiдно до постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 28.12.94 N 882 (iз змiнами та доповненнями) та на виконання доручення Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 15 квiтня 1999 р. N 21999/46 щодо повернення в Україну валютних цiнностей, що незаконно перебувають за її межами, НАКАЗУЮ:

     1. Затвердити Положення про механiзм розгляду документiв i надання висновкiв щодо обгрунтованостi причин перевищення термiнiв, установлених у статтях 1 i 2 Закону України "Про порядок здiйснення розрахункiв в iноземнiй валютi", за зовнiшньоекономiчними договорами (контрактами) з виробничої кооперацiї, комплексного будiвництва та за бартерними договорами, що додається.

     2. Начальнику вiддiлу зовнiшньоекономiчних зв'язкiв Хохловiй Н. Г. забезпечити подання на державну реєстрацiю до Мiнiстерства юстицiї України наказу "Про затвердження Положення про механiзм розгляду документiв i надання висновкiв щодо обґрунтованостi причин перевищення термiнiв, установлених у статтях 1 i 2 Закону України "Про порядок здiйснення розрахункiв в iноземнiй валютi", за зовнiшньоекономiчними договорами (контрактами) з виробничої кооперацiї, комплексного будiвництва та за бартерними договорами".

     3. Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника Голови Комiтету Г. I. Онищука.

     4. Скасувати накази Держбуду України вiд 27.10.98 N 245, вiд 03.12.98 N 280.

Голова Комiтету В. М. Гусаков

     

ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом Держбуду України
вiд 25 травня 1999 р. N 125
Зареєстровано
в Мiнiстерствi юстицiї України
17 червня 1999 р. за N 384/3677


ПОЛОЖЕННЯ
про механiзм розгляду документiв i надання висновкiв щодо обґрунтованостi причин перевищення термiнiв, установлених у статтях 1 i 2 Закону України "Про порядок здiйснення розрахункiв в iноземнiй валютi", за зовнiшньоекономiчними договорами (контрактами) з виробничої кооперацiї, комплексного будiвництва та за бартерними договорами

1. Основнi термiни

     Виробнича кооперацiя

     До операцiй резидентiв, якi здiйснюються пiд час виконання договорiв виробничої кооперацiї, належать операцiї щодо постачання сировини, матерiалiв, вузлiв, деталей, запасних частин, заготовок напiвфабрикатiв, комплектуючих та iнших виробiв галузевого i мiжгалузевого призначення, що технологiчно взаємозв'язанi i потрiбнi для спiльного виготовлення кiнцевої продукцiї, а також операцiї щодо виконання послуг з проектних i ремонтних робiт, технiчного обслуговування та здiйснення технологiчних операцiй.

     Комплексне будiвництво

     За умов, що наявнi договори стосуються конкретного об'єкта будiвництва (або реконструкцiї, технiчного переоснащення, капiтального ремонту та реставрацiї), до операцiй резидентiв, якi здiйснюються пiд час виконання договорiв комплексного будiвництва, вiдносяться операцiї з виконання проектних i проектно-пошукових робiт, передання "ноу - хау" в галузi будiвництва та виробництва будiвельних матерiалiв, конструкцiй, виконання будiвельних, спецiальних та будiвельно-монтажних робiт, у тому числi пiд час виконання договорiв про реалiзацiю проектiв за схемою "будувати-експлуатувати-передавати (Build-Operate-Transfer)", здiйснення шефмонтажу та авторського нагляду в будiвництвi, виконання пусконалагоджувальних та гарантiйних робiт i послуг, а також постачання машин i механiзмiв, матерiалiв, обладнання, будiвельних конструкцiй та матерiалiв для виконання зазначених робiт.

2. Основнi положення

     2.1. Це положення розроблене вiдповiдно до Закону України "Про порядок здiйснення розрахункiв в iноземнiй валютi", постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 28.12.94 N 882 "Про порядок вiднесення операцiй резидентiв при здiйсненнi ними зовнiшньоекономiчної дiяльностi до договорiв виробничої кооперацiї, консигнацiї, комплексного будiвництва, поставки складних технiчних виробiв i товарiв спецiального призначення" зi змiнами i доповненнями, внесеними постановами Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 17.08.98 N 1297 "Про внесення змiн i доповнень до постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 28.12.94 N 882", вiд 02.10.98 N 1574 "Про внесення доповнень до постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 28.12.94 N 882", вiд 07.11.98 N 1753 "Про внесення змiн i доповнень до постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 28.12.94 N 882", а також постанов Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 12.06.98 N 854 "Про перелiк товарiв (продукцiї, робiт, послуг), експорт яких забороняється за бартерними (товарообмiнними) операцiями", вiд 27.07.98 N 1145 "Про перелiк товарiв критичного iмпорту", вiд 07.12.98 N 1930 "Про затвердження перелiку товарiв (продукцiї, робiт, послуг), за якими звернення про обґрунтованiсть перевищення термiнiв розрахункiв залишаються без розгляду", вiд 29.04.99 N 756 "Про деякi питання регулювання товарообмiнних (бартерних) операцiй у галузi зовнiшньоекономiчної дiяльностi" та на виконання доручення Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 15.04.99 N 21999/46 щодо повернення в Україну валютних цiнностей, що незаконно перебувають за її межами.

     2.2. Управлiння, вiддiли апарату Держбуду приймають до розгляду документи стосовно надання висновкiв про обґрунтованiсть причин перевищення термiнiв, установлених у статтях 1 i 2 Закону України "Про порядок здiйснення розрахункiв в iноземнiй валютi", за зовнiшньоекономiчними договорами (контрактами) з виробничої кооперацiї, комплексного будiвництва та за бартерними договорами згiдно з цим Положенням вiдповiдно до їхньої компетенцiї.

3. Перелiк документiв, якi мають подаватися на розгляд

     3.1. Лист-звернення щодо надання висновкiв про вiднесення операцiй резидентiв при здiйсненнi ними зовнiшньоекономiчної дiяльностi до договорiв виробничої кооперацiї, комплексного будiвництва чи бартеру за довiльною формою з iнформацiєю, що характеризує пiдприємство, його сфери дiяльностi. Лист має мiстити в собi детальне обґрунтування потреби продовження встановлених контрактом термiнiв повернення валютної виручки, термiн продовження i перспективи вирiшення питання.

     3.2. Лист-клопотання головної органiзацiї (для пiдприємств державної форми власностi).

     3.3. Завiрена копiя договору (контракту) в комплектi з додатками, при виконаннi якого виникла потреба отримання лiцензiї банку на продовження термiнiв повернення валютної виручки.

     Якщо текст контракту викладений iноземною мовою, то заявник подає друкований переклад документа на українську, завiрений установою, яка має право здiйснення офiцiйних перекладiв.

     3.4. Документи, що засвiдчують змiни в умовах виконання контракту (листування договiрних сторiн з цього приводу).

     3.5. Копiя свiдоцтва про державну реєстрацiю суб'єкта пiдприємницької дiяльностi.

     3.6. Довiдка МЗЕЗторгу про вiдсутнiсть обмежень, передбачених статтею 37 Закону України "Про зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть", у суб'єкта зовнiшньоекономiчної дiяльностi (ЗЕД) i у його iноземного контрагента на здiйснення ЗЕД та про вiдповiднiсть зовнiшньоекономiчного договору (контракту) законодавству України.

     3.7. Довiдка Державної податкової адмiнiстрацiї про стан i динамiку сплати податкiв, зборiв (обов'язкових платежiв) до бюджетiв усiх рiвнiв.

     У разi потреби надання висновку з комплексного будiвництва на розгляд подається проектно-кошторисна документацiя (1-й том - архiтектурно-будiвельна частина, зведений кошторис, специфiкацiя матерiалiв та обладнання), яка пiсля надання висновку повертається резидентовi.

4. Процедура подання документiв на розгляд

     Резидент не пiзнiше нiж за 10 днiв до закiнчення установленого термiну надає документи до Держбуду України. При цьому вiн має попередньо пред'явити пакет документiв до вiддiлу зовнiшньоекономiчних зв'язкiв Держбуду з метою перевiрки комплектностi пакета.

     Документи вважаються прийнятими до розгляду пiсля реєстрацiї листа-звернення в канцелярiї Держбуду та його вiзування у керiвництва вiддiлу зовнiшньоекономiчних зв'язкiв.

5. Термiн розгляду документiв

     5.1. Висновок надається у десятиденний термiн з моменту подання резидентом документiв для розгляду, про що сповiщається резидент.

     5.2. У разi надання позитивного висновку галузеве управлiння/вiддiл, що надає позитивний висновок, готує в установленому порядку (тобто забезпечує погодження у вiдповiдних державних структурах: Держбуд, МЗЕЗторг, Мiнфiн, Мiнекономiки, Держмитслужба та Державна податкова адмiнiстрацiя) проект вiдповiдного рiшення Кабiнету Мiнiстрiв України та пояснювальну записку з обґрунтуванням перiоду можливого перевищення термiну розрахункiв.

     Погоджений проект вiдповiдного рiшення передається до вiддiлу зовнiшньоекономiчних зв'язкiв Держбуду для подальшого подання (згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 28.12.94 N 882 iз змiнами i доповненнями) до вiдповiдного галузевого вiддiлу Кабiнету Мiнiстрiв України.

6. Критерiї, на пiдставi яких може бути визнано обґрунтованiсть та потребу продовження термiну проведення розрахункiв

     6.1. Обставини непереборної сили.

     6.2. Виявлення в процесi виконання контракту дефектiв, явищ, усунення яких неможливе в 90 календарних днiв або без усунення яких неможливе виконання наступних етапiв робiт.

     6.3. Змiна умов будiвництва, якi складались на момент пiдписання договору.

     6.4. Раптова змiна умов у зв'язку з виникненням нових даних щодо стану окремих частин об'єктiв (будов), якi реконструюються.

     6.5. Змiна учасникiв договiрних вiдносин.

     6.6. Аванс пiд роботи, якi не можуть бути виконанi ранiше будови в цiлому.

     6.7. Складнiсть замовлення (викликана невiдповiднiстю українських будiвельних норм та правил європейським стандартам).

     6.8. Виготовлення iндивiдуального обладнання (виробiв), технологiчний процес виготовлення якого (яких) потребує термiнiв, що перевищують 90 календарних днiв.

     6.9. Неможливiсть повернення iмпортної частини бартерних договорiв у законодавчо встановленi строки у зв'язку з об'єктивно великими термiнами виконання контракту, що обумовлено його характером та вiдображено в його умовах.

7. Випадки, коли звернення про обґрунтованiсть перевищення термiнiв розрахункiв залишаються без розгляду

     Звернення резидентiв залишаються без розгляду в разi експорту (в тому числi i за бартерними/товарообмiнними операцiями) товарiв (робiт, послуг), що входять до затверджених постановами Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 12.06.98 N 854, вiд 27.07.98 N 1145 та вiд 07.12.98 N 1930 перелiку товарiв (продукцiї, робiт, послуг), експорт яких забороняється за бартерними/товарообмiнними операцiями, та перелiку товарiв критичного iмпорту.

Начальник вiддiлу
зовнiшньоекономiчних
зв'язкiв Держбуду України



Н. Г. Хохлова

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.