У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ

Указ дiє з 18-09-99

Про спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi на територiях прiоритетного розвитку у Житомирськiй областi

     З метою залучення iнвестицiй, спрямованих на соцiально-економiчний розвиток Житомирського Полiсся, а також подолання наслiдкiв Чорнобильської катастрофи, вiдтворення безпечного виробничого середовища у зонi радiацiйного забруднення i посилення соцiального захисту громадян, якi постраждали внаслiдок Чорнобильської катастрофи, та вiдповiдно до пункту 4 роздiлу XV "Перехiднi положення" Конституцiї України ПОСТАНОВЛЯЮ:

     1. Запровадити з 1 сiчня 2000 року строком на 30 рокiв спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi на територiях прiоритетного розвитку у Житомирськiй областi щодо реалiзацiї iнвестицiйних проектiв у прiоритетних видах економiчної дiяльностi, перелiк яких визначається Кабiнетом Мiнiстрiв України (далi - спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi).

     До територiй прiоритетного розвитку належать територiї мiст Коростень, Новоград-Волинський, а також Коростенського, Новоград-Волинського, Луганського, Народицького, Овруцького, Олевського, Малинського, Ємiльчинського, Володарсько-Волинського районiв.

     Межi територiй прiоритетного розвитку визначаються згiдно з картами, що є невiд'ємною частиною цього Указу (оригiнали карт зберiгаються у Житомирськiй обласнiй державнiй адмiнiстрацiї).

     2. Законодавство України на територiях прiоритетного розвитку на перiод запровадження спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi дiє з урахуванням особливостей, передбачених цим Указом.

     3. Органами управлiння територiями прiоритетного розвитку є:

     Рада з питань територiй прiоритетного розвитку (далi - Рада);

     органи мiсцевого самоврядування та мiсцевi державнi адмiнiстрацiї територiй прiоритетного розвитку (далi - органи мiсцевого самоврядування та мiсцевi державнi адмiнiстрацiї).

     4. Органи мiсцевого самоврядування та органи виконавчої влади, здiйснюючи свої функцiї на територiях прiоритетного розвитку, керуються законодавством України з урахуванням особливостей, передбачених цим Указом.

     До повноважень органiв мiсцевого самоврядування належить укладення договорiв (контрактiв) з суб'єктами пiдприємницької дiяльностi про реалiзацiю iнвестицiйних проектiв у прiоритетних видах економiчної дiяльностi, схвалених Радою.

     5. Рада є спецiально уповноваженим органом управлiння спецiальним режимом iнвестицiйної дiяльностi.

     Рада створюється Житомирською обласною державною адмiнiстрацiєю за погодженням з Житомирською обласною радою.

     До повноважень Ради належить:

     розроблення стратегiї та поточних програм розвитку територiй прiоритетного розвитку, що затверджуються вiдповiдними органами мiсцевого самоврядування, та забезпечення їх реалiзацiї;

     схвалення iнвестицiйних проектiв у порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України;

     органiзацiя у встановленому законодавством порядку пiдготовки та перепiдготовки кадрiв на територiях прiоритетного розвитку;

     проведення в порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України, мiжнародних тендерiв для вiдбору iнвестицiйних проектiв та їх учасникiв;

     здiйснення в межах своїх повноважень вiдповiдного контролю за iнвестицiйною дiяльнiстю суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi на територiях прiоритетного розвитку згiдно з цим Указом;

     пiдготовка в межах своїх повноважень пропозицiй вiдповiдним органам мiсцевого самоврядування щодо ставок орендної плати, тарифiв щодо оплати комунальних та iнших послуг, якi надаються пiдприємствами та органiзацiями комунальної власностi;

     розгляд у досудовому порядку спорiв, що виникають мiж суб'єктами пiдприємницької дiяльностi, якi реалiзують iнвестицiйнi проекти на територiях прiоритетного розвитку, та вiдповiдними органами мiсцевого самоврядування;

     надання Мiнiстерству економiки України, Мiнiстерству фiнансiв України та Агентству з питань спецiальних (вiльних) економiчних зон iнформацiї про наслiдки запровадження спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi;

     прийняття у межах своєї компетенцiї рiшень, обов'язкових для виконання на територiях прiоритетного розвитку пiд час реалiзацiї iнвестицiйних проектiв;

     реалiзацiя iнших повноважень, передбачених цим Указом.

     6. Спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi передбачає встановлення вiдповiдно до цього Указу податкових i митних пiльг для суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi, якi зареєстрованi на територiях прiоритетного розвитку i за укладеним з органами мiсцевого самоврядування договором (контрактом) реалiзують на цих територiях iнвестицiйнi проекти кошторисною вартiстю не менше:

     200 тис. доларiв США - у сiльському господарствi, харчовiй та текстильнiй промисловостi, в галузi обробки деревини та виготовлення з неї виробiв, у целюлозно-паперовiй промисловостi, у виробництвi меблiв, готового одягу та хутра, у сферi охорони здоров'я, освiти;

     300 тис. доларiв США - у будiвництвi;

     500 тис. доларiв США - у добувнiй промисловостi, хiмiчному виробництвi, виробництвi iнших неметалевих мiнеральних виробiв; виробництвi машин та устаткування на транспортi.

     Спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi передбачає:

     а) звiльнення на перiод до здачi об'єкта iнвестування в експлуатацiю, але не бiльше нiж на п'ять рокiв, вiд обкладення ввiзним митом сировини, матерiалiв, перелiк яких визначається у порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України, устаткування, обладнання та комплектуючих виробiв до них (крiм пiдакцизних товарiв) i податком на додану вартiсть - устаткування, обладнання та комплектуючих виробiв до них (крiм пiдакцизних товарiв) пiд час їх ввезення в Україну з метою використання для реалiзацiї iнвестицiйних проектiв.

     У разi нецiльового використання зазначених сировини, матерiалiв, устаткування, обладнання та комплектуючих виробiв до них (крiм пiдакцизних товарiв) платник податку зобов'язаний збiльшити податкове зобов'язання за наслiдками податкового перiоду, в якому вiдбулося таке порушення, на суму податку на додану вартiсть, що мала б бути сплачена при ввезеннi (пересиланнi) на митну територiю України таких товарiв, а також сплатити пеню, нараховану на таку суму податку, виходячи з 120 вiдсоткiв облiкової ставки Нацiонального банку України, що дiяла на день збiльшення податкового зобов'язання, за перiод вiд дати ввезення таких товарiв на митну територiю України до дати збiльшення податкового зобов'язання, а також сплатити ввiзне мито згiдно з чинним законодавством.

     Порядок контролю за цiльовим використанням сировини, матерiалiв, устаткування, обладнання та комплектуючих виробiв до них (крiм пiдакцизних товарiв), що ввозяться вiдповiдно до цього Указу, встановлюється Державною податковою адмiнiстрацiєю України разом з Державною митною службою України;

     б) звiльнення на три роки вiд оподаткування прибутку, одержаного новоствореними пiдприємствами вiд реалiзацiї iнвестицiйних проектiв та дiючими пiдприємствами, на яких проведено реструктуризацiю, реконструкцiю, перепрофiлювання, в частинi, одержанiй вiд освоєння iнвестицiй, на пiдставi документiв окремого (бухгалтерського, податкового) облiку.

     Порядок обчислення прибутку, одержаного вiд реалiзацiї iнвестицiйного проекту на дiючих пiдприємствах, установлюється Державною податковою адмiнiстрацiєю України.

     Прибуток пiдприємств, зазначених в абзацi першому цього пункту, одержаний вiд реалiзацiї iнвестицiйних проектiв у перiод з четвертого по шостий рiк, оподатковується за ставкою у розмiрi 50 вiдсоткiв дiючої ставки оподаткування.

     Зазначена пiльга застосовується з моменту одержання першого прибутку;

     в) невключення до вахтового доходу пiдприємства з метою оподаткування суми iнвестицiй, одержаної вiд реалiзацiї iнвестицiйного проекту у виглядi:

     коштiв;

     матерiальних цiнностей;

     нематерiальних активiв, вартiсть яких у конвертованiй валютi пiдтверджено згiдно з законами (процедурами) держави iнвестора або мiжнародними торговельними звичаями, а також експертною оцiнкою в Українi, включаючи легалiзованi на територiї України авторськi права, права на винаходи, кориснi моделi, промисловi зразки, знаки для товарiв i послуг, ноу-хау тощо.

     У разi коли протягом звiтного (податкового) перiоду зазначенi iнвестицiї були частково або повнiстю вiдчуженi, суб'єкт пiдприємницької дiяльностi, який одержав iнвестицiю, зобов'язаний сплатити податок з прибутку, одержаного в такому звiтному (податковому) перiодi;

     г) несправляння плати за землю у перiод освоєння земельної дiлянки (планування територiї, облаштування iнфраструктури тощо), визначений iнвестицiйним проектом, але не бiльше п'яти рокiв.

     Пiльги, передбаченi цiєю статтею, застосовуються з моменту укладення суб'єктом пiдприємницької дiяльностi договору (контракту) з органами мiсцевого самоврядування.

     Пiльги, передбаченi цiєю статтею щодо сплати податку на прибуток, не поширюються на частину прибутку, одержаного суб'єктом пiдприємницької дiяльностi вiд освоєння iнвестицiй, що були здiйсненi за рахунок бюджетних коштiв усiх рiвнiв, у тому числi за рахунок Державного iнновацiйного фонду.

     7. Кабiнету Мiнiстрiв України у тримiсячний строк забезпечити прийняття у межах своїх повноважень нормативно-правових актiв, передбачених цим Указом.

     8. Покласти на Кабiнет Мiнiстрiв України надання офiцiйних роз'яснень щодо цього Указу.

     9. Цей Указ набирає чинностi в порядку, передбаченому пунктом 4 роздiлу XV "Перехiднi положення" Конституцiї України.

Президент України Л.КУЧМА

м. Київ
27 червня 1999 року
N 732/99

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.