МIНIСТЕРСТВО ФIНАНСIВ УКРАЇНИ
СЛУЖБА БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ
МIНIСТЕРСТВО ВНУТРIШНIХ СПРАВ УКРАЇНИ
Н А К А З
м.Київ
вiд 25.11.93 | N 98/118/740 |
---|
Про затвердження Правил виготовлення бланкiв
цiнних паперiв i документiв суворого облiку
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 14 сiчня 1994 р. за N 8/217 |
У зв'язку з прийняттям постанови
Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 19 квiтня 1993 р. N 283
"Про встановлення порядку виготовлення
бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого
облiку" наказуємо:
1. Затвердити Правила виготовлення бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку.
Мiнiстр фiнансiв України | В.о. Голови Служби безпеки | Заст.Мiнiстра внутрiшнiх справ України |
Г.О.П'ятаченко | Є.К.Марчук | В.М.Недригайло |
Проект наказу пiдготовлено | В.С.Попов |
Погоджено: | |
Начальником Головного управлiння по органiзацiї виробництва цiнних паперiв i документiв суворого облiку | Л.О.Ямковий |
Начальником управлiння грошово-кредитних вiдносин | А.В.Литвин |
Лiтредактором | Є.С.Бондаренко |
Головним юрисконсультом | Г.Я.Маєвська |
Змiст | стор. | |
1. |
Загальнi положення | 2 |
2. | Вимоги до пiдприємств, на яких виготовляють бланки цiнних паперiв i документiв суворого облiку | 4 |
3. | Порядок оформлення замовлення на виготовлення бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку | 4 |
4. | Вимоги до полiграфiчного виконання бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку | 6 |
5. | Порядок виготовлення бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку | 8 |
6. | Вимоги до приймання тиражу виготовлення бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку на склад готової продукцiї пiдприємства | 10 |
7. | Вимоги до упаковки бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку | 11 |
8. | Порядок проведення експертизи | 12 |
9. | Порядок облiку сировини, матерiалiв, напiвфабри- катiв, готової продукцiї бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку | 12 |
10. | Порядок знищення браку та вiдходiв виробництва | 15 |
Затверджено наказом Мiнiстерства фiнансiв, Служби безпеки, Мiнiстерства внутрiшнiх справ України вiд 25, 15, 24 листопада 1993 р. N 98/118/740 |
Правила
виготовлення бланкiв цiнних паперiв i документiв
суворого облiку
1. ЗАГАЛЬНI ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Правила виготовлення бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку розробленi вiдповiдно до пункту 2 постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 19 квiтня 1993 р. N 283 "Про встановлення порядку виготовлення бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку".
1.2. Виготовлення бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку здiйснюється тiльки на державних спецiалiзованих пiдприємствах, якi охороняються органами внутрiшнiх справ.
Контроль за додержанням Правил та роз'яснення їх застосування здiйснює Мiнiстерство фiнансiв України.
1.3. Номенклатура бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку, що виготовляються за лiцензiями, виданими Мiнiстерством фiнансiв України:
1.3.1. Бланки цiнних паперiв:
акцiї, облiгацiї внутрiшнiх республiканських i мiсцевих позик, казначейськi зобов'язання республiки, ощаднi сертифiкати, приватизацiйнi папери, iншi бланки, передбаченi чинним законодавством.
1.3.2. Бланки документiв суворого облiку:
документи, що засвiдчують особу, подiю, освiту, трудовий стаж тощо (паспорт, свiдоцтво про народження, одруження i розiрвання шлюбу, перемiну прiзвища, iменi, по батьковi; трудова книжка i вкладиш до неї; посвiдчення водiя, службовi, вiйськовi, ветеранiв, iнвалiдiв; дипломи про освiту, присвоєння звання; пенсiйна книжка; пенсiйнi листки, листки тимчасової непрацездатностi);
проїзнi документи (квитки на проїзд у залiзничному, морському, рiчковому i повiтряному транспортi; документи на перевезення вантажiв; вiйськовi проїзнi документи);
знаки поштової сплати (поштовi марки, конверти з марками, листiвки з марками);
документи, що обслуговують грошовий обiг (книжки ощаднi, чековi, депозитнi; чеки грошовi, майновi, розрахунковi; бланки фiнансування, страхування; акредитиви; марки податковi, митнi; доручення на видачу коштiв, пенсiй, майна; сертифiкати якостi, на право вивезення та ввезення; полiси страхування; лiцензiї);
бланки бiлетiв тиражних та миттєвих лотерей.
2. ВИМОГИ ДО ПIДПРИЄМСТВ, НА ЯКИХ ВИГОТОВЛЯЮТЬ БЛАНКИ ЦIННИХ ПАПЕРIВ I ДОКУМЕНТIВ СУВОРОГО ОБЛIКУ
2.1. Виготовлення бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку на пiдприємствi допускається за наявностi:
2.1.1. Спецiального полiграфiчного обладнання, призначеного для виготовлення продукцiї, за номенклатурою, вказаною в пунктi 1.3. цих Правил.
2.1.2. Спецiальних технологiчних процесiв щодо виготовлення продукцiї, включаючи виготовлення оригiналiв, зразкiв, друкарських форм, друкування, їх нумерацiю i обробку. Спецiальних технологiй, матерiалiв, обладнання та методiв контролю, що забезпечують достатнiй захист продукцiї вiд пiдробки та несанкцiонованого тиражування.
2.1.3. Фахiвцiв основних професiй (фотографiв, ретушерiв, друкарiв, палiтурникiв тощо).
2.1.4. Спецiальних технiчних та органiзацiйних засобiв охорони.
2.1.5. Лiцензiї Мiнiстерства фiнансiв України.
3. ПОРЯДОК ОФОРМЛЕННЯ ЗАМОВЛЕННЯ НА ВИГОТОВЛЕННЯ БЛАНКIВ ЦIННИХ ПАПЕРIВ I ДОКУМЕНТIВ СУВОРОГО ОБЛIКУ
3.1. Замовник бланкiв цiнних паперiв та документiв суворого облiку подає заяву на їх виготовлення до Мiнiстерства фiнансiв України, Держзнаку України.
У заявi слiд вказати вид продукцiї, вiдповiдно до номенклатури, вказаної в п.1.3. цих Правил, тираж. Там же позначаються номери технiчних засобiв оперативного зв'язку, дається гарантiя оплати, заява пiдписується керiвником i головним бухгалтером та засвiдчується печаткою.
3.2. До заяви додаються:
- затверджений замовником текст, який буде друкуватися на бланках;
- макет розмiщення тексту на бланках;
- технiчний опис бланкiв (формат, тираж, кiлькiсть фарб, кiлькiсть аркушiв, необхiднiсть фальцовки, тип обкладинки тощо);
- ескiзний проект бланкiв (з урахуванням можливостi полiграфiчного вiдтворення);
- копiя документа, на основi якого замовник має повноваження на випуск бланкiв;
- рознарядка на вiдвантаження готової продукцiї.
3.3. Держзнак України реєструє в спецiальному журналi замовлення на виготовлення бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку, розробляє технологiю i засоби захисту бланкiв з урахуванням можливостей пiдприємства, що виготовляє бланки цiнних паперiв i документiв суворого облiку, i направляє всi документи замовлення на пiдприємство.
3.4. Мiж замовником i пiдприємством, що виготовляє бланки цiнних паперiв i документiв суворого облiку, укладається договiр, в якому визначаються умови та термiн виконання замовлення (графiк), вартiсть. У разi непередбаченого збiльшення суми договору розрахунки робляться виходячи з додаткової, погодженої мiж сторонами цiни, тиражу, вимог до якостi продукцiї тощо. Пiсля укладання договору пiдприємство подає копiю узгодженого графiка виготовлення замовлення до Держзнаку України.
3.5. Замовлення виконується iз сировини та матерiалiв пiдприємства, що має право виготовляти бланки цiнних паперiв i документiв суворого облiку, якiсть яких узгоджується iз замовником з урахуванням рекомендацiй технологiї i засобiв захисту. Може бути використана також сировина та матерiали замовника.
3.6. Замовлення на виготовлення бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку пiдлягає обов'язковiй реєстрацiї пiдприємством у книзi замовлень "Бланки цiнних паперiв i документiв суворого облiку", яка повинна бути пронумерована, прошнурована, скрiплена печаткою пiдприємства.
Книга замовлень повинна мати такi реквiзити:
1. Порядковий номер замовлення;
2. Найменування замовника;
3. Найменування бланкiв;
4. Дату надходження замовлення;
5. Тираж замовлення;
6. Дату розсилки контрольних примiрникiв;
7. Дату видачi тиражу замовнику;
8. Фактично виданий тираж (кiлькiсть);
9. Позначення та номер акта про знищення технiчних вiдходiв;
10. Анулювання зробленого неправильного запису;
11. Примiтку.
Графи книги замовлень заповнюються регулярно, в мiру проходження замовлення.
4. ВИМОГИ ДО ПОЛIГРАФIЧНОГО ВИКОНАННЯ БЛАНКIВ ЦIННИХ ПАПЕРIВ I ДОКУМЕНТIВ СУВОРОГО ОБЛIКУ
4.1. Полiграфiчне виконання бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку повинно вiдповiдати нормативно-технiчнiй документацiї, що розробляється для кожного виду бланкiв. Не допускається застосування одного i того ж графiчно-художнього оформлення оригiналiв бланкiв рiзних видiв та призначення.
4.2. Для виготовлення бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку використовується офсетний, високий, металографський, орловський, флексографський, трафаретний способи друку або їх поєднання. При виготовленнi бланкiв обов'язково використовується не менше двох способiв друку.
4.3. Вибiр способу друку бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку визначається технiчною оснащенiстю пiдприємства i технологiчними особливостями оригiналу.
4.4. Пiдприємства повиннi виготовляти тiльки у власному виробництвi всi необхiднi для виготовлення друкарських форм вихiднi елементи: гiльошi, рельєфи, малюнки, гравюри, штампи, фотоформи тощо.
4.5. Цикл виготовлення бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку, включаючи виготовлення друкарських форм, зразкiв, нумерацiю, обробку, повинен бути замкненим на одному пiдприємствi. Кооперацiя пiдприємств не дозволяється.
4.6. Тираж бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку повинен друкуватись на паперi одного гатунку i одного й того ж пiдприємства, що виготовляє папiр, одним номером i однiєю серiєю фарб. Рекомендується друк цiльними фарбами, але допускається застосування двох або бiльше фарб з кратнiстю змiшування 10%. Захиснi фарби повиннi бути тiльки цiльними i виготовленими на спецiалiзованих пiдприємствах.
4.7. Пiдприємство повинно гарантувати виконання розроблених i затверджених Держзнаком України технологiй i засобiв захисту при виготовленнi бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку.
4.8. Нумерацiя бланкiв здiйснюється нумераторами iз заданим очком. Всi вiдбитки кожного заводського нумератора повиннi бути зареєстрованi в спецiальнiй книзi у Держзнаку України.
4.9. Бланки цiнних паперiв i документiв суворого облiку повиннi мати такi реквiзити пiдприємства-виготовлювача:
- повне або скорочене найменування пiдприємства, що виготовило бланки цiнних паперiв та документiв суворого облiку, або його код;
- номер замовлення;
- дату (рiк i квартал випуску).
За погодженням з Держзнаком України допускається iнша но- менклатура реквiзитiв.
5. ПОРЯДОК ВИГОТОВЛЕННЯ БЛАНКIВ ЦIННИХ ПАПЕРIВ I ДОКУМЕНТIВ СУВОРОГО ОБЛIКУ
5.1. Для виконання замовлення вiдповiдно до номенклатури, що вказана в п. 1.3. цих Правил, пiдприємство (вiддiл головного технолога) складає технiчну специфiкацiю полiграфiчного виконання замовлення, в якiй послiдовно вказуються всi технологiчнi процеси. Окремо складається специфiкацiя на захист бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку. Складання специфiкацiї повинно здiйснюватись таким чином, щоб обмежити коло осiб, ознайомлених з повним циклом виготовлення бланкiв, для чого кожному структурному пiдроздiлу пiдприємства видається витяг iз специфiкацiї на виконання окремого технологiчного процесу. Специфiкацiя на виготовлення бланкiв затверджується головним iнженером або головним технологом. Порядок складання специфiкацiї для виконання окремого замовлення i витяг з неї на виконання окремого технологiчного процесу встановлює пiдприємство за погодженням з Держзнаком України.
5.2. Виготовлення бланкiв повинно виконуватись вiдповiдно до затвердженої для окремого замовлення специфiкацiї, при цьому передача фотоформ, друкарських форм, напiвфабрикатiв, паперу з обов'язковим перерахунком їх кiлькостi i вiдповiдним записом у книзi облiку матерiальних цiнностей вiд одного виконавця до iншого повинна здiйснюватись через комори.
5.3. Контроль якостi при виготовленнi продукцiї пiдроздiлами пiдприємства на всiх стадiях здiйснюють контролери цих пiдроздiлiв. Вибiрковий контроль якостi здiйснюється працiвниками вiддiлу технiчного контролю (ВТК).
5.4. Пiдприємство надсилає три контрольних примiрники бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку Держзнаку України i по одному - Мiнiстерству внутрiшнiх справ України та Службi безпеки України з додатково виготовлених примiрникiв з нульовою нумерацiєю. На пiдприємствi повинен бути створений спецiальний архiв для зберiгання контрольних примiрникiв бланкiв цiнних паперiв (по два примiрники кожного бланка з нульовою нумерацiєю).
Виготовлення додаткових примiрникiв iз нульовою нумерацiєю для надiслання до Держзнаку України, Мiнiстерству внутрiшнiх справ i Службi безпеки України, для проведення експертизи щодо визначення рiвня надiйного захисту продукцiї вiд пiдробки здiйснюється за рахунок замовника. На кожному контрольному примiрнику пiдприємство представляє штамп з позначкою "Контрольний примiрник". Зразки бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку iз позначкою "Зразок" пiдприємство надсилає додатково по одному примiрнику бланкiв до Кримiналiстичного центру МВС України для використання при проведеннi рiзних кримiналiстичних дослiджень.
5.5. Папiр, напiвфабрикати, технiчнi вiдходи та готовi вироби на час обiдньої перерви та пiсля закiнчення роботи здаються на зберiгання до комори цеху за перелiком, пiд розписку комiрника у книзi матерiальних цiнностей. Пiд час обiдньої перерви залишення паперу, напiвфабрикатiв i виробiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку допускається тiльки у випадках:
- якщо не менше 2-х робiтникiв бригади, яка виконує замовлення, залишається на робочому мiсцi для догляду за цiнностями за умови, що бригада складається з трьох робiтникiв i бiльше;
- коли вироби залишаються на iзольованiй дiльницi, яка зачиняється i опломбовується, за умови одночасного виходу всiх виконавцiв i одночасного їх входу.
5.6. На кожному технологiчному процесi при виготовленнi бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку, як правило, повинно працювати не менше двох робiтникiв-виконавцiв.
5.7. Проведення технологiчних операцiй здiйснюється згiдно з вимогами технологiчних iнструкцiй.
5.8. На пiдприємствi повинна бути розроблена така схема виготовлення бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку, щоб на остаточному етапi виготовлення продукцiї були вiдображенi на контрольному ярлику замовлення всi виконавцi, якi працювали над замовленням, починаючи з процесу друкування i до останнього процесу виготовлення продукцiї, i цей ярлик повинен надiйти до замовника.
5.9. Уся документацiя по виготовленню замовлення, яка повинна надходити до цеху, пiсля виконання роботи по кожному структурному пiдроздiлу, включаючи витяг специфiкацiї, контрольнi зразки, пробнi вiдбитки, шкали, оригiнали, макети, пiдписанi аркушi, повертається до виробничого вiддiлу i зберiгається в спецiальному архiвi.
6. ВИМОГИ ДО ПРИЙМАННЯ ТИРАЖУ ВИГОТОВЛЕНИХ БЛАНКIВ ЦIННИХ ПАПЕРIВ I ДОКУМЕНТIВ СУВОРОГО ОБЛIКУ НА СКЛАД ГОТОВОЇ ПРОДУКЦIЇ ПIДПРИЄМСТВА
6.1. Приймання тиражу виготовлених бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку проводиться вiддiлом технiчного контролю пiдприємства шляхом суцiльного контролю. Контроль виконання заходiв по захисту бланкiв здiйснюється вибiрково.
6.2. Показники якостi полiграфiчного виконання бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку повиннi вiдповiдати нормативно-технiчнiй документацiї.
6.3. Кожен тираж бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку супроводжується контрольним ярликом, який має такi данi:
- номер замовлення;
- дату;
- штампи всiх виконавцiв, починаючи з друкаря.
6.4. Пiсля приймання вiддiлом технiчного контролю, тираж виготовлених бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку передається на склад готової продукцiї, а всi технiчнi вiдходи та брак передаються та зберiгаються окремо в цеховiй коморi до моменту знищення, термiн якого погоджується iз замовником.
6.5. Вiддiл технiчного контролю повинен мати контрольний журнал облiку, в якому ведеться перелiк виготовлених бланкiв вiдповiдно до номенклатури, що вказана в пунктi 1.3. цих Правил, вiдходiв та браку.
7. ВИМОГИ ДО УПАКОВКИ БЛАНКIВ ЦIННИХ ПАПЕРIВ I ДОКУМЕНТIВ СУВОРОГО ОБЛIКУ
7.1. Для пакування бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку застосовується папiр, картон, ящики з гофрованого картону. Бланки цiнних паперiв i документiв суворого облiку повиннi пакуватись так, щоб забезпечувалось зберiгання всього тиражу продукцiї.
7.2. Пакувальна одиниця обв'язується полiмерною стрiчкою або iншими обв'язувальними матерiалами та обов'язково обклеюється з усiх бокiв клейкою стрiчкою, яка повинна забезпечувати захист вiд несанкцiонованого вiдкриття (клейка стрiчка повинна бути тiльки одноразового використання).
7.3. На одному з бокiв пакувальної одиницi наклеюється паперовий ярлик з такими реквiзитами:
- найменування пiдприємства, що виготовило замовлення;
- номер замовлення;
- найменування замовлення;
- кiлькiсть примiрникiв у пачцi;
- номери технiчних умов;
- позначка ВТК;
- штамп пакувальника;
- манiпуляцiйнi знаки.
7.4. За домовленiстю мiж пiдприємством i замовником маркiрувальний ярлик може доповнюватись iншими даними.
7.5. У кожну пакувальну одиницю вкладається контрольний ярлик з позначкою виконавцiв замовлення.
8. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ ЕКСПЕРТИЗИ
8.1. Експертиза бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку проводиться на вимогу замовника та за його рахунок.
Експертиза проводиться Держзнаком України.
9. ПОРЯДОК ОБЛIКУ СИРОВИНИ, МАТЕРIАЛIВ, НАПIВФАБРИКАТIВ, I ГОТОВОЇ ПРОДУКЦIЇ БЛАНКIВ ЦIННИХ ПАПЕРIВ I ДОКУМЕНТIВ СУВОРОГО ОБЛIКУ
9.1. Керiвництвом пiдприємства встановлюється єдиний порядок одержання, витрачання, облiку i зберiгання сировини, матерiалiв, напiвфабрикатiв та готової продукцiї.
Перелiк матерiалiв, якi пiдлягають облiку:
- папiр;
- фотоплiвка;
- фотоформи, гравюри, штампи;
- друкарськi форми;
- нумератори;
- оздоблювальнi матерiали з системами захисту;
- фарби iз захисними елементами;
- технологiчнi засоби захисту продукцiї або напiвфабрикатiв.
9.2. Витрачання матерiалiв для виготовлення бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку повинно вiдбуватися в межах встановлених норм витрат згiдно iз затвердженою пiдприємством технологiєю. Норми витрат матерiалiв в технологiчних процесах затверджуються Держзнаком України, а по кожному конкретному замовленню - керiвником пiдприємства. При розрахунках норм витрат матерiалiв по кожному конкретному замовленню слiд виходити з оптимальних технологiчних режимiв замовлення та найбiльш рацiональних режимiв використання матерiалiв.
9.3. Пiдприємства не мають права використовувати матерiали, з яких виготовляються бланки цiнних паперiв та документiв суворого облiку для виготовлення замовлень не зазначених в номенклатурi, що вказано в пунктi 1.3. цих Правил.
9.4. Зберiгання матерiалiв на пiдприємствах повинно бути органiзовано таким чином, щоб була забезпечена повна схороннiсть їх вiд крадiжок, пожеж i пошкодження в усiх мiсцях знаходження в процесi виробництва i транспортування. Зберiгання матерiалiв, напiвфабрикатiв, готової продукцiї повинно бути зосереджено в спецiально обладнаних сучасними технiчними засобами охорони коморах, складах або у матерiально вiдповiдальних осiб, з якими повиннi бути укладенi письмовi договори про матерiальну вiдповiдальнiсть вiдповiдно до дiючого законодавства.
9.5. Матерiали, виданi пiд розписку виконавцю, повиннi зберiгатись в iндивiдуальнiй скринi, яка зачиняється. Пiсля закiнчення робочого дня, змiни ця скриня в опечатаному виглядi здається до комори або сейфу. Забороняється залишати без догляду матерiали на вiдкритих стелажах, столах у виробничих примiщеннях.
9.6. Перевезення матерiалiв, з яких будуть виготовленi бланки, та готової продукцiї може здiйснюватись працiвниками пiдприємства на транспортi з охороною. При цьому повинно бути вжито всiх необхiдних заходiв щодо збереження матерiалiв. Вiдпуск матерiалiв для виготовлення бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку та готової продукцiї для транспортування працiвниками без забезпечення їх транспортом i охороною забороняється.
9.7. Облiк матерiалiв на пiдприємствах повинен забезпечувати суворий контроль за рацiональним їх використанням за цiльовим призначенням, економним i ефективним витрачанням у межах затверджених норм, а також за збереженням матерiалiв на всiх стадiях i операцiях технологiчної обробки.
9.8. Облiк матерiалiв для виготовлення бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку у коморах, цехових кладових, складах та iнших мiсцях зберiгання повинен здiйснюватись в облiкових документах суворого облiку, типових формах (картках складського облiку, книгах суворого облiку тощо), зареєстрованих у бухгалтерiї, що видаються матерiально вiдповiдальним особам пiд розписку. У книгах суворого облiку, якi використовуються для ведення облiку матерiалiв для виготовлення бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку, до початку запису нумеруються та прошнуровуються усi сторiнки. На зворотi останнього аркуша книги за пiдписом керiвника i головного бухгалтера пiдприємства або їх заступникiв робиться напис: "У цiй книзi всього пронумеровано та прошнуровано _____ сторiнок (аркушiв)". Пiдписи скрiплюються печаткою пiдприємства.
9.9. Передача матерiалiв для виготовлення бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку вiд однiєї пiдзвiтної особи iншiй, з одного цеху (дiльницi, бригади, лабораторiї) до iншого проводяться тiльки через склади, комори, кладовi. Цi операцiї обов'язково оформляються документами.
9.10. Видача матерiалiв для виготовлення бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку виконавцю провадиться тiльки у пiдзвiт з поаркушним, поекземплярним перерахуванням у присутностi виконавця. Виданi у пiдзвiт матерiали можуть списуватись з пiдзвiтних осiб тiльки пiсля здавання матерiалiв на склад (до комори) у виглядi готової продукцiї, напiвфабрикатiв, вiдходiв, браку, сировини тощо.
9.11. Оперативний облiк матерiалiв для виготовлення бланкiв цiнних паперiв та документiв суворого облiку, якi знаходяться на робочих мiсцях, здiйснюється в книгах, роздавальних вiдомостях, маршрутних листах. У цих документах повиннi вказуватись усi необхiднi реквiзити матерiалiв, дати видачi виконавцю та дата здавання з пiдзвiту. Оперативний облiк повинен виявляти вiдхилення фактичного витрачання вiд дiючих норм.
9.12. За органiзацiю облiку матерiалiв для виготовлення бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку на пiдприємствi несуть вiдповiдальнiсть керiвник, головний бухгалтер пiдприємства та керiвники цехiв, вiддiлiв, iнших структурних пiдроздiлiв.
10. ПОРЯДОК ЗНИЩЕННЯ БРАКУ ТА ВIДХОДIВ ВИРОБНИЦТВА
10.1. Усi технiчнi вiдходи, друкарськi форми та полiграфiчний брак пiдлягають обов'язковому знищенню. При знищеннi мають бути присутнi члени комiсiї, яка складається з представникiв керiвництва структурного пiдроздiлу, режимно-таємного вiддiлу, виробничого вiддiлу i ВТК пiдприємства, що виготовляє бланки цiнних паперiв i документiв суворого облiку, а також безпосереднього виконавця. Комiсiя складає акт знищення. За 15 днiв до знищення пiдприємство повiдомляє про це Держзнак України i замовника, якi можуть направити своїх представникiв для участi у знищеннi вiдходiв, друкарських форм та полiграфiчного браку. Порядок роботи комiсiї розробляє i затверджує за погодженням з Держзнаком України пiдприємство.
10.2. Не пiдлягають знищенню фотоформи, гравюри, сигнальнi примiрники, якi зберiгаються до замiни оригiналу бланка цiнних паперiв i документiв суворого облiку або вказiвки замовника.
10.3. При знищеннi друкарських форм гартовi стереотипи сплавляються або деформуються: паперовi матрицi спалюються, а пластмасовi подрiбнюються, негативи i дiапозитиви змиваються, клiше i гравюри забиваються, гумовi стереотипи рiжуться на смуги шириною не бiльше двох сантиметрiв. Рiзання гумових стереотипiв здiйснюється в присутностi представника стереотипної дiльницi. Для оформлення знищення формних виробiв комiрник складає докладну вiдомiсть на цi вироби. До вiдомостi включаються всi формнi вироби, якi пiдлягають знищенню або непридатнi, або такi, що не пiдлягають подальшому використанню. Вiдомiсть подається на погодження начальнику виробничого вiддiлу, пiсля чого вона передається на затвердження директору пiдприємства. Пiсля затвердження директором складається акт на знищення формних виробiв.
10.4. Утворенi технiчнi вiдходи виробництва (приправка, приводка, брак у процесi друку) оформлюються актом на технiчнi вiдходи. Технiчнi вiдходи, приправочнi аркушi, друкарський брак пiдлягають обов'язковому знищенню з складанням акта на знищення. До знищення технiчнi вiдходи зберiгаються в коморi цеху.
10.5. Вiдходи паперу, зрив та залишки на втулках, якi утворилися при рiзаннi паперу на аркушi i при друкуваннi на ролевих машинах, пiдлягають облiку, зберiганню i подальшому обов'язковому знищенню шляхом розрiзання на смуги завширшки не бiльше 20 мiлiметрiв з оформленням акта. Знищення вiдходiв та залишки паперу здiйснюється пiсля повної здачi тиражу замовнику i за погодженням з ним.
Copyright © 2024 НТФ «Интес» Все права сохранены. |