ЗАКОН  УКРАЇНИ

Про спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi на територiях прiоритетного розвитку в Чернiгiвськiй областi

     Цей Закон визначає спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi на територiях прiоритетного розвитку в Чернiгiвськiй областi.

     Стаття 1. Згiдно з цим Законом спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi на територiях прiоритетного розвитку в Чернiгiвськiй областi (далi - спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi) запроваджується до 1 сiчня 2030 року.

     До територiй прiоритетного розвитку належать у своїх адмiнiстративно-територiальних межах Городнянський, Корюкiвський, Новгород-Сiверський, Рiпкинський, Семенiвський, Чернiгiвський, Щорський райони.

     Стаття 2. Спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi передбачає встановлення вiдповiдно до цього Закону податкових i митних пiльг для суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi - юридичних осiб, якi в установленому законодавством порядку зареєстрованi на територiях прiоритетного розвитку, в межах їх господарської дiяльностi, пов'язаної з реалiзацiєю на цих територiях iнвестицiйного проекту у прiоритетних видах економiчної дiяльностi.

     Спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi застосовується пiсля укладення зазначеним суб'єктом пiдприємницької дiяльностi та вiдповiдним органом мiсцевого самоврядування (мiсцевою державною адмiнiстрацiєю) територiї прiоритетного розвитку договору (контракту) щодо реалiзацiї у прiоритетних видах економiчної дiяльностi вiдповiдного iнвестицiйного проекту кошторисною вартiстю, еквiвалентною не менше нiж:

     200 тис. доларiв США - у сiльському господарствi, харчовiй, переробнiй, легкiй, целюлозно-паперовiй промисловостi, обробленнi деревини, виробництвi виробiв з деревини та меблiв, у сферi охорони здоров'я, освiти, культури;

     300 тис. доларiв США - у будiвництвi, туристсько-рекреацiйнiй сферi;

     500 тис. доларiв США - у видобувнiй промисловостi, виробництвi машин i устаткування, неметалевих мiнеральних виробiв, хiмiчному виробництвi, транспортi.

     Перелiк прiоритетних видiв економiчної дiяльностi визначається Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     Стаття 3. Законодавство України на територiях прiоритетного розвитку в Чернiгiвськiй областi на перiод запровадження спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi дiє з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

     Стаття 4. Органами управлiння територiями прiоритетного розвитку є:

     Рада з питань територiй прiоритетного розвитку (далi - Рада), утворювана Чернiгiвською обласною державною адмiнiстрацiєю за погодженням з Чернiгiвською обласною радою;

     вiдповiднi органи мiсцевого самоврядування та мiсцевi державнi адмiнiстрацiї у межах своїх повноважень.

     До складу Ради входять представники, делегованi органами мiсцевого самоврядування, представники мiсцевих державних адмiнiстрацiй, а також центральних органiв виконавчої влади, визначенi Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     До повноважень Ради належить:

     схвалення iнвестицiйних проектiв у порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України;

     розроблення та здiйснення комплексу заходiв щодо забезпечення залучення фiнансових ресурсiв для реалiзацiї iнвестицiйних проектiв;

     здiйснення вiдповiдного контролю за iнвестицiйною дiяльнiстю суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi на територiях прiоритетного розвитку в межах своїх повноважень згiдно з цим Законом;

     пiдготовка пропозицiй вiдповiдним органам мiсцевого самоврядування щодо ставок орендної плати, тарифiв, плати за комунальнi та iншi послуги, якi надаються пiдприємствами комунальної форми власностi;

     розгляд у досудовому порядку спорiв, що виникають мiж суб'єктами пiдприємницької дiяльностi, якi реалiзують iнвестицiйнi проекти на територiях прiоритетного розвитку, та вiдповiдними органами мiсцевого самоврядування;

     прийняття у межах своєї компетенцiї рiшень, обов'язкових для виконання на територiях прiоритетного розвитку пiд час реалiзацiї iнвестицiйних проектiв;

     надання Мiнiстерству економiки та з питань європейської iнтеграцiї України та Мiнiстерству фiнансiв України iнформацiї про наслiдки запровадження спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi.

     До повноважень вiдповiдних органiв мiсцевого самоврядування та мiсцевих державних адмiнiстрацiй належить укладення договору (контракту) з суб'єктом пiдприємницької дiяльностi щодо реалiзацiї схваленого Радою iнвестицiйного проекту.

     Стаття 5. На територiях прiоритетного розвитку можуть провадитися всi види пiдприємницької дiяльностi, за винятком заборонених законами України.

     Спецiальний режим пiдприємницької дiяльностi, встановлений на територiях прiоритетного розвитку, поширюється на суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi виключно пiд час реалiзацiї ними на цих територiях iнвестицiйних проектiв, затверджених у встановленому цим Законом порядку.

     Затвердження Радою iнвестицiйного проекту та видача свiдоцтва про його затвердження є пiдставою для укладення вiдповiдним органом мiсцевого самоврядування (мiсцевими державними адмiнiстрацiями) договору (контракту) з суб'єктом пiдприємницької дiяльностi щодо умов реалiзацiї iнвестицiйного проекту, укладення договорiв оренди землi, примiщень тощо. Порядок укладення договору (контракту) визначається Чернiгiвською обласною радою.

     У разi невиконання або неналежного виконання суб'єктом пiдприємницької дiяльностi умов договору (контракту), укладеного з органом мiсцевого самоврядування (мiсцевою державною адмiнiстрацiєю), такий суб'єкт пiдприємницької дiяльностi несе вiдповiдальнiсть, передбачену законом та вiдповiдним договором (контрактом).

     У разi порушення суб'єктом пiдприємницької дiяльностi законодавства України, установчих документiв, договору (контракту) з органом мiсцевого самоврядування (мiсцевою державною адмiнiстрацiєю) щодо умов реалiзацiї затвердженого в установленому цим Законом порядку iнвестицiйного проекту Рада може скасувати рiшення про затвердження iнвестицiйного проекту та внести пропозицiї органу мiсцевого самоврядування (мiсцевiй державнiй адмiнiстрацiї) про розiрвання в установленому законодавством порядку договору (контракту), укладеного з суб'єктом пiдприємницької дiяльностi.

     Рiшення Ради про скасування рiшення про затвердження iнвестицiйного проекту та рiшення органу мiсцевого самоврядування (мiсцевої державної адмiнiстрацiї) про розiрвання договору (контракту), укладеного з суб'єктом пiдприємницької дiяльностi, можуть бути оскарженi в судi.

     Стаття 6. Спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi передбачає:

     1) звiльнення пiд час ввезення (пересилання) на митну територiю України з метою використання для реалiзацiї iнвестицiйних проектiв на перiод до введення об'єкта iнвестування в експлуатацiю, але не бiльше нiж на п'ять рокiв, вiд обкладення ввiзним митом устаткування, обладнання, комплектуючих виробiв до них (крiм пiдакцизних товарiв), а також вiд обкладення податком на додану вартiсть - устаткування, обладнання, а також комплектуючих виробiв до них (крiм пiдакцизних товарiв).

     У разi нецiльового використання зазначених устаткування, обладнання, комплектуючих виробiв до них платник податку зобов'язаний збiльшити податкове зобов'язання за наслiдками податкового перiоду, в якому вiдбулося таке порушення, на суму податку на додану вартiсть, що мала б бути сплачена пiд час ввезення (пересилання) на митну територiю України таких товарiв, сплатити пеню, нараховану на таку суму податку на додану вартiсть, виходячи iз 120 вiдсоткiв облiкової ставки Нацiонального банку України, що дiяла на день збiльшення податкового зобов'язання, за перiод вiд дати ввезення таких товарiв до дати збiльшення податкового зобов'язання, а також сплатити ввiзне мито згiдно з чинним законодавством України.

     Порядок контролю за цiльовим використанням устаткування, обладнання, комплектуючих виробiв до них, що ввозяться вiдповiдно до цього Закону, встановлюється Державною податковою адмiнiстрацiєю України разом з Державною митною службою України;

     2) перелiк та обсяги ввезення на митну територiю України зазначених устаткування (обладнання) та комплектуючих до них є невiд'ємною частиною iнвестицiйного проекту.

     Пiд термiном "устаткування (обладнання)" слiд розумiти машини (крiм транспортних засобiв), механiзми, прилади, пристрої, призначенi для використання у технологiчному процесi, що здiйснюється пiд час реалiзацiї iнвестицiйного проекту.

     Пiд термiном "комплектуючi до устаткування (обладнання)" слiд розумiти частини, виготовленi згiдно iз самостiйним комплектом документiв i призначенi для застосування у складi цього устаткування (обладнання);

     3) звiльнення на три роки вiд оподаткування прибутку, одержаного новоствореним, у тому числi в процесi реорганiзацiї, пiдприємством вiд реалiзацiї iнвестицiйних проектiв, а також дiючим пiдприємством, на якому проведено реконструкцiю або модернiзацiю, в частинi, одержанiй вiд освоєння iнвестицiй, на пiдставi документiв окремого (бухгалтерського, податкового) облiку.

     У разi коли iнвестицiя у таке пiдприємство є еквiвалентною не менше 500 тис. доларiв США, з четвертого по шостий рiк прибуток, одержаний вiд реалiзацiї iнвестицiйних проектiв, оподатковується за ставкою в розмiрi 50 вiдсоткiв дiючої ставки оподаткування.

     Зазначена пiльга застосовується з моменту одержання першого прибутку.

     Положення цiєї статтi не поширюються на частину прибутку, одержаного вiд здiйснення iнвестицiй за рахунок коштiв бюджетiв усiх рiвнiв, у тому числi за рахунок коштiв спецiалiзованих державних небанкiвських iнновацiйних фiнансово-кредитних установ.

     Порядок обчислення прибутку дiючого пiдприємства, на якому проведено реконструкцiю або модернiзацiю, одержаного вiд освоєння iнвестицiй, визначається Державною податковою адмiнiстрацiєю України;

     4) невключення до валового доходу пiдприємства з метою оподаткування суми iнвестицiї, одержаної вiд реалiзацiї iнвестицiйного проекту у виглядi:

     коштiв;

     матерiальних цiнностей;

     нематерiальних активiв, вартiсть яких у конвертованiй валютi пiдтверджено згiдно з законами (процедурами) держави iнвестора або мiжнародними торговельними звичаями, а також експертною оцiнкою в Українi, включаючи легалiзованi на територiї України авторськi права, права на винаходи, кориснi моделi, промисловi зразки, знаки для товарiв i послуг, ноу-хау тощо.

     У разi коли протягом звiтного (податкового) перiоду вiдбувається часткове або повне вiдчуження зазначеної iнвестицiї, суб'єкт пiдприємницької дiяльностi, який одержав iнвестицiю, зобов'язаний сплатити податок з прибутку, одержаного в такому звiтному (податковому) перiодi;

     5) звiльнення на перiод освоєння земельної дiлянки (планування територiї, будiвництва об'єктiв iнфраструктури тощо), визначений iнвестицiйним проектом, але не бiльше нiж на п'ять рокiв, вiд плати за землю.

     Стаття 7. Прикiнцевi положення

     1. Цей Закон набирає чинностi з дня його опублiкування.

     2. Кабiнету Мiнiстрiв України:

     у двомiсячний строк подати пропозицiї щодо приведення законодавчих актiв України у вiдповiднiсть iз цим Законом;

     привести свої нормативно-правовi акти у вiдповiднiсть iз цим Законом;

     забезпечити в межах своїх повноважень видання нормативно-правових актiв, передбачених цим Законом.

     3. У зв'язку з набранням чинностi цим Законом припиняється вiдповiдно до пункту 4 роздiлу XV "Перехiднi положення" Конституцiї України дiя Указу Президента України вiд 27 червня 1999 року N 729/99 "Про спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi на територiях прiоритетного розвитку в Чернiгiвськiй областi".

Президент України Л.КУЧМА

м. Київ
18 листопада 2003 року
N 1250-IV

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.