ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМIНIСТРАЦIЯ УКРАЇНИ

вiд 10.01.2004 р. N 132/5/15-2416-26


     ДПАУ на виконання доручення КМУ розглянула телеграму ВАТ щодо звiльнення вiд оподаткування суден закордонного плавання, якi тимчасово перебувають на митнiй територiї України з метою ремонту, i повiдомляє.

     Митним кодексом України, який набув чинностi з 01.01.2004 р., передбачено ряд умов, якi регламентують перебування транспортних засобiв на митнiй територiї України без справляння податкiв i зборiв при їх ввезеннi.

     Так, ст. 119 Митного кодексу передбачає, що транспортнi засоби, якi використовуються для перемiщення товарiв та пасажирiв через митний кордон України, можуть тимчасово ввозитися на митну територiю України без справляння податкiв i зборiв та без застосування заходiв нетарифного регулювання. При цьому тимчасово ввезенi на митну територiю України транспортнi засоби пiдлягають вивезенню без внесення в їх конструкцiю будь-яких змiн (без урахування необхiдного ремонту).

     Стаття 128 Митного кодексу передбачає, що судно закордонного плавання, яке заходить у вiдкритий для мiжнародних водних перевезень порт для проведення термiнових ремонтних робiт на строк до двох дiб, митному оформленню не пiдлягає, але перебуває пiд митним контролем до його вiдправлення.

     Статтею 117 Митного кодексу визначено, що пiд зобов'язання про зворотне вивезення без справляння податкiв i зборiв можуть ввозитися на митну територiю України запаснi частини та обладнання, призначенi для використання в процесi ремонту чи технiчного обслуговування транспортних засобiв, тимчасово ввезених на митну територiю України.

     Крiм того, згiдно з пп. 3.1.2 ст. 3 Закону України "Про податок на додану вартiсть" об'єктом оподаткування податком на додану вартiсть є операцiї з ввезення (пересилання) товарiв на митну територiю України. Згiдно з п. 1.11 ст. 11 цього Закону термiн "товари" використовується у значеннi, визначеному Законом України "Про оподаткування прибутку пiдприємств". Пунктом 1.6 ст. 1 Закону про прибуток визначено, що товари - це матерiальнi та нематерiальнi активи, що використовуються у будь-яких операцiях. Поряд з цим Законом України вiд 22.12.98 р. N 332-XIV "Про застосування спецiальних заходiв щодо iмпорту в Україну" термiн "товари" визначено як "будь-яка продукцiя, призначена для продажу". Слiд вiдзначити, що згiдно з п. 3 ст. 24 цього Закону iншi закони та нормативно-правовi акти України застосовуються в частинi, що не суперечить цьому Закону.

     Таким чином, з урахуванням вищевказаних законодавчих актiв судна закордонного плавання, якi перебувають на митнiй територiї України з метою ремонту, не набувають статусу товару, оскiльки не призначенi для продажу та не використовуються на територiї України з метою одержання прибутку, а тому не повиннi пiддягати оподаткуванню ПДВ при ввезеннi їх на митну територiю України, оскiльки не виникає об'єкта оподаткування.

     У ситуацiї, що розглядається, об'єктом оподаткування є операцiя з ремонту таких суден, тобто надання послуг з ремонту, та вартiсть запасних частин, використаних при проведеннi ремонту (якщо на них не поширюються норми ст. 117 Митного кодексу).

     З урахуванням наведеного, судна закордонного плавання, якi перебувають на митнiй територiї України з метою ремонту, повиннi класифiкуватися як транспортнi засоби, тимчасово ввезенi на митну територiю України, з вiдповiдним незастосуванням справляння податкiв i зборiв.

     На доповнення до викладеного ДПАУ вважає за необхiдне вiдзначити також те, що до операцiй з ввезення на митну територiю України суден закордонного плавання з метою ремонту недоцiльно застосовувати режим оподаткування ПДВ з таких причин:

     - у разi оподаткування ПДВ повинен буде сплатити власник судна - нерезидент України, який при вивезеннi судна з митної територiї України не матиме права на отримання податкового кредиту, оскiльки вiн не є зареєстрованим платником ПДВ;

     - нарахований при ввезеннi судна на митну територiю України ПДВ може бути у кiлька разiв бiльше, нiж вартiсть ремонту такого судна, що стане причиною вiдмови власникiв суден вiд проведення ремонту на територiї України.

     Наслiдком цього стане втрата українськими судноремонтними пiдприємствами ринку надання послуг, клiєнтiв, доходiв, у результатi чого Держбюджет не отримає доходи у виглядi податкiв, а працiвники таких пiдприємств - зарплату.

Заступник Голови Ю. Гриб
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.