У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ

Про невiдкладнi заходи з удосконалення органiзацiї прийому громадян органами державної влади, органами мiсцевого самоврядування та посадовими i службовими особами цих органiв

     З метою полiпшення умов реалiзацiї конституцiйного права громадян на особисте звернення до органiв державної влади, органiв мiсцевого самоврядування та посадових i службових осiб цих органiв, удосконалення органiзацiї розгляду порушених у таких зверненнях питань, пiдвищення вiдповiдальностi керiвникiв органiв виконавчої влади, iнших державних органiв та органiв мiсцевого самоврядування за належне реагування на обгрунтованi пропозицiї, заяви, скарги у повнiй вiдповiдностi з Конституцiєю та законами України, розв'язання проблем, якi спричиняють звернення громадян, згiдно з частиною другою статтi 102 Конституцiї України та статтями 23 i 28 Закону України "Про звернення громадян" постановляю:

     1. Визнати таким, що не вiдповiдає сучасним вимогам, рiвень виконання керiвниками органiв державної влади та органiв мiсцевого самоврядування Закону України "Про звернення громадян" та Указу Президента України вiд 13 серпня 2002 року N 700 "Про додатковi заходи щодо забезпечення реалiзацiї громадянами конституцiйного права на звернення" в частинi забезпечення належної органiзацiї особистого прийому громадян, всебiчного, об'єктивного i справедливого вирiшення порушених ними питань.

     2. Установити, що керiвники центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, iнших державних органiв, органiв мiсцевого самоврядування несуть персональну вiдповiдальнiсть за належне вирiшення в межах своїх повноважень питань, порушених в адресованих їм зверненнях громадян, а також за вжиття ефективних заходiв щодо запобiгання виникненню пiдстав для обгрунтованих повторних звернень та звернень до органiв вищого рiвня.

     3. Кабiнету Мiнiстрiв України, керiвникам центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, iнших державних органiв, органiв мiсцевого самоврядування вжити невiдкладних заходiв для вдосконалення вiдповiдно до вимог законодавства органiзацiї особистого прийому громадян, забезпечивши:

     належну взаємодiю органiв державної влади та органiв мiсцевого самоврядування з метою оперативного i всебiчного вирiшення в межах наданих їм повноважень та iнших вимог законодавства питань, з якими звертаються до них громадяни на особистому прийомi, створення з використанням сучасної комп'ютерної технiки єдиної системи облiку звернень громадян та контролю за вирiшенням порушених у них питань;

     особистий розгляд звернень та першочерговий прийом Героїв України, Героїв Радянського Союзу, Героїв Соцiалiстичної Працi, iнвалiдiв Великої Вiтчизняної вiйни посадовими особами, визначеними законом;

     особливу увагу до розгляду звернень ветеранiв вiйни та працi, iнвалiдiв, непрацездатних осiб та осiб, якi постраждали внаслiдок аварiї на Чорнобильськiй АЕС, багатодiтних сiмей, одиноких матерiв, iнших осiб, якi потребують соцiального захисту та пiдтримки.

     4. Перетворити Управлiння з питань звернень громадян Адмiнiстрацiї Президента України у Головне управлiння з питань звернень громадян Адмiнiстрацiї Президента України.

     До складу Головного управлiння з питань звернень громадян Адмiнiстрацiї Президента України входять Служба Президента України з питань прийому громадян, аналiтичний, контрольний, iншi структурнi пiдроздiли.

     5. Визначити основними завданнями Головного управлiння з питань звернень громадян:

     опрацювання та розгляд звернень громадян до Президента України, здiйснення контролю за забезпеченням оперативного вжиття органами державної влади та органами мiсцевого самоврядування вiдповiдно до їх повноважень заходiв до розв'язання проблем, що спричинили звернення, вирiшення порушених у них питань;

     органiзацiя особистого прийому громадян, якi звертаються до Президента України та Адмiнiстрацiї Президента України;

     проведення за участю провiдних наукових центрiв вiдповiдного аналiзу, монiторингу та соцiологiчних дослiджень за результатами особистого прийому громадян та опрацювання їх письмових звернень, пiдготовка для подання Президентовi України пропозицiй щодо розв'язання проблем, якi мають загальнодержавне та суспiльне значення;

     пiдготовка щоквартально для подання Президентовi України iнформацiї про результати особистого прийому громадян та розгляду їх письмових звернень, реагування керiвникiв центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, iнших державних органiв, органiв мiсцевого самоврядування на звернення громадян до Президента України, якi надсилаються їм на розгляд, та забезпечення вирiшення вiдповiдно до законодавства порушених у них питань;

     систематичне iнформування засобiв масової iнформацiї про результати розгляду звернень громадян до Президента України та Адмiнiстрацiї Президента України.

     6. Установити, що особистий прийом громадян, якi звертаються до Президента України та Адмiнiстрацiї Президента України, органiзовується Службою Президента України з питань прийому громадян.

     Служба Президента України з питань прийому громадян органiзовує прийом громадян з питань, вирiшення яких статтею 106 Конституцiї України вiднесено до повноважень безпосередньо Президента України.

     Прийом громадян з питань, вирiшення яких Конституцiєю України, iншими актами законодавства покладено на органи виконавчої влади та iншi державнi органи, органiзовується Службою Президента України з питань прийому громадян i здiйснюється уповноваженими представниками Кабiнету Мiнiстрiв України та iнших державних органiв, до повноважень яких належить вирiшення порушених питань.

     7. Головне управлiння з питань звернень громадян Адмiнiстрацiї Президента України в разi одержання пiд час особистого прийому письмових звернень громадян має право надсилати їх за належнiстю до центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, органiв прокуратури, iнших державних органiв, судiв, органiв мiсцевого самоврядування, їх керiвникiв, запитувати та одержувати вiд них матерiали та iнформацiю, що необхiднi для розгляду питань, порушених у зверненнях громадян.

     Про результати розгляду звернень громадян, одержаних вiд Головного управлiння з питань звернень громадян Адмiнiстрацiї Президента України, керiвники центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, органiв прокуратури, iнших державних органiв, судiв, органiв мiсцевого самоврядування iнформують Адмiнiстрацiю Президента України у строки, визначенi законом.

     8. Кабiнету Мiнiстрiв України:

     визначити у мiсячний строк своїх представникiв для участi у прийомi громадян, що органiзовується Службою Президента України з питань прийому громадян;

     пiдготувати з урахуванням нацiонального, а також кращого зарубiжного досвiду та подати у шестимiсячний строк пропозицiї щодо внесення змiн до Закону України "Про звернення громадян", iнших законiв, спрямованi на вдосконалення правового забезпечення реалiзацiї конституцiйного права громадян на звернення до органiв державної влади, органiв мiсцевого самоврядування, посадових i службових осiб цих органiв, оскарження їх дiй та бездiяльностi, вiдновлення порушених прав i законних iнтересiв громадян;

     вирiшити у двомiсячний строк разом з Київською мiською державною адмiнiстрацiєю питання щодо надання належного примiщення для розмiщення Служби Президента України з питань прийому громадян.

     9. Рекомендувати Верховному Суду України та Генеральнiй прокуратурi України розглянути питання щодо визначення своїх представникiв для участi у прийомi громадян, що органiзовується Службою Президента України з питань прийому громадян.

     10. Державному управлiнню справами забезпечити оснащення Служби Президента України з питань прийому громадян сучасними комп'ютерною технiкою, засобами зв'язку та транспортними засобами, вирiшити iншi питання її фiнансового та матерiально-технiчного забезпечення.

     11. Главi Адмiнiстрацiї Президента України:

     затвердити структуру та штатну чисельнiсть Головного управлiння з питань звернень громадян Адмiнiстрацiї Президента України та положення про нього;

     подати у двомiсячний строк узгодженi в установленому порядку пропозицiї щодо органiзацiї роботи Служби Президента України з питань прийому громадян, забезпечити укомплектування її висококвалiфiкованими юристами та iншими фахiвцями.

     12. Внести до статтi 1 Указу Президента України вiд 20 серпня 2002 року N 729 "Про заходи щодо вдосконалення дiяльностi Адмiнiстрацiї Президента України" (зi змiнами, внесеними Указами вiд 17 сiчня 2003 року N 35 та вiд 6 червня 2003 року N 484) такi змiни:

     1) пiсля абзацу "Головне управлiння з питань економiчної полiтики" доповнити статтю новим абзацом такого змiсту:

     "Головне управлiння з питань звернень громадян";

     2) абзац "Управлiння з питань звернень громадян" виключити.

Президент України Л.КУЧМА

м. Київ
14 квiтня 2004 року
N 434/2004

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.