ДЕРЖАВНИЙ КОМIТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ТЕХНIЧНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ТА СПОЖИВЧОЇ ПОЛIТИКИ

Н А К А З

01.07.2004 N 128


Про затвердження Порядку розгляду спiрних питань iз сертифiкацiї комiсiєю з апеляцiй Держспоживстандарту України

Зареєстровано
в Мiнiстерствi юстицiї України
21 липня 2004 р. за N 903/9502


     На виконання повноважень, визначених Положенням про Державний комiтет України з питань технiчного регулювання та споживчої полiтики, затвердженим Указом Президента України вiд 18 березня 2003 року N 225, наказую:

     1. Затвердити Порядок розгляду спiрних питань iз сертифiкацiї комiсiєю з апеляцiй Держспоживстандарту України, що додається.

     2. Управлiнню пiдтвердження вiдповiдностi (Сердюков О.Я.) у п'ятиденний термiн забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацiю до Мiнiстерства юстицiї України.

     3. Державному пiдприємству "Український науково-дослiдний i навчальний центр проблем стандартизацiї, сертифiкацiї та якостi" (Жарков Ю.В.) пiсля реєстрацiї цього наказу в Мiнiстерствi юстицiї України забезпечити його публiкацiю.

     4. Визнати таким, що втратив чиннiсть, наказ Держстандарту України вiд 07.05.2001 N 218 "Про створення комiсiї з апеляцiй з питань сертифiкацiї Держстандарту України", зареєстрований в Мiнiстерствi юстицiї України вiд 07.06.2001 за N 484/5675.

     5. Управлiнню справами (Олiйник А.П.) довести цей наказ до вiдома керiвникiв органiв iз сертифiкацiї системи сертифiкацiї УкрСЕПРО.

     6. Покласти вiдповiдальнiсть за виконання цього наказу на заступника Голови Черепкова С.Т.

     7. Контроль за виконанням наказу покласти на управлiння органiзацiйно-аналiтичного забезпечення дiяльностi Голови.

Голова Л.Школьник

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Держспоживстандарту України
01.07.2004 N 128
Зареєстровано
в Мiнiстерствi юстицiї України
21 липня 2004 р. за N 903/9502

ПОРЯДОК
розгляду спiрних питань iз сертифiкацiї комiсiєю з апеляцiй Держспоживстандарту України

1. Загальнi положення

     1.1. Порядок установлює основнi процедури та правила розгляду спiрних питань iз сертифiкацiї продукцiї у державнiй системi сертифiкацiї УкрСЕПРО (далi - Система) комiсiєю з апеляцiй Держспоживстандарту України.

     1.2. Комiсiя з апеляцiй Держспоживстандарту України (далi - Комiсiя) створюється Держспоживстандартом України - Нацiональним органом України iз сертифiкацiї для розгляду спiрних питань у сферi сертифiкацiї.

     1.3. Подавець - фiзична або юридична особа, яка подала заяву про порушення правил i процедур Системи або опротестовує рiшення, прийняте органом iз сертифiкацiї.

2. Порядок подання апеляцiй

     2.1. Апеляцiї про порушення правил i процедур сертифiкацiї в Системi подаються до Комiсiї лише при наявностi в подавця апеляцiї рiшення апеляцiйної комiсiї органу iз сертифiкацiї. Подання апеляцiї не зупиняє дiї прийнятого органом iз сертифiкацiї рiшення.

     2.2. Подавцем можуть бути оскарженi такi дiї органу iз сертифiкацiї i рiшення його апеляцiйної комiсiї:

     - вiдмова органу iз сертифiкацiї у прийняттi до розгляду заявки на сертифiкацiю;

     - вiдмова апеляцiйної комiсiї органу iз сертифiкацiї у прийняттi до розгляду скарги;

     - вiдмова у видачi сертифiката вiдповiдностi;

     - зупинення або скасування сертифiката вiдповiдностi;

     - вiдмова у визнаннi сертифiката вiдповiдностi, виданого в iншiй системi сертифiкацiї;

     - порушення правил i процедури сертифiкацiї в Системi;

     - невиконання договiрних зобов'язань з боку органу iз сертифiкацiї;

     - порушення термiнiв виконання робiт iз сертифiкацiї.

     Подавцем можуть бути також оскарженi й iншi дiї органу iз сертифiкацiї, якщо вони призвели до порушення його прав та iнтересiв (у сферi сертифiкацiї).

     2.3. Комiсiя складається з постiйної та тимчасової частин.

     2.4. Склад постiйної частини Комiсiї затверджується наказом Держспоживстандарту України i включає:

     заступника Голови Держспоживстандарту, вiдповiдального за дiяльнiсть у сферi сертифiкацiї, - голова Комiсiї;

     заступника Голови, вiдповiдального за дiяльнiсть у сферi захисту прав споживачiв, - заступник голови Комiсiї;

     керiвника структурного пiдроздiлу з питань пiдтвердження вiдповiдностi - секретар Комiсiї;

     керiвника юридичного управлiння;

     керiвника структурного пiдроздiлу з питань технiчного регулювання.

     2.5. Склад тимчасової частини Комiсiї формується за пропозицiями функцiональних управлiнь Держспоживстандарту України i членiв Комiсiї для розгляду кожної конкретної апеляцiї (при потребi) i затверджується наказом Держспоживстандарту України.

     2.6. Пiд час формування тимчасової частини Комiсiї повинна забезпечуватися незалежнiсть її членiв вiд сторiн, що конфлiктують.

     2.7. Комiсiя розглядає апеляцiї конфiденцiйно.

     Апеляцiя, яка надiйшла без зазначення мiсця проживання (мiсцезнаходження), не пiдписана автором (авторами), а також така, з якої неможливо встановити авторство, визнається анонiмною та розгляду не пiдлягає.

     2.9. Комiсiя у своїй дiяльностi керується чинним законодавством України, а також нормативно-правовими та технiчними актами Держспоживстандарту України.

3. Порядок розгляду апеляцiй

     3.1. Апеляцiї приймаються до розгляду Комiсiєю, якщо вони поданi в письмовiй формi на адресу Держспоживстандарту України.

     3.2. Апеляцiї мають подаватись не пiзнiше 30 днiв з дати одержання подавцем рiшення апеляцiйної комiсiї органу iз сертифiкацiї, яке опротестовується.

     3.3. В апеляцiї повинно бути чiтко сформульовано суть спiрного питання. До апеляцiї додаються всi необхiднi документи i матерiали, якi пiдтверджують i пояснюють факти, що мiстяться в апеляцiї, у тому числi:

     - апеляцiя до апеляцiйної комiсiї органу iз сертифiкацiї;

     - листування подавця апеляцiї i органу iз сертифiкацiї;

     - протоколи сертифiкацiйних випробувань;

     - акти обстеження виробництва;

     - звiти щодо оцiнки системи якостi;

     - результати технiчного нагляду за сертифiкованою продукцiєю або системою якостi;

     - нормативна та технiчна документацiя на продукцiю;

     - претензiї споживачiв продукцiї (послуг);

     - результати перевiрок, якi проводилися уповноваженими державними органами, якi здiйснюють наглядовi та контрольнi функцiї.

     При потребi Комiсiя може затребувати iншi, необхiднi для розгляду апеляцiї, документи.

     3.4. Управлiння справами здiйснює реєстрацiю апеляцiї та iнших матерiалiв, що надiйшли разом з нею. Зареєстрованi матерiали передаються Головi Комiсiї або його заступнику.

     3.5. Голова Комiсiї або його заступник передає всi необхiднi матерiали до структурного пiдроздiлу з технiчного регулювання для попереднього розгляду, опрацювання та пiдготовки пропозицiй щодо формування тимчасової частини Комiсiї для розгляду конкретної апеляцiї.

     3.6. Секретар Комiсiї узагальнює одержанi матерiали та подає головi Комiсiї на погодження проект наказу про склад тимчасової частини Комiсiї для розгляду конкретної апеляцiї.

     3.7. Голова Комiсiї або його заступник погоджує проект наказу про склад тимчасової частини Комiсiї i призначає дату засiдання Комiсiї.

     3.8. Секретар Комiсiї забезпечує участь у засiданнi членiв тимчасової частини Комiсiї, представникiв подавця апеляцiї та органу iз сертифiкацiї.

     3.9. Комiсiя розглядає апеляцiю з питань сертифiкацiї у мiсячний термiн вiд дня її надходження. Якщо в мiсячний термiн вирiшити порушенi в апеляцiї питання неможливо, голова Комiсiї або його заступник установлюють необхiдний термiн для її розгляду. При цьому загальний термiн вирiшення питань, порушених в апеляцiї, не може перевищувати сорока п'яти днiв.

     3.11. У разi вiдсутностi голови Комiсiї його обов'язки виконує заступник. Секретар Комiсiї представляє Комiсiї суть справи i веде протокол засiдання.

     3.12. Пiд час розгляду апеляцiї представники подавця апеляцiї й органу iз сертифiкацiї мають право виступати, задавати питання, вiдповiдати, робити заяви, клопотання, коментувати факти, що викладенi в наданих матерiалах i документах тощо.

     3.13. Обговорення за результатами розгляду апеляцiї Комiсiєю проводиться на засiданнi тiльки її членами при наявностi не менше двох третин її складу.

     3.14. За результатами обговорення Комiсiєю виноситься рiшення, яке приймається на закритому засiданнi бiльшiстю голосiв осiб, що входять до її складу.

     Якщо Комiсiя визнає оскаржуванi дiї органу iз сертифiкацiї або його апеляцiйної комiсiї неправомiрними, вона приймає рiшення про задоволення апеляцiї.

     Якщо Комiсiя встановить, що оскаржуванi дiї було вчинено правомiрно, нею приймається рiшення про вiдмову в задоволеннi апеляцiї.

     Зазначене рiшення доводиться до вiдома подавця апеляцiї та органу iз сертифiкацiї секретарем Комiсiї.

     3.15. Рiшення Комiсiї є обов'язковим для подавця апеляцiї та органу iз сертифiкацiї.

     3.16. Протокол засiдання Комiсiї повинен чiтко i коротко описувати суть апеляцiї, змiст усiх запитань, вiдповiдей i виступiв, включати перелiк присутнiх та результати розгляду. Протокол i рiшення Комiсiї повиннi бути пiдписанi головою Комiсiї i всiма її членами.

     3.17. Протоколи засiдань Комiсiї та рiшення зберiгаються в управлiннi справами.

     3.18. У разi незгоди подавця апеляцiї з рiшенням Комiсiї, воно може бути оскаржене в судовому порядку вiдповiдно до чинного законодавства.

Директор Департаменту технiчного регулювання В.Онопрiєнко
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.