Документ скасований: Постанова КМУ № 218 від 21.03.2012

КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
Київ

вiд 4 жовтня 2006 р. N 1383


Про затвердження Положення про Мiнiстерство внутрiшнiх справ України

     Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:

     1. Затвердити Положення про Мiнiстерство внутрiшнiх справ України, що додається.

     2. Ця постанова набирає чинностi з 10 жовтня 2006 року.

Прем'єр-мiнiстр України В.ЯНУКОВИЧ

Iнд. 31

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 4 жовтня 2006 р. N 1383

ПОЛОЖЕННЯ
про Мiнiстерство внутрiшнiх справ України

     1. Мiнiстерство внутрiшнiх справ України (МВС) є центральним органом виконавчої влади, дiяльнiсть якого спрямовується i координується Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     МВС є головним органом у системi центральних органiв виконавчої влади з питань формування i реалiзацiї державної полiтики у сферi захисту прав i свобод людини та громадянина, охорони громадського порядку, забезпечення громадської безпеки, захисту об'єктiв права власностi, iнтересiв суспiльства i держави вiд протиправних посягань, безпеки дорожнього руху, громадянства, iммiграцiйної та паспортної роботи, протидiї незаконнiй мiграцiї.

     2. МВС у своїй дiяльностi керується Конституцiєю i законами України, а також актами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими вiдповiдно до Конституцiї та законiв України, актами Кабiнету Мiнiстрiв України та цим Положенням.

     У межах своїх повноважень МВС органiзовує виконання актiв законодавства, здiйснює контроль за їх реалiзацiєю, узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенцiї, розробляє пропозицiї щодо вдосконалення законодавства i вносить їх в установленому порядку на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України.

     3. Основними завданнями МВС є:

     1) органiзацiя i координацiя дiяльностi органiв внутрiшнiх справ щодо забезпечення захисту прав i свобод людини та громадянина, iнтересiв суспiльства i держави вiд протиправних посягань, охорони громадського порядку, забезпечення громадської безпеки;

     2) участь у розробленнi та реалiзацiї державної полiтики щодо боротьби iз злочиннiстю;

     3) забезпечення запобiгання злочинам, їх виявлення, припинення, розкриття i розслiдування, розшуку осiб, якi вчинили злочини; вжиття заходiв до усунення причин i умов, що сприяють учиненню правопорушень;

     4) органiзацiя охорони та оборони особливо важливих державних об'єктiв;

     5) забезпечення реалiзацiї державної полiтики щодо громадянства;

     6) забезпечення проведення паспортної, реєстрацiйної та в межах своїх повноважень мiграцiйної роботи;

     7) органiзацiя роботи, пов'язаної iз забезпеченням безпеки дорожнього руху;

     8) здiйснення на договiрних засадах охорони майна незалежно вiд форми власностi.

     4. МВС вiдповiдно до покладених на нього завдань:

     1) забезпечує реалiзацiю державної полiтики щодо боротьби iз злочиннiстю;

     2) визначає основнi напрями дiяльностi пiдпорядкованих йому органiв, пiдроздiлiв, пiдприємств, установ i органiзацiй та механiзм їх реалiзацiї;

     3) органiзовує роботу органiв внутрiшнiх справ, пов'язану з охороною громадського порядку, запобiганням адмiнiстративним правопорушенням, їх припиненням та забезпеченням провадження у справах про адмiнiстративнi правопорушення, розгляд яких законом покладено на такi органи;

     4) органiзовує здiйснення органами внутрiшнiх справ профiлактичних i оперативно-розшукових заходiв щодо запобiгання злочинам, їх виявлення, припинення i розкриття, провадження дiзнання i досудового слiдства у справах про злочини, розслiдування яких законом покладено на такi органи;

     5) здiйснює у випадках, передбачених законодавством, спецiальнi заходи щодо забезпечення безпеки працiвникiв суду, органiв прокуратури, внутрiшнiх справ, митних органiв, органiв державної податкової служби, державної контрольно-ревiзiйної служби, рибоохорони, державної лiсової охорони, Антимонопольного комiтету, їх близьких родичiв, а також осiб, якi беруть участь у кримiнальному судочинствi;

     6) виявляє, розкриває i розслiдує злочини, що мають мiжрегiональний i транснацiональний характер, веде боротьбу з органiзованою злочиннiстю, зокрема наркобiзнесом i злочиннiстю у галузi економiки;

     7) забезпечує профiлактику правопорушень, вносить центральним та мiсцевим органам виконавчої влади, пiдприємствам, установам i органiзацiям подання щодо усунення причин i умов, що сприяють учиненню правопорушень, органiзовує проведення серед населення роз'яснювальної роботи з питань охорони громадського порядку i боротьби iз злочиннiстю;

     8) бере участь у проведеннi наукових, кримiнологiчних i соцiологiчних дослiджень, а також у розробленнi за їх результатами проектiв державних програм з охорони громадського порядку i боротьби iз злочиннiстю;

     9) у межах своїх повноважень вживає заходiв до запобiгання дитячiй безпритульностi та правопорушенням серед дiтей;

     10) органiзовує i проводить розшук громадян у випадках, передбачених законодавством України та мiжнародними договорами;

     11) органiзовує iнформацiйно-аналiтичне забезпечення дiяльностi органiв внутрiшнiх справ, формує центральнi довiдково-iнформацiйнi фонди, веде оперативно-пошуковий та кримiналiстичний облiки, складає у межах своїх повноважень державну статистичну звiтнiсть;

     12) органiзовує проведення експертиз у кримiнальних справах та справах про адмiнiстративнi правопорушення, дослiджень за матерiалами оперативно-розшукової дiяльностi; забезпечує в установленому порядку участь спецiалiстiв експертної служби у слiдчих та iнших процесуальних дiях, органiзовує проведення на договiрних засадах вiдповiдних експертиз i дослiджень на замовлення фiзичних та юридичних осiб;

     13) у межах своїх повноважень бере участь у здiйсненнi заходiв, спрямованих на соцiальну адаптацiю осiб, якi звiльнилися з мiсць позбавлення волi;

     14) забезпечує вiдповiдно до законодавства функцiонування дозвiльної системи;

     15) у межах своїх повноважень забезпечує безпеку дорожнього руху, реєстрацiю та облiк автомототранспортних засобiв;

     16) забезпечує охорону та оборону особливо важливих державних об'єктiв, проводить разом iз заiнтересованими державними органами роботу з пiдвищення надiйностi охорони таких об'єктiв;

     17) забезпечує охорону дипломатичних представництв i консульських установ iноземних держав на територiї України;

     18) органiзовує на договiрних засадах охорону майна незалежно вiд форми власностi;

     19) у межах своїх повноважень вирiшує питання громадянства, проводить iммiграцiйну роботу та веде боротьбу з незаконною мiграцiєю, здiйснює реєстрацiю та облiк фiзичних осiб за мiсцем проживання (перебування), забезпечує видачу громадянам України, якi постiйно проживають на її територiї, паспортних документiв, iноземцям та особам без громадянства - документiв для в'їзду в Україну, перебування в нiй та виїзду за межi України або постiйного проживання на її територiї, а також веде контроль за додержанням правил паспортної системи;

     20) у межах своїх повноважень органiзовує заходи щодо рятування людей, забезпечення їх безпеки, громадського порядку, охорони майна у разi стихiйного лиха, аварiй, пожеж, катастроф, а також щодо лiквiдацiї їх наслiдкiв;

     21) забезпечує високу бойову i мобiлiзацiйну готовнiсть органiв внутрiшнiх справ та внутрiшнiх вiйськ; бере вiдповiдно до законодавства участь у забезпеченнi режиму воєнного або надзвичайного стану в разi його введення на територiї України або в її окремих мiсцевостях;

     22) бере участь у розробленнi проектiв мiжнародних договорiв України з питань боротьби iз злочиннiстю, забезпечує у межах своїх повноважень виконання укладених мiжнародних договорiв України; укладає згiдно iз законодавством з вiдповiдними органами iноземних держав угоди про спiвробiтництво у сферi боротьби iз злочиннiстю та з iнших питань, що належать до його компетенцiї;

     23) здiйснює кадрове забезпечення МВС, забезпечення додержання законностi в дiяльностi осiб рядового i начальницького складу та працiвникiв органiв внутрiшнiх справ, вiйськовослужбовцiв i працiвникiв внутрiшнiх вiйськ, органiзовує роботу з пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї спецiалiстiв у вищих навчальних закладах i наукових установах, що належать до сфери його управлiння;

     24) вживає вiдповiдно до законодавства заходiв до забезпечення правового i соцiального захисту осiб рядового i начальницького складу та працiвникiв органiв внутрiшнiх справ, вiйськовослужбовцiв i працiвникiв внутрiшнiх вiйськ, пенсiонерiв iз числа вiйськовослужбовцiв та осiб рядового i начальницького складу органiв внутрiшнiх справ, членiв їх сiмей;

     25) виконує вiдповiдно до законодавства функцiї з управлiння об'єктами державної власностi;

     26) бере участь у формуваннi науково-технiчної полiтики у сферi дiяльностi органiв внутрiшнiх справ; органiзовує i координує роботу з упровадження в практику досягнень науки i передового досвiду, забезпечує розроблення озброєння, спецiальних, технiчних i кримiналiстичних засобiв для органiв внутрiшнiх справ та внутрiшнiх вiйськ;

     27) органiзовує i забезпечує функцiонування вiдомчої мережi зв'язку;

     28) забезпечує у випадках, передбачених законодавством, лiцензування окремих видiв господарської дiяльностi;

     29) органiзовує дiяльнiсть закладiв охорони здоров'я, що належать до сфери його управлiння;

     30) забезпечує реалiзацiю державної полiтики щодо державної таємницi, контроль за її збереженням у МВС;

     31) виконує iншi функцiї, що випливають з покладених на нього завдань.

     5. МВС має право:

     1) одержувати в установленому законодавством порядку вiд центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ i органiзацiй iнформацiю, документи та матерiали, необхiднi для виконання покладених на нього завдань;

     2) залучати спецiалiстiв центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, пiдприємств, установ i органiзацiй (за погодженням з їх керiвниками) для розгляду питань, що належать до його компетенцiї;

     3) вимагати вiд керiвникiв пiдприємств, установ i органiзацiй пояснення за фактами порушення законодавства, контроль за додержанням якого належить до його компетенцiї, проводити перевiрки за фактами порушення законодавства, контроль за додержанням якого належить до його компетенцiї, вимагати проведення iнвентаризацiї i ревiзiї вiдповiдної сфери фiнансово-господарської дiяльностi;

     4) скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенцiї.

     6. МВС здiйснює свої повноваження безпосередньо та через утворенi в установленому порядку головнi управлiння, управлiння МВС в Автономнiй Республiцi Крим, областях, мм. Києвi та Севастополi, управлiння i вiддiли МВС на транспортi, районнi, районнi у мiстах, мiськi управлiння i вiддiли, а також внутрiшнi вiйська, пiдприємства, установи i органiзацiї, що належать до сфери його управлiння.

     7. МВС взаємодiє пiд час виконання покладених на нього завдань з iншими центральними та мiсцевими органами виконавчої влади, Радою мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, органами мiсцевого самоврядування, громадськими органiзацiями, а також з вiдповiдними органами iноземних держав та мiжнародними органiзацiями.

     8. МВС у межах своїх повноважень та вiдповiдно до законодавства видає накази, органiзовує i контролює їх виконання.

     Нормативно-правовi акти МВС пiдлягають реєстрацiї в порядку, встановленому законодавством.

     У випадках, передбачених законодавством, рiшення МВС є обов'язковими для виконання центральними та мiсцевими органами виконавчої влади, органами мiсцевого самоврядування, пiдприємствами, установами i органiзацiями незалежно вiд форми власностi, громадянами.

     МВС видає у разi потреби спiльнi з iншими центральними та мiсцевими органами виконавчої влади акти.

     9. МВС очолює Мiнiстр, якого призначає на посаду i звiльняє з посади в установленому порядку Верховна Рада України за поданням Прем'єр-мiнiстра України.

     Першi заступники i заступники Мiнiстра призначаються на посаду i звiльняються з посади в установленому порядку Кабiнетом Мiнiстрiв України за поданням Мiнiстра.

     Мiнiстр за погодженням з Прем'єр-мiнiстром України розподiляє обов'язки мiж своїми першими заступниками i заступниками.

     10. Мiнiстр:

     1) здiйснює керiвництво МВС, несе персональну вiдповiдальнiсть перед Кабiнетом Мiнiстрiв України за виконання покладених на Мiнiстерство завдань i реалiзацiю державної полiтики

     у сферi захисту прав i свобод людини та громадянина, iнтересiв суспiльства i держави вiд протиправних посягань, охорони громадського порядку, забезпечення громадської безпеки, боротьби iз злочиннiстю, виконання МВС своїх завдань i функцiй;

     2) координує здiйснення центральними органами виконавчої влади заходiв з питань, що належать до компетенцiї МВС;

     3) визначає прiоритети та стратегiчнi напрями роботи МВС, затверджує програми та плани його роботи i звiт про їх виконання;

     4) утворює, реорганiзовує та лiквiдовує вiйськовi частини внутрiшнiх вiйськ, територiальнi i на транспортi органи МВС в межах їх загальної чисельностi, затвердженої законом;

     5) пiдписує нормативно-правовi та iншi акти МВС;

     6) подає в установленому порядку на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України проекти законiв України, постанов Верховної Ради України, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України з питань, що належать до компетенцiї МВС, а також погоджує в установленому порядку проекти таких актiв;

     7) призначає в установленому порядку за погодженням з Прем'єр-мiнiстром України на посади i звiльняє з посад начальникiв, перших заступникiв, заступникiв начальникiв головних управлiнь, управлiнь МВС в Автономнiй Республiцi Крим, областях, мм. Києвi та Севастополi, управлiнь i вiддiлiв МВС на транспортi, керiвникiв структурних пiдроздiлiв МВС, ректорiв та проректорiв вищих навчальних закладiв МВС, командирiв бригад внутрiшнiх вiйськ;

     8) призначає в установленому порядку на посади i звiльняє з посад начальникiв мiських, районних, лiнiйних управлiнь (вiддiлiв) внутрiшнiх справ;

     9) вносить в установленому порядку за погодженням з Прем'єр-мiнiстром України Президентовi України подання про призначення на посади та звiльнення з посад вищого командування внутрiшнiх вiйськ МВС;

     10) вносить в установленому порядку за погодженням з Прем'єр-мiнiстром України Президентовi України подання про присвоєння спецiальних звань вищого начальницького складу органiв внутрiшнiх справ, вищих вiйськових звань вiйськовослужбовцям внутрiшнiх вiйськ та про вiдзначення державними нагородами працiвникiв органiв внутрiшнiх справ i вiйськовослужбовцiв внутрiшнiх вiйськ;

     11) присвоює в установленому порядку спецiальнi звання особам рядового i начальницького складу органiв внутрiшнiх справ та вiйськовi звання вiйськовослужбовцям внутрiшнiх вiйськ, заохочує, притягає їх до дисциплiнарної вiдповiдальностi;

     12) вносить пропозицiї щодо заснування вiдзнак, iнших офiцiйних символiв МВС;

     13) приймає рiшення щодо розподiл бюджетних коштiв, головним розпорядником яких є МВС;

     14) вносить Кабiнетовi Мiнiстрiв України пропозицiї щодо утворення, реорганiзацiї та лiквiдацiї вищих навчальних закладiв МВС;

     15) вносить Кабiнетовi Мiнiстрiв України пропозицiї щодо утворення, реорганiзацiї та лiквiдацiї у складi МВС урядових органiв державного управлiння, призначення на посади та звiльнення з посад їх керiвникiв, затверджує за поданням керiвникiв урядових органiв державного управлiння граничну чисельнiсть їх працiвникiв в межах граничної чисельностi працiвникiв МВС, погоджує структуру, штатний розпис i кошторис зазначених органiв;

     16) затверджує положення та статути про територiальнi i на транспортi органи МВС, пiдприємства, установи i органiзацiї, що належать до сфери управлiння МВС;

     17) здiйснює iншi повноваження вiдповiдно до законодавства.

     11. Для погодженого вирiшення найважливiших питань, що належать до компетенцiї МВС, а також для визначення основних напрямiв його дiяльностi в Мiнiстерствi утворюється колегiя.

     До складу колегiї входять Мiнiстр (голова колегiї), першi заступники, заступники Мiнiстра, керiвники урядових органiв державного управлiння, що дiють у складi МВС, iншi керiвнi працiвники МВС, за згодою представники вiдповiдних комiтетiв Верховної Ради України, iнших державних органiв, установ, громадських органiзацiй, науковцi, а також iншi особи.

     Персональний склад колегiї затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     Положення про колегiю затверджує Мiнiстр.

     Рiшення колегiї проводяться в життя наказами МВС.

     12. Для розгляду наукових рекомендацiй та пропозицiй щодо основних напрямiв дiяльностi органiв внутрiшнiх справ, обговорення найважливiших програм та вирiшення iнших питань у МВС можуть утворюватися наукова рада, iншi консультативнi та дорадчi органи.

     Склад цих органiв та положення про них затверджує Мiнiстр.

     13. Гранична чисельнiсть працiвникiв центрального апарату МВС затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     Структуру центрального апарату МВС за погодженням з Прем'єр-мiнiстром України та положення про його структурнi пiдроздiли затверджує Мiнiстр.

     Штатний розпис та кошторис центрального апарату МВС затверджує Мiнiстр за погодженням з Мiнфiном.

     14. МВС є юридичною особою, має самостiйний баланс, рахунки в органах Державного казначейства, печатку iз зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.