КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
Київ

вiд 13 грудня 2006 р. N 1722


Про затвердження Положення про Нацiональне космiчне агентство України

     Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:

     1. Затвердити Положення про Нацiональне космiчне агентство України, що додається.

     2. Ця постанова набирає чинностi з 20 грудня 2006 року.

Прем'єр-мiнiстр України В.ЯНУКОВИЧ

Iнд. 21

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 13 грудня 2006 р. N 1722

ПОЛОЖЕННЯ
про Нацiональне космiчне агентство України

     1. Нацiональне космiчне агентство України (НКАУ) є центральним органом виконавчої влади iз спецiальним статусом, який забезпечує реалiзацiю державної полiтики у сферi космiчної дiяльностi та несе вiдповiдальнiсть за стан її розвитку.

     Дiяльнiсть НКАУ спрямовується i координується Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     2. НКАУ у своїй дiяльностi керується Конституцiєю i законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими вiдповiдно до Конституцiї i законiв України, актами Кабiнету Мiнiстрiв України та цим Положенням.

     НКАУ органiзовує у межах своїх повноважень виконання актiв законодавства, здiйснює контроль за їх реалiзацiєю, узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенцiї, розробляє пропозицiї щодо вдосконалення законодавства i вносить їх в установленому порядку на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України.

     3. Основними завданнями НКАУ є:

     1) розроблення пропозицiй щодо:

     формування державної полiтики у галузi дослiдження i використання космiчного простору в мирних цiлях та в iнтересах безпеки держави;

     удосконалення механiзму державного регулювання та управлiння у сферi космiчної дiяльностi;

     пiдвищення рiвня обороноздатностi держави та нацiональної безпеки з використанням космiчних засобiв;

     2) виконання Загальнодержавної космiчної програми;

     3) розвиток спiвробiтництва України з iншими державами та мiжнародними органiзацiями у сферi космiчної дiяльностi.

     4. НКАУ вiдповiдно до покладених на нього завдань:

     1) розробляє разом з мiнiстерствами, iншими центральними органами виконавчої влади та Нацiональною академiєю наук проекти Загальнодержавної космiчної програми, а також iнших державних цiльових програм;

     2) бере участь у розробленнi проектiв Державної програми економiчного та соцiального розвитку та Державного бюджету України;

     3) забезпечує проведення науково-дослiдних робiт з вивчення та використання космiчного простору, науково-дослiдних i дослiдно-конструкторських робiт з проектування, виготовлення та випробування космiчної технiки, зокрема в рамках мiжнародних проектiв;

     4) готує в межах своїх повноважень пропозицiї щодо:

     удосконалення системи оподаткування, цiноутворення i кредитування;

     комерцiалiзацiї космiчної дiяльностi;

     безпеки космiчної дiяльностi;

     5) бере участь у межах своїх повноважень у формуваннi та реалiзацiї iнвестицiйної, антимонопольної та регуляторної полiтики, складаннi макроекономiчних i мiжгалузевих балансiв;

     6) здiйснює координацiю дiяльностi пiдприємств, установ i органiзацiй космiчної та сумiжних галузей;

     7) забезпечує разом з iншими центральними органами виконавчої влади експлуатацiю космiчної технiки, її належний технiчний стан та вдосконалення;

     8) органiзовує i координує роботу, пов'язану iз запуском космiчних апаратiв рiзного призначення та керуванням їх польотом;

     9) забезпечує в межах своїх повноважень приймання, збирання, опрацювання та зберiгання iнформацiї, що надходить з космiчних засобiв;

     10) органiзовує вiдбiр кандидатур та пiдготовку космонавтiв;

     11) проводить у встановленому законодавством порядку лiцензування космiчної дiяльностi;

     12) здiйснює в межах своїх повноважень технiчне регулювання та управлiння якiстю у сферi космiчної дiяльностi;

     13) органiзовує роботу iз створення та функцiонування Системи сертифiкацiї космiчної технiки України;

     14) бере участь у проведеннi робiт з мiжнародної стандартизацiї космiчної технiки;

     15) проводить реєстрацiю космiчних апаратiв України;

     16) забезпечує суб'єктiв космiчної дiяльностi нормативною документацiєю;

     17) здiйснює в межах своїх повноважень функцiї з управлiння майном пiдприємств, установ i органiзацiй, що належать до сфери його управлiння, та корпоративними правами держави;

     18) забезпечує капiтальне будiвництво технiчних споруд для потреб космiчної галузi, а також житлових будинкiв для її працiвникiв;

     19) здiйснює контроль за використанням бюджетних коштiв i кредитiв, залучених пiд гарантiю Кабiнету Мiнiстрiв України, пiдприємствами, установами i органiзацiями, що належать до сфери його управлiння;

     20) сприяє запровадженню нових високоефективних форм пiдготовки та перепiдготовки кадрiв для космiчної галузi;

     21) органiзовує спецiалiзованi виставковi заходи з космiчної тематики, бере участь у мiжнародних авiакосмiчних салонах, виставках, конференцiях, семiнарах;

     22) проводить соцiологiчнi дослiдження з питань, що належать до його компетенцiї, та iнформує громадськiсть через засоби масової iнформацiї про основнi подiї, якi вiдбуваються у сферi космiчної дiяльностi;

     23) створює галузеву iнформацiйно-аналiтичну систему i забезпечує її функцiонування;

     24) вживає заходiв до подальшої активiзацiї зовнiшньоекономiчного спiвробiтництва України з iншими державами у сферi космiчної дiяльностi;

     25) бере участь у розробленнi проектiв мiжнародних договорiв України з питань, що належать до його компетенцiї, забезпечує дотримання i виконання зобов'язань, визначених мiжнародними договорами України;

     26) здiйснює координацiю зовнiшньоекономiчної дiяльностi в рамках угод щодо спiвробiтництва в дослiдженнi та використаннi космiчного простору в мирних цiлях, зокрема таких, що стосуються виконання на комерцiйнiй основi мiжнародних космiчних програм i проектiв;

     27) для забезпечення нацiональної безпеки України:

     вживає заходiв до оперативного виявлення джерел небезпеки;

     сприяє в межах своїх повноважень досягненню належного рiвня надiйностi та ефективностi систем державного управлiння в особливий перiод;

     здiйснює разом з iншими центральними органами виконавчої влади в межах своїх повноважень державний нагляд за дотриманням вимог безпеки космiчної дiяльностi, вiйськово-технiчне спiвробiтництво та заходи експортного контролю вiдповiдно до мiжнародних договорiв України;

     формує i органiзовує разом з Мiноборони виконання замовлень на роботи, пов'язанi iз створенням i застосуванням космiчної технiки подвiйного використання, а також забезпечує функцiонування i розвиток об'єктiв наземної та космiчної iнфраструктури;

     28) здiйснює керiвництво Нацiональним центром управлiння та випробувань космiчних засобiв;

     29) сприяє дiяльностi Нацiонального центру аерокосмiчної освiти молодi;

     30) утворює, реорганiзує та лiквiдує представництва генерального замовника - Нацiонального космiчного агентства України на пiдприємствах, в установах i органiзацiях космiчної галузi, здiйснює управлiння їх дiяльнiстю;

     31) здiйснює контроль за сейсмiчною обстановкою та iншими геофiзичними явищами, про результати iнформує уповноваженi органи;

     32) органiзовує роботу щодо обмiну геофiзичною iнформацiєю з мiжнародними центрами даних;

     33) забезпечує створення та експлуатацiю космiчного сегмента супутникових систем зв'язку та мовлення, контролю космiчного простору i аналiзу космiчної обстановки, координатно-часового та навiгацiйного забезпечення;

     34) представляє вiдповiдно до законодавства iнтереси держави в мiжнародних органiзацiях, дiяльнiсть яких пов'язана з дослiдженням i використанням космiчного простору, експлуатацiєю супутникових систем;

     35) забезпечує впровадження супутникових телекомунiкацiйних технологiй для:

     створення супутникових мереж зв'язку iз забезпеченням доступу органiв виконавчої влади, пiдприємств, установ i органiзацiй до глобальних мiжнародних iнформацiйних мереж;

     розгортання супутникових розподiльних мереж радiомовлення та телебачення;

     36) здiйснює згiдно iз законодавством закупiвлю за державнi кошти продукцiї, виконання робiт i надання послуг;

     37) забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань з мобiлiзацiйної пiдготовки та мобiлiзацiйної готовностi держави;

     38) здiйснює реєстрацiю договорiв (контрактiв) щодо мiжнародної передачi товарiв i послуг у сферi космiчної дiяльностi;

     39) забезпечує згiдно iз законодавством страхування пiд час провадження космiчної дiяльностi;

     40) реалiзує в межах своїх повноважень державну полiтику у сферi охорони державної таємницi, конфiденцiйної iнформацiї, що є власнiстю держави;

     41) забезпечує виконання робiт, пов'язаних з використанням ракет-носiїв, створених на базi ракетних комплексiв, якi виводяться з експлуатацiї у зв'язку з вичерпанням ресурсу або пiдлягають лiквiдацiї вiдповiдно до мiжнародних договорiв;

     42) забезпечує створення на базi конверсiйних потужностей високотехнологiчного виробництва цивiльного призначення з використанням новiтнiх технологiй i залученням нацiональних та iноземних iнвестицiй;

     43) веде Державний реєстр унiкальних об'єктiв космiчної дiяльностi, здiйснює державний нагляд за їх станом;

     44) створює сприятливi умови для функцiонування суб'єктiв господарювання всiх форм власностi в космiчнiй галузi;

     45) розробляє комплекс заходiв щодо структурної перебудови космiчної галузi та забезпечує їх проведення;

     46) забезпечує ефективне використання науково-технiчного i виробничого потенцiалу космiчної галузi та створює умови для впровадження космiчних технологiй у виробництво конкурентоспроможної продукцiї для потреб внутрiшнього та зовнiшнього ринку;

     47) здiйснює монiторинг дiяльностi та iнформацiйно-аналiтичне забезпечення пiдприємств, установ i органiзацiй, що належать до сфери його управлiння, на внутрiшньому i зовнiшньому ринку;

     48) органiзовує розроблення та здiйснення природоохоронних заходiв у сферi космiчної дiяльностi;

     49) забезпечує утилiзацiю твердого ракетного палива та бере разом з iншими центральними органами виконавчої влади участь в утилiзацiї звичайних видiв боєприпасiв, рiдинних компонентiв ракетного палива бойових ракет, не придатних для подальшого зберiгання та використання;

     50) забезпечує в межах своїх повноважень реалiзацiю державної полiтики у сферi охорони працi та пожежної безпеки, пiдвищення рiвня промислової безпеки на пiдприємствах, в установах i органiзацiях, що належать до сфери його управлiння;

     51) забезпечує в межах своїх повноважень реалiзацiю державної полiтики у сферi енергетичної безпеки та енергозбереження на пiдприємствах, в установах i органiзацiях, що належать до сфери його управлiння;

     52) виконує iншi функцiї вiдповiдно до покладених на нього завдань.

     5. НКАУ має право:

     1) залучати спецiалiстiв центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, пiдприємств, установ i органiзацiй (за погодженням з їх керiвниками) до розгляду питань, що належать до його компетенцiї;

     2) отримувати в установленому законодавством порядку вiд органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ i органiзацiй iнформацiю, документи та матерiали, необхiднi для виконання покладених на нього завдань;

     3) скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенцiї;

     4) самостiйно або за участю спецiалiстiв iнших центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, установ i органiзацiй здiйснювати контроль за використанням бюджетних коштiв;

     5) утворювати експертнi ради та органiзовувати проведення комплексної експертизи проектiв програм у сферi космiчної дiяльностi;

     6) засновувати в установленому порядку друкованi засоби масової iнформацiї.

     6. НКАУ взаємодiє пiд час виконання покладених на нього завдань з iншими центральними та мiсцевими органами виконавчої влади, органами мiсцевого самоврядування, а також з вiдповiдними органами iноземних держав та мiжнародними органiзацiями.

     7. НКАУ в межах своїх повноважень та вiдповiдно до законодавства видає накази, органiзовує та контролює їх виконання.

     Рiшення Агентства, прийнятi в межах його повноважень, обов'язковi для виконання центральними та мiсцевими органами виконавчої влади, органами мiсцевого самоврядування, пiдприємствами, установами i органiзацiями незалежно вiд форми власностi, громадянами.

     НКАУ в разi потреби може видавати разом з iншими центральними та мiсцевими органами виконавчої влади спiльнi нормативнi акти.

     Нормативно-правовi акти Агентства пiдлягають реєстрацiї в порядку, встановленому законодавством.

     8. НКАУ очолює Генеральний директор, якого призначає на посаду i звiльняє з посади Кабiнет Мiнiстрiв України за поданням Прем'єр-мiнiстра України.

     Генеральний директор має заступникiв, якi призначаються на посаду i звiльняються з посади в установленому порядку Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     Розподiл обов'язкiв мiж своїми заступниками здiйснює Генеральний директор за погодженням з Вiце-прем'єр-мiнiстром України.

     Генеральний директор НКАУ:

     здiйснює керiвництво Агентством, несе персональну вiдповiдальнiсть перед Кабiнетом Мiнiстрiв України за виконання покладених на НКАУ завдань, визначає ступiнь вiдповiдальностi своїх заступникiв, керiвникiв структурних пiдроздiлiв;

     приймає рiшення про створення, реорганiзацiю, лiквiдацiю пiдприємств, установ i органiзацiй, що належать до сфери управлiння НКАУ;

     приймає рiшення щодо розподiлу бюджетних коштiв, головним розпорядником яких є НКАУ;

     призначає на посаду та звiльняє з посади працiвникiв Агентства, зокрема за погодженням з Вiце-прем'єр-мiнiстром України керiвникiв самостiйних структурних пiдроздiлiв;

     укладає та розриває за погодженням з Вiце-прем'єр-мiнiстром України вiдповiдно до законодавства контракти з керiвниками пiдприємств, установ i органiзацiй, що належать до сфери управлiння НКАУ;

     затверджує кошторис витрат для утримання установ, якi фiнансуються з державного бюджету;

     затверджує статути пiдприємств, установ i органiзацiй, що належать до сфери управлiння Агентства, органiзовує контроль за їх дотриманням;

     призначає на посаду, перемiщує по службi вiдряджених до Агентства вiйськовослужбовцiв, а також вносить подання до Мiноборони про присвоєння їм у встановленому порядку чергових вiйськових звань;

     здiйснює вiдповiдно до законодавства iншi повноваження.

     9. Для погодженого вирiшення питань, що належать до компетенцiї НКАУ, обговорення найважливiших напрямiв його дiяльностi та розвитку космiчної галузi в Агентствi утворюється колегiя у складi Генерального директора (голова колегiї), його заступникiв, iнших керiвних працiвникiв Агентства, керiвникiв пiдприємств, установ i органiзацiй, що належать до сфери управлiння Агентства, а також представникiв органiв виконавчої влади, установ, громадських органiзацiй, науковцiв та iнших осiб за їх згодою.

     Членiв колегiї затверджує та увiльняє Генеральний директор НКАУ.

     Органiзацiйною формою роботи колегiї є засiдання. Перiодичнiсть проведення засiдань колегiї визначається Генеральним директором.

     Рiшення колегiї проводяться в життя наказами НКАУ.

     10. Для розгляду наукових рекомендацiй та iнших пропозицiй щодо визначення основних напрямiв розвитку науки i технiки, обговорення найважливiших програм та iнших питань у НКАУ можуть утворюватися науково-технiчна рада з числа вчених i висококвалiфiкованих фахiвцiв, iншi дорадчi та консультативнi органи.

     Склад таких органiв i положення про них затверджує Генеральний директор НКАУ.

     11. Граничну чисельнiсть працiвникiв НКАУ затверджує Кабiнет Мiнiстрiв України.

     Структуру Агентства затверджує його Генеральний директор за погодженням з Вiце-прем'єр-мiнiстром України.

     Штатний розпис i кошторис НКАУ затверджує його Генеральний директор за погодженням з Мiнфiном.

     12. НКАУ є юридичною особою, має самостiйний баланс, рахунки в органах Державного казначейства, печатку iз зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.

Copyright © 2025 НТФ «Интес»
Все права сохранены.