Документ скасований: Постанова КМУ № 969 від 14.09.2011

КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
Київ

вiд 27 грудня 2006 р. N 1830


Про затвердження Положення про Державний комiтет ядерного регулювання України

     Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:

     1. Затвердити Положення про Державний комiтет ядерного регулювання України, що додається.

     2. Ця постанова набирає чинностi з 25 сiчня 2007 року.

Прем'єр-мiнiстр України В.ЯНУКОВИЧ

Iнд. 33

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 27 грудня 2006 р. N 1830

ПОЛОЖЕННЯ
про Державний комiтет ядерного регулювання України

     1. Державний комiтет ядерного регулювання України (Держатомрегулювання) є центральним органом виконавчої влади з спецiальним статусом, дiяльнiсть якого спрямовується i координується Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     Держатомрегулювання здiйснює в межах своїх повноважень реалiзацiю державної полiтики у сферi використання ядерної енергiї, забезпечення додержання вимог ядерної та радiацiйної безпеки.

     2. Держатомрегулювання у своїй дiяльностi керується Конституцiєю та законами України, указами Президента України i постановами Верховної Ради України, прийнятими вiдповiдно до Конституцiї та законiв України, актами Кабiнету Мiнiстрiв України, а також цим Положенням.

     Держатомрегулювання органiзовує у межах своїх повноважень виконання актiв законодавства та здiйснює систематичний контроль за їх реалiзацiєю.

     Держатомрегулювання узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенцiї, розробляє пропозицiї щодо вдосконалення такого законодавства i в установленому порядку вносить їх на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України.

     3. Основними завданнями Держатомрегулювання є:

     участь у формуваннi та забезпечення реалiзацiї державної полiтики у сферi використання ядерної енергiї, додержання вимог ядерної та радiацiйної безпеки;

     здiйснення в межах своїх повноважень державного регулювання безпеки використання ядерної енергiї;

     здiйснення державного нагляду за дотриманням законодавства, норм, правил i стандартiв з ядерної та радiацiйної безпеки, вимог ядерної та радiацiйної безпеки;

     координацiя дiяльностi центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, що вiдповiдно до законодавства здiйснюють державне регулювання ядерної та радiацiйної безпеки.

     4. Держатомрегулювання вiдповiдно до покладених на нього завдань:

     1) готує та вносить в установленому порядку пропозицiї щодо формування i реалiзацiї державної полiтики у сферi використання ядерної енергiї, забезпечення додержання вимог ядерної та радiацiйної безпеки;

     2) бере участь у:

     розробленнi проектiв Державної програми економiчного i соцiального розвитку та Державного бюджету України, Програми дiяльностi Кабiнету Мiнiстрiв України;

     формуваннi прiоритетних напрямiв розвитку науки i технiки, розробленнi державних наукових, науково-технiчних програм;

     3) органiзовує в установленому законодавством порядку роботу з пiдготовки i виконання загальнодержавних, iнших програм з ядерної та радiацiйної безпеки, проведення наукових i науково-технiчних дослiджень у сферi використання ядерної енергiї;

     4) розробляє i здiйснює заходи щодо формування культури безпеки у сферi використання ядерної енергiї;

     5) визначає критерiї та вимоги безпеки, додержання яких обов'язкове пiд час використання ядерної енергiї; розробляє i затверджує в межах своїх повноважень норми, правила i стандарти з ядерної та радiацiйної безпеки, фiзичного захисту ядерних установок, ядерних матерiалiв, радiоактивних вiдходiв, iнших джерел iонiзуючого випромiнювання; погоджує проекти державних i галузевих стандартiв;

     6) установлює вимоги до систем (елементiв), важливих для безпеки ядерних установок, об'єктiв, призначених для поводження з радiоактивними вiдходами, i уранових об'єктiв, до управлiння безпекою таких установок та об'єктiв, а також порядок ведення облiку та реєстрацiї зазначених систем (елементiв), контролює його додержання;

     7) установлює вимоги щодо забезпечення належної якостi на всiх етапах життєвого циклу ядерних установок, об'єктiв, призначених для поводження з радiоактивними вiдходами, i уранових об'єктiв, безпечного перевезення радiоактивних матерiалiв;

     8) здiйснює оцiнку безпеки ядерних установок i державну експертизу ядерної та радiацiйної безпеки ядерних установок, об'єктiв, призначених для поводження з радiоактивними вiдходами, i уранових об'єктiв, координує роботу з проведення державної експертизи ядерної та радiацiйної безпеки iнших джерел iонiзуючого випромiнювання;

     9) готує висновки щодо додержання вимог ядерної та радiацiйної безпеки у разi експорту, iмпорту та транзиту радiоактивних матерiалiв;

     10) здiйснює в установленому законодавством порядку лiцензування:

     проектування ядерних установок або сховищ для захоронення радiоактивних вiдходiв, переробки уранових руд, перевезення радiоактивних матерiалiв, переробки, зберiгання та захоронення радiоактивних вiдходiв, виробництва та використання джерел iонiзуючого випромiнювання, пiдготовки персоналу для експлуатацiї ядерних установок за перелiком посад та спецiальностей, що затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України;

     дiяльностi, пов'язаної iз забезпеченням фiзичного захисту ядерних матерiалiв, радiоактивних вiдходiв, iнших джерел iонiзуючого випромiнювання i ядерних установок, за перелiком видiв дiяльностi, що затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України;

     дiяльностi експлуатуючої органiзацiї на окремому етапi життєвого циклу ядерних установок або сховищ для захоронення радiоактивних вiдходiв;

     дiяльностi, пов'язаної iз здiйсненням персоналом безпосереднього управлiння реакторними установками атомних електростанцiй;

     11) видає вiдповiдно до законодавства дозволи на виконання робiт чи проведення операцiй на етапах введення в експлуатацiю, експлуатацiї та зняття з експлуатацiї ядерних установок, експлуатацiї та закриття сховищ для захоронення радiоактивних вiдходiв, а також дозволи на перевезення радiоактивних матерiалiв i сертифiкати щодо безпечного їх перевезення;

     12) здiйснює:

     вiдповiдно до нацiонального законодавства, мiжнародних договорiв України заходи щодо органiзацiї i ведення державного облiку ядерних матерiалiв, радiоактивних вiдходiв, iнших джерел iонiзуючого випромiнювання, запобiгання їх незаконному обiгу та забезпечення зберiгання;

     державний нагляд за дотриманням законодавства, норм, правил i стандартiв з ядерної та радiацiйної безпеки, вимог ядерної та радiацiйної безпеки, фiзичного захисту ядерних установок, ядерних матерiалiв, радiоактивних вiдходiв, iнших джерел iонiзуючого випромiнювання;

     контроль за проведенням заходiв, спрямованих на запобiгання аварiї у процесi виробництва та використання джерел iонiзуючого випромiнювання на ядерних установках, об'єктах, призначених для поводження з радiоактивними вiдходами, i уранових об'єктах, забезпечення готовностi пiдприємств, установ i органiзацiй до лiквiдацiї її наслiдкiв;

     13) контролює додержання встановленого порядку подання iнформацiї про випадки порушень у роботi ядерних установок або сховищ для захоронення радiоактивних вiдходiв, з'ясування причин таких порушень, а також обставин виникнення ядерного iнциденту i радiацiйної аварiї;

     14) застосовує в межах своїх повноважень примусовi заходи до юридичних i фiзичних осiб у разi порушення ними законодавства, норм, правил i стандартiв з ядерної та радiацiйної безпеки, вимог ядерної та радiацiйної безпеки, фiзичного захисту ядерних установок, ядерних матерiалiв, радiоактивних вiдходiв, iнших джерел iонiзуючого випромiнювання, а також умов, визначених у лiцензiях, що ним виданi;

     15) готує щорiчну доповiдь про стан ядерної та радiацiйної безпеки в Українi, вiдповiднi звiти та огляди i подає їх Верховнiй Радi України, Президентовi України, iншим органам державної влади, а також органам мiсцевого самоврядування, громадським органiзацiям;

     16) оперативно сповiщує через засоби масової iнформацiї про радiацiйну аварiю на територiї України, а також за її межами в разi можливостi транскордонного перенесення радiоактивних речовин;

     17) органiзовує та координує пiдготовку нацiональних доповiдей про вжитi Україною заходи до виконання зобов'язань, передбачених Конвенцiєю про ядерну безпеку, Об'єднаною конвенцiєю про безпеку поводження з вiдпрацьованим паливом та про безпеку поводження з радiоактивними вiдходами, iншими мiжнародними договорами України з питань, що належать до його компетенцiї, затверджує такi доповiдi та представляє їх у вiдповiдних мiжнародних органiзацiях;

     18) виконує функцiї компетентного органу та пункту зв'язку, вiдповiдального за передачу i повiдомлення iнформацiї у разi ядерної аварiї вiдповiдно до Конвенцiї про оперативне оповiщення про ядернi аварiї, iнших мiжнародних договорiв України;

     19) здiйснює в установленому законодавством порядку мiжнародне спiвробiтництво у сферi використання ядерної енергiї, забезпечення ядерної та радiацiйної безпеки, зокрема бере участь у пiдготовцi мiжнародних договорiв України з питань, що належать до його компетенцiї, готує пропозицiї щодо укладення, денонсацiї таких договорiв, укладає у межах своїх повноважень мiжнароднi договори України;

     20) готує пропозицiї щодо виконання зобов'язань за мiжнародними договорами України з питань ядерної та радiацiйної безпеки, аналiзує стан виконання таких зобов'язань, координує заходи щодо реалiзацiї Угоди мiж Україною та Мiжнародним агентством з атомної енергiї про застосування гарантiй у зв'язку з Договором про нерозповсюдження ядерної зброї, Додаткового протоколу до зазначеної Угоди;

     21) виконує функцiї компетентного органу з питань безпечного перевезення радiоактивних матерiалiв;

     22) координує з питань, що належать до його компетенцiї, взаємодiю органiв виконавчої влади, державних пiдприємств, установ i органiзацiй з Мiжнародним агентством з атомної енергiї, iншими мiжнародними органiзацiями та органами iноземних держав, що провадять дiяльнiсть у сферi використання ядерної енергiї, забезпечення ядерної та радiацiйної безпеки, зокрема у питаннях боротьби з незаконним обiгом ядерних матерiалiв, iнших джерел iонiзуючого випромiнювання;

     23) виконує функцiї компетентного органу та пункту зв'язку з питань фiзичного захисту ядерного матерiалу згiдно з Конвенцiєю про фiзичний захист ядерного матерiалу;

     24) розглядає в установленому законодавством порядку звернення громадян з питань, що належать до його компетенцiї, та здiйснює заходи щодо вирiшення порушених у них питань;

     25) виконує вiдповiдно до законодавства функцiї з управлiння об'єктами державної власностi, що належать до сфери його управлiння;

     26) забезпечує у межах своїх повноважень реалiзацiю державної полiтики у сферi охорони державної таємницi, здiйснює в установленому законодавством порядку контроль за станом охорони та збереження державної таємницi у центральному апаратi Комiтету, на пiдприємствах, в установах i органiзацiях, що належать до сфери його управлiння;

     27) забезпечує в межах повноважень виконання завдань з мобiлiзацiйної пiдготовки та мобiлiзацiйної готовностi держави;

     28) здiйснює iншi функцiї, пов'язанi з виконанням покладених на нього завдань.

     5. Держатомрегулювання має право:

     1) одержувати в установленому законодавством порядку вiд центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування iнформацiю, документи i матерiали, необхiднi для виконання покладених на нього завдань;

     2) залучати спецiалiстiв центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, пiдприємств, установ i органiзацiй (за погодженням з їх керiвниками) для розгляду питань, що належать до його компетенцiї;

     3) скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенцiї;

     4) утворювати за погодженням з iншими центральними органами виконавчої влади мiжвiдомчi комiсiї, експертнi та консультативнi ради, робочi групи;

     5) представляти Кабiнет Мiнiстрiв України за його дорученням у мiжнародних органiзацiях та пiд час укладення мiжнародних договорiв України;

     6) надсилати лiцензiатам, їх посадовим особам, керiвникам центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, органам мiсцевого самоврядування, обов'язковi до виконання розпорядження (приписи) про усунення порушень i недолiкiв у сферi використання ядерної енергiї, забезпечення додержання вимог ядерної та радiацiйної безпеки;

     7) застосовувати в установленому порядку фiнансовi санкцiї до пiдприємств, установ i органiзацiй, iнших суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi у разi порушення законодавства, норм, правил i стандартiв з ядерної та радiацiйної безпеки, умов, визначених у лiцензiях, що ним виданi;

     8) обмежувати, припиняти чи зупиняти експлуатацiю пiдприємств, установ, органiзацiй та об'єктiв у разi порушення ними вимог ядерної та радiацiйної безпеки;

     9) заслуховувати звiти посадових осiб центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, пiдприємств, установ i органiзацiй з питань забезпечення ядерної та радiацiйної безпеки, одержувати вiд лiцензiатiв, власникiв чи керiвникiв пiдприємств вiдповiднi пояснення, матерiали та iнформацiю;

     10) притягати в установленому законодавством порядку до вiдповiдальностi осiб, винних у порушеннi законодавства про використання ядерної енергiї;

     11) надсилати лiцензiатам, власникам чи керiвникам пiдприємств подання про невiдповiднiсть окремих осiб займаним посадам;

     12) передавати правоохоронним органам акти перевiрок про порушення установлених законами, iншими нормативно-правовими актами вимог ядерної та радiацiйної безпеки;

     13) володiти спецiальними транспортними засобами для здiйснення заходiв реагування на надзвичайнi ситуацiї.

     6. Працiвники Держатомрегулювання, якi здiйснюють державний нагляд за дотриманням законодавства, норм, правил i стандартiв з ядерної та радiацiйної безпеки, вимог ядерної та радiацiйної безпеки, мають право вiдвiдувати безперешкодно в будь-який час пiдприємства, установи i органiзацiї всiх форм власностi для проведення в межах своїх повноважень вiдповiдної перевiрки, а також iншi права, передбаченi законодавством.

     7. Держатомрегулювання пiд час виконання покладених на нього завдань взаємодiє з iншими органами виконавчої влади та органами мiсцевого самоврядування, вiдповiдними органами iноземних держав.

     8. Держатомрегулювання здiйснює повноваження безпосередньо та через утворенi в установленому порядку територiальнi органи (державнi iнспекцiї з ядерної та радiацiйної безпеки).

     9. Держатомрегулювання в межах своїх повноважень видає на основi та на виконання актiв законодавства накази, органiзовує i контролює їх виконання.

     Держатомрегулювання видає в разi потреби разом з iншими органами виконавчої влади спiльнi акти.

     Нормативно-правовi акти Держатомрегулювання пiдлягають реєстрацiї в установленому законодавством порядку.

     У випадках, передбачених законодавством, рiшення Держатомрегулювання обов'язковi для виконання iншими органами виконавчої влади та органами мiсцевого самоврядування, пiдприємствами, установами i органiзацiями всiх форм власностi, громадянами.

     10. Держатомрегулювання очолює Голова, який призначається на посаду та звiльняється з посади Кабiнетом Мiнiстрiв України за поданням Прем'єр-мiнiстра України.

     Голова Держатомрегулювання несе персональну вiдповiдальнiсть за виконання покладених на Комiтет завдань i здiйснення ним своїх функцiй.

     Голова Держатомрегулювання має заступникiв, якi призначаються на посаду та звiльняються з посади Кабiнетом Мiнiстрiв України за поданням Прем'єр-мiнiстра України.

     Один iз заступникiв Голови Комiтету є за посадою Головним державним iнспектором з ядерної та радiацiйної безпеки України.

     Голова здiйснює керiвництво Держатомрегулювання, подає Прем'єр-мiнiстру України пропозицiї щодо кандидатур на посади заступникiв Голови, розподiляє обов'язки мiж своїми заступниками, визначає ступiнь їх вiдповiдальностi та керiвникiв структурних пiдроздiлiв Комiтету, призначає на посаду та звiльняє з посади працiвникiв центрального апарату Держатомрегулювання.

     11. Для вироблення рекомендацiй з питань формування та реалiзацiї державної полiтики у сферi використання ядерної енергiї, обговорення найважливiших напрямiв дiяльностi Держатомрегулювання, проектiв нормативно-правових актiв, програм, розгляду iнших питань утворюється колегiя у складi Голови Комiтету (голова колегiї), його заступникiв, iнших керiвних працiвникiв Держатомрегулювання.

     До складу колегiї можуть входити iншi особи.

     Членiв колегiї затверджує та увiльняє Голова Комiтету.

     Рiшення колегiї проводяться в життя наказами Держатомрегулювання.

     12. Для розгляду наукових рекомендацiй та пропозицiй щодо розвитку головних напрямiв дiяльностi Держатомрегулювання, обговорення найважливiших питань щодо застосування досягнень науки i технiки у сферi використання ядерної енергiї, забезпечення додержання вимог ядерної та радiацiйної безпеки в Комiтетi можуть утворюватися науково-технiчна рада, iншi дорадчi та консультативнi органи.

     Склад дорадчих та консультативних органiв i положення про них затверджує Голова Держатомрегулювання.

     13. У складi Держатомрегулювання Кабiнет Мiнiстрiв України може утворювати урядовi органи державного управлiння (департаменти, служби, iнспекцiї).

     14. Граничну чисельнiсть працiвникiв Держатомрегулювання затверджує Кабiнет Мiнiстрiв України.

     Структуру центрального апарату Комiтету затверджує його Голова за погодженням з Вiце-прем'єр-мiнiстром України.

     Штатний розпис i кошторис Комiтету затверджує його Голова за погодженням з Мiнфiном.

     Положення про структурнi пiдроздiли центрального апарату Держатомрегулювання затверджує його Голова.

     15. Держатомрегулювання є юридичною особою, має самостiйний баланс, рахунки в органах Державного казначейства, печатку iз зображенням Державного Герба України i своїм найменуванням.

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.