ГРОМАДСЬКА РАДА ПРИ ДЕРЖАВНIЙ МИТНIЙ СЛУЖБI УКРАЇНИ

вiд 18.03.2008 р. N 1-ЕП

 

Головi Комiтету податкової та митної полiтики Верховної Ради України
Тєрьохiну С. А.


Шановний Сергiю Анатолiйовичу!

     Громадська рада при Державнiй митнiй службi пiдтримує змiни до ст. 250 Митного кодексу України, передбаченi законопроектом N 2065.

     Разом з цим, звертаємо Вашу увагу на необхiднiсть додаткового опрацювання положень ст. 250 Митного кодексу України, якi визначають порядок вивезення громадянами товарiв за межi митної територiї України.

     Так, якщо вважати, що "предмети особистого користування" це аналог поняття "особистi речi", визначеного Законом України N 2681, то в такому разi Митний кодекс України дозволяє вивезення особистих речей лише за певних умов, п. п. 7, 9 ст. 250. Вiдповiдно за iнших умов вивезення особистих речей заборонено. Цим обмежується право громадян на перемiщення їх особистих речей.

     Обмеження щодо ввезення iноземної валюти у п. 8 ст. 250 не дозволяють вивезення товарiв, придбаних нерезидентами за рахунок iноземної валюти, отриманої ними на територiї України за платiжними картками, з особистих рахункiв в комерцiйних банках, через поштовi перекази та iншим законним шляхом навiть за наявностi документального пiдтвердження легальностi отримання готiвки.

     Цим обмежується некомерцiйний експорт, що шкодить нацiональним виробникам та iнтересам держави в цiлому через зниження активностi внутрiшнього споживчого ринку.

     Не визначено (жодним нормативно-правовим актом) документiв, передбачених п. 9 ст. 250, якi пiдтверджують факт остаточного виїзду нерезидента за межi України.

     Не визначено також i "вiдповiднi документи", якi пiдтверджують суму доходу, зазначену у п. 10 ст. 250, до якого вносяться змiни. Постанова КМУ вiд 29.11.97 N 1331, яка дiяла до набрання чинностi дiючим Митним кодексом України, мiстила у своєму додатку такий пункт i визначала, що факт отримання доходу пiдтверджується довiдкою, виданою державною податковою адмiнiстрацiєю (iнспекцiєю).

     Все зазначене вище призводить до того, що стаття 250 МКУ на практицi не працює або працює не в повному обсязi чи й взагалi шкодить iнтересам держави.

     Вважаємо, що необхiдно детальнiше вивчити ситуацiю iз вивезенням громадянами товарiв i особистих речей i на пiдставi здiйсненого аналiзу внести до ст. 250 Митного кодексу України змiни, якi дозволять реалiзовувати зазначенi у статтi положення. Готовi прийняти в цьому активну участь.

З повагою,
Голова Громадської ради при Держмитслужбi України,  член Громадської колегiї при Комiтетi
С. I. Трусов

"Митний брокер", N 3, березень, 2008 р.

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.