ДЕРЖАВНИЙ КОМIТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ТЕХНIЧНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ТА СПОЖИВЧОЇ ПОЛIТИКИ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

вiд 31.03.2008 р. N 6-р


Про внесення змiн до Рекомендацiй щодо розроблення проектiв технiчних регламентiв

(Витяг)

     З метою пiдвищення якостi проектiв технiчних регламентiв та на виконання пункту 3 до питання N 3 протоколу розширеного засiдання Колегiї Держспоживстандарту вiд 29.01.2008 N 1 зобов'язую:

     1. Унести змiни до Рекомендацiй щодо розроблення проектiв технiчних регламентiв (розпорядження Держспоживстандарту вiд 10.08.2006 N 17-р), що додаються.

     2. Управлiння технiчного регулювання (Сердюков О. Я.) протягом одного мiсяця пiсля видання цього розпорядження повiдомити центральнi органи виконавчої влади, на якi постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 13.03.2002 N 288 покладено розроблення технiчних регламентiв, про внесенi змiни.

     3. Державне пiдприємство "Український науково-дослiдний i навчальний центр проблем стандартизацiї, сертифiкацiї та якостi" (Цицилiано О. Д.) забезпечити опублiкування "Рекомендацiй щодо розроблення проектiв технiчних регламентiв" iз внесеними змiнами в черговому виданнi щомiсячного iнформацiйного покажчика "Стандарти".

Голова Л. Лосюк

 

Додаток

РЕКОМЕНДАЦIЇ
щодо розроблення проектiв технiчних регламентiв

1. Загальнi положення

     Рекомендацiї щодо розроблення проектiв технiчних регламентiв, якi приймаються постановами Кабiнету Мiнiстрiв України (далi - Рекомендацiї), пiдготовленi вiдповiдно до законiв України "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi" та "Про пiдтвердження вiдповiдностi", Регламенту Кабiнету Мiнiстрiв України, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18 липня 2007 р. N 950, Правил пiдготовки проектiв актiв Кабiнету Мiнiстрiв України, затверджених постановою Уряду вiд 6 вересня 2005 р. N 870, з урахуванням Настанов ЄС щодо виконання директив, в основу яких покладено "Новий пiдхiд" i "Глобальний пiдхiд" (Guide to the implementation of directives on the New Approach and the Global Approach, European Communities, 2000).

     Рекомендацiї застосовуються разом з Примiрною iнструкцiєю з дiловодства у мiнiстерствах, iнших центральних органах виконавчої влади, Ради мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, мiсцевих органах виконавчої влади, затвердженою постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 17 жовтня 1997 р. N 1153.

     Розширення торгових вiдносин, їх глобалiзацiя є одним з головних досягнень сучасного розвитку суспiльства. Вiльний економiчний простiр, в межах якого здiйснюється вiльний обiг та перемiщення товарiв, послуг, капiталу i труд людей, служить основою процвiтання країн, якi об'єднуються в економiчнi союзи. Так, в Європейському Союзi розробленi i запровадженi ефективно дiючi iнструменти усунення бар'єрiв на шляху вiльного перемiщення товарiв i продукцiї. Серед них чiльне мiсце займають директиви ЄС, зокрема Нового та Глобального пiдходу, якi обмежують адмiнiстративне втручання в господарську дiяльнiсть виробникiв, створюючи сприятливi умови господарюючим суб'єктам по виконанню ними своїх зобов'язань перед споживачами стосовно забезпечення встановленого рiвня захисту життя та здоров'я людей, тварин, рослин, нацiональної безпеки, охорони довкiлля та природних ресурсiв.

     Закон України "Про пiдтвердження вiдповiдностi"

     Стаття 22

     Якщо мiжнародним договором, згода на обов'язковiсть якого надана Верховною Радою України, встановлено iншi норми, нiж тi, що передбаченi цим Законом, то застосовуються норми мiжнародного договору.

     Згiдно зi статтею 9 Конституцiї України чиннi мiжнароднi договори, згода на обов'язковiсть яких надана Верховною Радою України, є частиною нацiонального законодавства України.

     Оскiльки вiдповiдно до законiв України "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi" (статтi 1 i 14) та "Про пiдтвердження вiдповiдностi" (статтi 1 i 6) технiчнi регламенти затверджуються Кабiнетом Мiнiстрiв України (якщо вони не прийнятi законом), то пiд час пiдготовки проекту постанови Кабiнету Мiнiстрiв України про затвердження технiчного регламенту необхiдно обов'язково керуватись постановами Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18 липня 2007 р. N 950 "Про затвердження Регламенту Кабiнету Мiнiстрiв України" та вiд 6 вересня 2005 р. N 870 "Про затвердження Правил пiдготовки проектiв актiв Кабiнету Мiнiстрiв України".

     Типова форма проекту постанови Кабiнету Мiнiстрiв України про затвердження технiчного регламенту наведена у додатку 1.

     Для забезпечення перехiдного перiоду запровадження технiчного регламенту обов'язково розробляються заходи щодо його впровадження, типова форма яких наведена у додатку 2.

     Рекомендацiї мiстять практичнi поради щодо структури, змiсту та оформлення технiчних регламентiв, порядку їх розроблення та погодження, а також змiсту заходiв з впровадження.

2. Основнi вимоги до тексту технiчного регламенту

     2.1. Структура та змiст технiчного регламенту

     Закони України "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi" та "Про пiдтвердження вiдповiдностi"

     Стаття 1

     Технiчний регламент - закон України або нормативно-правовий акт, прийнятий Кабiнетом Мiнiстрiв України, у якому визначено характеристики продукцiї або пов'язанi з нею процеси чи способи виробництва, а також вимоги до послуг, включаючи вiдповiднi положення, дотримання яких є обов'язковим. Вiн може також мiстити вимоги до термiнологiї, позначок, пакування, маркування чи етикетування, якi застосовуються до певної продукцiї, процесу чи способу виробництва.

     В загальному випадку технiчний регламент має включати наступнi роздiли:

     - Загальнi положення;

     - Основнi вимоги до продукцiї (послуг);

     - Процедури оцiнки вiдповiдностi;

     - Додатки.

     У разi необхiдностi у текст можуть включатись такi роздiли, як термiнологiя, класифiкацiя, маркування, вимоги до призначених органiв з оцiнки вiдповiдностi, нагляд призначеними органами з оцiнки вiдповiдностi тощо.

     Закон України "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi"

     Стаття 5

     Стандарти та технiчнi регламенти мають бути точними, чiткими та структурно унiфiкованими, а вимоги, по можливостi, мають стосуватися характеристик продукцiї, а не вимог до її конструкцiї чи опису.

     Текст технiчного регламенту повинен бути лаконiчним, чiтким, логiчно обумовленим. Викладення повинно здiйснюватись простими реченнями. Формулювання мають бути чiткими та виключати неоднозначнiсть понять, вимог, застосування чи дiй тощо.

     2.1.1. Роздiл "Загальнi положення"

     У цьому роздiлi наводяться:

     - конкретнi назви та позначення нормативного акта Ради Європи, Європейського парламенту, Європейської комiсiї; Рiшень Ради Європи, Європейської комiсiї тощо (далi - Директиви ЄС) та/або нормативних документiв (мiжнароднi або регiональнi стандарти або їх частини), на основi яких розроблений технiчний регламент. У цьому роздiлi можуть також наводитись iншi аргументи, що слугували основою технiчного регламенту. Бажано намагатись, щоб технiчний регламент основувався на однiй Директивi ЄС з урахуванням документiв, якими внесенi змiни до цiєї основоположної Директиви;

     - визначення суб'єктiв, якi повиннi дотримуватись вимог технiчного регламенту (виробники, їх уповноваженi особи, постачальники тощо продукцiї (послуги);

     - основнi термiни та їх визначення або робляться посилання на вiдповiднi законодавчi та нормативнi документи. Основнi термiни та їх визначення можуть складати окремий роздiл технiчного регламенту;

     - обов'язкова вимога, що введення в обiг на територiї України продукцiї або надання послуги дозволяється тiльки за умови дотримання технiчного регламенту у разi належного встановлення, обслуговування та використання продукцiї (послуги) за призначенням;

     - вимога, що уведення в обiг продукцiї без декларацiї про вiдповiднiсть та нанесення нацiонального знака вiдповiдностi згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 29 листопада 2001 р. N 1599 "Про затвердження опису та правил застосування нацiонального знака вiдповiдностi" забороняється;

     - дiї, що має обов'язково вжити постачальник продукцiї у випадках встановлення застосування декларацiї про вiдповiднiсть та маркування нацiональним знаком вiдповiдностi з порушеннями вимог технiчного регламенту.

     2.1.2. Роздiл "Основнi вимоги до продукцiї (послуги)"

     Закон України "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi"

     Стаття 13

     Вимоги, встановленi технiчними регламентами, повиннi вiдображати ризики стосовно споживачiв, довкiлля та природних ресурсiв, якi створюватиме невiдповiднiсть продукцiї, процесiв i послуг. Для оцiнювання ризикiв повинна розглядатися, зокрема, наявна науково-технiчна iнформацiя, пов'язана з переробними технологiями або кiнцевим використанням продукцiї, процесiв або послуг.

     У цьому роздiлi наводиться точне, чiтке визначення продукцiї (послуги), що пiдпадає пiд його дiю. Це має бути вичерпний опис такої продукцiї (послуги) або конкретний перелiк їх назв, який виключає неоднозначнiсть тлумачення. У разi необхiдностi наводиться класифiкацiя продукцiї (послуг), яка може бути викладена окремим роздiлом технiчного регламенту. Враховуючи, що, крiм технiчних регламентiв на продукцiю (послуги), є технiчнi регламенти на фiзичнi явища, зокрема електромагнiтну сумiснiсть, в останньому випадку наводиться чiтке та однозначне визначення такого явища.

     Якщо продукцiя (послуги) пiдпадає пiд наведене в цьому роздiлi визначення, але вимоги технiчного регламенту на неї не поширюються, назва (перелiк) такої продукцiї (послуги) має обов'язково зазначатись у цьому роздiлi.

     Закон України "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi"

     Стаття 20

     Проект технiчного регламенту, як правило, повинен мiстити:

     технiчнi вимоги, у тому числi щодо безпеки, до продукцiї, процесу або послуги, якi вiдповiдають досягнутому на момент розроблення науково-технiчному рiвню;

 

     Закон України "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi"

     Стаття 5

     Стандарти та технiчнi регламенти мають бути точними, чiткими та структурно унiфiкованими, а вимоги, по можливостi, мають стосуватися характеристик продукцiї, а не вимог до її конструкцiї чи опису.

     В залежностi вiд продукцiї, на яку поширюється технiчний регламент, до цього роздiлу включаються наступнi технiчнi вимоги, якi формуються на основi Директив ЄС та/або нормативних документiв (мiжнароднi або регiональнi стандарти або їх частини) i стосуються:

     - безпеки продукцiї (наводяться суттєвi вимоги, що стосуються характеристик продукцiї);

     - конструкцiї (за необхiдностi);

     - складу продукцiї та її складових частин;

     - монтажу та виготовлення продукцiї;

     - матерiалiв, з яких виготовляється продукцiя;

     - квалiфiкацiї персоналу, що виготовляє та обслуговує продукцiю;

     - пакування продукцiї;

     - маркування продукцiї;

     - експлуатацiйної документацiї та важливої iнформацiї, що супроводжує продукцiю тощо.

     У разi посилання на нацiональнi стандарти в технiчних регламентах визначається, чи вiдповiднiсть певним стандартам є єдиним способом, чи одним iз способiв задоволення вимог технiчного регламенту.

     Закон України "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi"

     Стаття 20

     Проект технiчного регламенту, як правило, повинен мiстити:

     вимоги до пакування, змiсту маркування продукцiї, специфiкацiї у разi необхiдностi - важливої iнформацiї для споживачiв (iнструкцiї, посiбники), яка супроводжує продукцiю або процес, що введено в обiг.

     У роздiлi також формулюються вимоги щодо пакування продукцiї, маркування та змiсту маркування продукцiї, необхiдностi iнструкцiї для монтажу, використання або експлуатацiї та включення до неї важливої iнформацiї для споживачiв безпосередньо або через посилання на законодавчi акти чи нормативнi документи.

     Вимоги до пакування, маркування та експлуатацiйної документацiї можуть складати окремi роздiли технiчного регламенту.

     2.1.3. Роздiл "Процедури оцiнки вiдповiдностi"

     Закон України "Про пiдтвердження вiдповiдностi"

     Стаття 9

     Процедура пiдтвердження вiдповiдностi в законодавчо регульованiй сферi для окремих видiв продукцiї, яка може становити небезпеку для життя та здоров'я людини, тварин, рослин, а також майна та охорони довкiлля, запроваджується технiчними регламентами.

 

     Закон України "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi"

     Стаття 1

     Процедура оцiнки вiдповiдностi - будь-яка процедура, яка прямо чи опосередковано використовується для визначення того, чи виконуються встановленi вимоги у вiдповiдних технiчних регламентах чи стандартах. Процедури оцiнки вiдповiдностi включають процедури вiдбору зразкiв, випробування, здiйснення контролю, оцiнку, перевiрку, реєстрацiю, акредитацiю та затвердження, а також їх поєднання;

 

     Закон України "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi"

     Стаття 20

     Проект технiчного регламенту, як правило, повинен мiстити:

     процедури оцiнки вiдповiдностi, якi можуть або повиннi бути використанi для перевiрки вiдповiдностi продукцiї технiчним вимогам;

     Процедури оцiнки вiдповiдностi, що мають застосовуватися в технiчних регламентах, обираються з модулiв - комплексiв унiфiкованих процедур оцiнки вiдповiдностi, описання та принципи вибору яких викладенi у постановi Кабiнету Мiнiстрiв вiд 7 жовтня 2003 р. N 1585 "Про затвердження Технiчного регламенту модулiв оцiнки вiдповiдностi та вимог щодо маркування нацiональним знаком вiдповiдностi, якi застосовуються в технiчних регламентах з пiдтвердження вiдповiдностi". При цьому слiд включати до технiчного регламенту лише тi модулi (процедури) оцiнки вiдповiдностi, якi застосовуються в Директивах ЄС, на основi яких розробляється технiчний регламент. Модулi, застосування яких встановлюється технiчним регламентом, необхiдно чiтко i однозначно назвати та привести конкретнi умови їх застосування.

     У разi, якщо вiдповiднi Директиви ЄС вiдсутнi, процедури оцiнювання вiдповiдностi визначаються з урахуванням рiвня ризику, що створює продукцiя або процес, якi пiдпадають пiд дiю технiчного регламенту. При цьому має враховуватись вимога статтi 13 Закону України "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi", що технiчнi регламенти не повиннi обмежувати торгiвлю бiльше, нiж це потрiбно для досягнення мети, з якою вони розробляються i застосовуються.

     До цього роздiлу також включаються вимоги щодо складу технiчної документацiї на продукцiю (процес, послугу), яка обов'язково має бути у виробника (постачальника) та дає контролюючим органам можливiсть оцiнки її вiдповiдностi вимогам технiчного регламенту. Обов'язково вказується термiн її зберiгання.

     У разi, якщо технiчний регламент передбачає можливiсть декларування вiдповiдностi продукцiї, вiн має мiстити процедуру декларування вiдповiдностi.

     Декларацiя про вiдповiднiсть повинна обов'язково мiстити iнформацiю, передбачену статтею 32 Закону України "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi".

     Закон України "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi"

     Стаття 32

     У разi, якщо iнше не зазначено в технiчному регламентi, декларацiя про вiдповiднiсть має мiстити таку iнформацiю:

     визначення продукцiї (назву, тип або номер моделi, будь-яку додаткову iнформацiю, наприклад номер партiї або серiйний номер, назви складових частин);

     вимоги технiчних регламентiв, яким вiдповiдає продукцiя, включаючи посилання на вiдповiднi нацiональнi стандарти;

     додаткову iнформацiю (сорт або категорiю продукцiї) вiдповiдно до технiчного регламенту;

     дату оформлення декларацiї, назву, адресу, статус та пiдпис виробника або його уповноваженого представника;

     назву, адресу та iдентифiкацiйний код у реєстрi призначених органiв органу з оцiнки вiдповiдностi, що провiв процедуру оцiнки вiдповiдностi;

     назву та адресу, за якою зберiгається технiчна документацiя з пiдтвердження вiдповiдностi.

     В обґрунтованих випадках у технiчному регламентi можуть встановлювати додатковi вимоги щодо декларацiї про вiдповiднiсть.

     У роздiлi наводяться вимоги до змiсту та строку зберiгання декларацiї про вiдповiднiсть. Типова форма декларацiї про вiдповiднiсть наведена у додатку 3.

     Роздiл має мiстити вказiвку, що оформлена вiдповiдно до вимог, установлених технiчним регламентом, декларацiя пiдлягає обов'язковiй реєстрацiї в центральному органi виконавчої влади у сферi технiчного регулювання.

     Цей роздiл має мiстити вимоги та умови маркування кожної одиницi продукцiї нацiональним знаком вiдповiдностi згiдно з правилами його застосування, затвердженими постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 29 листопада 2001 р. N 1599.

     Наводиться положення щодо можливостi виробника (постачальника) застосовувати бiльш складнi модулi оцiнки вiдповiдностi продукцiї.

     У цьому роздiлi наводяться зобов'язання виробникiв та постачальникiв продукцiї, що є об'єктом технiчного регламенту, та встановлюються їх конкретнi дiї у разi виявлення невiдповiдностi введеної в обiг продукцiї вимогам технiчного регламенту або порушень процедур оцiнювання вiдповiдностi.

     2.2. Оформлення технiчного регламенту

     2.2.1. Пiд час оформлення тексту проекту технiчного регламенту потрiбно дотримуватись вимог постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 17 жовтня 1997 р. N 1153 "Про затвердження Примiрної iнструкцiї з дiловодства у мiнiстерствах, iнших центральних органах виконавчої влади, Ради мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, мiсцевих органах виконавчої влади".

     2.2.2. Роздiли технiчних регламентiв складаються з пунктiв. Нумерацiя пунктiв у межах усього технiчного регламенту, а не тiльки в межах кожного роздiлу, має бути наскрiзною.

     Роздiли технiчного регламенту не нумеруються.

3. Розроблення та погодження проекту технiчного регламенту

     3.1. Пiдстави розроблення технiчного регламенту

     3.1.1. Пiдставою для розроблення технiчного регламенту є його наявнiсть в робочiй програмi розроблення технiчних регламентiв (далi - робоча програма), затвердженiй центральним органом виконавчої влади з питань технiчного регулювання (далi - Держспоживстандарт України) вiдповiдно до статтi 19 Закону України "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi", або за рiшенням органiв державної влади, а також у разi виникнення обставин негайного (термiнового) розроблення та/або прийняття технiчного регламенту.

     Закон України "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi"

     Стаття 19

     Заiнтересованi сторони надають пропозицiї для розроблення, внесення змiн або скасування технiчних регламентiв центральному органу виконавчої влади з питань технiчного регулювання. Форма надання пропозицiй установлюється центральним органом виконавчої влади з питань технiчного регулювання. Пропозицiї, що не вiдповiдають цiй формi, повертаються заявнику без розгляду.

     Центральний орган виконавчої влади з питань технiчного регулювання встановлює процедуру розгляду пропозицiй та критерiї, за якими приймається рiшення щодо їх прийняття чи вiдхилення.

     3.1.2. Пропозицiї для формування проекту робочої програми надаються центральними органами виконавчої влади у сферi технiчного регулювання Держспоживстандарту України за формою, наведеною у додатку 4 до цих Рекомендацiй, яка затверджена наказом Держспоживстандарту України вiд 6 травня 2006 р. N 139 "Про затвердження Форми надання пропозицiй до проекту робочої програми розроблення технiчних регламентiв".

     Пропозицiї для проекту робочої програми на наступний рiк мають подаватися не пiзнiше першого кварталу поточного року.

     3.1.3. Якщо технiчний регламент пропонується розробляти не на пiдставi, зазначенiй у пунктi 3.1.1 цих Рекомендацiй, центральнi органи виконавчої влади у сферi технiчного регулювання у супровiдному листi до пропозицiй обов'язково мають обґрунтувати таке рiшення.

     Це рiшення має ґрунтуватись на таких аргументах:

     - вiдсутнiсть створення зайвих перешкод у торгiвлi;

     - наявнiсть великих ризикiв стосовно життя та здоров'я людини, тварин, рослин i довкiлля, якi створюватиме невiдповiднiсть продукцiї вимогам технiчних регламентiв, що мають розроблятися;

     - доведення того, що ризики вiд можливої шкоди для здоров'я й безпеки людини та охорони довкiлля виправдовує витрати, пов'язанi з уведенням у технiчному регламентi обов'язкового пiдтвердження вiдповiдностi третьою стороною;

     - забезпечення нацiональної безпеки країни;

     - запобiгання недобросовiснiй дiяльностi виробникiв продукцiї (уповноважених ними осiб) або осiб, що вiдповiдають за введення продукцiї в обiг;

     - доведення того, що саме розроблення технiчного регламенту має забезпечити або максимум зиску, або мiнiмум витрат для суспiльства в порiвняннi з альтернативними вирiшеннями проблеми (добровiльнi стандарти, використання чинного законодавства, економiчнi (тарифнi) iнструменти, кодекси усталеної практики, ринкове саморегулювання тощо);

     - мiнiмiзацiя обмежень для виробникiв продукцiї при входженнi до ринку.

     3.1.4. Вимоги пунктiв 3.1.1 i 3.1.3 цих Рекомендацiй є критерiями, за якими Держспоживстандартом України приймається рiшення щодо включення або вiдхилення запропонованих до робочої програми технiчних регламентiв.

     3.2. Формування робочої групи

     Закон України "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi"

     Стаття 17

     Центральнi органи виконавчої влади, до повноважень яких законом вiднесено органiзацiю розроблення технiчних регламентiв, у порядку, встановленому абзацом другим статтi 14 цього Закону:

     створюють робочi групи експертiв (далi - робочi групи) для розроблення технiчних регламентiв;

     визначають своїх представникiв для участi в роботi робочих груп з розроблення або перегляду технiчного регламенту.

     Центральний(i) орган(и) виконавчої влади у сферi технiчного регулювання створюють робочу групу для розроблення технiчного регламенту, склад якої затверджується наказом або розпорядженням цього органу. Як правило, робоча група розробляє один технiчний регламент.

     При формуваннi складу робочої групи центральний (i) орган (и) виконавчої влади у сферi технiчного регулювання керується статтею 18 Закону України "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi".

     Закон України "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi"

     Стаття 18

     Центральнi органи виконавчої влади, до повноважень яких законом вiднесено органiзацiю розроблення технiчних регламентiв, створюють робочi групи з представникiв технiчних комiтетiв, центрального органу виконавчої влади з питань технiчного регулювання, iнших уповноважених центральних органiв виконавчої влади та органiзацiй, на якi покладаються функцiї з розроблення, погодження i схвалення остаточного проекту технiчних регламентiв, внесення змiн та пропозицiй щодо їх скасування.

     Заiнтересованi сторони (їх уповноваженi представники), якi подали центральному органу виконавчої влади з питань стандартизацiї пропозицiї щодо проведення робiт iз стандартизацiї i щодо пропозицiй яких центральним органом виконавчої влади з питань технiчного регулювання прийнято позитивне рiшення, на пiдставi письмового звернення обов'язково залучаються до участi в роботi вiдповiдної робочої групи з розроблення технiчних регламентiв.

     Особи, якi виявили бажання брати участь у роботi робочих груп, запрошуються для роботи як експерти за згодою.

     Вiдповiдний центральний орган виконавчої влади призначає з числа своїх працiвникiв або пiдпорядкованих йому органiзацiй секретаря робочої групи.

     В загальному випадку до робочої групи повиннi обов'язково входити, крiм спецiалiстiв вiдповiдного центрального органу виконавчої влади у сферi технiчного регулювання, представники:

     - органiзацiї-виконавцi (якщо технiчний регламент розробляється не фахiвцями центрального органу виконавчої влади у сферi технiчного регулювання);

     - технiчних комiтетiв iз стандартизацiї продукцiї, що регулюється технiчним регламентом;

     - Держспоживстандарту України;

     - iнших заiнтересованих центральних органiв виконавчої влади та органiзацiй;

     - провiдних пiдприємств-виробникiв продукцiї або їх асоцiацiй, на яку поширюється технiчний регламент (за потреби).

     Також до участi в роботi робочої групи можуть залучатися заiнтересованi сторони (їх уповноваженi представники), якi подавали до Держспоживстандарту України письмове звернення з пропозицiями щодо проведення робiт iз стандартизацiї за тематикою технiчного регламенту, за якими Комiтетом прийнято позитивне рiшення, та особи, що виявили бажання брати участь у роботi робочих груп.

     Керiвником робочої групи призначається один iз заступникiв керiвника центрального органу виконавчої влади у сферi технiчного регулювання. Секретарем робочої групи обов'язково призначається працiвник цього центрального органу або пiдпорядкованої йому органiзацiї.

     Вибираючи органiзацiю-виконавця з розроблення проекту технiчного регламенту (графа 9 форми додатка 4 до цих Рекомендацiй), центральнi органи виконавчої влади у сферi технiчного регулювання мають надавати перевагу пiдприємствам, органiзацiям або установам, найбiльш компетентним у галузi, що регулюється технiчним регламентом. Бажано, щоб органiзацiя-виконавець мала досвiд з розроблення технiчних регламентiв.

     Особи - виконавцi робiт з розроблення проекту технiчного регламенту - повиннi вiдповiдати таким вимогам:

     мати закiнчену вищу освiту i вiльно володiти державною мовою. Бажано хоча б у мiнiмальному обсязi володiти мовою, якою викладена європейська директива, на пiдставi якої розробляється проект технiчного регламенту;

     мати щонайменше трирiчний досвiд з розроблення нормативно-правових та(або) нормативних документiв;

     мати аналiтичний склад розуму та вiдрiзнятися скрупульознiстю, бути здатними розiбратися у загальному механiзмi процесiв у сферi технiчного регулювання, якi охоплюються проектом технiчного регламенту.

     3.3. Розроблення проекту технiчного регламенту

     Розроблення проекту технiчного регламенту включає такi етапи:

     - аналiзування iнформацiї про наявнiсть нацiональних стандартiв, якi в разi добровiльного застосування є доказом вiдповiдностi продукцiї вимогам цього технiчного регламенту, а також про європейськi стандарти, що супроводжують Директиву ЄС, на основi якої розробляється технiчний регламент.

     - пiдготовлення проекту технiчного регламенту;

     - оприлюднення проекту технiчного регламенту;

     - опрацювання зауважень, пропозицiй та коментарiв;

     - пiдготовлення та подання остаточного проекту технiчного регламенту центральному органу виконавчої влади у сферi технiчного регулювання.

     3.3.1. Аналiзування iнформацiї щодо нацiональних i мiжнародних стандартiв

     Закон України "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi"

     Стаття 20

     Вiдповiдний центральний орган виконавчої влади разом з центральним органом виконавчої влади з питань стандартизацiї подає робочiй групi iнформацiю про чиннiсть вiдповiдних нацiональних або iнших стандартiв у галузi, що регулюється технiчним регламентом, або їх очiкуване прийняття, включаючи термiн прийняття нацiональних або iнших стандартiв, а також iнформацiю про чиннiсть вiдповiдних мiжнародних чи регiональних стандартiв, у разi їх вiдсутностi - вiдповiдних стандартiв та технiчних регламентiв iнших держав.

     Робоча група аналiзує iнформацiю, надану їй центральним органом виконавчої влади у сферi технiчного регулювання разом з центральним органом виконавчої влади з питань стандартизацiї (пiдроздiл стандартизацiї апарату Держспоживстандарту України), щодо чинних нацiональних та(або) мiжнародних стандартiв стосовно продукцiї, на яку поширюється дiя розроблюваного технiчного регламенту.

     3.3.2. Пiдготовлення тексту проекту технiчного регламенту

     Розроблення проекту технiчного регламенту необхiдно починати з уважного ознайомлення кожним членом робочої групи iз Директивою (ами) ЄС (оригiналом та текстом українською мовою), на основi якої передбачається розроблення технiчного регламенту.

     Для отримання офiцiйного перекладу європейської директиви центральний орган виконавчої влади у сферi технiчного регулювання має звернутися до Центру європейського та порiвняльного права при Мiнiстерствi юстицiї України.

     Закон України "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi"

     Стаття 5

     Нацiональнi стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi мають розроблятися на основi:

     мiжнародних та регiональних стандартiв, якщо вони вже прийнятi або перебувають на завершальнiй стадiї розроблення, за винятком випадкiв, якщо вони є неефективними або невiдповiдними з огляду на недостатнiй рiвень захисту або базовi клiматичнi, географiчнi умови, технологiчнi проблеми або особливостi держави, умови та суттєвi технiчнi проблеми;

     стандартiв, технiчних регламентiв та процедур оцiнки вiдповiдностi, або вiдповiдних їх частин держав, що є членами вiдповiдних мiжнародних чи регiональних органiзацiй, або з якими укладено вiдповiднi мiжнароднi договори України (договори про взаємне визнання, розроблення та застосування стандартiв, технiчних регламентiв та процедур оцiнки вiдповiдностi);

     наукових досягнень, знань i практики.

 

     Закон України "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi"

     Стаття 5

     Стандарти, технiчнi регламенти i процедури оцiнки вiдповiдностi повиннi, якщо можливо, враховувати особливi потреби розвитку, фiнансовi та торговельнi потреби держав - членiв СОТ, що розвиваються.

     У разi вiдсутностi вiдповiдного правового акта Європейського Союзу iз зазначеного питання робоча група готує проект технiчного регламенту на основi мiжнародних та нацiональних стандартiв з урахуванням положень статтi 5 Закону України "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi".

     Текст проекту технiчного регламенту розглядається та вiдпрацьовується на засiданнях робочої групи.

     3.3.3. Оприлюднення проекту технiчного регламенту

     Закон України "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi"

     Стаття 21

     Пiсля закiнчення розроблення проекту технiчного регламенту вiдповiдний центральний орган виконавчої влади публiкує у своєму офiцiйному виданнi або в засобах масової iнформацiї повiдомлення про наявнiсть проекту для розгляду i можливiсть надання коментарiв будь-якою заiнтересованою стороною. Повiдомлення мiстить назву та витяг з проекту, адресу та термiн надання коментарiв, iнформацiю про спосiб отримання проекту. Повiдомлення надаються в порядку, встановленому статтею 39 цього Закону.

 

     Закон України "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi"

     Стаття 39

     Центральнi органи виконавчої влади, якi розробляють стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi, повиннi надавати центру копiї таких документiв протягом п'яти робочих днiв пiсля закiнчення роботи над проектом стандарту, технiчного регламенту та процедури оцiнки вiдповiдностi.

     У разi якщо передбачається, що прийнятий термiновий технiчний регламент та/або процедура оцiнки вiдповiдностi або проект технiчного регламенту та/або процедури оцiнки вiдповiдностi iстотно впливає на торгiвлю з державами, з якими укладено мiжнародний договiр України, або iснують зобов'язання, що випливають iз членства України у мiжнароднiй чи регiональнiй органiзацiї, повiдомлення щодо зазначених проектiв надсилається заiнтересованим сторонам вiдповiдно до процедур, передбачених у вiдповiдному мiжнародному договорi України або мiжнароднiй чи регiональнiй органiзацiї.

     Повiдомлення про проект технiчного регламенту та/або процедура оцiнки вiдповiдностi, зазначенi в частинi першiй цiєї статтi, надаються у формi та в обсязi, встановлених правилами договору або процедурами вiдповiдних мiжнародних та регiональних органiзацiй, не пiзнiше нiж за 60 календарних днiв перед завершенням робочою групою розроблення проекту технiчного регламенту або процедури оцiнки вiдповiдностi.

     Пiсля завершення роботи над проектом технiчного регламенту центральний орган виконавчої влади у сферi технiчного регулювання протягом п'яти робочих днiв повинен надати його копiю Центру обробки запитiв та надання повiдомлень, а також направити на опублiкування його у своєму офiцiйному виданнi або в засобах масової iнформацiї для розгляду i надання зауважень, пропозицiй та коментарiв будь-якою заiнтересованою стороною.

     Термiн публiчного розгляду проекту технiчного регламенту та надання коментарiв не повинен бути менше, нiж 30 днiв з дати оприлюднення.

     У разi необхiдностi повiдомлення щодо проекту технiчного регламенту надсилаються заiнтересованим мiжнародним та регiональним органiзацiям.

     Термiн надання повiдомлень не повинен бути меншим за 60 календарних днiв до дати завершення робочою групою розроблення проекту технiчного регламенту.

     3.3.4. Опрацювання зауважень, пропозицiй та коментарiв

     Закон України "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi"

     Стаття 21

     Пiсля закiнчення строку надання коментарiв щодо проекту технiчного регламенту робоча група розглядає коментарi, надає на них вiдповiдi вiдповiдно до положень частин шостої i сьомої статтi 5 цього Закону та досягає домовленостi щодо внесення коментарiв в остаточний проект технiчного регламенту.

     Протягом перiоду надання коментарiв робоча група перiодично розглядає зауваження, пропозицiї та коментарi до проекту технiчного регламенту. Засiдання робочої групи органiзовуються центральним органом виконавчої влади у сферi технiчного регулювання.

     Пiсля закiнчення строку надання коментарiв робоча група на своєму засiданнi розглядає всi коментарi та досягає домовленостi щодо внесення (чи вiдхилення) коментарiв в остаточний проект технiчного регламенту.

     3.3.5. Пiдготовлення та подання остаточного проекту технiчного регламенту

     Робоча група розглядає та погоджує опрацьовану остаточну редакцiю проекту технiчного регламенту i приймає рiшення про подання його центральному органу виконавчої влади у сферi технiчного регулювання.

     3.4. Погодження проекту технiчного регламенту

     Закон України "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi"

     Стаття 22

     Пiсля закiнчення розроблення остаточного проекту технiчного регламенту робоча група подає проект до вiдповiдного центрального органу виконавчої влади, який погоджує його з усiма заiнтересованими центральними органами виконавчої влади.

     У разi наявностi iстотних розбiжностей мiж центральними органами виконавчої влади щодо проекту технiчного регламенту, що є проектом нормативно-правового акта, прийняття якого вiднесено до повноважень Кабiнету Мiнiстрiв України, вiн вноситься на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України, який приймає рiшення щодо прийняття або вiдхилення проекту технiчного регламенту з урахуванням пропозицiй Ради.

     3.4.1. Центральний орган виконавчої влади у сферi технiчного регулювання, отримавши вiд робочої групи остаточний проект технiчного регламенту, готує проекти постанови Кабiнету Мiнiстрiв України про затвердження технiчного регламенту (додаток 1) i заходiв щодо його впровадження (додаток 2) i органiзує та забезпечує погодження зазначених документiв вiдповiдно до постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18 липня 2007 р. N 950 "Про затвердження Регламенту Кабiнету Мiнiстрiв України" та постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 6 вересня 2005 р. N 870 "Про затвердження Правил пiдготовки проектiв актiв Кабiнету Мiнiстрiв України".

     Проект постанови Кабiнету Мiнiстрiв України про затвердження технiчного регламенту i додатки до неї (проекти технiчного регламенту та заходiв щодо його впровадження) обов'язково погоджуються з:

     а) Мiнекономiки України;

     б) Мiнфiном України;

     в) Держспоживстандартом України;

     г) мiнiстерствами та iншими центральними органами виконавчої влади, до сфери дiяльностi яких вiдносяться виготовлення та експлуатацiя продукцiї, на яку розповсюджується технiчний регламент;

     ґ) мiнiстерствами та iншими центральними органами виконавчої влади, якi вiдповiдно до чинного законодавства здiйснюють нагляд в галузi, на яку поширюється технiчний регламент;

     д) Держпiдприємництва України;

     е) Мiн'юстом України.

     3.4.2. На погодження до центральних органiв виконавчої влади, зазначених у пiдпунктах "а - ґ" пункту 3.4.1 цих Рекомендацiй, надсилається копiя проекту постанови Кабiнету Мiнiстрiв України разом з пояснювальною запискою.

     Проекти постанови Кабiнету Мiнiстрiв України i додаткiв до неї вiзуються на останнiх сторiнках, а пояснювальна записка пiдписується керiвником центрального органу виконавчої влади у сферi технiчного регулювання, а в разi вiдсутностi - особою, яка його замiщає.

     Якщо технiчний регламент розроблено на основi Директиви ЄС, то до Держспоживстандарту України надсилається також Довiдка щодо вiдповiдностi проекту acquis communautaire, пiдготовлена згiдно з додатком 1 до постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18 липня 2007 р. N 950 "Про затвердження Регламенту Кабiнету Мiнiстрiв України".

     3.4.3. На погодження до Держпiдприємництва, крiм документiв, зазначених в абзацi першому пункту 3.4.2 цих Рекомендацiй, надсилаються повiдомлення про оприлюднення проекту постанови Кабiнету Мiнiстрiв України, розмiщеного на веб-порталi центрального органу виконавчої влади у сферi технiчного регулювання, i аналiз регуляторного впливу зазначеного регуляторного акта, пiдготовлений вiдповiдно до Закону України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi" i постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 11 березня 2004 р. N 308 "Про затвердження методик проведення аналiзу впливу та вiдстеження результативностi регуляторного акта".

     Аналiз регуляторного впливу пiдписується керiвником центрального органу виконавчої влади у сферi технiчного регулювання, а в разi вiдсутностi - особою, яка його замiщає.

     3.4.4. Узгоджений iз зацiкавленими центральними органами виконавчої влади, зазначеними у пiдпунктах "а - д" пункту 3.4.1 цих Рекомендацiй, проект постанови Кабiнету Мiнiстрiв України надсилається до Мiн'юсту України для проведення правової експертизи на вiдповiднiсть законодавству України, а також acquis communautaire, якщо технiчний регламент розроблено на пiдставi Директиви ЄС.

     Крiм документiв, зазначених в абзацi першому пункту 3.4.2 цих Рекомендацiй, Мiн'юсту надається Довiдка щодо вiдповiдностi проекту acquis communautaire та Довiдка щодо вiдповiдностi положенням Конвенцiї про захист прав людини i основоположних свобод, пiдготовленi згiдно з додатками 1 i 2 до постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18 липня 2007 р. N 950 "Про затвердження Регламенту Кабiнету Мiнiстрiв України".

     Довiдки пiдписує керiвник центрального органу виконавчої влади у сферi технiчного регулювання, а в разi вiдсутностi - особа, яка його замiщає.

4. Подання проекту технiчного регламенту до Держспоживстандарту України

     4.1. Проект постанови Кабiнету Мiнiстрiв України про затвердження технiчного регламенту i додатки до неї, погодженi з усiма заiнтересованими центральними органами виконавчої влади, зазначеними у пунктi 3.4.1 цих Рекомендацiй, на паперовому та магнiтному носiях подаються центральним органом виконавчої влади у сферi технiчного регулювання до Держспоживстандарту України для наступного внесення його на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України (стаття 22 Закону України "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi").

     4.2. Комплект документiв, якi подаються до Держспоживстандарту України, повинен включати:

     - проект постанови Кабiнету Мiнiстрiв України про затвердження технiчного регламенту та додатки до неї, завiзованi керiвниками заiнтересованих центральних органiв виконавчої влади, а також керiвником центрального органу виконавчої влади у сферi технiчного регулювання;

     - пояснювальну записку;

     - довiдку про погодження;

     - протокол узгодження позицiй (у разi наявностi неврегульованих iз заiнтересованими центральними органами виконавчої влади спiрних частин проекту акта), оформлений згiдно з додатком 6 до постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18 липня 2007 р. N 950 "Про затвердження Регламенту Кабiнету Мiнiстрiв України";

     - рiшення Держпiдприємництва України про погодження проекту регуляторного акта;

     - висновок Мiн'юсту України щодо вiдповiдностi проекту постанови Кабiнету Мiнiстрiв України про затвердження технiчного регламенту законодавству України;

     - висновок Мiн'юсту в частинi, що стосується експертизи на вiдповiднiсть проекту постанови Кабiнету Мiнiстрiв України про затвердження технiчного регламенту acquis communautaire, має вiдповiдати пункту 3 § 63 Регламенту Кабiнету Мiнiстрiв України, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18 липня 2007 р. N 950.

5. Розроблення проекту термiнового технiчного регламенту

     Закон України "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi"

     Стаття 24. Термiнова необхiднiсть прийняття технiчного регламенту

     У разi, якщо обставини у сферi оборони, охорони здоров'я, нацiональної безпеки та безпеки для життя i здоров'я людини, охорони довкiлля чи природних ресурсiв вимагають негайного розроблення та/або прийняття технiчного регламенту, вiдповiдний центральний орган виконавчої влади розробляє проект технiчного регламенту (далi - термiновий технiчний регламент), який розглядається центральним органом виконавчої влади з питань технiчного регулювання на предмет вiдповiдностi положенням цього Закону.

     Iнформацiя щодо проекту термiнового технiчного регламенту передається для iнформування вiдповiдно до статтi 39 цього Закону.

     Усi термiновi технiчнi регламенти розглядаються вiдповiдною робочою групою протягом шести мiсяцiв пiсля їх прийняття для визначення необхiдностi продовження їх дiї або скасування.

     Якщо вiдповiдна робоча група робить висновок про наявнiсть потреби в подальшiй дiї термiнового технiчного регламенту або якщо наявнi будь-якi коментарi, отриманi вiд нацiональної або iноземної сторони щодо такого термiнового технiчного регламенту, цей технiчний регламент може бути переглянуто з урахуванням зазначених коментарiв. Переглянутий термiновий технiчний регламент затверджується та опублiковується вiдповiдно до частин третьої i четвертої цiєї статтi.

     Розроблення проекту термiнового технiчного регламенту здiйснюється вiдповiдним центральним органом виконавчої влади у сферi технiчного регулювання або Держспоживстандартом України в порядку, встановленому цими Рекомендацiями.

Начальник Управлiння технiчного регулювання О. Сердюков

 

Додаток 1
до загальних положень Рекомендацiй

Типова форма проекту Постанови
Кабiнету Мiнiстрiв України

Проект

 (Герб України)

КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

вiд ___ _____________ ____ р. N _______

Київ

Про затвердження Технiчного регламенту

щодо  
(назва продукцiї, вимоги до якої встановлюються технiчним регламентом)
Вiдповiдно до статтi 14 Закону України "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi" Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
1. Затвердити такi, що додаються:
Технiчний регламент щодо  
(назва продукцiї, вимоги до якої
  ;
встановлюються технiчним регламентом)
Заходи з впровадження Технiчного регламенту щодо  
  .
(назва продукцiї, вимоги до якої встановлюються технiчним регламентом)
2. Визначити  
(назва центрального органу виконавчої влади
 
у сферi технiчного регулювання)
вiдповiдальним за впровадження цього Технiчного регламенту та контроль дотримання його вимог.
Прем'єр-мiнiстр України ____________________
(iнiцiали, прiзвище)

 

Додаток 2
до загальних положень Рекомендацiй

Типова форма Заходiв з впровадження
Технiчного регламенту

Проект

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд ___ _____________ ____ N _______

ЗАХОДИ З ВПРОВАДЖЕННЯ

Технiчного регламенту щодо  
(назва продукцiї, вимоги до якої встановлюються технiчним регламентом)

на 20__ - 20__ роки

Змiст заходiв Виконавцi Термiн виконання
початок, рiк закiнчення, рiк
1. Пiдготовчий етап
1.1. Призначення органiзацiї, що вiдповiдає за впровадження Технiчного регламенту (ТР) ЦОВВ    
1.2. Створення консультацiйно-методичного центру з впровадження ТР ЦОВВ    
1.3. Узгодження та публiкування перелiку чинних нацiональних стандартiв, якi в разi добровiльного застосування є доказом вiдповiдностi продукцiї вимогам ТР.

Формування Плану державної стандартизацiї щодо розробки нацiональних стандартiв, гармонiзованих з мiжнародними, та їх актуалiзацiї

ЦОВВ,
Держспоживстандарт
  Щорiчно
1.4. Приведення нормативно-правових актiв мiнiстерств та iнших центральних органiв виконавчої влади у вiдповiднiсть до положень ТР ЦОВВ,
ЦОВВ*,
Держспоживстандарт
   
1.5. Популяризацiя впровадження ТР за допомогою засобiв масової iнформацiї, семiнарiв, конференцiй тощо ЦОВВ,
Держспоживстандарт
   
1.6. Пiдготовка вiтчизняних пiдприємств-виробникiв до виготовлення продукцiї за вимогами ТР ЦОВВ    
2. Добровiльне застосування Технiчного регламенту
2.1. Добровiльне застосування пiдприємствами ТР з проведенням процедури оцiнки вiдповiдностi згiдно з ТР ЦОВВ    
2.2. Поетапне розроблення та впровадження нацiональних стандартiв України, гармонiзованих з європейськими, вiдповiдно до щорiчних Планiв державної стандартизацiї;
доопрацювання та актуалiзацiя чинних нацiональних стандартiв України вiдповiдно до щорiчних Планiв державної стандартизацiї
ЦОВВ,
Держспоживстандарт
  Щорiчно
2.3. Призначення органiв з оцiнки вiдповiдностi на право перевiряти вiдповiднiсть продукцiї, процесiв, послуг вимогам ТР ЦОВВ,
Держспоживстандарт
   
2.4. Органiзацiя впровадження ринкового нагляду за продукцiєю, на яку розповсюджується ТР ЦОВВ*,
Держспоживстандарт
   
3. Обов'язкове застосування Технiчного регламенту
3.1. Коригування ТР за результатами його добровiльного застосування (за потреби) ЦОВВ,
Держспоживстандарт
   
3.2. Обов'язкове застосування ТР ЦОВВ    

____________
     ЦОВВ - центральнi органи виконавчої влади у сферi технiчного регулювання.

     ЦОВВ* - центральнi органи виконавчої влади, якi вiдповiдно до чинного законодавства здiйснюють нагляд у галузi, на яку поширюється технiчний регламент.

 

Додаток 3
до пункту 2.1.3 Рекомендацiй

Типова форма декларацiї про вiдповiднiсть

ДЕКЛАРАЦIЯ ПРО ВIДПОВIДНIСТЬ

 
(повна назва виробника або його уповноваженої особи, якi є резидентами України, або постачальника;
 
їх мiсцезнаходження, код ЄДРПОУ (за наявностi)
в особi  
(посада, прiзвище, iм'я та по батьковi уповноваженої особи)
пiдтверджує, що   ,
(повна назва продукцiї, тип, марка, модель)
яка випускається за   ,
(назва та позначення документацiї)
вiдповiдає   ,
(назва (и) Технiчного (их) регламенту (iв) на продукцiю, процеси, послуги)
а також  
(назва та позначення нормативних документiв, добровiльне застосування яких
  ,
є доказом вiдповiдностi продукцiї вимогам Технiчного (их) регламенту (iв)
а процедури оцiнки вiдповiдностi проведенi згiдно з зазначеним (и) Технiчним (и) регламентом (ами).
Сертифiкат вiдповiдностi*
 
(номер сертифiката вiдповiдностi, дата його реєстрацiї, термiн дiї, назва та мiсцезнаходження
  .
призначеного органу з оцiнки вiдповiдностi)
Декларацiю складено пiд цiлковиту вiдповiдальнiсть виробника/уповноваженої особи/постачальника.
__________________
(посада)

М. П.

_______________
(пiдпис)

____________________
(дата)

________________________
(iнiцiали та прiзвище)
____________
* Наведений абзац застосовується за умови наявностi у технiчному регламентi процедури пiдтвердження вiдповiдностi призначеними органами з оцiнки вiдповiдностi.
 
Мiсце для позначки про реєстрацiю
декларацiї про вiдповiднiсть
 

 

Додаток 4
до пункту 3.1.2 Рекомендацiй

Форма надання пропозицiй до проекту
робочої програми розроблення технiчних регламентiв

Назва ЦОВВ Назва технiчного регламенту (орiєнтовно) Позначення, назва Директиви ЄС, на основi якої розробляється технiчний регламент Пiдстава для розроблення (зазначити данi урядового доручення, iнiцiативно або iнше) Джерела фiнансування робiт, обсяги робiт
(тис. грн.)
Орiєнтовний термiн
(рiк, квартал)
Назва, поштова адреса органiзацiї-
виконавця, телефон керiвника
Примiтка
розроблення першої редакцiї розроблення остаточної редакцiї впровадження
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
                   

 

Керiвник структурного пiдроздiлу центрального органу виконавчої влади у сферi технiчного регулювання ________________________
(пiдпис)
_________________________
(iнiцiали, прiзвище)
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.