УГОДА

мiж Урядом України i Урядом Азербайджанської Республiки про спiвробiтництво у митних справах

     Уряд України i Уряд Азербайджанської Республiки (далi Сторони),

     бажаючи розвивати дружнi вiдносини, включаючи i спiвробiтництво у галузi митної справи,

     прагнучи шляхом спiвробiтництва митних служб сприяти розвитку та прискоренню пасажирського та вантажного сполучення мiж Сторонами,

     усвiдомлюючи, що дотримання митного законодавства та боротьба з митними правопорушеннями можуть бути здiйсненi бiльш успiшно завдяки спiвробiтництву митних служб Сторiн,

     домовилися про таке:

Стаття 1

Визначення

     Для цiлей цiєї Угоди застосовуванi термiни означають:

     "митне законодавство" - сукупнiсть правових норм Сторiн, що регулюють порядок ввозу, вивозу та транзиту товарiв, ручної поклажi та багажу пасажирiв, валютних та iнших цiнностей, мiжнародних поштових вiдправлень, стягнення мита, зборiв та iнших платежiв, надання пiльг, встановлення заборон та обмежень, а також контролю за перемiщенням товарiв через митнi кордони Сторiн;

     "митнi служби" - центральнi митнi органи Сторiн;

     "митне правопорушення" - порушення або спроба порушення митного законодавства;

     "особа" - фiзична або юридична особа;

     "наркотичнi засоби" - речовини, включенi ООН до перелiкiв Єдиної конвенцiї про наркотичнi засоби 1961 року з наступними змiнами та доповненнями;

     "психотропнi речовини" - речовини, включенi ООН до перелiкiв Конвенцiї про психотропнi речовини 1971 року з наступними змiнами та доповненнями;

     "прекурсори" - речовини та їхнi солi, класифiкованi в мiжнародних конвенцiях як хiмiчнi матерiали, якi використовуються для виготовлення наркотичних засобiв i психотропних речовин;

     "контрольована поставка" - метод, за яким допускається ввiз, транзит чи вивiз на територiю держави Сторони незаконних або пiдозрюваних щодо їх незаконностi партiй наркотичних засобiв, психотропних речовин з вiдома та пiд наглядом компетентних органiв Сторiн з метою виявлення осiб, причетних до незаконного обiгу наркотичних засобiв та психотропних речовин.

Стаття 2

Сфера застосування Угоди

     Сторони, на пiдставi цiєї Угоди та через митнi служби, в рамках їхньої компетенцiї i з додержанням законодавства Сторiн, будуть спiвпрацювати з метою:

     а) удосконалення пасажирського та вантажного сполучення мiж Сторонами;

     б) забезпечення правильного стягнення мита, зборiв та iнших платежiв, а також застосування митних пiльг;

     в) вiдвернення, розслiдування та припинення митних правопорушень.

Стаття 3

Спрощення митних формальностей

     1. Митнi служби:

     а) вживають за взаємною згодою необхiдних заходiв щодо спрощення митного оформлення;

     б) визнають митнi забезпечення (пломби, вiдбитки печаток, штампiв) i митнi документи одна одної, а при необхiдностi застосовують власнi митнi забезпечення до товарiв, що перемiщуються.

     2. Товари та транспортнi засоби, якi прямують транзитом, звiльнюються вiд митного догляду за винятком випадкiв, коли є пiдстави вважати, що їх ввiз, вивiз i транзит забороненi згiдно iз законодавством Сторiн або є наявне митне правопорушення.

Стаття 4

Надання свiдчень

     1. Митнi служби надають одна однiй на запит свiдчення, якi пiдтверджують, що товари, ввезенi або вивезенi з територiї однiєї iз Сторiн, вивозяться або ввозяться на територiю iншої Сторони на законних пiдставах. У свiдченнях зазначаються вид та результати митних процедур, вiдповiдно до яких оформлювалися товари.

     2. Митнi служби надають одна однiй на запит вiдомостi про те, що наданi пiдпорядкованими їм митними органами свiдчення або iншi документи є дiйсними i мiстять усi необхiднi данi.

Стаття 5

Боротьба з незаконним обiгом наркотичних засобiв та психотропних речовин

     1. Митнi служби з метою активiзацiї дiй щодо вiдвернення, розслiдування та припинення незаконного обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин та прекурсорiв без попереднього запиту i в найкоротший термiн повiдомляють одна однiй вiдомостi:

     а) про осiб, про яких вiдомо, що вони займаються незаконним обiгом наркотичних засобiв, психотропних речовин та прекурсорiв або пiдозрюються у цьому;

     б) про транспортнi засоби, включаючи контейнери, i поштовi вiдправлення, про якi вiдомо, що вони використовуються для незаконного обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин та прекурсорiв, а також про новi методи контролю за ними.

     2. Митнi служби без попереднього запиту iнформують одна одну про застосовуванi способи незаконного обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин та прекурсорiв, а також про новi методи контролю за ними.

     3. Отриманi будь-якою iз Сторiн вiдповiдно до пунктiв 1 i 2 цiєї статтi вiдомостi, повiдомлення i документи можуть бути переданi її правоохоронним та iншим державним органам, якi займаються боротьбою з наркоманiєю i незаконним обiгом наркотичних засобiв, психотропних речовин та прекурсорiв.

     4. На основi законодавства Сторiн i за взаємною згодою митнi служби використовують при необхiдностi метод контрольованої поставки наркотичних засобiв та психотропних речовин з метою виявлення осiб, причетних до її незаконного обiгу.

     Рiшення про використання методу контрольованої поставки приймаються Сторонами у кожному конкретному випадку i можуть при необхiдностi враховувати фiнансовi домовленостi Сторiн.

Стаття 6

Передача вiдомостей

     1. Митнi служби надають одна однiй на запит вiдомостi, якi є у їхньому розпорядженнi, у тому числi шляхом передачi вiдомостей, протоколiв та iнших матерiалiв або їх завiрених копiй:

     а) про обставини, пов'язанi iз стягненням мита, зборiв та iнших платежiв, а також застосування митних пiльг;

     б) про дiї, здiйсненi або тi, що плануються, якi суперечать митному законодавству запитуючої Сторони.

     2. Митнi служби у найкоротший термiн повiдомляють одна однiй, у тому числi i без попереднього запиту, вiдомостi про можливi митнi правопорушення, у боротьбi з якими iснує особлива заiнтересованiсть Сторiн. Це, в першу чергу, стосується митних правопорушень пiд час перемiщення:

     а) товарiв, якi можуть бути небезпечними для довкiлля або для здоров'я населення;

     б) зброї, боєприпасiв, вибухових та отруйних речовин, вибухових пристроїв;

     в) предметiв, якi мають значну iсторичну, художню, культурну або археологiчну цiннiсть;

     г) товарiв, якi мають особливо важливе значення та якi, згiдно iз законодавствами Сторiн, пiдлягають обкладенню великим митом, акцизами та iншими податками.

Стаття 7

Передача документiв

     1. Митнi служби Сторiн обмiнюються мiж собою копiями чинних законодавчих або iнших нормативних актiв щодо митних питань i негайно iнформують одна одну про всi змiни та доповнення митного законодавства.

     2. Митна служба однiєї Сторони на запит митної служби iншої Сторони передає копiї рiшень адмiнiстративних органiв з питань застосування митного законодавства.

     3. У запитах про передачу документiв вiдповiдно до цiєї статтi, на вiдмiну вiд вимог, передбачених пiдпунктом "д" пункту 2 статтi 11 цiєї Угоди, суть справи може не викладатися.

     4. Отримання документiв пiдтверджується запитуючою митною службою iз зазначенням дати отримання.

Стаття 8

Обмiн досвiдом i надання допомоги

     1. Митнi служби обмiнюються iнформацiєю:

     а) про досвiд своєї дiяльностi i застосування технiчних засобiв контролю;

     б) про новi засоби та способи вчинення митних правопорушень;

     в) з iнших митних питань, якi становлять взаємний iнтерес для обох Сторiн.

     2. Митнi служби надають одна однiй допомогу в галузi митної справи, включаючи:

     а) обмiн спiвробiтниками у випадках, якi становлять взаємний iнтерес, а також з метою ознайомлення з технiчними засобами, якi використовуються митними службами;

     б) навчання i удосконалення спецiальних навичок спiвробiтникiв;

     в) обмiн експертами з митних питань;

     г) обмiн професiональними, науковими, технiчними вiдомостями щодо митних питань.

Стаття 9

Розслiдування

     1. На запит митної служби однiєї Сторони митна служба iншої Сторони проводить перевiрку або розслiдування з питань, передбачених пiдпунктами "б" i "в" статтi 2 цiєї Угоди. Результати перевiрки або розслiдування повiдомляються запитуючiй митнiй службi вiдповiдно до порядку, передбаченого пунктом 1 статтi 6 цiєї Угоди.

     2. Перевiрка або розслiдування проводиться згiдно iз законодавством, чинним на територiї запитуваної Сторони. Запитувана митна служба проводить перевiрку або розслiдування, дiючи вiд свого iменi.

     3. Запитувана митна служба може дозволити посадовим особам запитуючої митної служби бути присутнiми при таких перевiрках або розслiдуваннях.

     4. Посадовi особи однiєї Сторони в перiод перебування на територiї iншої Сторони у випадках, передбачених цiєю Угодою, повиннi мати документальне пiдтвердження своїх офiцiйних повноважень, не носити формений одяг та не мати зброї.

Стаття 10

Експерти та свiдки

     У випадку, якщо судовi або адмiнiстративнi органи однiєї Сторони у зв'язку з митними правопорушеннями, що розглядаються, звертаються з вiдповiдним запитом, то митна служба iншої Сторони може уповноважити своїх спiвробiтникiв виступити як свiдки або експерти у таких судових або адмiнiстративних розглядах. Цi спiвробiтники дають свiдчення або висновки по фактах, встановлених ними пiд час виконання своїх службових обов'язкiв. У запитi про участь у судовому або адмiнiстративному розглядi має бути зазначено, з приводу якої справи i в якому статусi має виступати спiвробiтник запитуваної митної служби.

Стаття 11

Форма та змiст запиту

     1. Запит, передбачений пунктом 1 статтi 9 цiєї Угоди, подається у письмовiй формi. Необхiднi для виконання запиту документи повиннi подаватися в оригiналах, офiцiйно завiрених копiях або фотокопiях.

     2. Запит повинен мiстити такi данi:

     а) найменування митного органу, iнтереси якого лежать в основi запиту;

     б) предмет та причину запиту;

     в) вид процедури;

     г) прiзвища, адреси та iншi данi про учасникiв процедури;

     д) стислий виклад сутi справи та її юридичну квалiфiкацiю.

Стаття 12

Виконання запитiв

     1. Митнi служби надають одна однiй пiдтримку у виконаннi запитiв вiдповiдно до законодавства своєї Сторони i в межах своєї компетенцiї.

     2. У виконаннi запиту може бути вiдмовлено, якщо його виконання може заподiяти шкоду суверенiтету, безпецi або суперечить законодавству чи мiжнародним зобов'язанням запитуваної Сторони.

     3. Про вiдмову у виконаннi запиту, а також про причини вiдмови потрiбно негайно повiдомити запитуючу митну службу у письмовiй формi.

Стаття 13

Документи

     1. Передача на запит оригiналiв документiв здiйснюється у тих випадках, коли офiцiйно завiрених копiй або фотокопiй недостатньо.

     2. Оригiнали документiв повиннi бути поверненi запитуванiй митнiй службi щонайскорiше.

     3. Пiд час застосування положень цiєї статтi не повиннi зачiпатися права та законнi iнтереси запитуваної Сторони або держави, яка не є учасницею цiєї Угоди.

Стаття 14

Використання отриманих вiдомостей i документiв

     1. Митнi служби можуть використовувати у своїх протоколах, повiдомленнях та iнших матерiалах, при проведеннi перевiрок або розслiдувань, у судових або адмiнiстративних розглядах у зв'язку з митними правопорушеннями як докази вiдомостi та документи, отриманi вiдповiдно до цiєї Угоди. Оцiнка таких вiдомостей у судових чи адмiнiстративних розглядах здiйснюється вiдповiдно до законодавства запитуючої Сторони.

     2. Вiдомостi, повiдомлення та документи, наданi на запит, використовуються виключно з метою виконання цiєї Угоди i не можуть бути переданими кому-небудь або використовуватися з iншою метою без згоди митної служби, що їх надала.

     3. Положення пункту 2 цiєї статтi не стосуються матерiалiв про порушення, якi пов'язанi з незаконним обiгом наркотикiв, психотропних речовин та прекурсорiв. Така iнформацiя може передаватися органам, якi безпосередньо займаються боротьбою з незаконним обiгом наркотикiв.

Стаття 15

Вiдшкодування витрат

     1. Запитуюча митна служба вiдшкодовує запитуванiй митнiй службi витрати, пов'язанi з виконанням цiєї Угоди, щодо оплати працi експертiв i перекладачiв, якi не працюють у запитуванiй митнiй службi.

     2. Вiдшкодування витрат, пов'язаних з виконанням положень статтi 8 цiєї Угоди, може бути предметом окремих домовленостей мiж митними службами Сторiн.

Стаття 16

Виконання Угоди

     1. Передбачене цiєю Угодою спiвробiтництво здiйснюється безпосередньо мiж митними службами.

     2. Митнi служби видають у рамках своєї компетенцiї необхiднi для виконання цiєї Угоди нормативнi акти.

     3. Для виконання цiєї Угоди митнi служби Сторiн можуть укладати окремi угоди з усього комплексу двостороннiх вiдносин з митних питань.

Стаття 17

Заключнi положення

     1. Положення цiєї Угоди не зачiпають зобов'язань, прийнятих Сторонами вiдповiдно до iнших мiжнародних договорiв.

     2. Ця Угода набуває чинностi з моменту її пiдписання i дiє протягом п'яти рокiв, пiсля чого вона буде автоматично продовжуватися на наступнi п'ять рокiв, якщо жодна iз Сторiн за шiсть мiсяцiв до закiнчення зазначеного термiну не заявить у письмовiй формi про своє бажання припинити її дiю.

     Вчинено у м. Києвi 24 березня 1997 року у двох примiрниках українською, азербайджанською та росiйською мовами, причому всi тексти є автентичними.

     У випадку розбiжностей пiд час тлумачення положень цiєї Угоди за основу береться росiйський текст.

За Уряд України За Уряд Азербайджанської Республiки
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.