Документ скасований: Постанова КМУ № 702 від 07.08.2013

КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
Київ

вiд 6 сiчня 2010 р. N 5


Про затвердження Технiчного регламенту енергетичного маркування електрообладнання побутового призначення

     Вiдповiдно до статтi 14 Закону України "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi" Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:

     1. Затвердити Технiчний регламент енергетичного маркування електрообладнання побутового призначення та план заходiв з його застосування, що додаються.

     2. Визначити Нацiональне агентство з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсiв вiдповiдальним за застосування Технiчного регламенту, затвердженого цiєю постановою, та контроль за дотриманням його вимог.

Прем'єр-мiнiстр України Ю. ТИМОШЕНКО

Iнд. 42

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 6 сiчня 2010 р. N 5

ТЕХНIЧНИЙ РЕГЛАМЕНТ
енергетичного маркування електрообладнання побутового призначення

Загальна частина

     1. Цей Технiчний регламент визначає основнi вимоги щодо подання споживачам iнформацiї про рiвень ефективностi споживання електрообладнанням побутового призначення (далi - електрообладнання) енергiї та iнших ресурсiв, а також додаткової iнформацiї.

     2. У цьому Технiчному регламентi термiни вживається у такому значеннi:

     додаткова iнформацiя - iнформацiя про роботу електрообладнання, яка може бути використана для обчислення обсягу споживання ним енергiї та iнших ресурсiв;

     енергетичне випробування - випробування та вимiрювання, що проводяться акредитованими лабораторiями з метою визначення обсягу споживання електрообладнанням енергiї та iнших ресурсiв;

     енергетична етикетка - картка встановленої форми, яка мiстить iнформацiю про рiвень ефективностi споживання електрообладнанням енергiї та iнших ресурсiв (клас та показники енергетичної ефективностi), а також додаткову iнформацiю;

     енергетичне маркування - подання споживачам iнформацiї про рiвень ефективностi споживання електрообладнанням енергiї та iнших ресурсiв, а також додаткової iнформацiї шляхом прикрiплення (нанесення) енергетичної етикетки;

     iншi ресурси - вода, хiмiчна чи будь-яка iнша речовина, яку споживає електрообладнання за умови нормального використання;

     постачальник - виробник чи його уповноважений представник або особа, яка розмiщує електрообладнання на ринку;

     продавець - юридична або фiзична особа, яка реалiзує (в тому числi в розстрочку), здає у прокат чи демонструє електрообладнання.

     Iншi термiни вживаються у значеннi, наведеному у Законах України "Про енергозбереження", "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi" та нацiональних стандартах з енергетичного маркування електрообладнання.

     3. Дiя цього Технiчного регламенту поширюється на такi типи нового електрообладнання вiтчизняного та iноземного виробництва:

     холодильники, морозильнi камери, а також комбiнацiї такого обладнання;

     пральнi та сушильнi машини, а також комбiнацiї такого обладнання;

     посудомийнi машини;

     духовки;

     водонагрiвачi та пристрої для зберiгання гарячої води;

     освiтлювальнi прилади;

     кондицiонери повiтря.

     4. Цей Технiчний регламент не застосовується до етикеток та табличок з технiчними даними, якi прикрiплюються до електрообладнання для цiлей безпеки користування.

     5. Дотримання вимог цього Технiчного регламенту є обов'язковим для усiх постачальникiв (виробникiв) i продавцiв електрообладнання.

Основнi вимоги щодо енергетичного маркування

     6. Електрообладнання, на яке поширюється дiя цього Технiчного регламенту, повинне мати енергетичну етикетку.

     7. Вимоги щодо енергетичного маркування за типами електрообладнання, класiв, показникiв енергетичної ефективностi, форми та змiсту енергетичної етикетки встановлюються у технiчних регламентах за типами електрообладнання та нацiональних стандартах з енергетичного маркування електрообладнання.

     8. У технiчних регламентах за типами електрообладнання зазначаються:

     тип електрообладнання;

     стандарти та методи вимiрювання, якi використовуються пiд час енергетичних випробувань;

     вимоги до складу та змiсту технiчної документацiї, яка дає змогу перевiрити точнiсть iнформацiї, що мiститься на енергетичнiй етикетцi;

     змiст i форма (шаблон) енергетичної етикетки;

     мiсце, в якому енергетична етикетка прикрiплюється до електрообладнання чи упаковки або друкується на нiй;

     змiст i форма листiвки, до якої включається iнформацiя, що мiститься на енергетичнiй етикетцi;

     вимоги щодо мови викладення iнформацiї;

     iнформацiя, що подається у разi продажу за поштовим замовленням, за каталогом чи в iнший спосiб, коли споживач не має змоги побачити електрообладнання, а також спосiб її подання.

     У разi коли законодавством встановленi вимоги щодо рiвня створюваного електрообладнанням шуму, вимога стосовно зазначення такої iнформацiї на енергетичнiй етикетцi встановлюється у вiдповiдному технiчному регламентi.

     9. Постачальник (виробник) або продавець додає до електрообладнання енергетичну етикетку, яка визначена у вiдповiдному технiчному регламентi та нацiональному стандартi з енергетичного маркування електрообладнання.

     Постачальник (виробник) надає безоплатно продавцевi енергетичнi етикетки та листiвки i доставляє їх на його запит невiдкладно. Iнформацiя, що мiститься в листiвцi, зазначається у проспектах та iнформацiйнiй лiтературi до даного типу електрообладнання.

     Продавець пiд час демонстрацiї електрообладнання зобов'язаний прикрiпити енергетичну етикетку на видному мiсцi, визначеному у вiдповiдному технiчному регламентi та нацiональному стандартi з енергетичного маркування електрообладнання.

     10. Постачальник (виробник) несе вiдповiдальнiсть за точнiсть iнформацiї, що мiститься на енергетичнiй етикетцi та в листiвцi.

     11. Використання етикеток, марок, знакiв чи написiв, пов'язаних з енергоспоживанням, крiм етикеток з iнформацiєю про вплив на довкiлля, якi не вiдповiдають цьому Технiчному регламенту та можуть ввести в оману споживачiв, забороняється.

     12. У разi коли електрообладнання пропонується для продажу, у прокат за поштовим замовленням, за каталогом чи в iнший спосiб, коли споживач не має змоги побачити електрообладнання, споживач гарантовано повинен забезпечуватися iнформацiєю, що мiститься на енергетичнiй етикетцi, до того, як вiн придбає або вiзьме у прокат вiдповiдне електрообладнання.

     13. Постачальник (виробник) повинен мати технiчну документацiю, яка дає змогу перевiрити точнiсть iнформацiї, що мiститься на енергетичнiй етикетцi та в листiвцi, i включає:

     загальний опис обладнання;

     результати проведених конструкторських розрахункiв (у разi необхiдностi);

     протоколи випробувань, якщо такi проводились;

     такi ж данi про аналогiчну модель обладнання, якщо iнформацiя, яка перевiряється, отримана з даних про таку модель.

     Постачальник (виробник) зберiгає технiчну документацiю протягом п'яти рокiв пiсля виготовлення останнього приладу i подає її для перевiрки в установлених законодавством випадках.

     14. Контроль за дотриманням вiдповiдностi енергетичного маркування електрообладнання вимогам цього Технiчного регламенту здiйснюється в установленому порядку.

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 6 сiчня 2010 р. N 5

ПЛАН ЗАХОДIВ
iз застосування Технiчного регламенту енергетичного маркування електрообладнання побутового призначення

Найменування заходу Вiдповiдальнi за виконання Строк виконання
1. Утворення консультацiйно-методичного центру з питань застосування Технiчного регламенту енергетичного маркування електрообладнання побутового призначення (далi - Технiчний регламент) НАЕР 2009 рiк
2. Формування плану державної стандартизацiї щодо розроблення нацiональних стандартiв з енергетичного маркування електрообладнання, гармонiзованих з мiжнародними, та їх впровадження НАЕР
Держспоживстандарт
щороку
3. Приведення власних нормативно-правових актiв у вiдповiднiсть з Технiчним регламентом (у разi потреби) Мiнпромполiтики
Держспоживстандарт
НАЕР
2010 рiк
4. Популяризацiя застосування Технiчного регламенту за допомогою засобiв масової iнформацiї, а також шляхом проведення семiнарiв, конференцiй тощо НАЕР
Мiнпромполiтики
Держспоживстандарт
2009 - 2011 роки
5. Здiйснення заходiв щодо пiдготовки пiдприємств до застосування Технiчного регламенту Мiнпромполiтики
НАЕР
- " -
6. Розроблення та впровадження нацiональних стандартiв з енергетичного маркування електрообладнання, гармонiзованих з мiжнародними, вiдповiдно до щорiчних планiв нацiональної стандартизацiї НАЕР
Мiнпромполiтики
Держспоживстандарт
щороку
7. Поетапне розроблення технiчних регламентiв енергетичного маркування певних типiв електрообладнання - " - 2010 - 2011 роки
8. Сприяння добровiльному застосуванню пiдприємствами технiчних регламентiв енергетичного маркування певних типiв електрообладнання Мiнпромполiтики
НАЕР
з 2009 року
9. Перегляд Технiчного регламенту за результатами його добровiльного застосування (у разi потреби) НАЕР
Держспоживстандарт
2011 рiк
10. Обов'язкове застосування Технiчного регламенту НАЕР
Мiнпромполiтики
Держспоживстандарт
з 2012 року
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.