УКАЗ
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Про Положення про Державну санiтарно-епiдемiологiчну службу України
1. Затвердити Положення про Державну санiтарно-епiдемiологiчну службу України (додається).
2. Кабiнету Мiнiстрiв України у тримiсячний строк привести свої рiшення у вiдповiднiсть iз цим Указом.
3. Цей Указ набирає чинностi з дня його опублiкування.
Президент України | В. ЯНУКОВИЧ |
м. Київ
6 квiтня 2011 року
N 400/2011
ЗАТВЕРДЖЕНО Указом Президента України вiд 6 квiтня 2011 року N 400/2011 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Державну санiтарно-епiдемiологiчну службу
України
1. Державна санiтарно-епiдемiологiчна служба України (Держсанепiдслужба України) є центральним органом виконавчої влади, дiяльнiсть якого спрямовується i координується Кабiнетом Мiнiстрiв України через Мiнiстра охорони здоров'я України.
Держсанепiдслужба України входить до системи органiв виконавчої влади у галузi охорони здоров'я та утворюється для забезпечення реалiзацiї державної полiтики у сферi санiтарного та епiдемiчного благополуччя населення.
2. Держсанепiдслужба України у своїй дiяльностi керується Конституцiєю та законами України, актами Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України, наказами Мiнiстерства охорони здоров'я України, iншими актами законодавства України, а також дорученнями Президента України та Мiнiстра охорони здоров'я України.
3. Основними завданнями Держсанепiдслужби України є:
внесення пропозицiй щодо формування державної полiтики у сферi санiтарного та епiдемiчного благополуччя населення;
реалiзацiя державної полiтики у сферi санiтарного та епiдемiчного благополуччя населення.
4. Держсанепiдслужба України вiдповiдно до покладених на неї завдань:
1) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до її компетенцiї, розробляє пропозицiї щодо вдосконалення законодавчих актiв, актiв Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України та в установленому порядку подає їх Мiнiстру охорони здоров'я України для погодження i внесення їх в установленому порядку на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України;
2) реалiзовує першочерговi заходи щодо профiлактики iнфекцiйних хвороб, професiйних захворювань, масових неiнфекцiйних захворювань (отруєнь), радiацiйних уражень людей, запобiгання шкiдливому впливу на стан здоров'я i життя людини факторiв середовища життєдiяльностi;
3) здiйснює санiтарнi заходи щодо охорони територiї України вiд занесення та поширення особливо небезпечних (у тому числi карантинних) i небезпечних iнфекцiйних хвороб, здiйснює державний санiтарно-епiдемiологiчний нагляд i контроль у пунктах пропуску через державний кордон;
4) здiйснює державний санiтарно-епiдемiологiчний нагляд та контроль за дотриманням вимог санiтарного законодавства органами виконавчої влади i органами мiсцевого самоврядування, органами влади Автономної Республiки Крим, пiдприємствами, установами, органiзацiями незалежно вiд форм власностi, фiзичними особами та громадянами, реалiзацiєю ними санiтарних та протиепiдемiчних (профiлактичних) заходiв;
5) застосовує передбаченi законодавством заходи для припинення порушення санiтарного законодавства;
6) здiйснює нагляд за дотриманням вимог санiтарних норм у стандартах;
7) здiйснює аналiз причин i умов погiршення санiтарної та епiдемiчної ситуацiї, пiдготовку пропозицiй щодо санiтарних та протиепiдемiчних (профiлактичних) заходiв i контроль за їх проведенням;
8) координує дiяльнiсть органiв виконавчої влади у сферi забезпечення санiтарного та епiдемiчного благополуччя населення;
9) здiйснює контроль за дотриманням показникiв вмiсту шкiдливих для здоров'я людини речовин i iнгредiєнтiв у тютюнових виробах, якi реалiзуються на територiї України, та монiторингу ефективностi вжитих заходiв з попередження i зменшення вживання тютюнових виробiв та їх шкiдливого впливу на здоров'я населення;
10) здiйснює контроль i нагляд за дотриманням вимог стандартiв i технiчних умов при транспортуваннi, зберiганнi i використаннi (експлуатацiї) нехарчової продукцiї;
11) видає дозволи, висновки, гiгiєнiчнi сертифiкати, iншi документи дозвiльного характеру, передбаченi законодавством;
12) проводить державний соцiально-гiгiєнiчний монiторинг, монiторинг атмосферного повiтря, поверхневих вод сушi й питної води, морських вод, мiнеральних i термальних вод, лiкувальних грязей, озокериту, ропи лиманiв i озер, ґрунтiв, фiзичних факторiв у мiсцях вiдпочинку населення, у тому числi на природних територiях курортiв, та монiторинг забруднення вод у районах водозаборiв, якi перебувають у зонi впливу аварiї, стихiйного лиха, катастрофи;
13) проводить аналiз небезпечних для здоров'я людини факторiв середовища життєдiяльностi людини, виробничого середовища та органiзовує здiйснення державного санiтарно-епiдемiологiчного нагляду на усiх етапах виробництва та реалiзацiї нехарчової продукцiї;
14) здiйснює державний санiтарно-епiдемiологiчний нагляд за застосуванням дезiнфекцiйних засобiв i проведенням дезiнфекцiйних заходiв;
15) погоджує санiтарнi та протиепiдемiчнi (профiлактичнi) заходи, що розробляються органами виконавчої влади, органами мiсцевого самоврядування, пiдприємствами, установами, органiзацiями, контролює їх здiйснення;
16) проводить вiдбiр зразкiв, вимiрювання, випробування i дослiдження з метою визначення впливу на стан здоров'я i життя людини повiтря, води, ґрунту;
17) здiйснює епiдемiологiчний нагляд за побiчною дiєю iмунобiологiчних препаратiв та їх епiдемiологiчною ефективнiстю;
18) проводить аналiз та оцiнки ризику для здоров'я i життя людини, обґрунтування заходiв з управлiння ризиком, обстеження, розслiдування, лабораторнi та iнструментальнi дослiдження i випробування, а також санiтарну, гiгiєнiчну, токсикологiчну, епiдемiологiчну та iншi види оцiнки середовища життєдiяльностi людини, об'єктiв, нехарчової продукцiї, робiт, послуг, проектної та нормативної документацiї i видає висновки щодо їх вiдповiдностi вимогам санiтарних норм;
19) веде державний облiк iнфекцiйних хвороб, професiйних захворювань, масових неiнфекцiйних захворювань (отруєнь), радiацiйних уражень людей;
20) здiйснює гiгiєнiчну регламентацiю та державну реєстрацiю небезпечних факторiв, дезiнфекцiйних засобiв, косметичних та лiкарських засобiв, якi мiстять такi органiзми або отриманi з їх використанням, ведення реєстрiв висновкiв державної санiтарно-епiдемiологiчної експертизи, iнших вiдповiдних державних реєстрiв, видає реєстрацiйнi посвiдчення (свiдчення) передбаченi законодавством;
21) визначає перелiк органiзацiй i установ, що здiйснюють гiгiєнiчну регламентацiю небезпечних факторiв;
22) проводить державну санiтарно-епiдемiологiчну експертизу i видає висновки щодо вiдповiдностi об'єктiв експертизи вимогам санiтарного законодавства та обґрунтовує медичнi вимоги щодо безпеки об'єкта для здоров'я та життя людини;
23) бере участь у проведеннi атестацiї виробництва пiдприємств, що здiйснюють переробку, утилiзацiю або знищення вилученої з обороту неякiсної та небезпечної продукцiї;
24) здiйснює атестацiю санiтарних лабораторiй пiдприємств i органiзацiй з метою надання їм права на проведення санiтарно-гiгiєнiчних дослiджень факторiв виробничого середовища i трудового процесу для атестацiї робочих мiсць за умовами працi;
25) бере участь в атестацiї робочих мiсць на пiдприємствах, в установах, органiзацiях незалежно вiд форм власностi;
26) проводить у межах повноважень експертизу безпеки ядерних установок, джерел iонiзуючого випромiнювання;
27) проводить експертизу умов виробництва, зберiгання, транспортування, використання, захоронення, знищення й утилiзацiї отруйних речовин, у тому числi токсичних промислових вiдходiв, продуктiв бiотехнологiї та iнших бiологiчних агентiв щодо безпеки для здоров'я населення й навколишнього природного середовища у сферi забезпечення санiтарного та епiдемiчного благополуччя населення;
28) видає дозволи на проведення робiт з радiоактивними речовинами та iншими джерелами iонiзуючих випромiнювань;
29) веде облiк даних про результати обов'язкових медичних оглядiв працiвникiв;
30) координує роботи з проведення гiгiєнiчного виховання та навчання населення;
31) видає обов'язковi для виконання постанови, накази, розпорядження, висновки, приписи з питань усунення або обмеження шкiдливого впливу на стан здоров'я i життя людини факторiв середовища життєдiяльностi, органiзовує i контролює їх виконання;
32) вивчає, оцiнює i прогнозує показники здоров'я населення залежно вiд стану середовища життєдiяльностi, визначає фактори, що шкiдливо впливають на стан здоров'я людини, аналiзує причини та умови виникнення i поширення iнфекцiйних хвороб, професiйних захворювань, масових неiнфекцiйних захворювань (отруєнь), радiацiйних уражень людей;
33) погоджує перелiк установ, органiзацiй, закладiв, яким надається право проведення випробування продукцiї на вiдповiднiсть вимогам безпеки для здоров'я;
34) погоджує державнi стандарти, державнi будiвельнi норми, технiчнi регламенти та iншi нормативнi документи на вироби, продукцiю, сировину, технологiї, iншi об'єкти середовища життєдiяльностi у частинi вимог щодо їх безпеки для здоров'я i життя людини;
35) подає в установленому порядку пропозицiї щодо обмеження або заборони в'їзду на територiю України її громадян, iноземцiв та осiб без громадянства, експорту, iмпорту, транзиту вантажiв i товарiв з держав або регiонiв у зв'язку з неблагополучною епiдемiчною ситуацiєю на їх територiї;
36) здiйснює мiжнародне спiвробiтництво, бере участь у розробленнi проектiв та укладеннi мiжнародних договорiв України з питань безпеки для здоров'я i життя людини середовища життєдiяльностi та забезпечення санiтарного та епiдемiчного благополуччя населення, забезпечує в межах своїх повноважень виконання укладених мiжнародних договорiв України;
37) утворює, лiквiдує, реорганiзовує пiдприємства, установи, заклади та органiзацiї, затверджує їх положення (статути), в установленому порядку призначає на посаду та звiльняє з посади їх керiвникiв, формує кадровий резерв на посади керiвникiв пiдприємств, установ, закладiв та органiзацiй, що належать до сфери управлiння Держсанепiдслужби України;
38) виконує у межах повноважень iншi функцiї з управлiння об'єктами державної власностi, що належать до сфери її управлiння;
39) формує державне замовлення на пiдготовку фахiвцiв у вiдповiднiй сферi;
40) здiйснює iншi повноваження, визначенi законами України та покладенi на неї Президентом України.
5. Держсанепiдслужба України з метою органiзацiї своєї дiяльностi:
1) забезпечує в межах повноважень здiйснення заходiв щодо запобiгання корупцiї i контроль за їх здiйсненням в апаратi Держсанепiдслужби України, на пiдприємствах, в установах, закладах та органiзацiях, що належать до сфери її управлiння;
2) здiйснює в установленому порядку добiр кадрiв в апарат Держсанепiдслужби України та на керiвнi посади в її територiальних органах, на пiдприємствах, в установах, закладах та органiзацiях, що належать до сфери її управлiння, формує в установленому порядку кадровий резерв на вiдповiднi посади, органiзовує роботу з пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї державних службовцiв та працiвникiв апарату Держсанепiдслужби України та її територiальних органiв;
3) контролює дiяльнiсть територiальних органiв Держсанепiдслужби України;
4) органiзовує планово-фiнансову роботу в апаратi Держсанепiдслужби України, її територiальних органах, на пiдприємствах, в установах, закладах та органiзацiях, що належать до сфери її управлiння, здiйснює контроль за використанням фiнансових i матерiальних ресурсiв;
5) органiзовує розгляд звернень громадян з питань, пов'язаних з дiяльнiстю Держсанепiдслужби України, її територiальних органiв, пiдприємств, установ, закладiв та органiзацiй, що належать до сфери її управлiння;
6) реалiзує у межах своїх повноважень державну полiтику у сферi охорони державної таємницi та iнформацiї з обмеженим доступом, що є власнiстю держави, здiйснює в установленому порядку контроль за станом охорони та збереження такої iнформацiї в апаратi Держсанепiдслужби України, її територiальних органах, на пiдприємствах, в установах, закладах та органiзацiях, що належать до сфери її управлiння;
7) забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань мобiлiзацiйної пiдготовки та мобiлiзацiйної готовностi держави;
8) органiзовує ведення дiловодства та архiву в апаратi Держсанепiдслужби України вiдповiдно до встановлених правил;
9) бере участь разом з Нацiональною академiєю наук України, Нацiональною академiєю медичних наук України в органiзацiї та проведеннi наукових дослiджень з прiоритетних напрямiв розвитку медичної науки у сферi забезпечення санiтарного та епiдемiчного благополуччя населення.
6. Держсанепiдслужба України для виконання покладених на неї завдань має право:
1) залучати до виконання окремих робiт, участi у вивченнi окремих питань учених i фахiвцiв (за їх згодою), працiвникiв центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади;
2) одержувати iнформацiю, документи i матерiали вiд державних органiв та органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ, органiзацiй усiх форм власностi та їх посадових осiб;
3) скликати наради, створювати комiсiї та робочi групи;
4) користуватися вiдповiдними iнформацiйними базами даних державних органiв, державними, в тому числi урядовими, системами зв'язку i комунiкацiй, мережами спецiального зв'язку та iншими технiчними засобами.
7. Держсанепiдслужба України здiйснює свої повноваження безпосередньо та через територiальнi органи в Автономнiй Республiцi Крим, областях, мiстах Києвi та Севастополi i на водному, залiзничному, повiтряному транспортi.
Керiвники територiальних органiв Держсанепiдслужби України є головними державними санiтарними лiкарями на вiдповiднiй територiї, вiдповiдному видi транспорту.
Керiвники територiальних органiв Держсанепiдслужби України за погодженням iз Головою Держсанепiдслужби України можуть утворювати в межах граничної чисельностi працiвникiв Держсанепiдслужби України i коштiв, передбачених на її утримання, лiквiдовувати, реорганiзовувати структурнi пiдроздiли апарату територiальних органiв Держсанепiдслужби України, якi забезпечуватимуть здiйснення повноважень Держсанепiдслужби України у районах, мiстах, районах в мiстi та на об'єктах вiдповiдних видiв транспорту.
Керiвники структурних пiдроздiлiв апарату територiальних органiв Держсанепiдслужби України, якi забезпечуватимуть здiйснення повноважень Держсанепiдслужби України у районах, мiстах, районах в мiстi та на об'єктах вiдповiдних видiв транспорту, є головними державними санiтарними лiкарями на вiдповiднiй територiї, об'єктi транспорту.
8. Держсанепiдслужба України у процесi виконання покладених на неї завдань взаємодiє в установленому порядку з iншими органами виконавчої влади, допомiжними органами i службами, утвореними Президентом України, органами мiсцевого самоврядування, вiдповiдними органами iноземних держав i мiжнародних органiзацiй, профспiлками та органiзацiями роботодавцiв, а також пiдприємствами, установами, органiзацiями.
9. Держсанепiдслужба України у межах своїх повноважень, на основi i на виконання Конституцiї та законiв України, актiв i доручень Президента України, актiв Кабiнету Мiнiстрiв України, наказiв Мiнiстерства охорони здоров'я України та доручень Мiнiстра охорони здоров'я України видає накази органiзацiйно-розпорядчого характеру, якi пiдписує Голова Держсанепiдслужби України.
10. Держсанепiдслужбу України очолює Голова, якого призначає на посаду за поданням Прем'єр-мiнiстра України, внесеним на пiдставi пропозицiй Мiнiстра охорони здоров'я України, та звiльняє з посади Президент України.
Голова Держсанепiдслужби України за посадою є головним державним санiтарним лiкарем України.
Голова Держсанепiдслужби України:
1) очолює Держсанепiдслужбу України, здiйснює керiвництво її дiяльнiстю;
2) забезпечує виконання Держсанепiдслужбою України та її територiальними органами Конституцiї та законiв України, актiв та доручень Президента України, актiв Кабiнету Мiнiстрiв України, наказiв Мiнiстерства охорони здоров'я України та доручень Мiнiстра охорони здоров'я України;
3) вносить на розгляд Мiнiстра охорони здоров'я України пропозицiї щодо формування державної полiтики у сферi санiтарного та епiдемiчного благополуччя населення, розробленi Держсанепiдслужбою України проекти законiв України, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України, нормативно-правових актiв Мiнiстерства охорони здоров'я України, з питань, що належать до її компетенцiї;
4) затверджує за погодженням з Мiнiстром охорони здоров'я України схваленi на засiданнi колегiї рiчний план роботи Держсанепiдслужби України, заходи щодо реалiзацiї основних напрямiв та прiоритетних цiлей її дiяльностi вiдповiдно до визначених завдань;
5) звiтує перед Мiнiстром охорони здоров'я України про виконання рiчного плану роботи Держсанепiдслужби України та покладених на неї завдань, про усунення порушень i недолiкiв, виявлених пiд час проведення перевiрок дiяльностi Держсанепiдслужби України, її територiальних органiв, а також про притягнення до вiдповiдальностi посадових осiб, винних у допущених порушеннях;
6) вносить Мiнiстру охорони здоров'я України пропозицiї щодо кандидатур на посади своїх заступникiв;
7) затверджує за погодженням з Мiнiстром охорони здоров'я України структуру апарату Держсанепiдслужби України, затверджує положення про структурнi пiдроздiли апарату Держсанепiдслужби України;
8) призначає на посади та звiльняє з посад за погодженням з Мiнiстром охорони здоров'я України керiвникiв i заступникiв керiвникiв структурних пiдроздiлiв апарату Держсанепiдслужби України, призначає на посади та звiльняє з посад iнших державних службовцiв та працiвникiв апарату Держсанепiдслужби України;
9) вносить Мiнiстру охорони здоров'я України пропозицiї щодо утворення в межах граничної чисельностi працiвникiв Держсанепiдслужби України i коштiв, передбачених на її утримання, а також щодо лiквiдацiї, реорганiзацiї Кабiнетом Мiнiстрiв України територiальних органiв Держсанепiдслужби України, якi є юридичними особами, затверджує положення про них;
10) утворює в межах граничної чисельностi працiвникiв Держсанепiдслужби України i коштiв, передбачених на її утримання, лiквiдовує, реорганiзовує за погодженням з Мiнiстром охорони здоров'я України та Кабiнетом Мiнiстрiв України територiальнi органи Держсанепiдслужби України як структурнi пiдроздiли апарату Держсанепiдслужби України;
11) затверджує структуру та граничну чисельнiсть працiвникiв територiальних органiв у межах граничної чисельностi Держсанепiдслужби України, а також їх штатний розпис i кошторис;
12) призначає на посади за погодженням з Мiнiстром охорони здоров'я України та головами вiдповiдних мiсцевих державних адмiнiстрацiй, звiльняє за погодженням з Мiнiстром охорони здоров'я України з посад керiвникiв територiальних органiв Держсанепiдслужби України, призначає на посади та звiльняє з посад за погодженням з Мiнiстром охорони здоров'я України заступникiв керiвникiв територiальних органiв Держсанепiдслужби України, погоджує призначення на посади керiвникiв структурних пiдроздiлiв апарату територiальних органiв Держсанепiдслужби України, якi забезпечуватимуть здiйснення повноважень Держсанепiдслужби України у районах, мiстах, районах в мiстi та на об'єктах вiдповiдних видiв транспорту;
13) скасовує рiшення територiальних органiв Держсанепiдслужби України;
14) затверджує розподiл обов'язкiв мiж своїми заступниками;
15) забезпечує взаємодiю Держсанепiдслужби України iз структурним пiдроздiлом Мiнiстерства охорони здоров'я України, визначеним Мiнiстром охорони здоров'я України, вiдповiдальним за взаємодiю з Держсанепiдслужбою України;
16) забезпечує дотримання встановленого Мiнiстром охорони здоров'я України порядку обмiну iнформацiєю мiж Мiнiстерством охорони здоров'я України i Держсанепiдслужбою України та вчаснiсть її подання;
17) проводить особистий прийом громадян;
18) скликає та проводить наради з питань, що належать до компетенцiї Держсанепiдслужби України;
19) представляє в установленому порядку Держсанепiдслужбу України у вiдносинах з iншими державними органами, органами влади Автономної Республiки Крим, органами мiсцевого самоврядування, пiдприємствами, установами i органiзацiями в Українi та за її межами;
20) у межах повноважень дає обов'язковi для виконання державними службовцями i працiвниками апарату Держсанепiдслужби України та її територiальних органiв доручення;
21) порушує в установленому порядку перед Мiнiстром охорони здоров'я України питання щодо притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi першого заступника та заступника Голови Держсанепiдслужби України, притягає до дисциплiнарної вiдповiдальностi iнших працiвникiв Держсанепiдслужби України, її територiальних органiв, пiдприємств, установ та органiзацiй, якi входять до сфери її управлiння, у разi неналежного виконання ними своїх обов'язкiв;
22) погоджує призначення на посади та звiльнення з посад керiвникiв державних санiтарно-епiдемiологiчних служб центральних органiв виконавчої влади у сферi оборони, внутрiшнiх справ, охорони державного кордону, з питань виконання покарань, а також Державного управлiння справами, Служби безпеки України;
23) здiйснює повноваження Головного державного санiтарного лiкаря України;
24) здiйснює iншi повноваження вiдповiдно до законiв та актiв Президента України.
11. Голова Держсанепiдслужби України має двох заступникiв, у тому числi одного першого. Перший заступник i заступник Голови Держсанепiдслужби України є вiдповiдно першим заступником i заступником Головного державного санiтарного лiкаря України.
Першого заступника, заступника Голови Держсанепiдслужби України призначає на посади Президент України за поданням Прем'єр-мiнiстра України, внесеним на пiдставi пропозицiй Голови Держсанепiдслужби України, погоджених iз Мiнiстром охорони здоров'я України. Першого заступника, заступника Голови Держсанепiдслужби України звiльняє з посад Президент України.
12. Для погодженого вирiшення питань, що належать до компетенцiї Держсанепiдслужби України, обговорення найважливiших напрямiв його дiяльностi у Держсанепiдслужбi України утворюється колегiя у складi Голови Держсанепiдслужби України (голова колегiї), першого заступника та заступника Держсанепiдслужби України, керiвникiв державних санiтарно-епiдемiологiчних служб центральних органiв виконавчої влади у сферi оборони, внутрiшнiх справ, охорони державного кордону, з питань виконання покарань, а також Державного управлiння справами, Служби безпеки України за посадою, визначених Мiнiстром охорони здоров'я України посадових осiб Мiнiстерства охорони здоров'я України. У разi потреби до складу колегiї Держсанепiдслужби України можуть входити керiвники структурних пiдроздiлiв Держсанепiдслужби України, а також у встановленому порядку iншi особи.
Рiшення колегiї можуть бути реалiзованi шляхом видання наказу Держсанепiдслужби України.
Для розгляду наукових рекомендацiй та проведення фахових консультацiй з основних питань дiяльностi у Держсанепiдслужбi України можуть утворюватися постiйнi або тимчасовi консультативнi, дорадчi та iншi допомiжнi органи.
Рiшення про утворення чи лiквiдацiю колегiї, постiйних або тимчасових консультативних, дорадчих та iнших допомiжних органiв, їх кiлькiсний та персональний склад, положення про них затверджує Голова Держсанепiдслужби України.
13. Граничну чисельнiсть державних службовцiв та працiвникiв Держсанепiдслужби України затверджує Кабiнет Мiнiстрiв України.
Структуру апарату Держсанепiдслужби України затверджує Голова Держсанепiдслужби України за погодженням iз Мiнiстром охорони здоров'я України.
Штатний розпис, кошторис Держсанепiдслужби України затверджує Голова Держсанепiдслужби України за погодженням iз Мiнiстерством фiнансiв України.
Держсанепiдслужба України є юридичною особою, має печатку iз зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власнi бланки, рахунки в органах Державної казначейської служби України.
Глава Адмiнiстрацiї Президента України | С. ЛЬОВОЧКIН |
Copyright © 2024 НТФ «Интес» Все права сохранены. |