Документ скасований: Указ ПУ № 419/2019 від 20.06.2019

УКАЗ
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ

Про Державну iнспекцiю сiльського господарства України

     З метою оптимiзацiї роботи контрольно-iнспекцiйних органiв в агропромисловому комплексi постановляю:

     1. Затвердити Положення про Державну iнспекцiю сiльського господарства України (додається).

     2. Кабiнету Мiнiстрiв України привести у двомiсячний строк свої рiшення у вiдповiднiсть iз цим Указом.

     3. Цей Указ набирає чинностi з дня його опублiкування.

Президент України В. ЯНУКОВИЧ

м. Київ
13 квiтня 2011 року
N 459/2011

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Указом Президента України
вiд 13 квiтня 2011 року N 459/2011

ПОЛОЖЕННЯ
про Державну iнспекцiю сiльського господарства України

     1. Державна iнспекцiя сiльського господарства України (Держсiльгоспiнспекцiя України) є центральним органом виконавчої влади, дiяльнiсть якого спрямовується i координується Кабiнетом Мiнiстрiв України через Мiнiстра аграрної полiтики та продовольства України (далi - Мiнiстр), входить до системи органiв виконавчої влади i забезпечує реалiзацiю державної полiтики у сферi нагляду (контролю) в агропромисловому комплексi.

     2. Держсiльгоспiнспекцiя України у своїй дiяльностi керується Конституцiєю та законами України, актами Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України, наказами Мiнiстерства аграрної полiтики та продовольства України (Мiнагрополiтики України), iншими актами законодавства України, дорученнями Президента України та Мiнiстра.

     3. Основними завданнями Держсiльгоспiнспекцiї України є:

     реалiзацiя державної полiтики у сферах здiйснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексi;

     внесення на розгляд Мiнiстра пропозицiй щодо формування державної полiтики у зазначених сферах.

     4. Держсiльгоспiнспекцiя України вiдповiдно до покладених на неї завдань:

     1) органiзовує та здiйснює державний нагляд (контроль):

     а) у частинi дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усiх категорiй та форм власностi, в тому числi за:

     веденням державного облiку i реєстрацiї земель, достовiрнiстю iнформацiї про наявнiсть та використання земель;

     виконанням умов зняття, збереження i використання родючого шару грунту пiд час проведення гiрничодобувних, геологорозвiдувальних, будiвельних та iнших робiт, пов'язаних iз порушенням ґрунтового покриву, своєчасного проведення рекультивацiї порушених земель в обсягах, передбачених проектом рекультивацiї земель;

     дотриманням вимог земельного законодавства при набуттi права власностi на земельнi дiлянки за договорами купiвлi-продажу, мiни, дарування, застави та iншими цивiльно-правовими угодами;

     дотриманням органами державної влади, органами мiсцевого самоврядування, юридичними та фiзичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття i реалiзацiї права на землю;

     дотриманням правил, установленого режиму експлуатацiї протиерозiйних, гiдротехнiчних споруд, збереженням захисних насаджень i межових знакiв;

     проведенням землеустрою, виконанням заходiв, передбачених проектами землеустрою, зокрема, за дотриманням власниками та користувачами земельних дiлянок вимог, визначених у проектах землеустрою;

     розмiщенням, проектуванням, будiвництвом та введенням у дiю об'єктiв, якi негативно впливають або можуть вплинути на стан земель;

     здiйсненням заходiв, передбачених проектами землеустрою щодо захисту земель вiд водної i вiтрової ерозiї, селiв, пiдтоплення, заболочення, засолення, солонцювання, висушування, ущiльнення та iнших процесiв, що призводять до погiршення стану земель, а також щодо недопущення власниками та користувачами земельних дiлянок псування земель шляхом їх забруднення хiмiчними та радiоактивними речовинами i стiчними водами, засмiчення промисловими, побутовими та iншими вiдходами, заростання чагарниками, дрiбнолiссям та бур'янами;

     дотриманням строкiв своєчасного повернення тимчасово зайнятих земельних дiлянок та обов'язкового виконання заходiв щодо приведення їх у стан, придатний для використання за призначенням;

     дотриманням порядку визначення та вiдшкодування втрат сiльськогосподарського та лiсогосподарського виробництва;

     використанням земельних дiлянок вiдповiдно до цiльового призначення;

     дотриманням вимог земельного законодавства органами виконавчої влади та органами мiсцевого самоврядування з питань передачi земель у власнiсть та надання у користування, у тому числi в оренду, змiни цiльового призначення, вилучення, викупу, продажу земельних дiлянок або прав на них на конкурентних засадах;

     б) у частинi насiнництва та розсадництва за:

     дiяльнiстю суб'єктiв усiх форм власностi i господарювання у сферi насiнництва та розсадництва, включаючи лiсове, квiтково-декоративне насiнництво та розсадництво, насiнництво картоплi, овочевих, баштанних, плодових i горiхоплiдних культур та розсадництво плодових, ягiдних, горiхоплiдних культур, винограду та хмелю, садiвництва та лiсових насаджень, якi займаються виробництвом, заготiвлею, обробкою, розмноженням, зберiганням, реалiзацiєю i використанням насiння та садивного матерiалу рослин, а також за умовами вирощування садивного матерiалу, заготiвлею, обробкою, розмноженням, зберiганням, реалiзацiєю та використанням насiння i садивного матерiалу;

     дотриманням технологiї виробництва на етапах вирощування, збирання i пiслязбиральної обробки насiння i садивного матерiалу;

     дотриманням сортових та посiвних якостей насiння, що реалiзується суб'єктами оптової та роздрiбної торгiвлi;

     дотриманням суб'єктами насiнництва та розсадництва державних стандартiв, iнших нормативних документiв, веденням документацiї сортових посiвiв i насаджень, дiлянок гiбридизацiї насiння i садивного матерiалу, правильного вiдбору проб та вибiрок для визначення якостей насiння i садивного матерiалу, оформлення документiв на посiвнi та сортовi якостi насiння i садивного матерiалу, за введенням насiння i садивного матерiалу в обiг;

     сертифiкацiєю насiння i садивного матерiалу;

     в) у частинi якостi та безпечностi сiльськогосподарської продукцiї за:

     додержанням закупiвельними, переробними, торговельними пiдприємствами i органiзацiями незалежно вiд форми власностi та господарювання правил торгiвлi, реалiзацiї i зберiгання плодоовочевої продукцiї, готує експертнi висновки;

     формуванням державних i регiональних ресурсiв сiльськогосподарської продукцiї;

     додержанням вимог стандартiв, технiчних умов, iнших нормативних документiв, пов'язаних з якiстю та безпечнiстю сiльськогосподарської продукцiї, наявнiстю генетично модифiкованих органiзмiв пiд час її заготiвлi, зберiгання, переробки, перемiщення територiєю України та здiйснення експортно-iмпортних операцiй пiдприємствами всiх форм власностi;

     веденням кiлькiсно-якiсного облiку зерна та продуктiв його переробки на хлiбоприймальних i зернопереробних пiдприємствах незалежно вiд форми власностi та господарювання, веденням реєстру складських документiв на зерно та зерна, прийнятого на зберiгання;

     проведенням декларування сiльськогосподарської продукцiї, у тому числi зернових культур;

     дотриманням технiчного регламенту зерновими складами в процесi зберiгання зерна та продуктiв його переробки;

     якiстю плодоовочевої продукцiї та продуктiв її переробки пiд час закупiвлi, зберiгання та реалiзацiї на внутрiшньому ринку України;

     г) у частинi дотримання правил виробництва виноробної продукцiї за:

     веденням виноградникiв та виробництвом винограду, вина та iнших продуктiв виноробства;

     додержанням державних стандартiв та вимог у виробництвi, реалiзацiї, експортi та iмпортi товарної продукцiї в галузi виноградарства i виноробства;

     додержанням державних стандартiв та технiчних умов у виробництвi вин, вермутiв, коньякiв України i брендi;

     д) у частинi дотримання заходiв бiологiчної i генетичної безпеки щодо сiльськогосподарських рослин при створеннi, дослiдженнi та практичному використаннi генетично модифiкованих органiзмiв у вiдкритих системах на пiдприємствах, в установах i органiзацiях агропромислового комплексу незалежно вiд їх пiдпорядкування i форми власностi;

     е) в частинi родючостi грунтiв за:

     змiною показникiв якiсного стану грунтiв у результатi проведення господарської дiяльностi на землях сiльськогосподарського призначення;

     своєчасним проведенням пiдприємствами, установами, органiзацiями всiх форм власностi заходiв щодо збереження, вiдтворення та пiдвищення родючостi гунтiв;

     є) в частинi експлуатацiї та технiчного стану машин за:

     дотриманням вимог законодавства акредитованими суб'єктами господарювання, якi проводять перевiрку технiчного стану та iдентифiкацiю машин;

     дотриманням законодавства з охорони працi, навколишнього середовища при експлуатацiї i технологiчному обслуговуваннi технiчних засобiв для агропромислового комплексу;

     виконанням законодавства у сферi захисту прав споживачiв на придбану чи вiдремонтовану сiльськогосподарську технiку та комплектуючi вузли й агрегати до неї;

     дотриманням правил технiчного та сервiсного обслуговування машин;

     технiчним станом i експлуатацiєю машин, якi пiдлягають перевiрцi на пiдтвердження вiдповiдностi вимогам законодавства;

     ж) у частинi охорони прав на сорти рослин за:

     дотриманням юридичними та фiзичними особами вимог законодавства з охорони прав на сорти рослин у сферi виробництва, використання, зберiгання, реалiзацiї та розмноження садивного матерiалу сортiв рослин;

     збереженiстю сортiв рослин, реєстрацiєю лiцензiйних договорiв на їх використання та виплатою авторської винагороди;

     веденням первинного насiнництва власниками майнових прав iнтелектуальної власностi та пiдтримувачами сортiв рослин;

     набуттям прав на сорти рослин та їх реєстрацiєю;

     ввезенням в Україну садивного матерiалу (насiння) незареєстрованих в Українi сортiв рослин;

     дотриманням особистого немайнового права авторства на сорт, майнового права власника сорту, права попереднього користування i права при вiдновленнi прав на сорт, права на поширення сорту в Українi, прав автора сорту при вiдмовi власника вiд майнового права на сорт, порядку вивезення з України посадкового матерiалу (насiння) сортiв рослин, що мiстять об'єкт iнтелектуальної власностi, угоди, укладеної мiж роботодавцем та автором сорту щодо виплати справедливої винагороди;

     2) забезпечує видачу дозвiльних документiв, сертифiкатiв, лiцензiй, передбачених законодавством;

     3) здiйснює в установленому порядку управлiння майном державних iнспекцiй сiльського господарства в Автономнiй Республiцi Крим, областях, мiстах Києвi та Севастополi, районах i пiдпорядкованих пiдприємств, установ та органiзацiй, у тому числi науково-дослiдних установ та лабораторiй;

     4) здiйснює сертифiкацiю насiння i садивного матерiалу сiльськогосподарських рослин, призначених для реалiзацiї на територiї України та мiжнародної торгiвлi з видачею сертифiкату Органiзацiї економiчного спiвробiтництва та розвитку (ОЕСР), та сертифiкату Мiжнародної асоцiацiї з контролю за якiстю насiння (IСТА);

     5) надає витяги з основного реєстру складських документiв на зерно та зерна, прийнятого на зберiгання, реєстру зернового складу; веде основний реєстр складських документiв на зерно та зерна, прийнятого на зберiгання; видає бланки складських простих i подвiйних складських свiдоцтв на зерно, складських квитанцiй для зернових складiв, що здiйснюють приймання зерна на зберiгання;

     6) органiзовує та координує роботу з проведення сертифiкацiї зернових складiв на вiдповiднiсть послуг iз зберiгання зерна та продуктiв його переробки, визначення якостi та безпечностi зерна та продуктiв його переробки;

     7) доручає iнспекцiям сiльського господарства в Автономнiй Республiцi Крим, областях, мiстах Києвi та Севастополi, районах i пiдпорядкованим пiдприємствам, установам та органiзацiям, у тому числi науково-дослiдним установам i лабораторiям вiдповiдно до їх спецiалiзацiї, виконувати окремi завдання, визначенi цим Положенням, iншими нормативно-правовими актами;

     8) координує роботу з питань нарахування та виплати дотацiй сiльськогосподарським товаровиробникам за продану ними переробним пiдприємствам сiльськогосподарську продукцiю;

     9) аналiзує, узагальнює зведенi матерiали щодо проведення декларування сiльськогосподарської продукцiї, у тому числi зернових культур, та подає вiдповiдну iнформацiю про декларовану продукцiю;

     10) органiзовує i координує проведення державного монiторингу ринку сiльськогосподарської продукцiї i сировини; забезпечує проведення експертизи свiжої та переробленої сiльськогосподарської продукцiї;

     11) проводить боротьбу з фальсифiкацiєю виноробної продукцiї в Українi;

     12) обстежує земельнi дiлянки, якi пiдлягають рекультивацiї, та видає спецiальнi дозволи на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних дiлянок вiдповiдно до проектiв, затверджених у встановленому порядку, а також обстежує земельнi дiлянки, яким заподiяна шкода внаслiдок їх самовiльного зайняття, використання не за цiльовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару грунту) без спецiального дозволу;

     13) бере участь у роботi комiсiй при прийняттi в експлуатацiю мелiоративних систем i рекультивованих земель, захисних лiсонасаджень, протиерозiйних гiдротехнiчних споруд та iнших об'єктiв, якi споруджуються з метою пiдвищення родючостi грунтiв та забезпечення охорони земель;

     14) вносить у встановленому порядку до органiв виконавчої влади або органiв мiсцевого самоврядування клопотання щодо:

     приведення у вiдповiднiсть iз законодавством прийнятих ними рiшень з питань регулювання земельних вiдносин, використання та охорони земель;

     обмеження або зупинення освоєння земельних дiлянок у разi розробки корисних копалин, у тому числi торфу, проведення геологорозвiдувальних, пошукових та iнших робiт з порушенням вимог земельного законодавства;

     припинення будiвництва та експлуатацiї об'єктiв у разi порушення вимог земельного законодавства до повного усунення виявлених порушень i лiквiдацiї їх наслiдкiв;

     припинення права користування земельною дiлянкою вiдповiдно до закону;

     15) розраховує розмiр шкоди, заподiяної внаслiдок самовiльного зайняття земельних дiлянок, використання їх не за цiльовим призначенням, зняття ґрунтового покриву без спецiального дозволу, та вживає заходiв до її вiдшкодування в установленому законодавством порядку;

     16) подає пропозицiї щодо фiнансування заходiв з охорони земель;

     17) забезпечує здiйснення вiдомчої реєстрацiї та облiку машин, видачi на них номерних знакiв та вiдповiдних реєстрацiйних документiв, ведення автоматизованого облiку зареєстрованих машин та систематизацiю вiдомостей про їх власникiв з використанням Єдиного реєстру, держателем якого вона є;

     18) забезпечує проведення вiдповiдно до законодавства державних технiчних оглядiв машин, зареєстрованих у встановленому порядку, та здiйснення контролю за дотриманням вимог законодавства акредитованими суб'єктами господарювання, якi проводять перевiрку технiчного стану та iдентифiкацiю машин;

     19) забезпечує проведення незалежної технiчної експертизи при визначеннi причин виходу з ладу сiльськогосподарських машин у процесi розгляду претензiй покупцiв до виробникiв (продавцiв) чи виконавцiв послуг технiчного сервiсу з приводу якостi зазначених машин i послуг у перiод гарантiйних строкiв експлуатацiї;

     20) забезпечує видачу в установленому порядку висновкiв щодо технiчного стану проданих або вiдремонтованих машин, якi пiдлягають перевiрцi на пiдтвердження вiдповiдностi вимогам законодавства;

     21) забезпечує проведення технiчної експертизи та експертної оцiнки технiчних засобiв, що стали непридатними внаслiдок аварiї чи стихiйного лиха, та видачу вiдповiдних документiв про доцiльнiсть їх подальшої експлуатацiї;

     22) забезпечує здiйснення перевiрок вiдповiдностi матерiально-технiчної бази та методичного забезпечення закладiв з пiдготовки, перепiдготовки i пiдвищення квалiфiкацiї трактористiв-машинiстiв у встановленому законодавством порядку, надання висновкiв про вiдповiднiсть матерiально-технiчної бази, методичного забезпечення та оснащеностi навчального процесу для розгляду вiдповiдними органами питання про акредитацiю та видачу їм лiцензiй на право пiдготовки трактористiв-машинiстiв самохiдних машин, прийняття теоретичних i практичних iспитiв для отримання права на керування машинами та видачу за їх результатами посвiдчень тракториста-машинiста;

     23) забезпечує суб'єктiв господарювання, дiяльнiсть яких пов'язана з реалiзацiєю машин, що пiдлягають реєстрацiї в територiальних органах Держсiльгоспiнспекцiї України, бланками довiдок-рахункiв, бiржових угод, актiв прийняття-передачi машин та номерними знаками "Транзит", органiзацiю державного контролю за дотриманням ними законодавства у цiй сферi;

     24) здiйснює нагляд i координацiю виконання цiльових програм i заходiв, спрямованих на виробництво радiологiчно безпечної сiльськогосподарської продукцiї, контроль вмiсту в нiй радiонуклiдiв;

     25) надає експертнi висновки щодо змiни зон радiоактивного забруднення внаслiдок Чорнобильської катастрофи; видає висновок про полiпшення екологiчного стану земель i пiдвищення родючостi грунтiв сiльськогосподарського призначення;

     26) здiйснює контроль на пiдприємствах, в установах i органiзацiях агропромислового виробництва всiх форм власностi за охороною працi, пожежною безпекою та безпекою дорожнього руху;

     27) проводить навчання та надання консультативних послуг з питань, що належать до її компетенцiї, а також сприяє постiйному навчанню та пiдвищенню квалiфiкацiї спецiалiстiв галузi, широкому впровадженню досягнень науки i передового досвiду;

     28) здiйснює представництво iнтересiв України у мiжнародних органiзацiях, зокрема Мiжнароднiй асоцiацiї з контролю за якiстю насiння (IСТА), в Органiзацiї економiчного спiвробiтництва та розвитку (ОЕСР), у Мiжнароднiй радi по зерну та iнших мiжнародних органiзацiях;

     29) проводить лабораторний аналiз стану забруднення земель, у тому числi радiоактивного, в зонах безпосереднього впливу викидiв i скидiв пiдприємствами забруднюючих речовин, а також у разi виникнення аварiй та надзвичайних ситуацiй;

     30) бере участь у розробленнi нормативно-правових актiв, що вiдносяться до її компетенцiї;

     31) видає документи про якiсть насiння i садивного матерiалу сiльськогосподарських рослин, лiсового насiння i садивного матерiалу, насiння i садивного матерiалу квiтково-декоративних рослин, проводить маркування партiй насiння; видає дозвiл на введення в оборот насiння i садивного матерiалу;

     32) здiйснює атестацiю суб'єктiв насiнництва та розсадництва для надання права на виробництво та реалiзацiю оригiнального i елiтного насiння, крiм лiсового насiння;

     33) веде державний реєстр виробникiв насiння i садивного матерiалу;

     34) перевiряє вiдповiднiсть насiння державним стандартам та видає сертифiкати вiдповiдностi, здiйснює сортову сертифiкацiю насiнницьких посiвiв та вiдбiр проб насiння i садивного матерiалу з метою перевiрки їх на сортовi та посiвнi якостi;

     35) видає дозвiл на ввезення в Україну насiння i садивного матерiалу, не внесених до реєстру сортiв рослин України;

     36) здiйснює метрологiчний нагляд та контроль за додержанням вимог стандартiв i нормативних документiв;

     37) здiйснює атестацiю вимiрювальних i калiбрувальних лабораторiй пiдприємств усiх форм власностi у закрiплених галузях дiяльностi, атестацiю базових органiзацiй метрологiчних служб;

     38) здiйснює роботи з розроблення, атестацiї, виробництва та впровадження стандартних зразкiв;

     39) проводить метрологiчне забезпечення радiацiйного та дозиметричного контролю при виробництвi i переробцi сiльськогосподарської продукцiї у встановлених зонах контролю;

     40) бере участь у розробленнi державних i галузевих стандартiв, методик з питань, вiднесених до її компетенцiї;

     41) проводить дослiдження, в тому числi науковi, у сферах, що належать до її компетенцiї;

     42) проводить технiчну експертизу, аналiз та видачу висновкiв про: якiсть проданих i вiдремонтованих машин, вузлiв, агрегатiв та їх складових частин у зв'язку з розглядом вiдповiдної претензiї власника (користувача); якiсть пально-мастильних матерiалiв, якими забезпечується агропромисловий комплекс; залишковий моторесурс пiд час визначення реалiзацiйної вартостi машини, вузла, агрегата; вiдповiднiсть технiчним вимогам самостiйно виготовлених (складених) машин, причепiв; наявнiсть шкiдливих викидiв у двигунi внутрiшнього згорання;

     43) реєструє групи з пiдготовки трактористiв-машинiстiв i навчальнi класи, забезпечує проведення експертної оцiнки сiльськогосподарської технiки при її вiдчуженнi на вторинному ринку;

     44) органiзовує розроблення галузевих програм i оперативних заходiв з питань охорони працi, пожежної безпеки i безпеки дорожнього руху в галузях агропромислового виробництва;

     45) призначає громадських iнспекторiв, якi дiють на пiдставi положення, затвердженого спецiально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань аграрної полiтики;

     46) органiзовує iнформацiйну та видавничу дiяльнiсть;

     47) здiйснює централiзоване забезпечення територiальних органiв бланками документiв, необхiдних для їх дiяльностi;

     48) сприяє розвитку соцiального дiалогу з питань формування та реалiзацiї державної соцiальної та економiчної полiтики, регулювання трудових, соцiальних та економiчних вiдносин;

     49) здiйснює контроль за використанням бюджетних коштiв, матерiальних та трудових ресурсiв, забезпечує бухгалтерський облiк операцiй вiдповiдно до чинного законодавства;

     50) здiйснює у межах своїх повноважень комплекс заходiв з мобiлiзацiйної пiдготовки та мобiлiзацiї;

     51) забезпечує вiдповiдно до законодавства технiчний захист iнформацiї, яка є власнiстю держави, або iнформацiї з обмеженим доступом;

     52) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до її компетенцiї, розробляє пропозицiї щодо його вдосконалення;

     53) здiйснює iншi повноваження, визначенi законами України та покладенi на неї Президентом України.

     5. Держсiльгоспiнспекцiя України та її посадовi особи в межах своїх повноважень мають право:

     складати акти перевiрок, протоколи про адмiнiстративнi правопорушення та розглядати вiдповiдно до законодавства справи про адмiнiстративнi правопорушення, давати обов'язковi для виконання приписи (розпорядження), а також подавати в установленому законодавством порядку до вiдповiдних органiв матерiали перевiрок для притягнення винних осiб до вiдповiдальностi;

     безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку пiдприємства, установи та органiзацiї усiх форм власностi, що перебувають у власностi та користуваннi юридичних i фiзичних осiб, для проведення перевiрок з питань, що належать до компетенцiї Держсiльгоспiнспекцiї України;

     отримувати в установленому законодавством порядку вiд центральних i мiсцевих органiв виконавчої влади, виконавчих органiв Автономної Республiки Крим, органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ та органiзацiй незалежно вiд форми власностi документи, матерiали та iншу iнформацiю, необхiдну для виконання покладених на Держсiльгоспiнспекцiю України завдань;

     звертатися до органiв прокуратури з клопотанням про подання позову до суду щодо вiдшкодування втрат сiльськогосподарського i лiсогосподарського виробництва, а також повернення самовiльно чи тимчасово зайнятих земельних дiлянок, строк користування якими закiнчився;

     викликати громадян, у тому числi посадових осiб, для отримання вiд них усних або письмових пояснень з питань, пов'язаних з порушенням земельного законодавства;

     передавати до органiв прокуратури, органiв дiзнання та досудового слiдства акти перевiрок та iншi матерiали про дiяння, в яких вбачаються ознаки злочину;

     проводити у випадках, установлених законом, фотографування, звукозапис, кiно- i вiдеозйомку як допомiжний засiб для запобiгання порушенням земельного законодавства;

     забороняти експлуатацiю машин та iнших технiчних засобiв для агропромислового комплексу, якщо їх технiчний стан не вiдповiдає вимогам нормативних документiв щодо показникiв якостi, технологiчностi та безпечностi, охорони працi та охорони навколишнього природного середовища, загрожують життю i здоров'ю працюючих або створюють можливiсть виникнення аварiї;

     перевiряти у трактористiв-машинiстiв наявнiсть документiв на право користування i керування машинами та зупиняти машини для перевiрки технiчного стану в разi наявностi ознак, що свiдчать про їх технiчну несправнiсть;

     залучати до виконання окремих робiт, участi у вивченнi окремих питань учених i фахiвцiв, у тому числi на договiрнiй основi, працiвникiв центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади;

     залучати спецiалiстiв органiв виконавчої влади, пiдприємств, установ та органiзацiй (за погодженням з їх керiвниками) для розгляду питань, що належать до компетенцiї Держсiльгоспiнспекцiї України;

     скликати наради, створювати комiсiї та робочi групи з питань, що належать до повноважень Держсiльгоспiнспекцiї України.

     Голова Держсiльгоспiнспекцiї України є Головним державним iнспектором сiльського господарства України, а його перший заступник та заступник - вiдповiдно першим заступником та заступником Головного державного iнспектора сiльського господарства України.

     Керiвники територiальних органiв Держсiльгоспiнспекцiї України є Головними державними iнспекторами сiльського господарства в Автономнiй Республiцi Крим, областi, мiстi Києвi та Севастополi, районi, а їх першi заступники та заступники - вiдповiдно першими заступниками та заступниками Головних державних iнспекторiв сiльського господарства в Автономнiй Республiцi Крим, областi, мiстi Києвi та Севастополi, районi.

     Керiвники структурних пiдроздiлiв Держсiльгоспiнспекцiї України, на яких покладено повноваження щодо виконання iнспекцiйних функцiй, є одночасно старшими державними iнспекторами сiльського господарства України.

     Головнi та провiднi спецiалiсти, якi безпосередньо здiйснюють державний нагляд (контроль), є одночасно державними iнспекторами сiльського господарства України.

     6. Держсiльгоспiнспекцiя України здiйснює свої повноваження безпосередньо та через утворенi в установленому порядку територiальнi органи - державнi iнспекцiї сiльського господарства в Автономнiй Республiцi Крим, областях, мiстах Києвi та Севастополi, районах.

     7. Держсiльгоспiнспекцiя України в процесi виконання покладених на неї завдань взаємодiє в установленому порядку з iншими органами виконавчої влади, допомiжними органами та службами, утвореними Президентом України, з органами мiсцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, мiжнародними квалiфiкацiйними товариствами, вiдповiдними органами iноземних держав i мiжнародних органiзацiй, профспiлками та органiзацiями роботодавцiв, а також пiдприємствами, установами i органiзацiями.

     8. Держсiльгоспiнспекцiя України у межах своїх повноважень, на основi i на виконання Конституцiї та законiв України, актiв i доручень Президента України, актiв Кабiнету Мiнiстрiв України, наказiв Мiнагрополiтики України та доручень Мiнiстра видає накази органiзацiйно-розпорядчого характеру, якi пiдписує Голова Держсiльгоспiнспекцiї України.

     9. Держсiльгоспiнспекцiю України очолює Голова, якого призначає на посаду за поданням Прем'єр-мiнiстра України, внесеним на пiдставi пропозицiй Мiнiстра, та звiльняє з посади Президент України.

     Голова Держсiльгоспiнспекцiї України:

     1) очолює Держсiльгоспiнспекцiю України, здiйснює керiвництво її дiяльнiстю, представляє Держсiльгоспiнспекцiю України у вiдносинах з iншими органами, пiдприємствами, установами, органiзацiями;

     2) вносить на розгляд Мiнiстра пропозицiї щодо формування державної полiтики з питань нагляду (контролю) в агропромисловому комплексi, а також розробленi Держсiльгоспiнспекцiєю України проекти законiв, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України, забезпечує їх супровiд;

     3) вносить на розгляд Мiнiстра проекти нормативно-правових актiв Мiнагрополiтики України з питань, що належать до сфери дiяльностi Держсiльгоспiнспекцiї України, забезпечує їх супровiд;

     4) забезпечує виконання Держсiльгоспiнспекцiєю України Конституцiї та законiв України, актiв та доручень Президента України, актiв Кабiнету Мiнiстрiв України, наказiв Мiнагрополiтики України з питань, що належать до сфери дiяльностi Держсiльгоспiнспекцiї України, та доручень Мiнiстра;

     5) затверджує за погодженням iз Мiнiстром схваленi на засiданнi колегiї рiчний план роботи Держсiльгоспiнспекцiї України, заходи щодо реалiзацiї основних напрямiв та прiоритетних цiлей її дiяльностi вiдповiдно до визначених завдань;

     6) звiтує перед Мiнiстром про виконання рiчного плану роботи Держсiльгоспiнспекцiї України та покладених на неї завдань, про усунення порушень i недолiкiв, виявлених пiд час проведення перевiрок дiяльностi Держсiльгоспiнспекцiї України, її територiальних органiв, а також про притягнення до вiдповiдальностi посадових осiб, винних у допущених порушеннях;

     7) вносить пропозицiї Мiнiстру щодо кандидатур на посади своїх заступникiв;

     8) затверджує за погодженням з Мiнiстром структуру апарату Держсiльгоспiнспекцiї України;

     9) затверджує розподiл обов'язкiв мiж своїми заступниками;

     10) вносить Мiнiстру пропозицiї щодо утворення в межах граничної чисельностi державних службовцiв та працiвникiв Держсiльгоспiнспекцiї України i коштiв, передбачених на її утримання, а також щодо лiквiдацiї, реорганiзацiї Кабiнетом Мiнiстрiв України територiальних органiв Держсiльгоспiнспекцiї України, якi є юридичними особами;

     11) утворює в межах граничної чисельностi державних службовцiв та працiвникiв Держсiльгоспiнспекцiї України i коштiв, передбачених на її утримання, лiквiдовує, реорганiзовує за погодженням iз Кабiнетом Мiнiстрiв України та Мiнiстром територiальнi органи Держсiльгоспiнспекцiї України як структурнi пiдроздiли апарату iнспекцiї;

     12) призначає на посади за погодженням iз Мiнiстром та головами вiдповiдних мiсцевих державних адмiнiстрацiй, звiльняє з посад керiвникiв територiальних органiв Держсiльгоспiнспекцiї України, призначає на посади за погодженням з Мiнiстром, звiльняє з посад заступникiв керiвникiв територiальних органiв Держсiльгоспiнспекцiї України;

     13) забезпечує взаємодiю Держсiльгоспiнспекцiї України iз визначеним Мiнiстром структурним пiдроздiлом Мiнагрополiтики України;

     14) забезпечує дотримання встановленого Мiнiстром порядку обмiну iнформацiєю мiж Мiнагрополiтики України та Держсiльгоспiнспекцiєю України та вчаснiсть її подання;

     15) призначає на посади та звiльняє з посад за погодженням iз Мiнiстром керiвникiв i заступникiв керiвникiв структурних пiдроздiлiв апарату Держсiльгоспiнспекцiї України, призначає на посади та звiльняє з посад iнших державних службовцiв i працiвникiв апарату Держсiльгоспiнспекцiї України;

     16) вносить Мiнiстровi подання та погоджує подання керiвникiв територiальних органiв в Автономнiй Республiцi Крим, областях, мiстах Києвi та Севастополi, районах щодо заохочення керiвникiв територiальних органiв, що забезпечують реалiзацiю повноважень Держсiльгоспiнспецiї України;

     17) вирiшує за поданням керiвникiв структурних пiдроздiлiв питання щодо заохочення, притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi заступникiв керiвникiв вiдповiдних структурних пiдроздiлiв Держсiльгоспiнспекцiї України;

     18) вносить Мiнiстровi подання щодо притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi керiвникiв структурних пiдроздiлiв, що забезпечують реалiзацiю повноважень Держсiльгоспiнспекцiї України;

     19) здiйснює керiвництво територiальними органами Держсiльгоспiнспекцiї України та методичне забезпечення їх дiяльностi;

     20) погоджує структуру та штатний розпис структурних пiдроздiлiв територiальних органiв Держсiльгоспiнспекцiї України, а також положення про них;

     21) забезпечує взаємодiю Держсiльгоспiнспекцiї України iз визначеним Мiнiстром структурним пiдроздiлом Мiнагрополiтики України;

     22) вносить Мiнiстровi в установленому законодавством порядку подання щодо вiдзначення державними нагородами України працiвникiв Держсiльгоспiнспекцiї України;

     23) здiйснює iншi повноваження вiдповiдно до законiв та актiв Президента України.

     10. Голова Держсiльгоспiнспекцiї України має двох заступникiв, у тому числi одного першого.

     Першого заступника, заступника Голови Держсiльгоспiнспекцiї України призначає на посади Президент України за поданням Прем'єр-мiнiстра України, внесеним на пiдставi пропозицiй Голови Держсiльгоспiнспекцiї України, погоджених iз Мiнiстром.

     Першого заступника, заступника голови Держсiльгоспiнспекцiї України звiльняє з посад Президент України.

     11. Для погодженого вирiшення питань, що належать до компетенцiї Держсiльгоспiнспекцiї України, обговорення найважливiших напрямiв її дiяльностi у Держсiльгоспiнспекцiї України утворюється колегiя у складi Голови Держсiльгоспiнспекцiї України (голова колегiї), першого заступника та заступника Голови Держсiльгоспiнспекцiї України, визначених посадових осiб Мiнагрополiтики України. У разi потреби до складу колегiї Держсiльгоспiнспекцiї України можуть входити керiвники структурних пiдроздiлiв Держсiльгоспiнспекцiї України, а також у встановленому порядку iншi особи.

     Рiшення колегiї можуть бути реалiзованi шляхом видання вiдповiдного наказу Держсiльгоспiнспекцiї України.

     Для розгляду наукових рекомендацiй та проведення фахових консультацiй з основних питань дiяльностi у Держсiльгоспiнспекцiї України можуть утворюватися iншi постiйнi або тимчасовi консультативнi, дорадчi органи.

     Рiшення про утворення та лiквiдацiю колегiї, iнших постiйних або тимчасових консультативних, дорадчих органiв, їх кiлькiсний та персональний склад, положення про них затверджує Голова Держсiльгоспiнспекцiї України.

     12. Гранична чисельнiсть державних службовцiв та працiвникiв Держсiльгоспiнспекцiї України затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     Структуру апарату Держсiльгоспiнспекцiї України затверджує її Голова за погодженням iз Мiнiстром.

     Штатний розпис, кошторис Держсiльгоспiнспекцiї України затверджує її Голова за погодженням iз Мiнiстерством фiнансiв України.

     Держсiльгоспiнспекцiя України є юридичною особою, має печатку iз зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власнi бланки, рахунки в органах Державної казначейської служби України.

Глава Адмiнiстрацiї Президента України С. ЛЬОВОЧКIН
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.