КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
Київ

вiд 23 травня 2011 р. N 553


Про затвердження Порядку здiйснення державного архiтектурно-будiвельного контролю

     Вiдповiдно до статтi 41 Закону України "Про регулювання мiстобудiвної дiяльностi" Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:

     1. Затвердити Порядок здiйснення державного архiтектурно-будiвельного контролю, що додається.

     2. Установити, що контроль за додержанням лiцензiйних умов провадження господарської дiяльностi, пов'язаної iз створенням об'єктiв архiтектури, здiйснюється до дня набрання чинностi актами законодавства щодо скасування лiцензування зазначеної господарської дiяльностi.

     3. Визнати такими, що втратили чиннiсть, постанови Кабiнету Мiнiстрiв України згiдно з перелiком (додається).

Прем'єр-мiнiстр України М. АЗАРОВ

Iнд. 70

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 23 травня 2011 р. N 553

ПОРЯДОК
здiйснення державного архiтектурно-будiвельного контролю

Загальна частина

     1. Цей Порядок визначає процедуру здiйснення заходiв, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сферi мiстобудiвної дiяльностi, будiвельних норм, державних стандартiв i правил пiд час виконання пiдготовчих i будiвельних робiт та лiцензiйних умов провадження господарської дiяльностi, пов'язаної iз створенням об'єктiв будiвництва.

     Державний архiтектурно-будiвельний контроль здiйснюється Держархбудiнспекцiєю та її територiальними органами (далi - iнспекцiї).

     2. Державний архiтектурно-будiвельний контроль здiйснюється за дотриманням:

     1) вимог законодавства у сферi мiстобудiвної дiяльностi, проектної документацiї, будiвельних норм, державних стандартiв i правил, технiчних умов, iнших нормативних документiв пiд час виконання пiдготовчих i будiвельних робiт, архiтектурних, iнженерно-технiчних i конструктивних рiшень, застосування будiвельної продукцiї;

     2) порядку здiйснення авторського i технiчного нагляду, ведення загального та (або) спецiальних журналiв облiку виконання робiт (далi - загальнi та (або) спецiальнi журнали), виконавчої документацiї, складення актiв на виконанi будiвельно-монтажнi та пусконалагоджувальнi роботи;

     3) iнших вимог, установлених законодавством, будiвельними нормами, правилами та проектною документацiєю, щодо створення об'єкта будiвництва.

     Державний архiтектурно-будiвельний контроль на об'єктах будiвництва, що є власнiстю iноземних держав, мiжнародних органiзацiй, iноземних юридичних i фiзичних осiб та розташованi на територiї України, здiйснюється вiдповiдно до цього Порядку.

     3. Державний архiтектурно-будiвельний контроль здiйснюється посадовими особами iнспекцiй вiдповiдно до їх посадових iнструкцiй та функцiональних повноважень.

     4. Посадовi особи iнспекцiй мають службовi посвiдчення встановленого зразка, форма якого затверджується Держархбудiнспекцiєю, а також особистий штамп iз зазначенням номера i найменування iнспекцiї, яку вони представляють.

     5. Державний архiтектурно-будiвельний контроль здiйснюється за територiальним принципом (у межах областей) у порядку проведення планових та позапланових перевiрок.

     Повноваження посадових осiб Держархбудiнспекцiї поширюються на всю територiю України.

     Державний архiтектурно-будiвельний контроль на територiї iнших областей здiйснюється посадовими особами територiальних органiв за рiшенням Держархбудiнспекцiї.

     6. Плановою перевiркою вважається перевiрка, що передбачена планом роботи iнспекцiї, який затверджується керiвником вiдповiдної iнспекцiї.

     Iнспекцiї проводять плановi перевiрки об'єктiв мiстобудування не частiше нiж один раз на пiвроку.

     Строк проведення планової перевiрки не може перевищувати десяти робочих днiв, а у разi потреби може бути одноразово продовжений за письмовим рiшенням керiвника вiдповiдної iнспекцiї чи його заступника не бiльше нiж на п'ять робочих днiв.

     7. Позаплановою перевiркою вважається перевiрка, яка не передбачена планом роботи iнспекцiї.

     Пiдставами для проведення позапланової перевiрки є:

     подання суб'єктом мiстобудування письмової заяви про проведення перевiрки об'єкта будiвництва або будiвельної продукцiї за його бажанням чи письмової заяви про проведення перевiрки щодо дотримання суб'єктом господарювання Лiцензiйних умов провадження господарської дiяльностi, пов'язаної iз створенням об'єктiв архiтектури;

     виявлення факту самочинного будiвництва об'єкта;

     перевiрка виконання суб'єктом мiстобудiвної дiяльностi приписiв та вимог iнспекцiй;

     перевiрка виконання суб'єктом господарювання вимог iнспекцiї щодо усунення порушень лiцензiатом лiцензiйних умов провадження господарської дiяльностi, пов'язаної iз створенням об'єктiв архiтектури;

     звернення фiзичних чи юридичних осiб про порушення суб'єктом мiстобудування вимог мiстобудiвного законодавства;

     вимога правоохоронних органiв про проведення перевiрки.

     Строк проведення позапланової перевiрки не може перевищувати п'яти робочих днiв, а у разi потреби може бути одноразово продовжений за письмовим рiшенням керiвника вiдповiдної iнспекцiї чи його заступника не бiльше нiж на два робочих днi.

     Пiд час проведення позапланової перевiрки посадова особа iнспекцiї зобов'язана пред'явити службове посвiдчення та направлення для проведення позапланової перевiрки.

     8. За результатами перевiрки суб'єкта господарювання, який провадить господарську дiяльнiсть, пов'язану iз створенням об'єктiв архiтектури, складається вiдповiдний акт у двох примiрниках.

     Зазначений акт є пiдставою для прийняття органом лiцензування рiшення щодо спроможностi суб'єкта господарювання провадити господарську дiяльнiсть, пов'язану iз створенням об'єктiв архiтектури.

     9. Державний архiтектурно-будiвельний контроль здiйснюється у присутностi суб'єктiв мiстобудування або їх представникiв, якi будують або збудували об'єкт будiвництва.

     У разi виявлення факту самочинного будiвництва об'єкта, щодо якого неможливо встановити суб'єкта мiстобудування, який будує чи збудував такий об'єкт, перевiрка проводиться iз залученням представникiв органiв мiсцевого самоврядування та органiв внутрiшнiх справ. Документи, оформленi за результатами такої перевiрки, надсилаються до вiдповiдного органу внутрiшнiх справ для встановлення особи суб'єкта мiстобудування.

     10. Iнспекцiї у своїй дiяльностi взаємодiють з органами виконавчої влади, що здiйснюють контроль за дотриманням природоохоронних, санiтарно-гiгiєнiчних, протипожежних вимог, вимог у сферi охорони працi, енергозбереження та iнших вимог, передбачених законом, державної статистики, а також з органами внутрiшнiх справ, прокуратури та iншими правоохоронними i контролюючими органами.

Повноваження посадових осiб iнспекцiй

     11. Посадовi особи iнспекцiй пiд час здiйснення державного архiтектурно-будiвельного контролю мають право:

     1) безперешкодного доступу на мiсце будiвництва об'єкта, або мiсцезнаходження суб'єкта господарювання, який провадить господарську дiяльнiсть, пов'язану iз створенням об'єктiв архiтектури;

     2) складати протоколи про вчинення правопорушень та акти перевiрок, i накладати штрафи у межах повноважень, передбачених законом;

     3) видавати обов'язковi для виконання приписи щодо:

     усунення порушення вимог законодавства у сферi мiстобудiвної дiяльностi, будiвельних норм, державних стандартiв i правил;

     зупинення пiдготовчих та будiвельних робiт, якi виконуються без повiдомлення, реєстрацiї декларацiї про початок їх виконання або дозволу на виконання будiвельних робiт;

     4) проводити перевiрку вiдповiдностi виконання пiдготовчих та будiвельних робiт вимогам будiвельних норм, державних стандартiв i правил, затвердженим проектним вимогам, рiшенням, технiчним умовам, своєчасностi та якостi проведення передбачених нормативно-технiчною i проектною документацiєю зйомок, замiрiв, випробувань, а також ведення журналiв робiт, наявностi у передбачених законодавством випадках паспортiв, актiв та протоколiв випробувань, сертифiкатiв та iншої документацiї;

     5) проводити перевiрку стану дотримання суб'єктами мiстобудiвної дiяльностi, будiвельних норм, державних стандартiв i правил, в тому числi пiд час застосування будiвельної продукцiї;

     6) здiйснювати контроль за додержанням суб'єктами господарювання лiцензiйних умов провадження господарської дiяльностi, пов'язаної iз створенням об'єктiв архiтектури;

     7) залучати до проведення перевiрок представникiв центральних i мiсцевих органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування, громадських органiзацiй (за погодженням з їх керiвниками), фахiвцiв науково-дослiдних, дослiдно-конструкторських, експертних та проектних установ;

     8) отримувати в установленому законодавством порядку вiд органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ та органiзацiй, фiзичних осiб iнформацiю та документи, необхiднi для здiйснення державного архiтектурно-будiвельного контролю;

     9) вимагати у випадках, передбачених законодавством, вибiркового розкриття окремих конструктивних елементiв будинкiв i споруд, проведення зйомки i замiрiв, додаткових лабораторних та iнших випробувань будiвельних матерiалiв, виробiв i конструкцiй;

     10) забороняти за вмотивованим письмовим рiшенням керiвника вiдповiдної iнспекцiї чи його заступника експлуатацiю закiнчених будiвництвом об'єктiв, не прийнятих в експлуатацiю;

     11) здiйснювати фiксування процесу проведення перевiрки з використанням аудiо- та вiдеотехнiки.

     Посадовим особам iнспекцiї забороняється вимагати iнформацiю та документи, не пов'язанi iз здiйсненням державного архiтектурно-будiвельного контролю.

     12. Посадовi особи iнспекцiї пiд час здiйснення державного архiтектурно-будiвельного контролю зобов'язанi:

     у повному обсязi, об'єктивно та неупереджено здiйснювати державний архiтектурно-будiвельний контроль у межах повноважень, передбачених законодавством;

     дотримуватися дiлової етики у взаємовiдносинах iз суб'єктами господарювання та фiзичними особами;

     ознайомлювати суб'єкта мiстобудування чи уповноважену ним особу з результатами державного архiтектурно-будiвельного контролю у строки, передбаченi законодавством;

     за письмовим зверненням суб'єкта мiстобудування надавати консультативну допомогу у здiйсненнi державного архiтектурно-будiвельного контролю.

Повноваження суб'єкта мiстобудування, щодо якого здiйснюється державний архiтектурно-будiвельний контроль

     13. Суб'єкт мiстобудування, щодо якого здiйснюється державний архiтектурно-будiвельний контроль, має право:

     вимагати вiд посадових осiб iнспекцiї дотримання вимог законодавства;

     перевiряти наявнiсть у посадових осiб iнспекцiї службових посвiдчень;

     бути присутнiм пiд час здiйснення державного архiтектурно-будiвельного контролю;

     за результатами перевiрки отримувати та ознайомлюватись з актом перевiрки, складеним iнспекцiєю;

     подавати в письмовiй формi свої пояснення, зауваження або заперечення до акта перевiрки, складеного iнспекцiєю за результатами перевiрки.

     14. Суб'єкт мiстобудування, щодо якого здiйснюється державний архiтектурно-будiвельний контроль, зобов'язаний:

     допускати посадових осiб iнспекцiї до проведення перевiрки за умови дотримання порядку здiйснення державного архiтектурно-будiвельного контролю;

     виконувати вимоги iнспекцiї щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства у сферi мiстобудiвної дiяльностi;

     подавати документи, пояснення, довiдки, вiдомостi, матерiали з питань, що виникають пiд час здiйснення державного архiтектурно-будiвельного контролю.

     У разi вiдмови суб'єкта мiстобудування, щодо якого здiйснюється державний архiтектурно-будiвельний контроль, у допуску посадових осiб iнспекцiї до проведення перевiрки складається вiдповiдний акт.

Оформлення результатiв державного архiтектурно-будiвельного контролю

     15. Форми актiв та iнших документiв, якi складаються пiд час або за результатами здiйснення державного архiтектурно-будiвельного контролю, затверджуються Держархбудiнспекцiєю.

     16. За результатами державного архiтектурно-будiвельного контролю посадовою особою iнспекцiї складається акт перевiрки вiдповiдно до вимог, установлених цим Порядком.

     17. У разi виявлення порушень вимог законодавства у сферi мiстобудiвної дiяльностi, крiм акта перевiрки, складається протокол разом з приписом усунення порушення вимог законодавства у сферi мiстобудiвної дiяльностi, будiвельних норм, державних стандартiв i правил або приписом про зупинення пiдготовчих та будiвельних робiт, якi виконуються без повiдомлення, реєстрацiї декларацiї про початок їх виконання або дозволу на виконання будiвельних робiт (далi - припис).

     18. Акт перевiрки складається у двох примiрниках. Один примiрник надається суб'єкту мiстобудування, щодо якого здiйснюється державний архiтектурно-будiвельний контроль, а другий залишається в iнспекцiї.

     Акт перевiрки пiдписується посадовою особою iнспекцiї, яка провела перевiрку та суб'єктом мiстобудування, щодо якого здiйснюється державний архiтектурно-будiвельний контроль.

     19. Припис складається у двох примiрниках. Один примiрник припису залишається в iнспекцiї, а iнший надається суб'єкту мiстобудування, щодо якого здiйснюється державний архiтектурно-будiвельний контроль.

     Припис пiдписується посадовою особою iнспекцiї, яка провела перевiрку.

     20. Протокол протягом трьох днiв пiсля його складення та всi матерiали перевiрки подаються керiвниковi вiдповiдної iнспекцiї або його заступниковi для винесення постанови про накладення штрафу, передбаченої законодавством України.

     21. Якщо суб'єкт мiстобудування, щодо якого здiйснюється державний архiтектурно-будiвельний контроль, не погоджується з актом перевiрки, вiн пiдписує його iз зауваженнями, якi є невiд'ємною частиною такого акта.

     У разi вiдмови суб'єкта мiстобудування, щодо якого здiйснюється державний архiтектурно-будiвельний контроль, пiдписати акт перевiрки та припису, посадова особа iнспекцiї робить у актi вiдповiдний запис.

     У разi вiдмови суб'єкта мiстобудування, щодо якого здiйснюється державний архiтектурно-будiвельний контроль, вiд отримання акта та припису, вони надсилаються йому рекомендованим листом з повiдомленням.

     22. Постанова про накладення штрафу складається у трьох примiрниках. Перший примiрник постанови у триденний строк пiсля її прийняття вручається пiд розписку суб'єкту мiстобудування (керiвнику або уповноваженому представнику суб'єкта мiстобудування) або надсилається рекомендованим листом з повiдомленням, про що робиться запис у справi. Два примiрники залишаються в iнспекцiї, яка наклала штраф.

     23. Iнспекцiї ведуть облiк справ про правопорушення у сферi мiстобудiвної дiяльностi та контролюють виконання приписiв i постанов про накладення штрафiв.

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 23 травня 2011 р. N 553

ПЕРЕЛIК
постанов Кабiнету Мiнiстрiв України, що втратили чиннiсть

     1. Постанова Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 25 березня 1993 р. N 225 "Про затвердження Положення про державний архiтектурно-будiвельний контроль" (ЗП України, 1993 р., N 9, ст. 179).

     2. Постанова Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 7 квiтня 1995 р. N 253 "Про внесення змiн до деяких рiшень Уряду України з питань державного архiтектурно-будiвельного контролю" (ЗП України, 1995 р., N 7, ст. 166).

     3. Пункт 1 змiн, що вносяться до постанов Кабiнету Мiнiстрiв України, затверджених постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 11 жовтня 2002 р. N 1510 (Офiцiйний вiсник України, 2002 р., N 42, ст. 1933).

     4. Пункти 1 змiн, що вносяться до постанов Кабiнету Мiнiстрiв України, затверджених постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 26 вересня 2007 р. N 1182 (Офiцiйний вiсник України, 2007 р., N 74, ст. 2759).

     5. Пункт 1 постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 14 сiчня 2009 р. N 3 "Про внесення змiни до Положення про державний архiтектурно-будiвельний контроль та визнання такою, що втратила чиннiсть, постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 12 травня 2004 р. N 609" (Офiцiйний вiсник України, 2009 р., N 3, ст. 76).

     6. Постанова Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 9 вересня 2009 р. N 1035 "Про затвердження Тимчасового порядку прийняття в експлуатацiю закiнчених будiвництвом приватних житлових будинкiв садибного типу, дачних та садових будинкiв з господарськими спорудами i будiвлями, споруджених без дозволу на виконання будiвельних робiт" (Офiцiйний вiсник України, 2009 р., N 75, ст. 2571).

     7. Постанова Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21 жовтня 2009 р. N 1206 "Про затвердження порядку внесення плати за видачу сертифiката вiдповiдностi державним будiвельним нормам, стандартам та правилам i доповнення додатка до постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 25 червня 2001 р. N 702" (Офiцiйний вiсник України, 2009 р., N 88, ст. 2972).

     8. Постанова Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 27 сiчня 2010 р. N 90 "Про внесення змiн до деяких постанов Кабiнету Мiнiстрiв України щодо надання документiв дозвiльного характеру в сферi будiвництва" (Офiцiйний вiсник України, 2010 р., N 8, ст. 390).

     9. Постанова Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 27 сiчня 2010 р. N 160 "Про внесення змiн до деяких постанов Кабiнету Мiнiстрiв України" (Офiцiйний вiсник України, 2010 р., N 12, ст. 583).

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.