КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
Київ

вiд 14 лютого 2018 р. N 77


Деякi питання Державної iнспекцiї енергетичного нагляду України

Iз змiнами i доповненнями, внесеними
постановами Кабiнету Мiнiстрiв України вiд
18 вересня 2019 року N 847,
вiд 23 жовтня 2019 року N 932,
вiд 17 червня 2020 року N 507,
вiд 28 жовтня 2020 року N 1011

     Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:

     1. Затвердити Положення про Державну iнспекцiю енергетичного нагляду України, що додається.

     2. В абзацi сьомому пункту 1 постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 10 вересня 2014 р. N 442 "Про оптимiзацiю системи центральних органiв виконавчої влади" (Офiцiйний вiсник України, 2014 р., N 74, ст. 2105) слова "з нагляду (контролю) у сферi електроенергетики та теплопостачання" замiнити словами "у сферi нагляду (контролю) у галузях електроенергетики та теплопостачання".

Прем'єр-мiнiстр України В. ГРОЙСМАН

Iнд. 37

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 14 лютого 2018 р. N 77

ПОЛОЖЕННЯ
про Державну iнспекцiю енергетичного нагляду України

(У текстi Положення слова "Мiнiстр енергетики та вугiльної промисловостi" у всiх вiдмiнках замiнено словами "Мiнiстр енергетики та захисту довкiлля" у вiдповiдному вiдмiнку, а слово "Мiненерговугiлля" у всiх вiдмiнках - словом "Мiнекоенерго" згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18 вересня 2019 року N 847)

(У текстi Положення слова "Мiнiстр енергетики та захисту довкiлля" в усiх вiдмiнках замiнено словами "Мiнiстр енергетики" у вiдповiдному вiдмiнку, а слово "Мiнекоенерго" - словом "Мiненерго" згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 17 червня 2020 року N 507)

     1. Державна iнспекцiя енергетичного нагляду України (Держенергонагляд) є центральним органом виконавчої влади, дiяльнiсть якого спрямовується i координується Кабiнетом Мiнiстрiв України через Мiнiстра енергетики та який реалiзує державну полiтику у сферi нагляду (контролю) у галузях електроенергетики та теплопостачання.

     2. Держенергонагляд у своїй дiяльностi керується Конституцiєю та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими вiдповiдно до Конституцiї та законiв України, актами Кабiнету Мiнiстрiв України, iншими актами законодавства.

     3. Основними завданнями Держенергонагляду є:

     1) реалiзацiя державної полiтики у сферi нагляду (контролю) у галузях електроенергетики та теплопостачання;

     2) внесення на розгляд Мiнiстра енергетики пропозицiй щодо забезпечення формування державної полiтики у сферi нагляду (контролю) у галузях електроенергетики та теплопостачання;

     3) органiзацiя та здiйснення державної полiтики у сферi нагляду (контролю) у галузях електроенергетики та теплопостачання.

     4. Держенергонагляд вiдповiдно до покладених на нього завдань:

     1) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенцiї, розробляє пропозицiї щодо вдосконалення законодавчих актiв, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України, нормативно-правових актiв мiнiстерств та в установленому порядку подає їх Мiнiстровi енергетики;

     2) здiйснює державний енергетичний нагляд за:

     електричними установками i мережами учасникiв ринку (крiм споживачiв);

     дотриманням учасниками ринку (крiм споживачiв) вимог правил та iнших нормативно-правових актiв i нормативних документiв з питань технiчної експлуатацiї електричних станцiй i мереж, технiчного стану електричних установок i мереж, а саме за:

     - забезпеченням надiйного та безпечного постачання електричної енергiї споживачам;

     - вiдповiднiстю схем електропостачання (зовнiшнiх та внутрiшнiх) категорiйностi споживачiв та їх струмоприймачiв;

     - наявнiстю та станом резервних автономних джерел живлення на об'єктах споживачiв електричної енергiї першої категорiї i особливої групи першої категорiї з надiйностi електропостачання;

     - органiзацiєю та перiодичнiстю проведення спецiальної пiдготовки працiвникiв, якi забезпечують оперативно-технологiчне управлiння i технiчне обслуговування обладнання на об'єктах електроенергетики, перiодичнiстю перевiрки рiвня знань зазначених працiвникiв щодо вимог вiдповiдних нормативно-правових актiв та нормативних документiв з питань технiчної експлуатацiї електричних станцiй i мереж, технiчного стану електричних установок i мереж;

     - дотриманням встановленого нормативними документами з питань електроенергетики порядку застосування оператором системи передачi, оператором системи розподiлу та електропостачальником заходiв з обмеження та/або припинення постачання електричної енергiї споживачам;

     - дотриманням особливого режиму вiдключення та/або обмеження електропостачання захищених споживачiв;

     - забезпеченням належного технiчного стану елементiв обладнання системної протиаварiйної автоматики, встановлених у учасникiв ринку (у тому числi споживачiв);

     тепловими, тепловикористальними установками та мережами суб'єктiв вiдносин у сферi теплопостачання щодо додержання вимог нормативно-правових актiв, нормативних документiв з питань технiчного стану теплових, тепловикористальних установок та мереж, їх експлуатацiї, проектування, будiвництва, пiдтвердження готовностi до роботи, користування енергiєю у сферi теплопостачання;

     3) бере участь:

     у роботi комiсiй з розслiдування причин i наслiдкiв аварiй i пожеж на обладнаннi електричних мереж учасникiв ринку електричної енергiї та суб'єктiв вiдносин у сферi теплопостачання, якi призвели до порушення режимiв роботи iнших учасникiв ринку електричної енергiї, суб'єктiв вiдносин у сферi теплопостачання;

     у проведеннi монiторингу безпеки постачання електричної енергiї в Українi за дорученням Мiненерго;

     у роботi комiсiї з пiдготовки висновку щодо доцiльностi надання тимчасової пiдтримки виробникам, що здiйснюють комбiноване виробництво електричної та теплової енергiї на теплоелектроцентралях;

     4) подає Мiненерго висновки щодо прiоритетностi технiчних рiшень для розвитку системи передачi та систем розподiлу, передбачених проектами iнвестицiйних програм оператора системи передачi та операторiв систем розподiлу, а також результатiв перевiрок здiйснення учасниками ринку електричної енергiї реконструкцiї та модернiзацiї енергетичного обладнання електричних станцiй;

     5) проводить монiторинг виконання зобов'язань виробникiв, що здiйснюють комбiноване виробництво електричної та теплової енергiї на теплоелектроцентралях, щодо реконструкцiї та/або модернiзацiї теплоелектроцентралi, у тому числi строкiв реалiзацiї етапiв виконання проекту реконструкцiї та/або модернiзацiї;

     6) здiйснює розгляд звернень громадян з питань, пов'язаних з дiяльнiстю Держенергонагляду;

     7) забезпечує iнформування громадськостi про реалiзацiю державної полiтики з питань, що належать до компетенцiї Держенергонагляду;

     8) здiйснення функцiй з управлiння об'єктами державної власностi, що належать до сфери його управлiння;

     81) проводить монiторинг та здiйснює контроль за розглядом спiрних питань щодо приєднання електричних установок замовникiв до електричних мереж за принципом "єдиного вiкна";

(пункт 4 доповнено пiдпунктом 81 згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 23.10.2019р. N 932)

     9) здiйснює iншi повноваження, визначенi законом.

     5. Держенергонагляд з метою органiзацiї своєї дiяльностi:

     1) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, здiйснення заходiв щодо запобiгання корупцiї i контроль за їх виконанням в апаратi Держенергонагляду, його територiальних органах, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери його управлiння;

     2) здiйснює добiр кадрiв в апарат Держенергонагляду та на керiвнi посади в його територiальнi органи, на пiдприємства, в установи та органiзацiї, що належать до сфери його управлiння, органiзовує роботу з пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї державних службовцiв i працiвникiв апарату Держенергонагляду;

     3) координує та контролює дiяльнiсть територiальних органiв Держенергонагляду;

     4) органiзовує планово-фiнансову роботу в апаратi Держенергонагляду, його територiальних органах, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери його управлiння, здiйснює контроль за використанням фiнансових i матерiальних ресурсiв, забезпечує органiзацiю та вдосконалення бухгалтерського облiку в установленому законодавством порядку;

     5) забезпечує ефективне i цiльове використання бюджетних коштiв;

     6) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, виконання завдань з мобiлiзацiйної пiдготовки та мобiлiзацiйної готовностi держави;

     7) здiйснює в межах повноважень, передбачених законом, разом з вiдповiдними центральними органами виконавчої влади контроль за цiльовим використанням державних коштiв, передбачених для реалiзацiї проектiв, виконання програм, у тому числi мiжнародних;

     8) органiзовує ведення дiловодства та архiвне зберiгання документiв вiдповiдно до встановлених правил.

     6. Держенергонагляд для виконання покладених на нього завдань має право:

     1) вимагати вiд учасникiв ринку електричної енергiї та суб'єктiв вiдносин у сферi теплопостачання усунення виявлених порушень вимог вiдповiдних нормативно-правових актiв та нормативних документiв з питань технiчної експлуатацiї електричних станцiй i мереж, технiчного стану електричних, теплових, тепловикористальних установок i мереж, експлуатацiї, проектування, будiвництва, пiдтвердження готовностi до роботи, теплових, тепловикористальних установок i мереж, користування енергiєю у сферi теплопостачання;

     2) вимагати вiд учасникiв ринку електричної енергiї та суб'єктiв вiдносин у сферi теплопостачання припинення дiй, якi перешкоджають здiйсненню державного енергетичного нагляду (контролю);

     3) видавати учасникам ринку електричної енергiї та суб'єктам вiдносин у сферi теплопостачання обов'язковi для виконання розпорядчi документи щодо усунення порушень вимог нормативно-правових актiв, нормативних документiв з питань технiчної експлуатацiї електричних станцiй i мереж, технiчного стану електричних установок i мереж, з питань технiчного стану теплових, тепловикористальних установок та мереж, їх експлуатацiї, проектування, будiвництва, користування енергiєю у сферi теплопостачання;

     4) вносити керiвникам суб'єктiв господарської дiяльностi або їх уповноваженим представникам подання про усунення вiд виконання обов'язкiв вiдповiдальної за теплове господарство посадової особи теплотехнiчного профiлю, дiї чи бездiяльнiсть якої призвели до порушення вимог нормативно-правових актiв, нормативних документiв з питань експлуатацiї, проектування та будiвництва енергообладнання i мереж у сферi теплопостачання або яка не пройшла в установленому порядку перевiрку знань правил технiчної експлуатацiї теплових установок i мереж;

     5) iнiцiювати зупинення експлуатацiї електричних, теплових, тепловикористальних установок i мереж, енергетичного обладнання у зв'язку з їх незадовiльним технiчним станом та/або органiзацiєю їх експлуатацiї шляхом подання вiдповiдного позову до адмiнiстративного суду на пiдставi акта, складеного за результатами здiйснення заходу, в ходi якого виявлено їх незадовiльний технiчний стан та/або органiзацiю їх експлуатацiї;

     6) залучати в установленому порядку науковцiв, фахiвцiв, працiвникiв центральних i мiсцевих органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ та органiзацiй (за погодженням з їх керiвниками) до виконання окремих робiт, участi у вивченнi окремих питань з метою вирiшення питань, що належать до його компетенцiї;

     7) скликати наради, утворювати комiсiї та робочi групи, проводити науковi конференцiї, семiнари з питань, що належать до його компетенцiї;

     8) одержувати в установленому законодавством порядку вiд центральних i мiсцевих органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування, учасникiв ринку електричної енергiї та суб'єктiв вiдносин у сферi теплопостачання iнформацiю, необхiдну для виконання покладених на Держенергонагляд завдань;

     9) користуватися вiдповiдними iнформацiйними базами даних державних органiв, державними, у тому числi урядовими, системами зв'язку i комунiкацiй, мережами спецiального зв'язку та iншими технiчними засобами;

     10) одержувати на письмовий запит безоплатно вiдповiдно до законодавства необхiдну для виконання покладених на нього завдань iнформацiю з питань, що виникають пiд час здiйснення державного енергетичного нагляду (контролю);

     11) фiксувати процес проведення державного енергетичного нагляду чи кожну окрему дiю за допомогою засобiв аудiо- та вiдеотехнiки;

     12) здiйснювати в установленому законодавством порядку претензiйну та позовну роботу, спрямовану на здiйснення його повноважень вiдповiдно до Конституцiї та законiв України;

     13) застосовувати вiдповiдно до закону штрафнi санкцiї до учасникiв ринку електричної енергiї та суб'єктiв вiдносин у сферi теплопостачання за порушення вимог нормативно-правових актiв, нормативних документiв з питань технiчної експлуатацiї електричних станцiй i мереж, технiчного стану електричних установок i мереж, з питань технiчного стану теплових, тепловикористальних установок та мереж, їх експлуатацiї, проектування, будiвництва, користування енергiєю у сферi теплопостачання;

     14) складати протоколи та розглядати справи про адмiнiстративнi правопорушення у випадках, передбачених законом;

     15) приймати рiшення про вiдбiр зразкiв продукцiї (частин енергетичного обладнання тощо) для проведення експертизи та технiчної дiагностики;

     16) надавати у межах компетенцiї учасникам ринку електричної енергiї та суб'єктам вiдносин у сферi теплопостачання консультацiйну допомогу та розглядати спiрнi питання, що виникають мiж учасниками ринку електричної енергiї, суб'єктами вiдносин у сферi теплопостачання;

     17) вимагати вiд суб'єктiв вiдносин у сферi теплопостачання додержання встановлених нормативно-правовими актами режимiв постачання та споживання теплової енергiї;

     18) за письмовим зверненням замовника, надавати висновок щодо технiчного обґрунтування вимог технiчних умов на приєднання.

     7. Державний енергетичний нагляд здiйснюють державнi iнспектори з енергетичного нагляду, якi мають право доступу в установленому законом порядку до електричних, теплових, тепловикористальних установок i мереж суб'єктiв електричної енергiї i споживачiв енергiї - суб'єктiв господарювання для проведення в межах повноважень, передбачених законом, вiдповiдних перевiрок, а також мають iншi права, передбаченi законом.

     8. Держенергонагляд здiйснює свої повноваження безпосередньо та через утворенi в установленому порядку територiальнi органи.

     Керiвники територiальних органiв Держенергонагляду та їх заступники, керiвники структурних пiдроздiлiв Держенергонагляду, на яких покладено повноваження щодо виконання iнспекцiйних функцiй, є одночасно головними державними iнспекторами з енергетичного нагляду у вiдповiдних територiальних органах або старшими державними iнспекторами з енергетичного нагляду.

     9. Держенергонагляд пiд час виконання покладених на нього завдань взаємодiє в установленому порядку з iншими державними органами, допомiжними органами i службами, утвореними Президентом України, тимчасовими консультативними, дорадчими та iншими допомiжними органами, утвореними Кабiнетом Мiнiстрiв України, органами мiсцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, громадськими спiлками, профспiлками та органiзацiями роботодавцiв, вiдповiдними органами iноземних держав i мiжнародних органiзацiй, а також пiдприємствами, установами та органiзацiями.

     10. Держенергонагляд у межах повноважень, передбачених законом, на основi i на виконання Конституцiї та законiв України, указiв Президента України та постанов Верховної Ради України, прийнятих вiдповiдно до Конституцiї та законiв України, актiв Кабiнету Мiнiстрiв України, наказiв Мiненерго видає накази органiзацiйно-розпорядчого характеру, органiзовує та контролює їх виконання.

     11. Держенергонагляд очолює Голова, який призначається на посаду та звiльняється з посади Кабiнетом Мiнiстрiв України вiдповiдно до законодавства про державну службу.

(абзац перший пункту 11 у редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 28.10.2020р. N 1011)

     Голова Держенергонагляду за посадою є Головним державним iнспектором з енергетичного нагляду.

     12. Голова Держенергонагляду:

     1) очолює Держенергонагляд, здiйснює керiвництво його дiяльнiстю, представляє Держенергонагляд у вiдносинах з iншими органами, пiдприємствами, установами та органiзацiями в Українi та за її межами;

     2) вносить на розгляд Мiнiстра енергетики пропозицiї щодо забезпечення формування державної полiтики у сферi нагляду (контролю) у галузях електроенергетики та теплопостачання, зокрема розробленi Держенергонаглядом проекти законiв, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України, а також позицiю щодо проектiв, розробниками яких є iншi мiнiстерства;

     3) вносить на розгляд Мiнiстра енергетики проекти нормативно-правових актiв Мiненерго з питань, що належать до компетенцiї Держенергонагляду;

     4) органiзовує та контролює в межах повноважень, передбачених законом, виконання в апаратi Держенергонагляду та його територiальними органами Конституцiї та законiв України, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України, наказiв Мiненерго;

     5) подає Мiнiстровi енергетики для затвердження плани роботи Держенергонагляду;

     6) звiтує перед Мiнiстром енергетики про виконання планiв роботи Держенергонагляду та покладених на нього завдань, усунення порушень i недолiкiв, виявлених пiд час проведення перевiрок дiяльностi Держенергонагляду, його територiальних органiв, а також про притягнення до вiдповiдальностi посадових осiб, винних у допущених порушеннях;

     7) затверджує положення про самостiйнi структурнi пiдроздiли апарату Держенергонагляду;

     8) призначає на посаду та звiльняє з посади у порядку, передбаченому законодавством про державну службу, державних службовцiв апарату Держенергонагляду (якщо iнше не передбачено законом), укладає та розриває з ними контракти про проходження державної служби у порядку, передбаченому Кабiнетом Мiнiстрiв України;

(пiдпункт 8 пункту 12 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 28.10.2020р. N 1011)

     9) приймає на роботу та звiльняє з роботи у порядку, передбаченому законодавством про працю, працiвникiв апарату Держенергонагляду;

     10) вносить Мiнiстровi енергетики пропозицiї щодо утворення в межах граничної чисельностi державних службовцiв та працiвникiв Держенергонагляду i коштiв, передбачених на його утримання, а також щодо лiквiдацiї, реорганiзацiї Кабiнетом Мiнiстрiв України територiальних органiв Держенергонагляду, якi є юридичними особами публiчного права;

     11) утворює в межах граничної чисельностi державних службовцiв та працiвникiв Держенергонагляду i коштiв, передбачених на його утримання, лiквiдує, реорганiзовує за погодженням з Кабiнетом Мiнiстрiв України та Мiнiстром енергетики територiальнi органи Держенергонагляду як структурнi пiдроздiли апарату Держенергонагляду;

     12) затверджує положення, штатний розпис i кошторис територiальних органiв Держенергонагляду та за погодженням з Мiнiстром енергетики їх структуру;

     13) призначає на посаду та звiльняє з посади керiвникiв та заступникiв керiвникiв територiальних органiв Держенергонагляду вiдповiдно до законодавства про державну службу;

     14) розподiляє обов'язки мiж своїми заступниками;

     15) забезпечує взаємодiю Держенергонагляду iз структурним пiдроздiлом Мiненерго, визначеним Мiнiстром енергетики, вiдповiдальним за взаємодiю з Держенергонаглядом;

     16) забезпечує додержання встановленого Мiнiстром енергетики порядку обмiну iнформацiєю мiж Мiненерго та Держенергонаглядом i вчаснiсть її подання;

     17) дає у межах повноважень, передбачених законом, доручення, обов'язковi для виконання державними службовцями та працiвниками апарату Держенергонагляду та його територiальних органiв;

     18) утворює, лiквiдує, реорганiзовує пiдприємства, установи та органiзацiї, затверджує їх положення (статути), в установленому порядку призначає на посаду та звiльняє з посади їх керiвникiв, здiйснює в межах своїх повноважень iншi функцiї з управлiння об'єктами державної власностi, що належать до сфери управлiння Держенергонагляду;

     19) вирiшує в установленому порядку питання щодо заохочення та притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi державних службовцiв та працiвникiв апарату Держенергонагляду, керiвникiв територiальних органiв Держенергонагляду, присвоює їм ранги державних службовцiв (якщо iнше не передбачено законом);

     20) вносить в установленому порядку подання щодо представлення державних службовцiв та працiвникiв апарату Держенергонагляду, його територiальних органiв до вiдзначення державними нагородами;

     21) забезпечує реалiзацiю державної полiтики стосовно державної таємницi, контроль за її збереженням в апаратi Держенергонагляду;

     22) скликає та проводить наради з питань, що належать до його компетенцiї;

     23) утворює комiсiї, робочi та експертнi групи;

     24) скасовує повнiстю чи в окремiй частинi акти територiальних органiв Держенергонагляду;

     25) здiйснює iншi повноваження, визначенi законом.

     13. Голова Держенергонагляду має трьох заступникiв, у тому числi одного першого, якi призначаються на посаду та звiльняються з посади Кабiнетом Мiнiстрiв України вiдповiдно до законодавства про державну службу.

(пункт 13 у редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 28.10.2020р. N 1011)

     Заступники Голови Держенергонагляду звiльняються з посади Кабiнетом Мiнiстрiв України на пiдставi пропозицiй Комiсiї з питань вищого корпусу державної служби вiдповiдно до законодавства про державну службу.

     14. Для погодженого вирiшення питань, що належать до компетенцiї Держенергонагляду, обговорення найважливiших напрямiв його дiяльностi в Держенергонаглядi може утворюватися колегiя.

     Рiшення колегiї можуть бути реалiзованi шляхом видання вiдповiдного наказу Держенергонагляду.

     Для розгляду наукових рекомендацiй та проведення фахових консультацiй з основних питань дiяльностi у Держенергонаглядi можуть утворюватися iншi постiйнi або тимчасовi консультативнi, дорадчi та iншi допомiжнi органи.

     Рiшення про утворення чи лiквiдацiю колегiї, iнших постiйних або тимчасових консультативних, дорадчих та iнших допомiжних органiв, їх кiлькiсний та персональний склад, положення про них затверджуються Головою Держенергонагляду.

     15. Гранична чисельнiсть державних службовцiв та працiвникiв Держенергонагляду затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     Структура апарату Держенергонагляду затверджується Головою Держенергонагляду за погодженням з Мiнiстром енергетики.

     Штатний розпис i кошторис апарату Держенергонагляду затверджуються Головою Держенергонагляду за погодженням з Мiнфiном.

     16. Держенергонагляд є юридичною особою публiчного права, має печатку iз зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власнi бланки, рахунки в органах Казначейства.

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.