ЗАКОН УКРАЇНИ

Про спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi на територiї мiста Харкова


     Цей Закон визначає порядок запровадження та функцiонування спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi у прiоритетних видах економiчної дiяльностi на територiї мiста Харкова.

     Стаття 1. Визначення термiнiв

     У цьому Законi термiни вживаються в такому значеннi:

     спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi - це режим, який передбачає введення податкових, митних та iнших пiльг, передбачених цим Законом, для суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi, що реалiзують на територiї мiста Харкова iнвестицiйнi проекти, схваленi Радою з питань спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi;

     реструктуризацiя пiдприємства - це здiйснення органiзацiйно-економiчних, правових, технiчних заходiв, спрямованих на змiну структури пiдприємства, його управлiння, форми власностi, органiзацiйно-правової форми, з метою фiнансового оздоровлення пiдприємства, збiльшення обсягiв випуску конкурентоспроможної продукцiї, пiдвищення ефективностi виробництва;

     перепрофiлювання пiдприємства - змiна технологiї виробничого процесу для випуску нової продукцiї (виконання робiт, надання послуг);

     реконструкцiя пiдприємства - переобладнання iснуючих виробничих потужностей, пов'язане з удосконаленням виробництва i пiдвищенням його технiко-економiчного рiвня на основi науково-технiчних досягнень, що здiйснюється за комплексним проектом реконструкцiї пiдприємства з метою збiльшення виробничих потужностей, полiпшення якостi та змiни номенклатури продукцiї при полiпшеннi умов працi та охорони навколишнього природного середовища.

     Стаття 2. Мета запровадження спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi у прiоритетних видах економiчної дiяльностi на територiї мiста Харкова

     Спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi на територiї мiста Харкова (далi - спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi) запроваджується з метою залучення iнвестицiй для розвитку прiоритетних видiв економiчної дiяльностi на територiї мiста Харкова.

     Стаття 3. Запровадження спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi

     1. Спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi запроваджується на строк 30 рокiв на територiї мiста Харкова в його адмiнiстративно-територiальних межах для реалiзацiї iнвестицiйних проектiв у прiоритетних видах економiчної дiяльностi, перелiк яких визначається Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     2. Спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi застосовується до суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi, якi зареєстрованi на територiї мiста Харкова i вiдповiдно до укладеного з Радою з питань спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi договору (контракту) реалiзують iнвестицiйнi проекти на територiї мiста Харкова у прiоритетних видах економiчної дiяльностi, перелiк яких встановлюється Кабiнетом Мiнiстрiв України, вартiстю, еквiвалентною не менше:

     3 млн. доларiв США - у металургiї та обробленнi металу, виробництвi машин i устаткування, електричного, електронного i транспортного устаткування;

     1 млн. доларiв США - у виробництвi електроенергiї, газу та води, коксу, iнших неметалевих мiнеральних виробiв, транспортi, зв'язку, обробленнi металевих вiдходiв та брухту;

     700 тис. доларiв США - у будiвництвi, асенiзацiї, прибираннi вулиць та обробленнi вiдходiв, хiмiчному виробництвi, виробництвi меблiв, целюлозно-паперовiй та полiграфiчнiй промисловостi;

     500 тис. доларiв США - у харчовiй промисловостi та переробцi сiльськогосподарських продуктiв, текстильнiй промисловостi та пошиттi одягу, виробництвi шкiри та шкiряного взуття, у сферi освiти, охорони здоров'я, соцiальної допомоги та у сферi дослiджень i розробок у галузi природничих та технiчних наук.

     Стаття 4. Особливостi дiї законодавства України на перiод запровадження спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi

     1. Законодавство України у перiод запровадження спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi дiє в межах Конституцiї України з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом.

     2. Державне регулювання спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi на територiї мiста Харкова здiйснюють органи державної влади, до компетенцiї яких входить контроль за дотриманням законодавства на територiї мiста Харкова.

     3. Органи мiсцевого самоврядування та органи виконавчої влади у перiод запровадження спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi дiють у межах повноважень, передбачених Конституцiєю та законами України, з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом.

     Стаття 5. Повноваження органу управлiння спецiальним режимом iнвестицiйної дiяльностi

     1. Органом управлiння спецiальним режимом iнвестицiйної дiяльностi є Рада з питань спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi (далi - Рада).

     Рада є юридичною особою, яка утворюється Харкiвською обласною державною адмiнiстрацiєю та виконавчим комiтетом Харкiвської мiської ради.

     Положення про Раду та її склад затверджується Харкiвською обласною державною адмiнiстрацiєю та виконавчим комiтетом Харкiвської мiської ради.

     2. До повноважень Ради належать:

     розроблення та забезпечення реалiзацiї стратегiчних i поточних програм розвитку iнвестицiйної дiяльностi на територiї мiста Харкова;

     розгляд та затвердження iнвестицiйних проектiв у прiоритетних видах економiчної дiяльностi на територiї мiста Харкова (далi - iнвестицiйнi проекти) у порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України;

     укладення договорiв (контрактiв) iз суб'єктами пiдприємницької дiяльностi, якi реалiзують iнвестицiйнi проекти;

     внесення пропозицiй щодо змiн спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi у порядку, встановленому законодавством;

     надання Кабiнету Мiнiстрiв України iнформацiї щодо наслiдкiв запровадження спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi;

     здiйснення в межах своїх повноважень згiдно з цим Законом вiдповiдного контролю за реалiзацiєю суб'єктами пiдприємницької дiяльностi iнвестицiйних проектiв;

     органiзацiя пiдготовки та перепiдготовки кадрiв;

     розгляд у досудовому порядку спорiв, що виникають мiж органами мiсцевого самоврядування та суб'єктами пiдприємницької дiяльностi при реалiзацiї iнвестицiйних проектiв.

     3. Матерiально-технiчне забезпечення Ради може здiйснюватися за рахунок вiдрахувань суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi, якi реалiзують iнвестицiйнi проекти. Розмiр вiдрахувань встановлюється Радою за погодженням з Мiнiстерством фiнансiв України.

     Кошторис витрат Ради затверджується спiльним рiшенням Харкiвської обласної державної адмiнiстрацiї та виконавчого комiтету Харкiвської мiської ради.

     Стаття 6. Умови провадження пiдприємницької дiяльностi у прiоритетних видах економiчної дiяльностi на територiї мiста Харкова

     1. На територiї мiста Харкова можуть провадитися всi види пiдприємницької дiяльностi, за винятком заборонених законами України.

     2. Спецiальний правовий режим пiдприємницької дiяльностi, встановлений на територiї мiста Харкова, поширюється на суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi виключно пiд час реалiзацiї ними на цiй територiї iнвестицiйних проектiв вiдповiдно до укладених з Радою договорiв (контрактiв).

     3. Затвердження Радою iнвестицiйного проекту та укладення договору (контракту) з суб'єктом пiдприємницької дiяльностi щодо умов його реалiзацiї є пiдставою для укладення вiдповiдним органом мiсцевого самоврядування договорiв оренди земельних дiлянок, примiщень тощо.

     4. У разi невиконання або неналежного виконання суб'єктом пiдприємницької дiяльностi умов договору (контракту), укладеного з Радою, такий суб'єкт пiдприємницької дiяльностi несе майнову та iншу вiдповiдальнiсть, передбачену законодавством України та вiдповiдним договором (контрактом).

     У разi порушення суб'єктом пiдприємницької дiяльностi законодавства України, установчих документiв, договору (контракту) з Радою щодо умов реалiзацiї iнвестицiйного проекту Рада може прийняти рiшення про розiрвання у встановленому законодавством порядку договору (контракту), укладеного з суб'єктом пiдприємницької дiяльностi.

     Рiшення про розiрвання договору (контракту) з Радою може бути оскаржено в судовому порядку.

     Стаття 7. Спецiальний правовий режим iнвестицiйної дiяльностi та особливостi оподаткування у прiоритетних видах економiчної дiяльностi на територiї мiста Харкова

     1. До суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi пiд час реалiзацiї ними iнвестицiйних проектiв вiдповiдно до укладених з Радою договорiв (контрактiв) застосовується запроваджений цим Законом спецiальний правовий режим пiдприємницької дiяльностi та надаються передбаченi цим Законом пiльги щодо сплати ввiзного мита, податку на додану вартiсть, податку на прибуток пiдприємств та плати за землю.

     2. Звiльняються вiд сплати ввiзного мита на перiод реалiзацiї iнвестицiйних проектiв, але не бiльше нiж на п'ять рокiв, суб'єкти пiдприємницької дiяльностi, якi ввозять на митну територiю України - на територiю мiста Харкова - для потреб власного виробництва, пов'язаного з реалiзацiєю цих iнвестицiйних проектiв вiдповiдно до укладених з Радою договорiв (контрактiв):

     матерiали i сировину, перелiк та обсяги яких визначаються у порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України;

     устаткування, обладнання та комплектуючi до них.

     Ця пiльга не застосовується при ввезеннi на митну територiю України пiдакцизних товарiв.

     У разi нецiльового використання зазначених матерiалiв, сировини, устаткування, обладнання та комплектуючих до них платник податку зобов'язаний сплатити ввiзне мито у встановленому законодавством порядку.

     3. Звiльняються вiд оподаткування податком на додану вартiсть на перiод реалiзацiї iнвестицiйних проектiв, але не бiльше нiж на п'ять рокiв, операцiї з ввезення (пересилання) на митну територiю України - на територiю мiста Харкова - суб'єктами пiдприємницької дiяльностi для потреб власного виробництва, пов'язаного з реалiзацiєю цих iнвестицiйних проектiв вiдповiдно до укладених з Радою договорiв (контрактiв), устаткування, обладнання та комплектуючих до них.

     Ця пiльга не застосовується при ввезеннi на митну територiю України пiдакцизних товарiв.

     У разi нецiльового використання зазначених устаткування, обладнання та комплектуючих до них податок на додану вартiсть справляється виходячи з їх договiрної (контрактної) вартостi, але не нижче за митну вартiсть, перераховану в гривнi за валютним (обмiнним) курсом, установленим Нацiональним банком України на день оформлення ввiзної вантажної митної декларацiї, з урахуванням пенi, нарахованої на таку суму податку, виходячи з 120 вiдсоткiв облiкової ставки Нацiонального банку України, що дiяла на день збiльшення податкового зобов'язання, за перiод вiд дати ввезення таких товарiв на митну територiю України до дати збiльшення податкового зобов'язання.

     4. Звiльняється на три роки вiд оподаткування прибуток (в частинi, одержанiй вiд освоєння iнвестицiй) новоствореного, перепрофiльованого, реструктуризованого, реконструйованого пiдприємства, що реалiзує iнвестицiйний проект вiдповiдно до укладеного з Радою договору (контракту).

     Прибуток таких пiдприємств, одержаний вiд реалiзацiї iнвестицiйного проекту з четвертого по шостий рiк включно, оподатковується за ставкою у розмiрi 50 вiдсоткiв дiючої ставки оподаткування.

     Ця норма застосовується з моменту одержання зазначеними пiдприємствами першого прибутку.

     Порядок облiку та обчислення прибутку, одержаного вiд реалiзацiї iнвестицiйного проекту, визначається Державною податковою адмiнiстрацiєю України.

     5. До валового доходу пiдприємства, нарахованого з метою оподаткування, не включається одержана згiдно з iнвестицiйним проектом вiдповiдно до укладеного з Радою договору (контракту) сума iнвестицiй у виглядi:

     коштiв;

     матерiальних цiнностей;

     нематерiальних активiв, включаючи легалiзованi на територiї України авторськi права, права на винаходи, кориснi моделi, промисловi зразки, знаки для товарiв i послуг, ноу-хау тощо, вартiсть яких у конвертованiй валютi пiдтверджена згiдно з законами (процедурами) країни iнвестора або мiжнародними торговельними звичаями, а також експертною оцiнкою в Українi.

     У разi, якщо протягом звiтного (податкового) перiоду вiдбувається часткове або повне вiдчуження iнвестицiї, передбаченої цiєю частиною, суб'єкт пiдприємницької дiяльностi, який одержав iнвестицiю, зобов'язаний сплатити у повному обсязi податок з прибутку, одержаного в такому звiтному (податковому) перiодi.

     6. Пiльги щодо сплати податку на прибуток, передбаченi цiєю статтею, не поширюються на частину прибутку, одержаного суб'єктом пiдприємницької дiяльностi вiд освоєння iнвестицiй, що були здiйсненi за рахунок коштiв вiдповiдних бюджетiв, у тому числi за рахунок коштiв Державного iнновацiйного фонду.

     7. Звiльняються вiд плати за землю на перiод освоєння земельної дiлянки (планування територiї, будiвництва об'єктiв iнфраструктури тощо), але не бiльше нiж на п'ять рокiв, суб'єкти пiдприємницької дiяльностi, якi реалiзують iнвестицiйнi проекти вiдповiдно до укладених з Радою договорiв (контрактiв).

     8. Суб'єкти пiдприємницької дiяльностi, якi здiйснюють свою дiяльнiсть з реалiзацiї iнвестицiйних проектiв вiдповiдно до укладених з Радою договорiв (контрактiв) без створення юридичної особи, через фiлiї, вiддiлення, iншi вiдокремленi пiдроздiли тощо, складають вiдокремлений баланс фiнансово-господарської дiяльностi, погоджений з вiдповiдними органами Державної податкової служби України.

     9. Суб'єкти пiдприємницької дiяльностi, якi реалiзують iнвестицiйнi проекти вiдповiдно до укладених з Радою договорiв (контрактiв), щомiсячно складають звiт про цiльове використання ввезених ними сировини, матерiалiв, устаткування, обладнання та комплектуючих до них вiдповiдно до порядку, встановленого Державною податковою адмiнiстрацiєю України та Державною митною службою України.

     10. Пiльги, передбаченi цiєю статтею, застосовуються з моменту укладення суб'єктом пiдприємницької дiяльностi договору (контракту) з Радою.

     Стаття 8. Гарантiї забезпечення iнтересiв суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi у разi змiни спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi

     1. Держава гарантує стабiльнiсть спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi на територiї мiста Харкова на весь строк, визначений у статтi 3 цього Закону.

     2. У разi змiни законодавства України щодо спецiального правового режиму iнвестицiйної дiяльностi, передбаченого статтею 7 цього Закону, на вимогу платника податку застосовуються особливостi оподаткування, що дiяли на момент укладення Радою договору (контракту) з суб'єктом пiдприємницької дiяльностi.

     Стаття 9. Прикiнцевi положення

     1. Цей Закон набирає чинностi з дня його опублiкування.

     2. Кабiнету Мiнiстрiв України:

     у мiсячний строк визначити перелiк видiв економiчної дiяльностi, якi є прiоритетними для реалiзацiї iнвестицiйних проектiв на територiї мiста Харкова;

     у мiсячний строк внести пропозицiї щодо приведення законодавчих актiв України у вiдповiднiсть iз цим Законом;

     привести свої нормативно-правовi акти у вiдповiднiсть iз цим Законом;

     забезпечити в межах своїх повноважень видання нормативно-правових актiв, передбачених цим Законом.

     3. У зв'язку з набранням чинностi цим Законом припиняється вiдповiдно до пункту 4 роздiлу XV "Перехiднi положення" Конституцiї України дiя Указу Президента України вiд 27 червня 1999 року N 731/99 "Про спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi на територiї мiста Харкова".

Президент України Л. КУЧМА

м. Київ
11 травня 2000 року
N 1714-III

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.