МIНIСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ

вiд 21.11.2000 N 644

 

Зареєстровано
в Мiнiстерствi юстицiї України
24 листопада 2000 р. за N 863/5084
Затверджено
Наказ Мiнiстерства транспорту України
21.11.2000 N 644


Правила перевезення вантажiв у спецiальних та спецiалiзованих контейнерах вiдправникiв i одержувачiв
(ст. 54 Статуту)

     1. Для перевезення вантажiв можуть застосовуватися спецiальнi та спецiалiзованi контейнери, що належать вiдправникам або одержувачам i призначенi для перевезення залiзничним транспортом певних видiв вантажiв, якi вимагають дотримання особливих умов при транспортуваннi. Цi контейнери за розмiрами i вантажопiдйомнiстю повиннi вiдповiдати вимогам стандартiв (технiчних умов).

     2. На спецiальнi контейнери повиннi бути нанесенi такi знаки i написи:

     умовне (скорочене) найменування органiзацiї, пiдприємства, установи, мiнiстерства, iншого центрального органу виконавчої влади, яким належить контейнер;

     номер контейнера;

     маса тари i маса брутто в кг;

     внутрiшнiй об'єм;

     мiсце, мiсяць i рiк виготовлення;

     мiсце, мiсяць i рiк останнього капiтального ремонту.

     3. Перевезення залiзничним транспортом завантажених та порожнiх спецiальних контейнерiв здiйснюється згiдно з планами перевезень або за пред'явленням. Порожнi спецiальнi розбiрнi контейнери у складеному виглядi та зiбранi з декiлькох штук, а також зв'язанi в пакети можуть перевозитися як вантаж дрiбними вiдправками або в середньотоннажних контейнерах на загальних пiдставах.

     4. Навантаження спецiальних контейнерiв у вагони та вивантаження їх провадиться на мiсцях незагального користування.

     5. Перевезення спецiальних контейнерiв на залiзничних платформах, у критих вагонах i напiввагонах провадиться комплектами з розмiщенням їх у вагонi згiдно зi схемами, передбаченими Технiчними умовами навантаження i крiплення вантажiв (надалi - ТУ), затверджених наказом Мiнтрансу вiд 08.05.98 N 174 ( z0346-98 ) та зареєстрованих Мiнiстерством юстицiї 26.05.98 за N 346/2786. Якщо технiчнi умови навантаження та крiплення для деяких типiв спецiальних контейнерiв не передбаченi, то порядок розмiщення їх на залiзничному рухомому складi, а також способи крiплення розробляються та узгоджуються вiдправником у вiдповiдностi до вимог, визначених у роздiлi 1 ТУ.

     6. На кожний комплект завантажених у вагон спецiальних контейнерiв вiдправник оформляє один комплект перевiзних документiв на бланках форми ГУ-29, затверджених наказом Мiнтрансу вiд 19.11.98 N 460.

     На лицевiй сторонi накладної повинно бути вказано:

     у графi "Найменування вантажу" - номери контейнерiв;

     у графi "Кiлькiсть мiсць" - кiлькiсть контейнерiв;

     у графi "Упаковка" - "Контейнер".

     iншi графи перевiзних документiв заповнюються вiдправником у порядку, передбаченому Правилами оформлення перевiзних документiв ( z0863-00 ).

     При перевезеннi порожнiх контейнерiв вагонними або дрiбними вiдправками в накладнiй у графi "Найменування вантажу" вказується: "Порожнiй спецiальний контейнер", а в графi "Маса вантажу, кг, визначена вiдправником" - загальна маса всiх порожнiх контейнерiв (маса тари контейнерiв згiдно з трафаретом), якi перевозяться.

     7. Спецiальнi контейнери з вантажами, що допускаються до перевезення у критих вагонах без пломб або на вiдкритому рухомому складi, можуть не пломбуватися.

     8. Приймання до перевезення вантажiв у спецiальних контейнерах провадиться залiзницею за масою i пломбами або запiрно-пломбувальними пристроями (ЗПП) вiдправникiв пiсля зовнiшнього огляду контейнерiв та пломб (ЗПП). Правильнiсть завантаження (розмiщення) та крiплення контейнерiв на вiдкритому рухомому складi перевiряється працiвниками залiзницi згiдно з ТУ.

     9. Вантажi, що прибули на станцiю призначення в справних спецiальних контейнерах з непошкодженими пломбами або ЗПП вiдправника, видаються одержувачу пiсля зовнiшнього огляду контейнерiв, пломб або ЗПП без перевiрки стану i кiлькостi вантажу в контейнерi.

     10. Спецiальнi контейнери, конструкцiя i параметри яких збiгаються з конструкцiєю i параметрами унiверсальних контейнерiв транспорту, допускається перевозити (з дозволу Укрзалiзницi) спiльно з унiверсальними контейнерами з навантаженням i вивантаженням таких контейнерiв на контейнерних майданчиках загального користування. У цьому разi приймання, видача, навантаження i вивантаження контейнерiв iз залiзничного рухомого складу провадиться на мiсцях загального користування. Збори за вантажнi операцiї сплачуються в порядку i розмiрах, установлених для унiверсальних контейнерiв транспорту. Вантажi в спецiальних контейнерах, перевезення яких допускається спiльно з унiверсальними контейнерами транспорту, а навантаження (вивантаження) їх у вагонi провадиться на мiсцях загального користування, приймаються до перевезення з оформленням перевiзних документiв форми ГУ-29 К на кожний спецiальний контейнер окремо. При цьому в комплектi перевiзних документiв у графi "На перевезення вантажу в контейнерi" проставляється штемпель або робиться напис: "Спецiальний". Збори за зберiгання завантажених та порожнiх контейнерiв на мiсцях загального користування стягуються на загальних пiдставах у вiдповiдностi до дiючих на залiзницi тарифiв.

     11. Навантаження вантажiв у несправнi спецiальнi контейнери не допускається.

     Ремонт спецiальних контейнерiв провадиться їх власниками.

     12. У разi перевезення небезпечних вантажiв у спецiальних контейнерах вiдправник зобов'язаний на зовнiшньому боцi контейнера наклеїти вiдповiднi знаки, а в накладних проставити штемпелi про небезпечнiсть вантажу, передбаченi Правилами перевезення небезпечних вантажiв ( n0001697-96 ). У разi перевезення їх комплектами в критих вагонах та напiввагонах знаки небезпечностi слiд наклеїти i на вагони.

     13. Питання вiдповiдальностi за несвоєчасне повернення та пошкодження спецiальних контейнерiв регулюються мiж одержувачами i власниками контейнерiв без участi залiзницi.

     Прийнятi до перевезення завантаженi або порожнi спецiальнi контейнери доставляються залiзницями в пункти призначення у вiдповiдностi до чинних на залiзничному транспортi термiнiв доставки вантажiв.

     14. У критих вагонах дозволяється перевозити спецiальнi контейнери вантажопiдйомнiстю не бiльше 1,5 тонни. Завантаження їх у вагони провадиться повними комплектами на мiсцях незагального користування. Пломбування вагонiв провадиться вiдправником, контейнери можуть не пломбуватися.

     15. Спецiалiзованi великовантажнi контейнери: рефрижераторнi (iзотермiчнi), танки-контейнери (контейнери-цистерни), хопери-контейнери повиннi вiдповiдати вимогам мiжнародного стандарту ICO. На них повиннi бути нанесенi такi трафарети:

     код власника i номер контейнера;

     код країни;

     маса брутто i власна маса контейнера;

     табличка про допущення контейнера до експлуатацiї за умовами безпеки згiдно з ГОСТ-25588-83;

     табличка про допущення перевезення вантажiв за митними печатками та пломбами згiдно з ГОСТ-25588-83;

     дата чергового планового ремонту.

     Танки-контейнери призначенi для перевезення вантажiв, однорiдних за своїм фiзико-хiмiчним складом та за однаковими умовами перевезення.

     Рефрижераторнi контейнери (рефконтейнери) призначенi для перевезення тарно-штучних швидкопсувних вантажiв.

     Хопери-контейнери призначенi для перевезення сипучих вантажiв.

     16. Спецiалiзованi великовантажнi контейнери перевозяться на фiтингових платформах. Їх розмiщення та крiплення на вагонi провадяться згiдно з ТУ для великотоннажних унiверсальних контейнерiв транспорту.

     17. Оформлення перевiзних документiв провадиться окремо на кожний спецiалiзований контейнер. При цьому в комплектi перевiзних документiв у графi "На перевезення вантажу в контейнерi" проставляється штемпель або робиться напис: "Спецiалiзований".

     18. Завантаження та вивантаження танкiв-контейнерiв, хоперiв-контейнерiв на (iз) вагони, як правило, провадиться на мiсцях незагального користування. Вантажнi операцiї з такими контейнерами допускається провадити i на мiсцях загального користування.

     У разi перевезення небезпечних вантажiв у танках-контейнерах, хоперах-контейнерах, а також повернення їх у порожньому станi, завантаження, вивантаження вагонiв та оформлення перевiзних документiв провадиться згiдно з Правилами перевезення небезпечних вантажiв ( n0001697-96 ).

     19. Завантаження та вивантаження рефрижераторних контейнерiв з рухомого складу провадиться на мiсцях загального та незагального користування. Завантаженi рефрижераторнi контейнери розмiщуються на вагонi дверима всередину, порожнi - дверима назовнi з накладенням закруток.

     20. Контейнери для перевезення сипучих вантажiв, обладнанi з однiєї сторони дверима, з iншої - люком в нижнiй частинi, розмiщуються на платформi люками назовнi (дверима всередину). На такi контейнери наносяться вiдповiднi трафарети згiдно з назвою вантажу: "Добрива", "Калiйна сiль" тощо.

     21. Якщо згiдно з Правилами пломбування вагонiв i контейнерiв вантаж перевозиться за пломбами, приймання до перевезення залiзницею завантажених спецiалiзованих контейнерiв провадиться за пломбами або ЗПП вiдправникiв.

     22. Перевезення порожнiх контейнерiв провадиться за перевiзними документами i вiдмiтками в них, зазначеними в пунктах 6, 17 цих Правил.

     23. За перевезення спецiалiзованих контейнерiв у завантаженому та порожньому станi стягуються платежi згiдно з тарифом.

     24. Перевезення спецiалiзованих контейнерiв у межах однiєї залiзницi може здiйснюватися за мiсцевими технiчними умовами.

     25. Перевезення вантажiв у спецiалiзованих контейнерах за межi України провадиться згiдно з вимогами вiдповiдних угод про мiжнародне залiзничне сполучення.

Начальник Департаменту транспортної полiтики Г.М.Легенький
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.