МIНIСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ

вiд 21.11.2000 N 644

 

Зареєстровано
в Мiнiстерствi юстицiї України
24 листопада 2000 р. за N 863/5084
Затверджено
Наказ Мiнiстерства транспорту України
21.11.2000 N 644

Правила перевезення вантажiв у супроводi провiдникiв вiдправникiв (одержувачiв)
(ст. 40 Статуту)

     1. У супроводi провiдникiв вiдправника або одержувача перевозяться такi вантажi вагонними вiдправками:

     тварини, птиця i бджоли;

     швидкопсувнi вантажi, якi вимагають при перевезеннi спецiального обслуговування (опалення, вентилювання, догляд за вантажем або тарою та iн.). Супроводження швидкопсувних вантажiв провiдниками вiдправника або одержувача не потрiбне, якщо перевезення цих вантажiв здiйснюється у вагонах-рефрижераторах (рефрижераторних контейнерах), обладнання яких обслуговується працiвниками залiзницi, i вiдправник у перевiзних документах не зробив вiдмiтки про догляд i обслуговування, крiм додержання температурних режимiв;

     риба жива;

     рослини i квiти живi;

     небезпечнi вантажi, супроводження яких передбачено правилами перевезення цих вантажiв;

     музейнi й антикварнi цiнностi;

     рухомий склад, що вiдправляється як вантаж на своїх осях; тепловози, електровози, паровози, моторвагоннi секцiї i крани на залiзничному ходу, що пересилаються у недiючому станi, а також локомотиви вузькоколiйних залiзниць, якi перевозяться на платформах, пасажирськi вагони й iнший спецiальний рухомий склад, судна, катери;

     автомобiлi, трактори i моторизованi сiльськогосподарськi машини, якi перевозяться окремими вагонами, а також усi автомобiлi, трактори i моторизованi сiльськогосподарськi машини, якi були в експлуатацiї i перевозяться в ремонт, з ремонту або для iнших цiлей;

     приватнi автомобiлi. За згодою власникiв автомобiлiв допускається перевезення в одному вагонi двох i бiльше автомобiлiв рiзних власникiв у їх супроводi з оформленням перевезення кожної машини окремою накладною;

     вантажi, якi перевозяться з частковим вивантаженням або довантаженням у дорозi;

     вино й горiлка у вiдкритих ящиках;

     iншi вантажi у вiдповiдностi з Правилами.

     2. Перевезення iнших вантажiв у супроводi провiдникiв вiдправника або одержувача вантажiв може здiйснюватися за домовленiстю iз залiзницею.

     3. Вантажi, що вiдправляються пiдприємствами Мiнiстерства оборони, Служби безпеки, Мiнiстерства внутрiшнiх справ i Нацiонального банку України, а також вантажi, що вiдправляються на адресу зазначених пiдприємств, супроводжуються i охороняються засобами i в порядку, що встановлюється вiдповiдним мiнiстерством (iншими центральними органами виконавчої влади). Перелiк таких вантажiв затверджується цими мiнiстерствами (iншими центральними органами виконавчої влади) за узгодженням з Мiнтрансом.

     4. Супроводжувати вантаж можуть працiвники одержувача або вiдправника, а також працiвники органiзацiй, з якими вiдправники або одержувачi уклали угоди на супроводження вантажiв.

     При оформленнi перевезення провiдник, якому доручено супроводження вантажу, зобов'язаний пред'явити станцiї вiдправлення паспорт i посвiдчення про вiдрядження.

     5. У перевiзних документах пiд найменуванням вантажу проставляється вiдмiтка: "Перевозиться у супроводi провiдника вiдправника (одержувача)", а також зазначаються його прiзвище, iм'я та по батьковi, серiя i номер паспорта.

     6. Провiдники розмiщуються у вагонах з вантажами, якi вони супроводжують. За заявкою вiдправника в рахунок його плану для проїзду провiдникiв можуть надаватися окремi вагони.

     За проїзд провiдникiв стягується плата згiдно з тарифом. Розмiр плати вказується в накладнiй i сплачується на станцiї вiдправлення.

     7. Провiдник має право перевозити з собою у вагонi безоплатно ручну поклажу загальною масою не бiльше 36 кг.

     У разi виявлення у провiдника поклажi масою бiльше зазначеної норми з нього стягується провiзна плата за надлишок маси поклажi за тарифом для дрiбних вiдправок.

     8. Провiднику на право проїзду станцiєю вiдправлення видається посвiдчення (наведено в додатку) пiд розпис на корiнцi дорожньої вiдомостi. Вiн повинен ознайомитись з основними обов'язками, викладеними на зворотi посвiдчення, i розписатися про це в посвiдченнi.

     9. Кiлькiсть провiдникiв для супроводження вантажiв визначається вiдправником. Не допускається призначення провiдникiв у кiлькостi бiльше 2 осiб для супроводження одного вагона.

     10. До основних обов'язкiв провiдника належать: приймання вантажу вiд вiдправника, охорона вантажу в дорозi, догляд за тваринами, напування i годування їх, запобiгання псуванню вантажу (пiдтримання у вагонi необхiдної температури, вентилювання вагонiв тощо), забезпечення крiплення i стiйкостi вантажу у вагонi, а також здача вантажу одержувачу.

     Додатковi умови супроводження небезпечних вантажiв встановлюються правилами їх перевезення.

     11. Пiд час перевезення провiдники зобов'язанi виконувати правила пожежної i особистої безпеки. Забороняється курити у вагонах i використовувати нагрiвальнi i освiтлювальнi прилади, крiм лiхтарiв, що вiдповiдають правилам пожежної безпеки, i типових вагонних печей. Вiдстань мiж вантажем i пiччю повинна бути не менше 1 м, а мiж поверхнею вантажу i стелею вагона - не менше 50 см.

     Для контролю за температурою у вагонi вiдправник зобов'язаний забезпечити провiдника термометром.

     12. Печi i пiчне обладнання у вагонах установлюються вiдправником згiдно з Правилами пожежної безпеки на залiзничному транспортi.

     Опалення печей здiйснюється тiльки твердим паливом, яким вiдправник повинен забезпечити провiдникiв на весь термiн перевезення вантажу.

     13. У разi пожежi провiдник повинен мати у вагонi запас води не менше 100 л.

     14. Вантаж, що пiдлягає супроводженню провiдниками, вiдправник зобов'язаний надiйно закрiпити таким чином, щоб забезпечувалась стiйкiсть вантажу i унеможливлювалось пересування його у вагонi пiд час перевезення.

     15. На все знiмне обладнання залiзницi, яке є у вагонi, станцiя вiдправлення зобов'язана скласти опис у двох примiрниках. Один примiрник опису з пiдписом провiдника додається до накладної, а другий - залишається на станцiї.

     Станцiя призначення, приймаючи вагон пiсля вивантаження, перевiряє наявнiсть i справнiсть обладнання за описом.

     Вiдправник (одержувач) несе вiдповiдальнiсть перед залiзницею за пошкодження вагона i обладнання, що сталися з вини провiдника.

     16. Якщо в дорозi вантажу загрожує псування i доставити його в повнiй схоронностi за призначенням неможливо, то провiдник вживає заходiв для передачi (реалiзацiї) вантажу iншим органiзацiям. Начальник станцiї у цьому разi зобов'язаний на письмову вимогу провiдника вiдчепити вагон вiд поїзда i подати його на мiсце передачi (реалiзацiї).

     17. У разi виявлення пiд час перевезення пошкодження вагонiв, якi супроводжуються провiдниками, i неможливостi подальшого знаходження цих вагонiв у даному поїздi несправнi вагони вiдчiплюються для проведення ремонту.

     Якщо вагони супроводжувались кiлькома провiдниками, то один iз них залишається при вiдчеплених вагонах.

     Якщо вагони супроводжувались одним провiдником, то провiдник вiдправляється iз справними вагонами, а вiдчепленi вагони пiсля перевiрки в них наявностi вантажу пломбуються (крiм вагонiв з тваринами i iншими вантажами, для яких необхiдне спецiальне обслуговування при перевезеннi) i пiсля усунення несправностi вiдправляються за призначенням. Для супроводження вагонiв з тваринами та iншими вантажами, якi потребують спецiального обслуговування, призначаються провiдники з числа працiвникiв залiзницi. Про вiдчеплення вагонiв станцiя зобов'язана проставити вiдмiтку в посвiдченнi провiдника.

     18. Перевiрка вантажу у вiдчеплених вагонах здiйснюється у присутностi провiдника i в залежностi вiд результату оформляється комерцiйним актом або актом загальної форми в установленому порядку.

     19. У разi хвороби провiдника або за iнших обставин, коли провiдник не може далi супроводжувати вантаж, станцiя зобов'язана у вiдповiдностi з зазначеним вище порядком вiдправити вантаж за призначенням з включенням у накладну для стягнення з одержувача фактичних витрат, якi зазнала залiзниця у зв'язку з перевiркою i супроводженням вантажу.

     20. Вагони, якi супроводжуються одним провiдником, повиннi ставитися у поїзд однiєю групою.

Начальник Департаменту транспортної полiтики Г.М. Легенький

 

Додаток
до пункту 8 Правил перевезення вантажiв у супроводi провiдникiв вiдправникiв (одержувачiв)

 

УЗ
______________ залiзниця
Форма ГУ-18

 

Посвiдчення
провiдника вантажу

Пред'явник цього посвiдчення
(прiзвище, iм'я та по батьковi)
супроводжує вантаж
(рiд вантажу)
за накладною N
до станцiї залiзницi
у вагонах N
Посвiдчення дiйсне для проїзду тiльки в тому поїздi, у якому перевозиться зазначений вагон.
Провiдник повинен розмiщуватися в серединi

зовнi
вагона
Пред'явленi документи:
паспорт серiї _________ N
Посвiдчення про вiдрядження N

Календарний штемпель
станцiї вiдправлення

    Товарний касир _________________
(пiдпис)

 

Зворотний бiк

ПРОВIДНИКАМ ВАНТАЖIВ ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:

     1) втручатися у дiяльнiсть посадових осiб залiзницi;

     2) курити у вагонi;

     3) користуватися примусами та iншими нагрiвальними приладами, крiм типових вагонних печей;

     4) користуватися лампами, свiчками та iншими освiтлювальними приладами, крiм лiхтарiв, якi вiдповiдають вимогам протипожежної безпеки;

     5) допускати у вагони, якi вони супроводжують, стороннiх осiб;

     6) перевозити вантажi, не зазначенi в накладнiй, а також ручну поклажу масою, бiльшою за встановлену норму (36 кг);

     7) викидати з вагона смiття та гнiй на станцiйних колiях або на перегонах;

     8) вiдкривати дверi iзотермiчних вагонiв на перегонах i пiд час руху на станцiйних колiях.

ПРОВIДНИК ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ:

     1) годувати i напувати тварин i птицю, яких вiн супроводжує;

     2) вичищати вагони вiд смiття i гною у тих пунктах, де це дозволено залiзничною адмiнiстрацiєю;

     3) заявити начальнику станцiї про захворювання тварин i птицi, а також про несправнiсть приладiв опалення i обладнання вагонiв;

     4) при перевезеннi швидкопсувних вантажiв опалювати, вентилювати вагон (у залежностi вiд режиму перевезення);

     5) при перебуваннi на залiзничних колiях додержуватись вимог особистої безпеки, зокрема:

     переходити колiї пiд прямим кутом, попередньо впевнившись у тому, що на них нема рухомого складу, який наближається;

     не переходити колiї бiля стрiлок i хрестовин;

     не перебiгати колiї перед рухомим складом, що наближається, а при обходi вагонiв не пiдходити до них упритул;

     забороняється пролазити пiд вагонами, переходити по автозчепленню, а також мiж вагонами, що стоять близько (менше 10 м), сидiти на бортах платформи i стояти у вiдкритих дверях вагонiв пiд час маневрiв;

     на електрифiкованих дiльницях залiзниць не пiднiматися вище рiвня даху вагона. У разi потреби пiдйом вище цього рiвня можливий тiльки у визначених мiсцях станцiї i з дозволу залiзничної адмiнiстрацiї.

ПРОВIДНИК НЕСЕ ВIДПОВIДАЛЬНIСТЬ:

     1) за збереження вантажiв, що перевозяться;

     2) за пошкодження вагонiв, що виникло з його вини;

     3) за пропажу i пошкодження обладнання вагонiв;

     4) за невиконання правил безпеки руху, пожежної безпеки та санiтарних правил.

     Ознайомився i зобов'язуюсь виконувати:

    Провiдник _________________
(пiдпис)
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.