ЗАКОН  УКРАЇНИ

Про спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi на територiї прiоритетного розвитку у Волинськiй областi

     Цей Закон визначає порядок запровадження та функцiонування спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi на територiї прiоритетного розвитку у Волинськiй областi.

     Стаття 1. Визначення термiнiв

     У цьому Законi термiни вживаються в такому значеннi:

     територiя прiоритетного розвитку - територiя, на якiй склалися несприятливi соцiально-економiчнi та екологiчнi умови, незадовiльний стан зайнятостi населення i на якiй запроваджується спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi для створення нових робочих мiсць;

     спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi - правовий режим, який передбачає введення податкових, митних та iнших пiльг, передбачених цим Законом, для суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi, що реалiзують у порядку, визначеному цим Законом, iнвестицiйнi проекти, затвердженi Радою з питань територiї прiоритетного розвитку;

     реструктуризацiя пiдприємства - здiйснення органiзацiйно-економiчних, правових, технiчних заходiв, спрямованих на змiну структури пiдприємства, його управлiння, форми власностi, органiзацiйно-правової форми, з метою фiнансового оздоровлення пiдприємства, збiльшення обсягiв випуску конкурентоспроможної продукцiї, пiдвищення ефективностi виробництва;

     реконструкцiя пiдприємства - переобладнання iснуючих виробничих потужностей, пов'язане з удосконаленням виробництва i пiдвищенням його технiко-економiчного рiвня на основi науково-технiчних досягнень, що здiйснюється за комплексним проектом реконструкцiї пiдприємства з метою збiльшення виробничих потужностей, полiпшення якостi та змiни номенклатури продукцiї, полiпшення умов працi та охорони навколишнього природного середовища;

     перепрофiлювання пiдприємства - змiна технологiї виробничого процесу для випуску нової продукцiї (виконання робiт, надання послуг).

     Стаття 2. Мета запровадження спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi

     Спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi на територiї прiоритетного розвитку у Волинськiй областi запроваджується з метою залучення iнвестицiй у прiоритетнi галузi виробництва для створення нових робочих мiсць та працевлаштування працiвникiв, якi вивiльняються у зв'язку iз закриттям, реструктуризацiєю та перепрофiлюванням гiрничодобувних та iнших пiдприємств, для впровадження новiтнiх технологiй, розвитку зовнiшньоекономiчних зв'язкiв, збiльшення обсягiв високоякiсних товарiв та послуг, створення сучасної виробничої, транспортної та ринкової iнфраструктури, ефективного використання природних ресурсiв.

     Стаття 3. Запровадження спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi

     1. Спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi запроваджується на територiї прiоритетного розвитку у Волинськiй областi i дiє протягом 30 рокiв при реалiзацiї в порядку, визначеному цим Законом, iнвестицiйних проектiв у прiоритетних видах економiчної дiяльностi (далi - iнвестицiйнi проекти), перелiк яких визначається Кабiнетом Мiнiстри України.

     Початком реалiзацiї iнвестицiйного проекту є дата фактичного внесення iнвестицiї.

     2. До територiї прiоритетного розвитку у Волинськiй областi належать у своїх адмiнiстративно-територiальних межах мiсто Нововолинськ та селище Жовтневе мiста Нововолинська.

     Стаття 4. Особливостi дiї законодавства України на територiї прiоритетного розвитку

     1. Законодавство України на територiї прiоритетного розвитку дiє в межах Конституцiї України з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом.

     2. Органи мiсцевого самоврядування та органи виконавчої влади у перiод запровадження спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi дiють у межах повноважень, передбачених Конституцiєю та законами України, з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом.

     Стаття 5. Органи управлiння територiєю прiоритетного розвитку

     Органами управлiння територiєю прiоритетного розвитку є:

     Нововолинська мiська рада та її виконавчий комiтет;

     Рада з питань територiї прiоритетного розвитку.

     Стаття 6. Повноваження Нововолинської мiської ради та її виконавчого комiтету щодо управлiння територiєю прiоритетного розвитку

     1. Нововолинська мiська рада та її виконавчий комiтет здiйснюють свої повноваження на територiї прiоритетного розвитку вiдповiдно до Конституцiї та законiв України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

     2. До сфери повноважень Нововолинської мiської ради та її виконавчого комiтету також належать:

     внесення пропозицiй про змiни в статусi територiї прiоритетного розвитку у порядку, встановленому законодавством України;

     забезпечення необхiдних умов функцiонування державних органiв, розташованих на територiї прiоритетного розвитку;

     укладення договору (контракту) з суб'єктом пiдприємницької дiяльностi щодо умов реалiзацiї iнвестицiйного проекту в порядку, встановленому Нововолинською мiською радою;

     регулювання залучення до роботи на територiї прiоритетного розвитку iноземних працiвникiв;

     здiйснення iнших повноважень, передбачених цим Законом.

     Стаття 7. Повноваження Ради з питань територiї прiоритетного розвитку

     1. Рада з питань територiї прiоритетного розвитку (далi - Рада) є спецiально уповноваженим органом управлiння спецiальним режимом iнвестицiйної дiяльностi, що запроваджується вiдповiдно до цього Закону на територiї прiоритетного розвитку у Волинськiй областi.

     Рада є юридичною особою, яка утворюється Волинською обласною державною адмiнiстрацiєю за поданням Нововолинської мiської ради.

     Положення про Раду та її склад затверджуються Волинською обласною радою за поданням Нововолинської мiської ради.

     2. До повноважень Ради належать:

     розроблення та забезпечення реалiзацiї стратегiї та поточних програм розвитку територiї прiоритетного розвитку;

     розгляд i затвердження iнвестицiйних проектiв у порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України;

     видача свiдоцтв про затвердження iнвестицiйних проектiв;

     здiйснення в межах своїх повноважень згiдно з цим Законом вiдповiдного контролю за реалiзацiєю iнвестицiйних проектiв суб'єктами пiдприємницької дiяльностi на територiї прiоритетного розвитку;

     пiдготовка вiдповiдних пропозицiй щодо встановлення ставок орендної плати, плати за комунальнi послуги, тарифiв та iнших платежiв;

     органiзацiя пiдготовки та перепiдготовки кадрiв;

     прийняття у межах своєї компетенцiї рiшень, обов'язкових до виконання на територiї прiоритетного розвитку при реалiзацiї iнвестицiйних проектiв;

     розгляд у досудовому порядку спорiв, що виникають мiж органами мiсцевого самоврядування та суб'єктами пiдприємницької дiяльностi при реалiзацiї iнвестицiйних проектiв;

     надання Мiнiстерству фiнансiв України та Мiнiстерству економiки України iнформацiї щодо наслiдкiв запровадження спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi;

     реалiзацiя iнших повноважень, передбачених цим Законом.

     3. Матерiально-технiчне забезпечення Ради може здiйснюватися за рахунок вiдрахувань суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi, якi реалiзують iнвестицiйнi проекти. Розмiр вiдрахувань встановлюється Радою за погодженням з Мiнiстерством фiнансiв України.

     Кошторис витрат Ради затверджується Волинською обласною радою за поданням Нововолинської мiської ради.

     Стаття 8. Умови провадження пiдприємницької дiяльностi на територiї прiоритетного розвитку

     1. На територiї прiоритетного розвитку можуть провадитися всi види пiдприємницької дiяльностi, за винятком заборонених законами України.

     2. Спецiальний правовий режим пiдприємницької дiяльностi, встановлений на територiї прiоритетного розвитку, поширюється на суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi - юридичних осiб виключно пiд час реалiзацiї ними на цiй територiї iнвестицiйних проектiв, затверджених у встановленому цим Законом порядку.

     3. Затвердження Радою iнвестицiйного проекту та видача свiдоцтва про його затвердження є пiдставою для укладення виконавчим комiтетом Нововолинської мiської ради договору (контракту) з суб'єктом пiдприємницької дiяльностi щодо умов реалiзацiї iнвестицiйного проекту, укладення договорiв оренди землi, примiщень тощо. Порядок укладення договору (контракту) визначається Нововолинською мiською радою.

     4. У разi невиконання або неналежного виконання суб'єктом пiдприємницької дiяльностi умов договору (контракту), укладеного з виконавчим комiтетом Нововолинської мiської ради, такий суб'єкт пiдприємницької дiяльностi несе майнову та iншу вiдповiдальнiсть, передбачену законом та вiдповiдним договором (контрактом).

     5. У разi порушення суб'єктом пiдприємницької дiяльностi законодавства України, установчих документiв, договору (контракту) з виконавчим комiтетом Нововолинської мiської ради щодо умов реалiзацiї затвердженого у встановленому цим Законом порядку iнвестицiйного проекту Рада може скасувати рiшення про затвердження iнвестицiйного проекту та внести - пропозицiї виконавчому комiтету Нововолинської мiської ради про розiрвання у встановленому законодавством порядку договору (контракту), укладеного з суб'єктом пiдприємницької дiяльностi.

     6. У разi порушення суб'єктом пiдприємницької дiяльностi законодавства України, установчих документiв, договору (контракту) з виконавчим комiтетом Нововолинської мiської ради щодо умов реалiзацiї затвердженого у встановленому цим Законом порядку iнвестицiйного проекту виконавчий комiтет Нововолинської мiської ради може прийняти рiшення про розiрвання у встановленому законодавством порядку укладеного з ним договору (контракту), а також внести пропозицiї Радi про скасування рiшення про затвердження iнвестицiйного проекту.

     7. Рiшення Ради про скасування рiшення про затвердження iнвестицiйного проекту та рiшення виконавчого комiтету Нововолинської мiської ради про розiрвання договору (контракту), укладеного з суб'єктом пiдприємницької дiяльностi, можуть бути оскарженi в судовому порядку.

     Стаття 9. Спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi

     1. До суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi пiд час реалiзацiї ними iнвестицiйних проектiв, затверджених у встановленому цим Законом порядку, застосовується запроваджений цим Законом спецiальний правовий режим пiдприємницької дiяльностi та надаються передбаченi цим Законом пiльги щодо сплати ввiзного мита, податку на додану вартiсть та податку на прибуток пiдприємств.

     2. Звiльняються вiд сплати ввiзного мита на перiод реалiзацiї затверджених у встановленому цим Законом порядку iнвестицiйних проектiв, але не бiльше нiж на п'ять рокiв, суб'єкти пiдприємницької дiяльностi, якi ввозять на митну територiю України - на територiю прiоритетного розвитку - для потреб власного виробництва, пов'язаного з реалiзацiєю цих iнвестицiйних проектiв:

     матерiали та сировину, перелiк та обсяги ввезення яких визначаються у порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України;

     устаткування, обладнання та комплектуючi до них.

     Ця пiльга не застосовується при ввезеннi на митну територiю України пiдакцизних товарiв.

     У разi нецiльового використання зазначених матерiалiв, сировини, устаткування, обладнання та комплектуючих до них платник податку зобов'язаний сплатити ввiзне мито у встановленому законом порядку.

     3. Звiльняються вiд оподаткування податком на додану вартiсть на перiод реалiзацiї затверджених у встановленому цим Законом порядку iнвестицiйних проектiв, але не бiльше нiж на п'ять рокiв, операцiї з ввезення (пересилання) на митну територiю України - на територiю прiоритетного розвитку - суб'єктами пiдприємницької дiяльностi для потреб власного виробництва, пов'язаного з реалiзацiєю цих iнвестицiйних проектiв, устаткування, обладнання та комплектуючих до них.

     Ця пiльга не застосовується при ввезеннi на митну територiю України пiдакцизних товарiв.

     У разi нецiльового використання зазначених устаткування, обладнання та комплектуючих до них податок на додану вартiсть справляється виходячи з їх договiрної (контрактної) вартостi, але не нижче за митну вартiсть, перераховану в гривнi за валютним (обмiнним) курсом, установленим Нацiональним банком України на день оформлення ввiзної вантажної митної декларацiї, з урахуванням пенi, нарахованої на таку суму податку виходячи з 120 вiдсоткiв облiкової ставки Нацiонального банку України, що дiяла на день збiльшення податкового зобов'язання, за перiод вiд дати ввезення таких товарiв на митну територiю України до дати збiльшення податкового зобов'язання.

     4. Звiльняється на три роки вiд оподаткування прибуток (у частинi, одержанiй вiд освоєння iнвестицiй) новоствореного, перепрофiльованого, реструктуризованого, реконструйованого пiдприємства, що реалiзує на територiї прiоритетного розвитку затверджений у встановленому цим Законом порядку iнвестицiйний проект вартiстю, еквiвалентною не менше нiж 200 тисячам доларiв США.

     Прибуток таких пiдприємств, одержаний вiд реалiзацiї iнвестицiйного проекту з четвертого по шостий рiк включно, оподатковується за ставкою у розмiрi 50 вiдсоткiв дiючої ставки оподаткування.

     Ця норма застосовується з моменту одержання зазначеними пiдприємствами першого прибутку.

     Порядок облiку та обчислення прибутку, одержаного вiд реалiзацiї iнвестицiйного проекту, визначається Державною податковою адмiнiстрацiєю України.

     У разi, коли протягом звiтного (податкового) перiоду вiдбувається часткове або повне вiдчуження iнвестицiї, суб'єкт пiдприємницької дiяльностi, який одержав iнвестицiю, зобов'язаний сплатити у повному обсязi податок з прибутку, одержаного у такому звiтному (податковому) перiодi.

     5. До валового доходу пiдприємства, нарахованого з метою оподаткування, не включається одержана згiдно iз затвердженим у встановленому цим Законом порядку iнвестицiйним проектом, що реалiзується на територiї прiоритетного розвитку, сума iнвестицiй у виглядi:

     коштiв;

     матерiальних цiнностей;

     нематерiальних активiв, включаючи легалiзованi на територiї України авторськi права, права на винаходи, кориснi моделi, промисловi зразки, знаки для товарiв i послуг, ноу-хау тощо, вартiсть яких у конвертованiй валютi пiдтверджено згiдно з законами (процедурами) країни iнвестора або мiжнародними торговельними звичаями, а також експертною оцiнкою в Українi.

     6. Пiльги щодо сплати податку на прибуток, передбаченi цiєю статтею, не поширюються на частину прибутку, одержану суб'єктом пiдприємницької дiяльностi вiд освоєння iнвестицiй, що були здiйсненi за рахунок коштiв бюджетiв усiх рiвнiв, у тому числi за рахунок Державного iнновацiйного фонду.

     7. Суб'єкти пiдприємницької дiяльностi, що реалiзують на територiї прiоритетного розвитку затвердженi у встановленому цим Законом порядку iнвестицiйнi проекти, складають звiт про цiльове використання ввезених ними матерiалiв, сировини, устаткування, обладнання та комплектуючих до них вiдповiдно до порядку, встановленого Державною податковою адмiнiстрацiєю України та Державною митною службою України.

     8. Пiльги, передбаченi цiєю статтею, застосовуються з моменту укладення суб'єктом пiдприємницької дiяльностi договору (контракту) з виконавчим комiтетом Нововолинської мiської ради.

     Стаття 10. Гарантiї забезпечення iнтересiв суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi у разi змiни спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi

     1. Держава гарантує стабiльнiсть спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi на територiї прiоритетного розвитку у Волинськiй областi на весь строк, визначений у статтi 3 цього Закону.

     2. У разi змiни законодавства України щодо спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi, передбаченого статтею 9 цього Закону, на вимогу платника податку застосовуються особливостi оподаткування, що дiяли на момент укладення виконавчим комiтетом Нововолинської мiської ради договору (контракту) з суб'єктом пiдприємницької дiяльностi.

     Стаття 11. Прикiнцевi положення

     1. Цей Закон набирає чинностi з дня його опублiкування.

     2. Кабiнету Мiнiстрiв України:

     у двомiсячний строк визначити перелiк видiв економiчної дiяльностi, якi є прiоритетними для реалiзацiї iнвестицiйних проектiв на територiї прiоритетного розвитку у Волинськiй областi;

     у мiсячний строк внести пропозицiї щодо приведення законодавчих актiв України у вiдповiднiсть iз цим Законом;

     у мiсячний строк привести свої нормативно-правовi акти у вiдповiднiсть iз цим Законом;

     забезпечити в межах своїх повноважень видання нормативно-правових актiв, передбачених цим Законом.

     3. У зв'язку з набранням чинностi цим Законом припиняється вiдповiдно до пункту 4 роздiлу XV "Перехiднi положення" Конституцiї України дiя Указу Президента України вiд 27 червня 1999 року N 730/99 "Про спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi на територiї прiоритетного розвитку у Волинськiй областi".

Президент України Л.КУЧМА

м. Київ,
5 квiтня 2001 року
N 2354-III

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.