Більшість скарг бізнесу на дії митниці стосується митної вартості товарів – ДМС
Основна частина скарг на роботу Державної митної служби (ДМС), які підприємці направляють до бізнес-омбудсмена, стосується митної вартості товарів.
Як передає Укрінформ, про це йшлося мова під час «круглого столу», участь у якому взяли представники ради бізнес-омбудсмена, Європейської бізнес асоціації, Американської торговельної палати, проєкту EU4PFM та митної адміністрації Румунії, повідомляє Державна митна служба.
Бізнес-омбудсмен Марчін Свенчицький підкреслив, що за 6 років отримано майже 9 тисяч скарг бізнесу, з них митні питання не перевищують 4%, проте, незважаючи на невелику кількість скарг, у раді бізнес-омбудсмена розуміють важливість цих питань для української економіки. З початку року лише на адресу Держмитслужби надійшло майже 150 подібних скарг. Основна їх частина стосується саме митної вартості товарів.
«Ми підготували 2 звіти про питання зовнішньої торгівлі та митних процедур. В документі 18 рекомендацій митній службі, з яких 3 виконано, 4 на розгляді, 6 в процесі виконання», - повідомив Свенчицький.
Учасники зустрічі також звернули увагу на необхідність повноцінного впровадження системи митного пост-аудиту в Україні та відзначили, що це та низка інших актуальних питань потребує роботи в напрямку законодавчих змін, які розширять функції та повноваження Державної митної служби у співробітництві з бізнесом та міжнародними партнерами для застосування найбільш ефективних рішень.
"Є низка чинників, що призводять до виникнення спірних ситуацій і, як результат, призводять до скарг. По-перше, це не завжди якісна робота митних брокерів, які відповідають за правильне заповнення митної декларації та подання всіх необхідних документів. По-друге, на жаль, мусимо констатувати недостатню компетентність співробітників митних органів. Також в низці випадків до конфлікту може призвести нечіткість правових підстав для коригування митної вартості та відсутність нормативних документів, які б однозначно визначали правила дій", - зазначив голова Держмитслужби Павло Рябікін.
«Крім того, ми постійно працюємо у напрямку розвитку партнерських відносин з асоціаціями імпортерів та виробників, що дає нам змогу оперативно врахувати ринкові процеси», – зазначив Рябікін.