У PKP розповіли про можливість покращення перевезень українських вантажів
Головний польський залізничний перевізник вантажів PKP Cargo вважає основним викликом транспортування аграрної продукції з України проходження ветеринарного контролю на кордоні.
У свою чергу, оператор широкопутної лінії PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa (PKP LHS) повідомляє, що задіяні ще не всі перевантажувальні потужності компанії. Про це йдеться у відповіді пресслужби PKP SA на інформаційний запит Rail.insider , повідомляє залізничний журнал Railway Supply.
«Польська державна залізниця як компанія, що координує міжнародне співробітництво у групі PKP, перебуває у постійному контакті з Українською залізницею та відповідними службами державного управління та на постійній основі аналізує ситуацію на кордоні та намагається впровадити додаткові рішення для полегшення обслуговування пасажирських та вантажних перевезень таким чином , щоб краще використовувати наявні ресурси – інфраструктуру (включаючи термінали) та рухомий склад», – зазначив речник PKP SA Міхал Стілгер.
Він поінформував, що за технічну сторону обслуговування вантажних перевезень у групі PKP відповідають компанії PKP Cargo та PKP LHS, а також їх дочірні компанії та інші пов'язані організаційні одиниці.
«З точки зору PKP Cargo, великим викликом через збільшення перевезень зерна є можливості перевірки ветеринарними службами на кордоні. Це випливає з наявних процедур – без згоди цих служб на територію Польщі не може потрапляти вантаж із зерном чи іншою сільськогосподарською продукцією, незалежно від її розміру», – повідомив Міхал Стілгер.
Він також наголосив, що PKP LHS перебуває у постійному цілодобовому зв'язку з представниками Укрзалізниці щодо поточної ситуації та планування перевезень.
«Треба підкреслити, що накопичення вантажів на Західній Україні стало наслідком перенаправлення всіх перевезень, що здійснювалися раніше морським транспортом, на залізницю, а також вантажів, які в результаті війни знаходяться на портових складах, – зазначили в прес-службі групи компаній. – PKP LHS має місця, пристосовані для ефективного навантаження цих вантажів, а також постійну базу партнерів, які надають автомобільний або залізничний рухомий склад для подальших перевезень після перевантаження з вагонів широкого шляху. Потужності всіх перевантажувальних терміналів ще не задіяні».
У прес-службі PKP SA нагадали, що наприкінці квітня глава польського уряду Матеуш Моравецький та прем'єр-міністр України Денис Шмігаль під час зустрічі у Кракові підписали меморандум щодо посилення співпраці у залізничній галузі. «Ця ініціатива відповідає потребам України у сфері вантажоперевезень через блокування портів російським агресором. Це також стане інструментом підтримки взаємовигідного економічного розвитку обох країн», – зазначили сторони.
Нагадаємо, зараз великою проблемою перевезень українських вантажів до країн ЄС є наявність черг на кордоні. Станом на 4 травня у напрямку західних прикордонних переходів прямували понад 30 тис. вагонів.
Найбільше накопичення традиційно спостерігалося на українсько-польському переході Ізов-Грубешів (майже 10 тис. вагонів). Черга тут сягала 19 діб. Для запобігання подальшому накопиченню рухомого складу УЗ ввела ряд конвенцій.
Джерело:
www.railway.supply