Запропонована Кабміном формула розрахунку митних платежів укотре стимулюватиме ввезення в Україну легкових авто старше 10 років
Зміни до формули розрахунку митних платежів при ввезенні легкових автомобілів, пропоновані урядовим законопроєктом (№7466), укотре стимулюватимуть ввезення в Україну вживаних автомобілів віком 10 і більше років, вважають у Федерації роботодавців автомобільної галузі (ФАУ).
"У запропонованій проєктом формулі, чим старший автомобіль, тим менша базова ставка для розрахунку акцизного податку та ПДВ, відповідно зменшуються і суми митних платежів. Тобто законопроєкт укотре стимулюватиме ввезення уживаних авто", - наголошується в офіційній заяві ФАУ на сайті федерації.
Як аргумент Федерація наводить порівняльний розрахунок платежів при митному оформленні автомобіля з бензиновим двигуном обсягом 1500 куб см – нового (вартістю EUR15 тис.), 8-річного (EUR 7тис.) та віком понад 15 років (EUR2 тис.).
Згідно з ним, чинний платіж для нового авто зараз становить EUR4890, а в перший рік дії нового закону (до кінця поточного року) становитиме EUR3960 тис., то з поступовим зменшенням базової ставки після 1 січня 2027 року – EUR2772 тис.
Водночас восьмирічний автомобіль зараз розмитнюється за EUR2870 тис., а буде відповідно EUR1530 і EUR1081 тис., а платежі за 15-річний автомобіль і старше знизяться з існуючих EUR1990 тис. до 1260 тис.
"З такою різницею у митних платежах, виробництво та імпорт нових легкових автомобілів і надалі зменшуватиметься, а заводи та офіційна дилерська мережа виробників та імпортерів таких авто змушена буде звільнити частину фахівців", - вважають у ФАУ.
Як повідомлялося, у внесеному 15 червня до Верховної Ради урядом законопроєкті №7466 із формули розрахунку митних платежів виключено вартість авто, і вона складатиметься з віку, типу та обсягу двигуна та ексклюзивності транспортного засобу.
При цьому базова ставка у формулі для розрахунку акцизу та ПДВ встановлюється щороку (до 2026 року включно), та поступово знижується: для нових авто з 2,2 до 1,67, для автомобілів молодше 10 років (наприклад, для 10-річного – з 0,75 до 0,62), тоді як для авто старше 10 років вона незмінна і становить 0,7.
У зверненні ФАУ наголошується, що автопарк України у критичному стані, і минулого року майже кожен другий зареєстрований автомобіль старший за 10 років, а середній вік парку становив 22,7 років (у ЄС – 11,8 років).
При цьому, нагадує федерація, ухвалені раніше закони України вже докорінно змінили структуру первинних реєстрацій легкових автомобілів, і станом на 24 лютого 2022 року чотири з п'яти зареєстрованих авто були старими.
"Відсутність умов для здорової конкуренції, коли старі авто вже вкотре отримують безпрецедентну підтримку, остаточно доб'є ринок нових авто", - резюмує ФАУ.
Федерація просить парламент України не підтримувати законопроєкт у зареєстрованому вигляді та пропонує для відновлення внутрішнього виробництва та підтримки підприємств-виробників розглянути ідею звільнення від сплати акцизного податку реалізацію легкових авто, що виробляються в Україні (на період воєнного стану).