Україна провела перемовини з представниками Польщі та Єврокомісії щодо розблокування кордону
22.11.2023 українські посадовці провели перемовини з польськими та європейськими колегами на кордоні для розблокування пунктів пропуску, повідомив заступник Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Сергій Деркач.
"У підсумку три сторони досягли згоди щодо реальних інструментів для розблокування кордону. Польські протестувальники з пропозиціями не погодились", - розповів Деркач.
Польські протестувальники вимагають повернення до дозвільної системи. За їхніми словами, через втрату ринку росії та білорусі та конкуренцію наших перевізників у двосторонніх перевезеннях вони несуть збитки. Наша позиція - повернути дозволи неможливо.
Генеральний директорат з мобільності і транспорту Єврокомісії (DG MOVE) підтвердив, що питання повернення дозволів - це не предмет обговорення і що транспортний безвіз буде діяти щонайменше до 30 червня наступного року.
Інше питання порядку денного - це перетин кордону при виїзді порожніх вантажівок з України. Було напрацьовано рішення, які б зменшили час очікування. До прикладу, розмежування в єЧерзі завантажених та порожніх, запуск пунктів пропуску «Угринів» та «Грушів» для порожніх, щоб розвантажити інші ПП.
Але довгий час очікування - це не причина сама по собі, це наслідок невиконання меморандумів щодо пунктів пропуску та недостатньої пропускної спроможності кордону. Всі погодились, що черги знімуться при ефективній роботі відповідних служб на кордоні та збільшенні пропускної спроможності.
"У нас є дуже показові приклади. У вересні кордон на виїзд до Польщі перетнуло 45 тисяч вантажівок, за меморандумом мало бути 63 тисячі. У онлайн черзі на 30 вересня лишалось майже 12 тисяч вантажівок. Тобто якби меморандум дотримувався черги як такої на польському кордоні не було. Фактично така ж ситуація і з жовтнем - якби меморандум дотримувався, то черга складала приблизно 1 день", - зазначив заступник Міністра інфраструктури.
Основні вимоги її організаторів - у приверненні уваги до ситуації на ринку транспортних перевезень у Польщі, скасування так званого "транспортного безвізу" для українських міжнародних перевізників, заборона на реєстрацію у Польщі транспортних компаній з капіталом, що походить із України.