МIНIСТЕРСТВО ЕКОЛОГIЇ ТА ПРИРОДНИХ РЕСУРСIВ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНИЙ КОМIТЕТ УКРАЇНИ З ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ

Н А К А З

26.09.2002 N 369/100


Про затвердження Положення про взаємодiю Державної екологiчної iнспекцiї та Державної iнспекцiї з енергозбереження

Зареєстровано
в Мiнiстерствi юстицiї України
15 жовтня 2002 р. за N 829/7117


     На виконання п. 2.3 спiльного наказу Мiнекоресурсiв та Держкоменергозбереження України вiд 21.06.2002 N 237/77 "Про виконання рiшення спiльного засiдання колегiй Мiнiстерства екологiї та природних ресурсiв України та Державного комiтету України з енергозбереження", з метою забезпечення взаємодiї та координацiї зусиль iнспекцiйних пiдроздiлiв територiальних органiв Мiнекоресурсiв i Держкоменергозбереження України з питань здiйснення державного контролю за охороною навколишнього природного середовища, рацiонального використання природних та паливно-енергетичних ресурсiв НАКАЗУЄМО:

     1. Затвердити Положення про взаємодiю Державної екологiчної iнспекцiї та Державної iнспекцiї з енергозбереження, що додається.

     2. Начальникам Державної екологiчнiй iнспекцiї (П.Свирид) та Державної iнспекцiї з енергозбереження (Л.Гаманюк) довести Положення до вiдома територiальних органiв Мiнекоресурсiв України та територiальних управлiнь Державної iнспекцiї з енергозбереження Держкоменергозбереження України.

     3. Територiальним органам Мiнекоресурсiв України та територiальним управлiнням Державної iнспекцiї з енергозбереження Держкоменергозбереження України забезпечити виконання вимог цього Положення.

     4. Контроль за виконанням наказу покласти на начальникiв Державної екологiчної iнспекцiї (П.Свирида) та Державної iнспекцiї з енергозбереження (Л.Гаманюка).

Мiнiстр екологiї та природних ресурсiв України С.Курикiн
Голова Державного комiтету України з енергозбереження Ю.Шульга

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Мiнiстерства екологiї та природних ресурсiв України, Державного комiтету України з енергозбереження
26.09.2002 N 369/100
Зареєстровано
в Мiнiстерствi юстицiї України
15 жовтня 2002 р. за N 829/7117

ПОЛОЖЕННЯ
про взаємодiю Державної екологiчної iнспекцiї та Державної iнспекцiї з енергозбереження

1. Загальнi положення

     1.1. Це Положення розроблене на виконання пункту 2.3 спiльного наказу Мiнекоресурсiв i Держкоменергозбереження України вiд 21.06.2002 N 237/77 "Про виконання рiшення спiльного засiдання колегiй Мiнiстерства екологiї та природних ресурсiв України та Державного комiтету України з енергозбереження", вiдповiдно до Законiв України "Про охорону навколишнього природного середовища" та "Про енергозбереження", постанов Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 17.11.2001 N 1520 "Про затвердження Положення про Державну екологiчну iнспекцiю" та вiд 29.06.2000 N 1039 "Питання Державної iнспекцiї з енергозбереження", наказiв: Мiнекоресурсiв України вiд 31.05.2002 N 205 "Про внесення змiн та доповнень до наказу Мiнекоресурсiв вiд 11.08.2000 N 108 "Про затвердження Положення про державне управлiння екологiї та природних ресурсiв в областях, мiстах Києвi та Севастополi", зареєстрованого в Мiнiстерствi юстицiї України 11.06.2002 за N 507/6795, та Держкоменергозбереження України вiд 04.08.2000 N 64 "Про затвердження Порядку проведення перевiрок ефективностi використання паливно-енергетичних ресурсiв на пiдприємствах, в установах та органiзацiях та усунення фактiв їх неефективного використання", зареєстрованого в Мiнiстерствi юстицiї України 25.09.2000 за N 653/4874, iнших нормативно-правових актiв.

     1.2. Це Положення встановлює порядок взаємодiї Державної екологiчної iнспекцiї, територiальних органiв Мiнекоресурсiв України i Державної iнспекцiї з енергозбереження Державного комiтету України з енергозбереження та її органiв на мiсцях при здiйсненнi державного контролю за охороною навколишнього природного середовища, рацiональним використанням природних та паливно-енергетичних ресурсiв.

2. Принципи взаємодiї

     2.1. Основними принципами взаємодiї є:

     2.1.1. Суворе дотримання вимог чинного законодавства, нормативно-правових актiв та Правил з питань здiйснення державного контролю за охороною навколишнього природного середовища, рацiональним використанням природних та паливно-енергетичних ресурсiв.

     2.1.2. Комплексне використання сил та засобiв, що є в наявностi в Державнiй екологiчнiй iнспекцiї, територiальних органiв Мiнекоресурсiв України та територiальних управлiннях Державної iнспекцiї з енергозбереження Держкоменергозбереження України.

     2.1.3. Пiдвищення оперативностi та дiєвостi при органiзацiї та проведеннi перевiрок об'єктiв з питань рацiонального використання природних та паливно-енергетичних ресурсiв, додержанням при цьому встановлених обсягiв впливу на навколишнє природне середовище.

     2.1.4. Контроль за впровадженням вiдкриттiв, винаходiв, нової технiки, iмпортного устаткування, що використовують природнi та паливно-енергетичнi ресурси.

3. Основнi напрямки взаємодiї

     3.1. Здiйснення контролю за охороною навколишнього природного середовища, рацiональним використанням природних та паливно-енергетичних ресурсiв, виконанням вимог державної експертизи у сферах охорони природних ресурсiв та енергозбереження, додержанням при цьому встановлених обсягiв впливу на навколишнє природне середовище.

     3.2. Пiдготовка пропозицiй щодо вдосконалення iснуючої законодавчої та нормативно-правової бази з питань контролю за охороною навколишнього природного середовища, рацiональним використанням природних та паливно-енергетичних ресурсiв.

     3.3. Затвердження (погодження) розроблених нормативно-методичних документiв з питань органiзацiї та здiйснення контролю за охороною навколишнього природного середовища, рацiональним використанням природних та паливно-енергетичних ресурсiв.

     3.4. Участь у розслiдуваннi випадкiв надзвичайних ситуацiй, якi сталися на об'єктах, що використовують природнi та паливно-енергетичнi ресурси, особливо в рекреацiйних зонах та зонах з особливим статусом:

     3.4.1. Iнiцiювання перед центральними органами виконавчої влади та органами мiсцевого самоврядування питань:

     - виведення пiдприємств - забруднювачiв навколишнього природного середовища, якi експлуатують неефективне енергосилове та технологiчне обладнання, використовують застарiлi технологiї, що призводить до пiдвищених обсягiв впливiв на навколишнє природне середовище, за межi таких зон;

     - заборони надходження та спалювання низькосортних (неякiсних) видiв палива;

     - використання енергетичного потенцiалу вiд спалювання вiдходiв промисловостi та побуту у своєму регiонi, зменшення забруднення навколишнього природного середовища.

     3.5. Iнiцiювання, з урахуванням вимог щодо охорони навколишнього природного середовища, питання щодо використання нетрадицiйних та вiдновлювальних природних та паливно-енергетичних ресурсiв, розробки територiальних програм з переробки в пакет-брикети хмизу, неякiсної деревини, торфу для використання їх для потреб опалення, особливо в пiвденних регiонах України.

     3.6. Iнформування центральних органiв виконавчої влади та керiвникiв органiв мiсцевого самоврядування про факти грубих порушень вимог законодавства у сферi енергоресурсозбереження та охорони навколишнього природного середовища для розробки та вжиття заходiв щодо їх усунення.

4. Основнi форми взаємодiї

     4.1. Визначення об'єктiв, дiяльнiсть яких суттєво впливає або може впливати на стан навколишнього природного середовища в результатi порушень експлуатацiї паливовикористовувального обладнання, режимiв роботи технологiчного обладнання.

     4.2. Планування та проведення комплексних (спiльних) перевiрок щодо здiйснення державного контролю у сферi охорони навколишнього природного середовища, рацiонального використання природних та паливно-енергетичних ресурсiв.

     4.3. Розгляд на спiльних засiданнях колегiй Мiнекоресурсiв України та Держкоменергозбереження України питань щодо здiйснення державного контролю за рацiональним використанням природних, паливно-енергетичних ресурсiв та додержання вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища.

     4.4. Органiзацiя та проведення спiльних нарад та семiнарiв з поточних та перспективних питань дiяльностi Державної екологiчної iнспекцiї та Державної iнспекцiї з енергозбереження.

     4.5. Ведення в Державнiй екологiчнiй iнспекцiї та Державнiй iнспекцiї з енергозбереження облiку спецiалiзованих налагоджувальних органiзацiй, налагоджувальних служб пiдприємств, якi проводять роботи на паливовикористовувальному обладнаннi.

     4.6. Спiльна перевiрка спецiалiзованих налагоджувальних органiзацiй, налагоджувальних служб пiдприємств, якi проводять роботи на паливовикористовувальному обладнаннi, з питань якостi виконання цих робiт.

     4.7. Органiзацiя Державною екологiчною iнспекцiєю та Державною iнспекцiєю з енергозбереження курсiв для спецiалiстiв спецiалiзованих налагоджувальних органiзацiй, налагоджувальних служб пiдприємств, якi проводять роботи на паливовикористовувальному обладнаннi, з питань дотримання вимог чинних нормативно-правових актiв при виконання цих робiт.

5. Порядок взаємодiї

     5.1. Державна екологiчна iнспекцiя та Державна iнспекцiя з енергозбереження:

     5.1.1. Готують необхiднi матерiали для проведення спiльних засiдань колегiй Мiнекоресурсiв України та Держкоменергозбереження України, нарад з питань здiйснення контролю за дотриманням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, рацiональним використанням природних та паливно-енергетичних ресурсiв.

     5.1.2. Беруть участь у роботi комiсiй з розслiдування випадкiв надзвичайних ситуацiй, якi сталися на паливовикористовувальному обладнаннi iз значними обсягами використання палива, що призвели до пiдвищення рiвня впливу на навколишнє природне середовище та значно занижених показникiв коефiцiєнтiв корисної дiї обладнання та використання палива.

     5.1.3. Розглядають пропозицiї територiальних органiв щодо складання рiчного плану спiльних перевiрок пiдприємств i затверджують його.

     5.1.4. Розглядають проекти законодавчих та iнших нормативно-правових актiв з питань здiйснення державного контролю за охороною навколишнього природного середовища, рацiональним використанням природних та паливно-енергетичних ресурсiв, готують пропозицiї та зауваження до них.

     5.1.5. Органiзовують семiнари та навчання iнспекторського складу територiальних органiв Мiнекоресурсiв України та територiальних управлiнь Державної iнспекцiї з енергозбереження.

     5.1.6. Взаємодiють iз засобами масової iнформацiї з питань висвiтлення актуальних проблем здiйснення державного контролю у сферi охорони навколишнього природного середовища, рацiонального використання природних та паливно-енергетичних ресурсiв.

     5.2. Територiальнi органи Мiнекоресурсiв України та територiальнi управлiння Державної iнспекцiї з енергозбереження:

     5.2.1. До 15 листопада кожного року подають до Державної екологiчної iнспекцiї та Державної iнспекцiї з енергозбереження узгоджений перелiк пiдприємств для узагальнення та затвердження рiчного плану спiльних перевiрок.

     5.2.2. Узгоджують термiни та порядок здiйснення спiльних перевiрок пiдприємств, iнспекторський склад i за 10 днiв до початку перевiрки надають лист-направлення керiвництву пiдприємства.

     5.2.3. Щокварталу подають до Державної екологiчної iнспекцiї та Державної iнспекцiї з енергозбереження узагальнену iнформацiю за результатами перевiрок та про вжитi заходи впливу на порушникiв.

     5.2.4. Готують необхiднi матерiали для проведення спiльних засiдань колегiй територiальних органiв Мiнекоресурсiв України та територiальних управлiнь Державної iнспекцiї з енергозбереження, нарад з питань здiйснення контролю за дотриманням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, рацiональне використання природних та паливно-енергетичних ресурсiв.

     5.2.5. Беруть участь у роботi комiсiй з розслiдування випадкiв надзвичайних ситуацiй, якi сталися на паливовикористовувальному обладнаннi, що призвели до пiдвищених рiвнiв впливiв на навколишнє природне середовище та занижених показникiв коефiцiєнтiв корисної дiї обладнання та використання палива.

     5.2.6. Органiзовують та проводять семiнари i навчання iнспекторського складу.

     5.2.7. Спiльно висвiтлюють у засобах масової iнформацiї результати здiйснення державного контролю у сферi охорони навколишнього природного середовища, енергозбереження, актуальнi проблеми рацiонального використання природних та паливно-енергетичних ресурсiв у своєму регiонi.

6. Обмiн iнформацiєю

     6.1. Державна екологiчна iнспекцiя i Державна iнспекцiя з енергозбереження проводять взаємний обмiн такою iнформацiєю:

     6.1.1. Нормативно-методичними документами з питань здiйснення державного контролю за охороною навколишнього природного середовища, рацiональним використанням природних та паливно-енергетичних ресурсiв.

     6.1.2. Узгодженими перелiками спецiалiзованих налагоджувальних органiзацiй, налагоджувальних служб пiдприємств, якi проводять роботи на паливовикористовувальному обладнаннi.

     6.1.3. Щодо випадкiв надзвичайних ситуацiй, якi сталися на паливовикористовувальному обладнаннi i призвели до пiдвищених рiвнiв впливiв на навколишнє природне середовище та занижених показникiв коефiцiєнтiв корисної дiї обладнання та використання палива.

     6.1.4. Щодо виявлених порушень на пiдприємствах з питань охорони навколишнього природного середовища, рацiонального використання природних та паливно-енергетичних ресурсiв, а також здiйснення заходiв щодо усунення порушення вимог чинного законодавства.

     6.1.5. З iнших питань, що становлять взаємну зацiкавленiсть.

     6.2. Територiальнi органи Мiнекоресурсiв України та територiальнi управлiння Державної iнспекцiї з енергозбереження Державного комiтету України з енергозбереження надають оперативнi данi та обмiнюються iнформацiєю щодо:

     6.2.1. Виявлених порушень на пiдприємствах з питань охорони навколишнього природного середовища, рацiонального використання природних та паливно-енергетичних ресурсiв, а також здiйснення заходiв щодо їх усунення.

     6.2.2. Неякiсного виконання спецiалiзованими налагоджувальними органiзацiями, налагоджувальними службами пiдприємств робiт на паливовикористовувальному обладнаннi.

     6.2.3. Випадкiв надзвичайних ситуацiй, якi сталися на паливовикористовувальному обладнаннi i призвели до пiдвищених рiвнiв впливiв на навколишнє природне середовище та занижених показникiв коефiцiєнта корисної дiї обладнання, матерiалiв їх розслiдування.

     6.2.4. Iншою iнформацiєю, що становить взаємну зацiкавленiсть.

7. Органiзацiя та контроль виконання

     7.1. Взаємодiя органiзується безпосередньо Головними державними iнспекторами з охорони навколишнього природного середовища Автономної Республiки Крим, областей, мiст Києва та Севастополя, Чорного та Азовського морiв та начальниками територiальних управлiнь Державної iнспекцiї з енергозбереження по Автономнiй Республiцi Крим, областях, мiстах Києву та Севастополю i ними контролюється.

     7.2. Контроль виконання цього Положення здiйснюється Державною екологiчною iнспекцiєю та Державною iнспекцiєю з енергозбереження.

Начальник Державної екологiчної iнспекцiї П.Свирид
Начальник Державної iнспекцiї з енергозбереження Л.Гаманюк
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.