Документ скасований: Наказ ДМСУ (до 2012) № 408 від 29.07.2002

Наказ Державної митної служби України

вiд 27 липня 1999 року N 462


Про затвердження Порядку проведення службових розслiдувань у митних органах

Зареєстровано
в Мiнiстерствi юстицiї України
12 серпня 1999 р. за N 552/3845


     З метою пiдвищення якостi службових розслiдувань у митних органах, приведення порядку їх проведення у вiдповiднiсть до вимог постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 04.03.95 N 160 "Про затвердження порядку проведення службових розслiдувань" НАКАЗУЮ:

     1. Затвердити Порядок проведення службових розслiдувань у митних органах України (далi - Порядок), що додається.

     2. Керiвникам митних органiв забезпечити неухильне дотримання вимог Порядку.

     3. Управлiнню власної безпеки (Майоров А. М.) та Правовому управлiнню (Тимошенко С. В.) забезпечити реєстрацiю цього наказу в Мiнiстерствi юстицiї України.

     4. Управлiнню справами (Максимов Ю. Ю.) забезпечити доведення цього наказу до вiдома митних органiв України.

     5. Контроль за виконанням наказу покласти на Управлiння власної безпеки (Майоров А. М.).

Голова Служби Ю. Соловков

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом Державної митної служби України
вiд 27 липня 1999 р. N 462
Зареєстровано
в Мiнiстерствi юстицiї України
12 серпня 1999 р. за N 552/3845

ПОРЯДОК
ПРОВЕДЕННЯ СЛУЖБОВИХ РОЗСЛIДУВАНЬ У МИТНИХ ОРГАНАХ УКРАЇНИ

1. ЗАГАЛЬНI ПОЛОЖЕННЯ

     1.1. Порядок проведення службових розслiдувань у митних органах України (далi - Порядок) розроблено згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 04.03.95 N 160 "Про затвердження порядку проведення службових розслiдувань".

     1.2. Порядок роз'яснює мету проведення службового розслiдування, установлює процедуру розслiдування, визначає права й обов'язки посадових осiб митних органiв пiд час його проведення.

2. ПIДСТАВИ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ СЛУЖБОВОГО РОЗСЛIДУВАННЯ ТА ЙОГО МЕТА

     2.1. Стосовно посадових осiб митних органiв службове розслiдування може бути проведене:

     у разi невиконання ними службових обов'язкiв, що призвело до людських жертв або заподiяло значної матерiальної чи моральної шкоди державi, Державнiй митнiй службi України, пiдприємству, установi, громадяниновi чи групi громадян;

     на вимогу посадової особи митного органу з метою зняття звинувачень на її адресу або пiдозри, якi вона вважає безпiдставними.

     2.2. За анонiмними повiдомленнями, заявами та скаргами службове розслiдування не проводиться.

     2.3. Метою службового розслiдування є:

     об'єктивне i всебiчне з'ясування обставин скоєння порушення;

     виявлення причин та умов, якi сприяли скоєнню порушення;

     установлення винних i визначення пропозицiй щодо їх вiдповiдальностi за скоєне порушення;

     ужиття заходiв до недопущення порушень у подальшому.

3. ПРИЗНАЧЕННЯ СЛУЖБОВОГО РОЗСЛIДУВАННЯ, ОРГАНIЗАЦIЯ РОБОТИ КОМIСIЇ

     3.1. Рiшення про проведення службового розслiдування щодо посадової особи, яка скоїла порушення, може бути прийняте Головою Державної митної служби України чи керiвником митного органу, що призначив її на посаду.

     Наказом цих керiвникiв затверджується склад комiсiї з проведення службового розслiдування, визначається мета i строк початку та закiнчення розслiдування, який не може перевищувати двох мiсяцiв.

     3.2. Комiсiя з проведення службового розслiдування визначає перелiк питань, що потребують з'ясування, коло працiвникiв, якi могли бути причетними до скоєння порушення або були свiдками порушення.

     У своїй роботi комiсiя керується чинним законодавством з митної справи, наказами Держмитслужби, цим Порядком.

     3.3. Керiвник митного органу, який призначив службове розслiдування, контролює хiд його проведення, дає обов'язковi для виконання доручення, пов'язанi з цим розслiдуванням, забезпечує членiв комiсiї всiма необхiдними для нормальної дiяльностi умовами, документальними матерiалами, а при потребi звертається до правоохоронних органiв з метою забезпечення особистої безпеки членiв комiсiї.

     3.4. До проведення службового розслiдування залучаються належно пiдготовленi фахiвцi митної справи, участь яких потрiбна для отримання обґрунтованих оцiнок i висновкiв щодо правомiрностi дiй посадових осiб, стосовно яких воно призначене.

     3.5. До участi в проведеннi службового розслiдування не повиннi залучатися посадовi особи митних органiв, якщо є обставини, якi можуть викликати їх особисту зацiкавленiсть у результатах розслiдування.

     3.6. Службове розслiдування стосовно посадової особи митного органу може проводитися з вiдстороненням її вiд здiйснення повноважень за посадою, що визначається вiдповiдним наказом, або без такого вiдсторонення.

4. ПРАВА Й ОБОВ'ЯЗКИ ЧЛЕНIВ ПРИЗНАЧЕНОЇ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ СЛУЖБОВОГО РОЗСЛIДУВАННЯ КОМIСIЇ

     4.1. Члени комiсiї з проведення службового розслiдування несуть персональну вiдповiдальнiсть згiдно iз чинним законодавством за повноту, усебiчнiсть, об'єктивнiсть висновкiв службового розслiдування та нерозголошення iнформацiї, яка стала їм вiдома у зв'язку з цим розслiдуванням.

     4.2. Членам комiсiї надається право:

     отримувати вiд посадової особи, стосовно якої проводиться службове розслiдування, вiд iнших працiвникiв митного органу, у якому працює ця особа, уснi чи письмовi пояснення, а також консультацiї спецiалiстiв з питань службового розслiдування;

     знайомитись i вивчати з виїздом на мiсце вiдповiднi документи, при потребi знiмати з них копiї та приєднувати до матерiалiв службового розслiдування;

     збирати з дотриманням вимог чинного законодавства необхiдну для службового розслiдування iнформацiю в iнших юридичних та фiзичних осiб на запит керiвника митного органу, що призначив службове розслiдування.

     4.3. У разi вiдмови посадової особи надати пояснення ця обставина вiдображається в актi, що складається членами комiсiї за результатами проведеного службового розслiдування.

5. ПРАВА ПОСАДОВОЇ ОСОБИ МИТНОГО ОРГАНУ, СТОСОВНО ЯКОЇ ПРОВОДИТЬСЯ СЛУЖБОВЕ РОЗСЛIДУВАННЯ

     5.1. Посадова особа митного органу, стосовно якої проводиться службове розслiдування, має право:

     у разi потреби взяти в ньому участь;

     пояснювати факти, робити заяви, подавати вiдповiднi документи i порушувати клопотання про витребування i долучення нових документiв;

     вимагати додаткового вивчення фактiв та обставин, що розслiдуються;

     оскаржувати згiдно iз чинним законодавством рiшення, прийняте за результатами службового розслiдування.

     5.2. За посадовою особою на час її вiдсторонення вiд виконання повноважень за посадою зберiгається заробiтна плата.

     5.3. Посадова особа, стосовно якої провадиться службове розслiдування, на перiод вiдсторонення вiд виконання посадових обов'язкiв може бути використана за її згодою на iншiй роботi, виконання якої не впливатиме на хiд i результати розслiдування.

6. З'ЯСУВАННЯ ПРИЧИН ТА МОТИВIВ, ЯКI СПРИЯЛИ СКОЄННЮ ПОРУШЕНЬ

     6.1. У ходi розслiдування з'ясовуються причини i мотиви, якi сприяли скоєнню порушення:

     наявнiсть умисних та корисливих намiрiв;

     несумлiнне ставлення до виконання службових обов'язкiв;

     необережнiсть;

     недосконалiсть технологiчних схем митного контролю та митного оформлення;

     вiдсутнiсть належної органiзацiї роботи пiдроздiлу;

     незнання вiдповiдних чинних нормативно-правових актiв;

     недостатня професiйна пiдготовка тощо.

     6.2. З метою встановлення причин та мотивiв, якi сприяли скоєнню порушення, вивчаються матерiали, якi мають безпосереднє вiдношення до фактiв, що перевiряються, а саме:

     нормативнi документи, посадовi обов'язки, iнструкцiї, технологiї, якими керувалася посадова особа пiд час здiйснення своїх повноважень;

     змiст резолюцiй (вказiвок) керiвникiв;

     наявнiсть i характер допущених помилок при опрацюваннi документiв;

     своєчаснiсть доведення до працiвникiв нормативно-правових актiв, якi реґламентують їх дiяльнiсть на дорученiй дiлянцi роботи, i знання їх оперативним складом.

     6.3. З'ясовується, якi збитки заподiяно державi, Державнiй митнiй службi України, окремiй фiзичнiй або юридичнiй особi, чи не вбачаються за фактами, якi перевiряються, ознаки злочину, i вирiшується питання про передання матерiалiв правоохоронним органам.

     6.4. Уточнюються обставини, що впливали на здiйснення порушення i сприяли йому, а також те, яким чином порушник намагався маскувати протиправнi дiї, чи вживалися ранiше заходи до недопущення подiбних негативних явищ, чи вiдпрацьовувалася система контролю за дотриманням особовим складом вимог чинного законодавства та дисциплiни, ефективнiсть цiєї системи. Якщо подiбнi порушення були ранiше, то з'ясовується, наскiльки своєчасно та яким чином керiвництво митного органу вiдреагувало на них, чи мало мiсце доведення цих фактiв до особового складу. Визначається причетнiсть до порушень iнших посадових осiб, якi своїми рiшеннями, дiяльнiстю чи бездiяльнiстю сприяли їх допущенню.

7. ЗАВЕРШЕННЯ СЛУЖБОВОГО РОЗСЛIДУВАННЯ

     7.1. За результатами службового розслiдування члени комiсiї складають акт, у якому зазначаються:

     посада, прiзвище, iм'я та по батьковi, рiк народження, освiта особи, стосовно якої проведено службове розслiдування, строк її служби в митних органах i перебування на займанiй посадi;

     обставини, якi стали пiдставою для проведення службового розслiдування;

     висновки службового розслiдування (чiтке визначення змiсту порушення, причетних до нього осiб, оцiнка наданих ними пояснень, викладення обставин, що пом'якшують або обтяжують вiдповiдальнiсть чи знiмають з посадової особи звинувачення або пiдозру, а також причини та умови, що сприяли порушенню, ужитi або запропонованi заходи до їх усунення);

     пропозицiї щодо притягнення до вiдповiдальностi (дисциплiнарної, адмiнiстративної або кримiнальної) в разi пiдтвердження фактiв порушення з боку посадової особи, а також вiдшкодування матерiальних i моральних збиткiв тощо.

     До пiдписання акта членами комiсiї вiн розглядається та погоджується юридичним та кадровим пiдроздiлами митного органу.

     7.2. Акт про результати службового розслiдування пiдписується членами комiсiї та подається на розгляд керiвника митного органу, який призначив розслiдування. До подання акта на розгляд керiвнику з ним повинна бути ознайомлена посадова особа, стосовно якої проводилося службове розслiдування.

     7.3. Члени комiсiї мають право в додатку до акта письмово викласти свою окрему думку.

     7.4. Керiвник митного органу, стосовно посадової особи якого проводилося службове розслiдування, розглядає акт у присутностi її та членiв комiсiї i вислуховує їх. За результатами розгляду керiвник митного органу в десятиденний строк приймає рiшення (у виглядi наказу, резолюцiї тощо), з яким її ознайомлює.

     7.5. За матерiалами службового розслiдування посадова особа може бути притягнута до вiдповiдальностi тiльки згiдно iз чинним законодавством.

     7.6. Якщо посадова особа, яка скоїла порушення, за номенклатурою посад перебуває на посадi, призначення на яку та звiльнення з якої здiйснюються Держмитслужбою, то керiвником митного органу, у якому працює ця особа, на iм'я Голови Держмитслужби в десятиденний строк вноситься обґрунтоване подання, з яким має бути ознайомлений порушник, та необхiднi матерiали щодо застосування до винного дисциплiнарного стягнення або заходiв дисциплiнарного впливу.

     Дисциплiнарнi стягнення до винних посадових осiб можуть бути застосованi не пiзнiше одного мiсяця з дня затвердження керiвником акта службового розслiдування в порядку, визначеному чинним законодавством.

     7.7. Якщо пiд час службового розслiдування встановлюються дiяння з ознаками злочину, матерiали розслiдування передаються до правоохоронних органiв за належнiстю.

     7.8. Матерiали службового розслiдування та акт про результати службового розслiдування зберiгаються в митному органi, який видав наказ про проведення розслiдування.

Заступник начальника Управлiння власної безпеки А. Майоров
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.