У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ

Про додатковi заходи щодо забезпечення реалiзацiї громадянами конституцiйного права на звернення

     Враховуючи особливу роль звернень громадян до органiв державної влади та органiв мiсцевого самоврядування у забезпеченнi постiйного зв'язку мiж державою та громадянином, вирiшення життєво важливих проблем окремої людини i суспiльства в цiлому, реалiзацiї конституцiйних прав i свобод людини i громадянина, утвердження демократичної, соцiальної, правової держави, з метою пiдвищення ефективностi роботи зi зверненнями громадян, усунення недолiкiв у цiй сферi та вiдповiдно до частини другої статтi 102 Конституцiї України i статтi 28 Закону України "Про звернення громадян" постановляю:

     1. Установити, що забезпечення всебiчного розгляду звернень громадян, порушених у них проблем, оперативне їх вирiшення, задоволення законних прав та iнтересiв громадян є на сучасному етапi одним iз прiоритетних завдань органiв державної влади та органiв мiсцевого самоврядування, вiдповiдальним обов'язком їх посадових i службових осiб, фактором забезпечення суспiльно-полiтичної та економiчної стабiльностi в державi.

     2. Керiвникам органiв державної влади та органiв мiсцевого самоврядування здiйснити докорiнну перебудову роботи вiдповiдних органiв iз зверненнями громадян, забезпечивши, зокрема:

     квалiфiкований, неупереджений, об'єктивний i своєчасний розгляд звернень громадян з метою оперативного вирiшення порушених у них питань, задоволення законних вимог заявникiв, реального поновлення порушених конституцiйних прав та запобiгання в подальшому таких порушень, повною мiрою реалiзуючи при цьому визначенi законодавством повноваження; надання у встановленi законом строки письмових вiдповiдей авторам звернень за наслiдками їх розгляду;

     ретельну перевiрку усiх звернень громадян, в яких йдеться про недолiки у роботi органiв державної влади та органiв мiсцевого самоврядування, оскаржуються рiшення посадових осiб цих органiв, невiдкладне вжиття заходiв для припинення неправомiрних дiй та скасування незаконних рiшень;

     особистий розгляд звернень Героїв Радянського Союзу, Героїв Соцiалiстичної Працi, Героїв України та iнвалiдiв Великої Вiтчизняної вiйни;

     особливо уважне ставлення до вирiшення проблем, з якими звертаються ветерани вiйни та працi, iнвалiди та iншi непрацездатнi особи, а також особи, що постраждали вiд аварiї на Чорнобильськiй АЕС, багатодiтнi сiм'ї, одинокi матерi та iншi громадяни, якi потребують соцiального захисту та пiдтримки;

     систематичний аналiз та узагальнення звернень для виявлення причин, що їх породжують, а також найбiльш гострих суспiльно значущих проблем, якi потребують негайного вирiшення, своєчасне розроблення пропозицiй щодо полiпшення законодавчого регулювання у вiдповiдних сферах, з урахуванням потреб щодо фiнансування необхiдних загальнодержавних, регiональних та мiсцевих заходiв пiд час формування бюджетiв рiзних рiвнiв;

     здiйснення безперешкодного i регулярного, не рiдше одного разу на мiсяць, особистого прийому громадян посадовими та службовими особами, в тому числi у позаробочий час за мiсцем роботи та проживання громадян, неухильне дотримання затверджених графiкiв їх особистого прийому, видiлення спецiальних примiщень для прийому громадян та їх належне обладнання;

     розгляд не рiдше нiж двiчi на рiк стану роботи зi зверненнями громадян на колегiях, засiданнях президiй iз запрошенням представникiв судiв, органiв прокуратури, iнших державних органiв, громадських органiзацiй, засобiв масової iнформацiї;

     щорiчну пiдготовку та опублiкування аналiтичних доповiдей вiдповiдних органiв про стан роботи зi зверненнями громадян, систематичне оприлюднення через засоби масової iнформацiї вiдомостей про роботу зi зверненнями та вирiшення порушених у них питань;

     розроблення та реалiзацiю додаткових заходiв, спрямованих на пiдвищення рiвня правової освiти населення, роз'яснення конституцiйних прав i свобод людини i громадянина та засобiв їх захисту, повноважень органiв державної влади та органiв мiсцевого самоврядування, а також розширення мережi юридичних консультацiй на громадських засадах для надання безоплатної правової допомоги, насамперед сiльським жителям та громадянам, якi потребують соцiального захисту та пiдтримки;

     посилення персональної вiдповiдальностi посадових та службових осiб згiдно iз Законом України "Про звернення громадян" за належну органiзацiю роботи зi зверненнями громадян та результати вирiшення порушених у них питань, беручи до уваги, що:

     - рiвень роботи посадових та службових осiб iз зверненнями громадян має розглядатися як важливий критерiй оцiнки їх професiйного рiвня, вiдповiдностi займанiй посадi, а також можливостi просування таких осiб по службi;

     - кожний факт невирiшення порушених у зверненнi громадянина обгрунтованих питань, якi належать до компетенцiї вiдповiдного органу, посадової чи службової особи, що призвело до повторного звернення чи звернення до органу вищого рiвня, має глибоко аналiзуватись i, в разi виявлення ознак тяганини, формалiзму та бюрократизму, мати наслiдком невiдворотне притягнення вiдповiдних осiб до встановленої законом вiдповiдальностi.

     3. Запровадити з 2003 року перiодичне особисте звiтування керiвникiв центральних органiв виконавчої влади, голiв обласних, Київської та Севастопольської мiських державних адмiнiстрацiй перед Президентом України з питань роботи зi зверненнями громадян.

     Головам обласних, Київської та Севастопольської мiських державних адмiнiстрацiй забезпечити перiодичне особисте звiтування перед ними голiв районних державних адмiнiстрацiй з питань роботи зi зверненнями громадян.

     4. Кабiнету Мiнiстрiв України з метою прискорення створення належних умов для реалiзацiї конституцiйного права громадян на звернення та судовий захист їх прав i свобод забезпечити пiдготовку та внесення в установленому порядку проектiв адмiнiстративно-процедурного, а також адмiнiстративно-процесуального кодексiв та проектiв iнших нормативно-правових актiв, необхiдних для створення в Українi системи адмiнiстративних судiв та забезпечення їх дiяльностi.

     5. Генеральнiй прокуратурi України вжити практичних заходiв для посилення нагляду за додержанням законодавства про звернення громадян, захисту конституцiйних прав i свобод громадян, зокрема в судах, поновлення порушених прав i притягнення до вiдповiдальностi осiб, якi допустили цi порушення.

     6. Главi Адмiнiстрацiї Президента України:

     вжити додаткових заходiв для вдосконалення практики розгляду та аналiзу звернень громадян до Президента України та Адмiнiстрацiї Президента України, посилити контроль за виконанням вiдповiдних доручень, вирiшенням порушених у зверненнях питань;

     запровадити особистий прийом громадян Главою Адмiнiстрацiї Президента України та його заступниками з питань, що мають особливе суспiльне значення;

     забезпечити систематичний контроль за проведенням особистого прийому громадян керiвниками центральних органiв виконавчої влади, а також головами мiсцевих державних адмiнiстрацiй та їх заступниками;

     внести до 1 жовтня 2002 року пропозицiї щодо органiзацiї звiтування перед Президентом України керiвникiв центральних органiв виконавчої влади та голiв обласних, Київської та Севастопольської мiських державних адмiнiстрацiй з питань роботи зi зверненнями громадян;

     органiзувати протягом 2002-2003 рокiв за участю представникiв правоохоронних органiв перевiрку стану роботи центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади зi зверненнями громадян;

     доповiдати щоквартально про хiд виконання цього Указу, роботу зi зверненнями громадян до Президента України, найбiльш важливi проблеми, порушенi у них, та стан їх вирiшення.

     7. Державному управлiнню справами забезпечити полiпшення матерiально-технiчних та iнших умов для роботи зi зверненнями громадян та їх особистого прийому в Адмiнiстрацiї Президента України.

Президент України Л.КУЧМА

м. Київ
13 серпня 2002 року
N 700/2002

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.