КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 22 лютого 2006 р. | N 182 |
---|
Про затвердження Порядку проведення державного
соцiально-гiгiєнiчного монiторингу
Вiдповiдно до статтi 33 Закону України "Про забезпечення санiтарного та епiдемiчного благополуччя населення" Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
1. Затвердити Порядок проведення державного соцiально-гiгiєнiчного монiторингу, що додається.
2. Мiнiстерству охорони здоров'я забезпечити фiнансування видаткiв, пов'язаних з проведенням державного соцiально-гiгiєнiчного монiторингу, у межах коштiв, передбачених Мiнiстерству у державному бюджетi на вiдповiдний рiк.
3. Ця постанова набирає чинностi з 1 сiчня 2007 року.
Прем'єр-мiнiстр України | Ю.ЄХАНУРОВ |
Iнд. 28
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22 лютого 2006 р. N 182 |
ПОРЯДОК
проведення державного соцiально-гiгiєнiчного
монiторингу
Загальна частина
1. Державний соцiально-гiгiєнiчний монiторинг - це система спостереження, аналiзу, оцiнки i прогнозу стану здоров'я населення та середовища життєдiяльностi людини, а також виявлення причинно-наслiдкових зв'язкiв мiж станом здоров'я населення та впливом на нього факторiв середовища життєдiяльностi людини (далi - монiторинг).
2. Монiторинг проводиться з метою забезпечення санiтарного та епiдемiчного благополуччя населення i використовується для складання соцiально-економiчних прогнозiв.
3. Монiторинг проводиться на державному рiвнi на основi розробленої i затвердженої МОЗ за погодженням iз заiнтересованими центральними органами виконавчої влади методики, а також санiтарних правил та iнших методичних документiв.
4. Iнформацiйний фонд даних державного соцiально-гiгiєнiчного монiторингу (далi - iнформацiйний фонд) - це база даних про стан здоров'я населення та середовища життєдiяльностi людини, сформованих на основi результатiв аналiзу причинно-наслiдкових зв'язкiв мiж станом здоров'я населення та впливом на нього факторiв середовища життєдiяльностi людини. Складовою частиною iнформацiйного фонду є данi державної системи монiторингу довкiлля.
5. Завданнями монiторингу є:
1) формування iнформацiйного фонду;
2) виявлення причинно-наслiдкових зв'язкiв мiж станом здоров'я населення та впливом на нього факторiв середовища життєдiяльностi людини на основi їх системного аналiзу i оцiнки ризику для здоров'я людини;
3) пiдготовка пропозицiй щодо полiпшення дiяльностi органiв виконавчої влади та органiв мiсцевого самоврядування з питань забезпечення санiтарного та епiдемiчного благополуччя населення.
6. У рамках проведення монiторингу використовуються данi спостереження за:
1) станом здоров'я населення i факторами впливу на нього середовища життєдiяльностi людини, у тому числi бiологiчними (вiруснi, бактерiальнi, паразитарнi), хiмiчними, фiзичними (шум, вiбрацiя, ультразвук, iнфразвук, тепловий, iонiзуючий, неiонiзуючий та iншi види випромiнювання), соцiальними (харчування, водопостачання, умови побуту, працi та вiдпочинку) та iншими факторами - установи та заклади державної санiтарно-епiдемiологiчної служби МОЗ, Мiнбуд, Мiнагрополiтики, установи Академiї медичних наук;
2) природно-клiматичними факторами, джерелами техногенної дiї на навколишнє природне середовище, у тому числi на атмосферне повiтря, поверхневi та пiдземнi води, ґрунти - Мiнприроди, МНС, Мiнагрополiтики, Держводгосп;
3) радiацiйним станом - органiзацiї, що здiйснюють радiацiйний контроль;
4) соцiальним середовищем - Мiнпрацi;
5) станом охорони та умовами працi - МОЗ, Мiнпрацi, МНС, Держкомстат;
6) структурою i якiстю харчування, безпекою харчових продуктiв для здоров'я населення - установи та заклади державної санiтарно-епiдемiологiчної служби, державнi установи ветеринарної медицини.
7. Монiторинг проводиться шляхом:
1) вивчення показникiв стану здоров'я населення i факторiв впливу на нього середовища життєдiяльностi людини;
2) збирання, зберiгання, оброблення i систематизацiї даних про результати спостереження за станом здоров'я населення i факторами впливу на нього середовища життєдiяльностi людини;
3) використання iнформацiйної бази даних про стан здоров'я населення i середовища життєдiяльностi людини.
8. Результати монiторингу використовуються для:
1) виявлення факторiв, що шкiдливо впливають на стан здоров'я населення, та їх оцiнки;
2) прогнозування стану здоров'я населення i середовища життєдiяльностi людини;
3) розроблення невiдкладних i довгострокових заходiв щодо запобiгання та усунення впливу шкiдливих факторiв середовища життєдiяльностi людини на стан здоров'я населення.
9. Установи та заклади Держсанепiдемслужби здiйснюють:
1) збирання, зберiгання, первинне оброблення, оцiнку iнформацiї, отриманої в ходi монiторингу, i передачу її МОЗ;
2) iнформування органiв виконавчої влади та органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ та органiзацiй, а також громадян про результати монiторингу;
3) внесення органам виконавчої влади та органам мiсцевого самоврядування пропозицiй щодо забезпечення санiтарного та епiдемiчного благополуччя населення.
10. Установи та заклади державної санiтарно-епiдемiологiчної служби на водному, залiзничному та повiтряному транспортi здiйснюють:
1) формування баз даних про результати монiторингу на вiдповiдному видi транспорту;
2) проведення аналiзу результатiв монiторингу, виявлення причинно-наслiдкових зв'язкiв мiж станом здоров'я населення i факторами впливу на нього середовища життєдiяльностi людини, що спостерiгаються на вiдповiдному видi транспорту;
3) внесення органам виконавчої влади та органам мiсцевого самоврядування пропозицiй щодо забезпечення санiтарного та епiдемiчного благополуччя населення, визначення факторiв, що шкiдливо впливають на стан здоров'я населення, та їх усунення;
4) передачу узагальнених результатiв монiторингу до iнформацiйного фонду.
11. МОЗ здiйснює:
1) формування iнформацiйного фонду;
2) методичне забезпечення роботи з проведення монiторингу;
3) пiдготовку для органiв виконавчої влади та органiв мiсцевого самоврядування пропозицiй щодо реалiзацiї заходiв, спрямованих на охорону здоров'я населення та середовища життєдiяльностi людини;
4) роботу з удосконалення технологiй приймання та передачi даних iнформацiйними каналами зв'язку для формування iнформацiйного фонду.
12. МОЗ за погодженням iз заiнтересованими центральними органами виконавчої влади визначає структуру, обсяг i перiодичнiсть передачi до iнформацiйного фонду результатiв монiторингу.
13. Обмiн даними монiторингу мiж органами виконавчої влади та органами мiсцевого самоврядування, установами та закладами, що беруть участь у його проведеннi, здiйснюється на безоплатнiй основi.
Copyright © 2024 НТФ «Интес» Все права сохранены. |