Документ скасований: Постанова КМУ № 852 від 10.08.2011

КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
Київ

вiд 31 сiчня 2007 р. N 100


Про затвердження Положення про Державний комiтет фiнансового монiторингу України

Iз змiнами i доповненнями, внесеними
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 27 травня 2009 року N 520

     Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:

     1. Затвердити Положення про Державний комiтет фiнансового монiторингу України, що додається.

     2. Пункт 2 виключено

(згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 27.05.2009р. N 520)
 
Прем'єр-мiнiстр України
В.ЯНУКОВИЧ

Iнд. 40

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 31 сiчня 2007 р. N 100

ПОЛОЖЕННЯ
про Державний комiтет фiнансового монiторингу України

     1. Державний комiтет фiнансового монiторингу України (Держфiнмонiторинг) є центральним органом виконавчої влади iз спецiальним статусом, дiяльнiсть якого спрямовується i координується Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     Держфiнмонiторинг є спецiально уповноваженим органом виконавчої влади з питань фiнансового монiторингу.

     2. У своїй дiяльностi Держфiнмонiторинг керується Конституцiєю i законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими вiдповiдно до Конституцiї i законiв України, актами Кабiнету Мiнiстрiв України та цим Положенням.

     Держфiнмонiторинг органiзовує у межах своїх повноважень виконання актiв законодавства, здiйснює контроль за їх реалiзацiєю, узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенцiї, розробляє пропозицiї щодо вдосконалення законодавства i в установленому порядку вносить їх на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України.

     Держфiнмонiторинг у своїй дiяльностi використовує рекомендацiї мiжнародних органiзацiй щодо протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, i фiнансуванню тероризму.

     3. Основними завданнями Держфiнмонiторингу є:

     1) участь у реалiзацiї державної полiтики у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, i фiнансуванню тероризму;

     2) збирання, оброблення та аналiз iнформацiї про фiнансовi операцiї, що пiдлягають обов'язковому фiнансовому монiторингу;

     3) створення та забезпечення функцiонування єдиної державної iнформацiйної системи у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, i фiнансуванню тероризму;

     4) налагодження спiвробiтництва, взаємодiї та iнформацiйного обмiну з органами державної влади, компетентними органами iноземних держав i мiжнародними органiзацiями у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, i фiнансуванню тероризму;

     5) забезпечення в установленому порядку представництва України в мiжнародних органiзацiях з питань запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, i фiнансуванню тероризму.

     4. Держфiнмонiторинг вiдповiдно до покладених на нього завдань:

     1) розробляє i затверджує комплекснi заходи щодо запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, i фiнансуванню тероризму;

     2) бере участь у розробленнi проектiв Державної програми економiчного i соцiального розвитку та Державного бюджету України, Програми дiяльностi Кабiнету Мiнiстрiв України;

     3) спiвпрацює з центральними органами виконавчої влади та державними органами, якi вiдповiдно до законодавства виконують функцiї регулювання i нагляду за дiяльнiстю суб'єктiв первинного фiнансового монiторингу, а також iншими державними органами з питань запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, i фiнансуванню тероризму;

     4) надає за наявностi достатнiх пiдстав для вiднесення фiнансової операцiї до такої, що може бути пов'язана з легалiзацiєю (вiдмиванням) доходiв, одержаних злочинним шляхом, або фiнансуванням тероризму, правоохоронним органам вiдповiднi узагальненi матерiали;

     5) здiйснює в сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, i фiнансуванню тероризму методичне забезпечення суб'єктiв первинного фiнансового монiторингу, центральних органiв виконавчої влади та iнших державних органiв, якi вiдповiдно до законодавства виконують функцiї з регулювання i нагляду за такими суб'єктами, координує заходи, що проводяться ними в цiй сферi;

     6) установлює квалiфiкацiйнi вимоги до осiб, що призначаються вiдповiдальними за проведення внутрiшнього фiнансового монiторингу;

     7) проводить аналiз ефективностi заходiв, що вживаються суб'єктами первинного фiнансового монiторингу для запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, i фiнансуванню тероризму;

     8) вносить пропозицiї щодо розроблення законодавчих актiв, бере в установленому порядку участь у пiдготовцi iнших нормативно-правових актiв з питань запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, i фiнансуванню тероризму;

     9) узагальнює надану правоохоронними та iншими державними органами iнформацiю, що стосується легалiзацiї (вiдмивання) доходiв, одержаних злочинним шляхом, аналiзує динамiку розвитку негативних тенденцiй у цiй сферi, дослiджує методи та фiнансовi схеми легалiзацiї (вiдмивання) таких доходiв i фiнансування тероризму, розробляє та подає в установленому порядку пропозицiї щодо вдосконалення законодавства у цiй сферi;

     10) сприяє виявленню в фiнансових операцiях ознак використання доходiв, одержаних злочинним шляхом;

     11) забезпечує ведення в установленому законодавством порядку облiку фiнансових операцiй, якi мають ознаки таких, що пiдлягають фiнансовому монiторингу;

     12) забезпечує формування перелiку осiб, пов'язаних з провадженням терористичної дiяльностi, та доведення його до суб'єктiв первинного фiнансового монiторингу у порядку, погодженому з iншими суб'єктами державного фiнансового монiторингу;

     13) приймає рiшення про подальше зупинення проведення фiнансової операцiї на строк до п'яти робочих днiв у разi надходження вiд суб'єкта первинного фiнансового монiторингу повiдомлення про її зупинення на строк до двох робочих днiв, якщо її учасником або вигодоодержувачем за цiєю операцiєю є особа, яку включено до перелiку осiб, пов'язаних з провадженням терористичної дiяльностi;

     14) органiзовує наради, семiнари, конференцiї з питань запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, i фiнансуванню тероризму;

     15) надає роз'яснення щодо прийнятих ним нормативно-правових актiв у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, i фiнансуванню тероризму;

     16) бере участь у мiжнародному спiвробiтництвi з питань запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, i фiнансуванню тероризму, вивчає, узагальнює та поширює свiтовий досвiд з цих питань;

     17) бере участь у пiдготовцi мiжнародних договорiв України з питань запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, i фiнансуванню тероризму, готує пропозицiї щодо укладення, денонсацiї таких договорiв, забезпечує їх виконання;

     18) здiйснює вiдповiдно до законодавства функцiї з управлiння об'єктами державної власностi, що належать до сфери його управлiння;

     19) забезпечує виконання завдань з мобiлiзацiйної пiдготовки та мобiлiзацiйної готовностi держави в межах повноважень, визначених законодавством;

     20) забезпечує в межах своїх повноважень реалiзацiю державної полiтики стосовно державної таємницi, здiйснення контролю за її збереженням у Держфiнмонiторингу, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери його управлiння;

     21) виконує iншi функцiї, що випливають з покладених на нього завдань.

     5. Держфiнмонiторинг має право:

     1) одержувати в установленому законодавством порядку:

     вiд органiв виконавчої влади, iнших державних органiв, органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ та органiзацiй незалежно вiд форми власностi iнформацiю (у тому числi ту, що становить банкiвську або комерцiйну таємницю, та копiї документiв, що її пiдтверджують), необхiдну для виконання покладених на нього завдань, зокрема про випадки порушення законодавства суб'єктами первинного фiнансового монiторингу;

     вiд правоохоронних органiв, до яких надходять узагальненi матерiали про фiнансовi операцiї, iнформацiю про хiд опрацювання та вжиття вiдповiдних заходiв на пiдставi зазначених матерiалiв;

     вiд суб'єктiв первинного фiнансового монiторингу необхiдну для виконання покладених на нього завдань iнформацiю (у тому числi копiї документiв, що її пiдтверджують), пов'язану з фiнансовими операцiями, що стали об'єктом фiнансового монiторингу, зокрема щодо осiб, якi проводять такi операцiї;

     2) здiйснювати в установленому законодавством порядку доступ, у тому числi автоматизований, до баз даних суб'єктiв державного фiнансового монiторингу, центральних органiв виконавчої влади та iнших державних органiв;

     3) залучати до розгляду питань, що належать до його компетенцiї, спецiалiстiв державних органiв, пiдприємств, установ та органiзацiй (за погодженням з їх керiвниками);

     4) у рамках мiжнародного спiвробiтництва:

     укладати в установленому законодавством порядку мiжнароднi договори мiжвiдомчого характеру з компетентними органами iноземних держав з питань спiвробiтництва у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, i фiнансуванню тероризму;

     здiйснювати обмiн iнформацiєю з компетентними органами iноземних держав;

     брати участь у мiжнародних конференцiях, симпозiумах, семiнарах, зустрiчах, нарадах з питань, що належать до його компетенцiї.

     6. Держфiнмонiторинг здiйснює виконання покладених на нього завдань безпосередньо i через утворенi ним у регiонах вiдповiднi структурнi пiдроздiли.

     7. Держфiнмонiторинг взаємодiє пiд час виконання покладених на нього завдань з центральними та мiсцевими органами виконавчої влади, iншими державними органами, органами мiсцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, компетентними органами iноземних держав i мiжнародними органiзацiями.

     8. Держфiнмонiторинг у межах своїх повноважень на основi та на виконання актiв законодавства видає накази, органiзовує i контролює їх виконання.

     Нормативно-правовi акти Комiтету пiдлягають державнiй реєстрацiї в установленому законодавством порядку.

     Держфiнмонiторинг у разi потреби видає разом з центральними органами виконавчої влади та iншими державними органами спiльнi акти.

     9. Держфiнмонiторинг очолює Голова, якого призначає на посаду за поданням Прем'єр-мiнiстра України та звiльняє з посади Кабiнет Мiнiстрiв України.

     Голова Комiтету має заступникiв, якi призначаються на посаду та звiльняються з посади в установленому порядку Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     10. Голова Держфiнмонiторингу:

     1) здiйснює загальне керiвництво Комiтетом, несе персональну вiдповiдальнiсть перед Кабiнетом Мiнiстрiв України за виконання покладених на Комiтет завдань i реалiзацiю державної полiтики у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, i фiнансуванню тероризму;

     2) визначає прiоритети та стратегiчнi напрями роботи Комiтету, затверджує програми та плани його роботи i звiти про їх виконання;

     3) пiдписує нормативно-правовi та iншi акти Комiтету;

     4) подає в установленому порядку на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України проекти законiв України, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України, розробником яких є Комiтет;

     5) погоджує проекти нормативно-правових актiв з питань, що належать до компетенцiї Комiтету;

     6) приймає рiшення щодо розподiлу бюджетних коштiв, головним розпорядником яких є Комiтет;

     7) розподiляє обов'язки мiж своїми заступниками, визначає ступiнь вiдповiдальностi своїх заступникiв та керiвникiв самостiйних структурних пiдроздiлiв, призначає на посаду та звiльняє з посади працiвникiв Комiтету;

(пiдпункт 7 пункту 10 у редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 27.05.2009р. N 520)

     8) порушує в установленому порядку питання про притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi заступникiв Голови;

     9) укладає та розриває за погодженням з Вiце-прем'єр-мiнiстром України вiдповiдно до законодавства контракти з керiвниками пiдприємств, установ i органiзацiй, що належать до сфери управлiння Комiтету;

     10) здiйснює iншi повноваження вiдповiдно до законодавства.

     11. Для погодженого вирiшення питань, що належать до компетенцiї Держфiнмонiторингу, обговорення найважливiших напрямiв його дiяльностi у Комiтетi утворюється колегiя у складi Голови (голова колегiї), заступникiв Голови та керiвникiв структурних пiдроздiлiв.

     У разi потреби до складу колегiї можуть бути включенi в установленому порядку iншi особи.

     Членiв колегiї затверджує та увiльняє вiд виконання обов'язкiв Голова Комiтету.

     Рiшення колегiї проводяться в життя наказами Держфiнмонiторингу.

     12. Для розгляду наукових рекомендацiй та iнших пропозицiй щодо головних напрямiв розвитку системи запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, i фiнансуванню тероризму в Держфiнмонiторингу можуть утворюватися науковi ради, iншi консультативнi та дорадчi органи.

     Склад наукових рад, iнших консультативних та дорадчих органiв i положення про них затверджує Голова Комiтету.

     13. Граничну чисельнiсть працiвникiв Держфiнмонiторингу затверджує Кабiнет Мiнiстрiв України.

     Структуру Комiтету затверджує його Голова за погодженням з Вiце-прем'єр-мiнiстром України.

     Штатний розпис i кошторис Комiтету затверджує його Голова за погодженням з Мiнфiном.

     Положення про структурнi пiдроздiли Комiтету затверджує його Голова.

     14. Держфiнмонiторинг є юридичною особою, має самостiйний баланс, рахунки в органах Державного казначейства, печатку iз зображенням Державного Герба України i своїм найменуванням.

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.