МIНIСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ

вiд 13.08.2013 р. N 18.4876/11-04/24897

 

Громадськiй радi при МОЗ України


     Мiнiстерство охорони здоров'я України розглянуло листи громадської ради при МОЗ України вiд 17.07.2013 р. за NN 07-06 та 07-07 щодо питання впровадження податку на додану вартiсть на лiкарськi засоби та повiдомляє наступне.

     Питання стосовно скасування пiльги щодо звiльнення вiд оподаткування податком на додану вартiсть операцiй з постачання лiкарських засобiв та виробiв медичного призначення на доручення Уряду опрацьовувалося МОЗ України разом з iншими центральними органами виконавчої влади протягом 2012 - 2013 рокiв.

     З метою визначення оптимальної ставки податку, яка дасть змогу забезпечити конкурентоспроможнiсть виробiв медичного призначення вiтчизняного виробництва, компенсування вартостi вхiдного податку, а також не допустити стрiмкого пiдвищення цiн на них, МОЗ України листами вiд 25 квiтня 2012 р. звернулося до Мiнiстерства фiнансiв України та Державної податкової служби України з проханням провести розрахунок такої ставки.

     Державною податковою службою України було повiдомлено, що запровадження пiльгового режиму оподаткування операцiй з постачання лiкарських засобiв та виробiв медичного призначення протягом тривалого часу зумовило значнi втрати бюджету, не привело до здешевлення лiкарських засобiв та виробiв медичного призначення, а торгова нацiнка на зазначенi товари в окремих випадках сягає сотень вiдсоткiв.

     Втрати бюджету вiд застосування платниками податку на додану вартiсть пiльгового режиму оподаткування операцiй з поставки лiкарських засобiв та виробiв медичного призначення становили у 2010 р. 3,1 млрд. грн., у 2011 р. - 3,4 млрд. грн.

     Протягом 2011 р. платниками податку на додану вартiсть, якi є виробниками лiкарських засобiв та виробiв медичного призначення i скористались зазначеним пiльговим режимом оподаткування, задекларовано пiльгових операцiй з поставки лiкарських засобiв та виробiв медичного призначення на суму 9,2 млрд. грн. Обсяг придбання товарiв/послуг такими платниками для здiйснення операцiй, якi звiльняються вiд оподаткування, становить 5,3 млрд. грн., у тому числi 1,4 млн. грн. - у платникiв податку на додану вартiсть, при цьому одночасно сплачено 0,28 млрд. грн. податку на додану вартiсть, якi вiднесено до складу валових витрат. Операцiї iз ввезення товарiв на митну територiю України без сплати податку на додану вартiсть становлять 1,6 млрд. грн., а придбання на територiї України без податку на додану вартiсть - 2,2 млрд. грн. Сумарний обсяг придбання без податку на додану вартiсть становить 3,9 млрд. грн.

     При запровадженнi пониженої ставки податку на додану вартiсть 7 % до операцiй з поставки лiкарських засобiв та виробiв медичного призначення податковий кредит платникiв податку на додану вартiсть, що здiйснюють такi операцiї, буде формуватися iз сум податку на додану вартiсть, обрахованих за двома ставками податку 7 i 20 вiдсоткiв та у виробникiв такої продукцiї становитиме 552 млн. грн. (1,4 млрд. грн. · 20 % + 3,9 млрд. грн. · 7 %). При цьому податковi зобов'язання становитимуть 644 млн. грн. (обсяг реалiзацiї 9,2 млрд. грн. · 7 %).

     Таким чином, сума податку на додану вартiсть, яка буде сплачена до бюджету виробниками лiкарських засобiв та виробiв медичного призначення, за результатами здiйснення операцiй з реалiзацiї лiкарських засобiв та виробiв медичного призначення становитиме 92 млн. грн. (податковi зобов'язання - 644 млн. грн.; податковий кредит - 552 млн. грн.) i не приведе нi до виникнення у таких платникiв вiд'ємного значення податку на додану вартiсть, нi до надмiрного податкового навантаження.

     Крiм того, запровадження до операцiй з поставки лiкарських засобiв та виробiв медичного призначення пониженої ставки податку на додану вартiсть на рiвнi 7 % дасть можливiсть виробникам лiкарських засобiв та виробiв медичного призначення компенсувати вартiсть вхiдного податку та не збiльшувати за рахунок нього валовi витрати при обрахунку податку на прибуток пiдприємства, що створить рiвнi економiчнi умови з iмпортерами.

     2 липня 2013 року у Верховнiй Радi України зареєстровано проект Закону України "Про внесення змiн до Податкового кодексу України щодо зменшення вартостi лiкарських засобiв для населення" (реєстрацiйний N 2475а), який внесено народними депутатами України Бахтеєвою Т. Д. та Хомутиннiком В. Ю. та який МОЗ України в цiлому пiдтримує.

     Проектом закону передбачено запровадження оподаткування податком на додану вартiсть за зниженою ставкою 7 % операцiй з постачання на митнiй територiї України та операцiї iз ввезення на митну територiю України лiкарських засобiв, дозволених для виробництва i застосування в Українi та внесених до Державного реєстру лiкарських засобiв та виробiв медичного призначення за перелiком, затвердженим Кабiнетом Мiнiстрiв України, а також операцiй з постачання на митнiй територiї України лiкарських засобiв, дозволених для виробництва i застосування в Українi, що виготовляються аптечними закладами за рецептами лiкарiв та замовленнями лiкувально-профiлактичних закладiв з дозволених до застосування дiючих та допомiжних речовин.

     Разом з цим зазначаємо, що прийняття проекту на першому етапi може призвести до незначного пiдвищення цiн на лiкарськi засоби.

     Також вважаємо за доцiльне спрямовувати надходження до бюджету, якi забезпечить прийняття проекту, на потреби охорони здоров'я.

Заступник Мiнiстра - керiвник апарату Р. М. Богачев
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.