КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 17 серпня 2002 р. | N 1142 |
---|
Про затвердження загальних вимог до
облаштування пунктiв пропуску через державний
кордон
Iз змiнами i доповненнями, внесеними
постановами Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 4 вересня 2003 року N 1402,
вiд 11 лютого 2009 року N 84,
вiд 27 вересня 2022 року N 1092,
вiд 20 сiчня 2023 року N 47
Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
Затвердити загальнi вимоги до облаштування пунктiв пропуску через державний кордон, що додаються.
Прем'єр-мiнiстр України | А.КIНАХ |
Iнд. 29
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 17 серпня 2002 р. N 1142 |
ЗАГАЛЬНI ВИМОГИ
до облаштування пунктiв пропуску через державний
кордон
1. Загальна частина
1. Цi загальнi вимоги розроблено вiдповiдно до Законiв України "Про державний кордон України", "Про Державну прикордонну службу", "Про охорону навколишнього природного середовища", "Про захист населення вiд iнфекцiйних хвороб", "Про забезпечення санiтарного та епiдемiчного благополуччя населення", "Про ветеринарну медицину", "Про карантин рослин", Митного кодексу України, Положення про пункти пропуску через державний кордон, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 3 серпня 2000р. N 1203, i є обов'язковими для врахування пiд час розроблення технiчного завдання на проектування будiвництва та реконструкцiї пунктiв пропуску через державний кордон.
(пункт 1 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 04.09.2003р. N 1402) |
2. Технiчним завданням на проектування будiвництва та реконструкцiї пунктiв пропуску через державний кордон (далi - пункти пропуску) повинне передбачатися забезпечення:
1) пропуску через державний кордон визначеного замовником потоку осiб, транспортних засобiв, вантажiв та iншого майна без виникнення черг, з урахуванням категорiй пасажирiв, видiв i вантажопiдйомностi транспортних засобiв та iнших обставин;
здiйснення прикордонного, митного та iнших видiв контролю осiб, транспортних засобiв, вантажiв та iншого майна (далi - контроль), що перемiщуються через державний кордон;
створення належних культурно-побутових i санiтарно-гiгiєнiчних умов для осiб, якi перетинають державний кордон, та працiвникiв вiдповiдних контрольних пiдроздiлiв;
збереження матерiальних цiнностей, якi перевiряються;
забезпечення безпеки працi, протипожежного захисту та охорони навколишнього природного середовища.
2) облаштування пунктiв пропуску:
а) автоматизованими засобами контролю, засобами зв'язку (у тому числi гучномовними засобами), цiлодобовим електропостачанням (у тому числi дублюючими автономними системами освiтлення), системами телеспостереження, сантехнiчним обладнанням тощо;
б) створення у пунктах пропуску спецiальних зон (мiсць, майданчикiв) для:
здiйснення контролю осiб, транспортних засобiв, вантажiв та iншого майна;
зберiгання затриманих вантажiв;
стоянки транспортних засобiв, що перевозять негабаритнi, великоваговi та небезпечнi вантажi;
проведення дезiнфекцiї вантажiв;
встановлення стацiонарних технiчних засобiв для здiйснення радiацiйного контролю, телеспостереження, сигналiзацiї тощо;
утримання службових собак Державної прикордонної служби та Держмитслужби.
(абзац пiдпункту "б" пiдпункту 2 пункту 2 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 04.09.2003р. N 1402) |
Обов'язкове облаштування спецiальних зон (мiсць, майданчикiв) технологiчними будiвлями та обладнанням, необхiдними для забезпечення надiйної i безпечної роботи контрольних пiдроздiлiв.
Для затриманих вантажiв, якi повиннi зберiгатися в закритих примiщеннях, необхiдно передбачати будiвництво складiв, якi обладнуються рампами для обслуговування залiзничних чи автомобiльних транспортних засобiв та механiзмами для виконання вантажно-розвантажувальних робiт.
Для зберiгання затриманих харчових продуктiв, медикаментiв, хiмiкатiв тощо необхiдно передбачати будiвництво спецiалiзованих примiщень, якi облаштовуються вiдповiдно до встановлених вимог;
в) будiвництва примiщень:
службових - для розмiщення контрольних пiдроздiлiв Державної прикордонної служби, Держмитслужби, а у вiдповiдних випадках i працiвникiв iнших контрольних пiдроздiлiв, а також розмiщення технiчних засобiв i спецiальної технiки для здiйснення прикордонного, митного та iнших видiв контролю. Службовi примiщення повиннi мати окремий вхiд для контрольних пiдроздiлiв Державної прикордонної служби i бути обладнанi засобами сигналiзацiї;
(абзац другий пiдпункту "в" пiдпункту 2 пункту 2 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 04.09.2003р. N 1402) |
технологiчних - для здiйснення вiдповiдних видiв контролю та для оформлення документiв. До таких примiщень належать також кабiни паспортного контролю та контрольнi павiльйони Державної прикордонної служби;
(абзац третiй пiдпункту "в" пiдпункту 2 пункту 2 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 04.09.2003р. N 1402) |
спецiальних - для тимчасового утримання осiб, затриманих за пiд час перетинання державного кордону, вiдповiдно до вiдомчих норм проектування спецустанов МВС;
залiв - для офiцiйних делегацiй, перебування пасажирiв перед лiнiєю паспортного контролю, посадкою в транспортнi засоби, а також для розмiщення транзитних пасажирiв.
3. У пунктах пропуску повиннi бути розмiщенi державнi символи.
2. Облаштування пунктiв пропуску для автомобiльного сполучення
4. Комплекс технологiчних споруд пунктiв пропуску для автомобiльного сполучення повинен розмiщуватися на автомобiльних магiстралях у безпосереднiй близькостi (не бiльш як 100 метрiв) вiд лiнiї державного кордону.
5. На територiї пунктiв пропуску для кожного виду автотранспортних засобiв (автобусiв, легкових i вантажних автомобiлiв, а також автомобiлiв, що перевозять небезпечнi вантажi, вантажi за книжкою МДП, i автомобiлiв перевiзникiв, що мають дiючу авторизацiю авторизованого економiчного оператора) в мiсцях їх оформлення передбачаються окремi смуги руху, якi обладнуються вiдповiдними знаками.
(пункт 5 у редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 27.09.2022р. N 1092, iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 20.01.2023р. N 47) |
6. У зонi прикордонного контролю над смугами руху транспортних засобiв споруджуються навiси, за винятком смуги руху транспортних засобiв, що перевозять негабаритнi вантажi.
7. На територiї пунктiв пропуску для регулювання руху транспортних засобiв встановлюються свiтлофори, спецiальнi бар'єри та шлагбауми, покажчики смуг руху i знаки дорожнього руху.
8. Для пропуску через державний кордон громадян України i громадян сумiжної держави, якi проживають у прикордонних областях (районах), додатково можуть будуватися пiшохiднi смуги руху.
9. У технiчному завданнi на проектування будiвництва та реконструкцiї пунктiв пропуску необхiдно передбачати облаштування їх стацiонарними дезкилимами та стацiонарними наливними дезбар'єрами для дезiнфекцiї взуття та колiс транспортних засобiв, а також встановлення автомобiльних тензометричних ваг на окремих пiд'їзних шляхах для здiйснення контролю вагових параметрiв транспортних засобiв.
3. Облаштування пунктiв пропуску для залiзничного сполучення
10. Пункти пропуску для залiзничного сполучення розмiщуються на територiї залiзничних прикордонних станцiй i за призначенням транспортних перевезень можуть бути пасажирськими, вантажними чи вантажно-пасажирськими.
Залежно вiд мiсцевих умов прикордонна залiзнична станцiя частково чи повнiстю включається до складу пункту пропуску.
11. Територiя пункту пропуску подiляється на технологiчнi контрольнi зони, у яких:
вiдповiднi види контролю здiйснюються без зупинки поїзда, (розмiщуються перед пунктами пропуску з боку прилеглих перегонiв i повиннi мати оглядовий мiсток та оглядову яму, якi обладнанi пристроями освiтлення, телеспостереження (для вiзуального обстеження згори, збоку i знизу), спецiальними датчиками iнфрачервоного випромiнювання, тензометричними вагами - для контрольного зважування вагонiв);
контрольнi операцiї здiйснюються пiсля прибуття поїздiв на станцiю (повиннi мати залiзничнi колiї, кiлькiсть та довжина яких достатня для здiйснення вiдповiдних видiв контролю вантажних поїздiв у визначений перiод часу).
Для контрольного огляду наливних цистерн окремi колiї додатково обладнуються спецiальними естакадами.
12. На територiї пункту пропуску необхiдно передбачати колiї для ремонту вагонiв, додатковi колiї для вiдстою затриманих вагонiв та окремi - для вагонiв з небезпечними вантажами.
4. Облаштування пунктiв пропуску для морського та рiчкового сполучення
13. У пунктах пропуску на причалах, де здiйснюється прикордонний, митний та iншi види контролю, для службових осiб будуються примiщення, якi облаштовуються засобами зв'язку, засобами рятування на водi та iншим вiдповiдним обладнанням, а також примiщення для здiйснення контролю пасажирiв перед посадкою на судна або пiсля сходження їх iз суден: технологiчнi - для контрольного огляду пасажирiв, службовi - для розмiщення персоналу контрольних пiдроздiлiв.
14. На територiї порту для зберiгання затриманих вантажiв створюються спецiальнi огородженi майданчики поблизу мiсця стоянки суден, якi пiдлягають контролю, а також обладнується мiсце для приладiв радiацiйного контролю.
5. Облаштування пунктiв пропуску для повiтряного сполучення
15. Оформлення документiв для пасажирiв закордонного прямування здiйснюється в примiщеннi аеропорту або в окремих спорудах на територiї аеропорту. Мiсця для здiйснення контролю та їх кiлькiсть визначаються для кожного пункту пропуску окремо.
16. Для здiйснення контролю слiд передбачати:
службовi примiщення для розмiщення контрольних пiдроздiлiв;
технологiчне примiщення для розмiщення технiчних засобiв контролю та розмiщення контрольних пiдроздiлiв;
зал-накопичувач для розмiщення пасажирiв, що вiдлiтають;
зал-накопичувач для розмiщення пасажирiв, що прилiтають;
зал для розмiщення транзитних пасажирiв;
зал офiцiйних делегацiй.
17. У мiсцях оформлення пасажирiв закордонного прямування встановлюються кабiни паспортного контролю.
18. Зали-накопичувачi повиннi забезпечувати iзоляцiю пасажирiв вiд контактiв iз стороннiми особами.
19. У вантажному термiналi необхiдно передбачати примiщення для зберiгання затриманих вантажiв та окреме примiщення - для зберiгання затриманих небезпечних вантажiв.
6. Облаштування пунктiв пропуску для пiшохiдного сполучення
20. Пункти пропуску для пiшохiдного сполучення повиннi мати:
а) для руху пiшки:
смуги для руху пiшки в зонi прикордонного контролю, якi розмiщуються пiд навiсом;
контрольний павiльйон закритого типу, який також встановлюється пiд навiсом;
обладнання для здiйснення прикордонного, митного та iнших видiв контролю, стенди з iнформацiєю про здiйснення пропуску громадян у спрощеному порядку тощо;
засоби освiтлення територiї пункту пропуску з цiлодобовим режимом роботи;
б) для руху пiшки та автомобiльного руху додатково встановлюються свiтлофори, шлагбауми, покажчики смуг руху, а також обладнання для контролю автомобiльних транспортних засобiв.
7. Облаштування пунктiв пропуску для поромного сполучення
21. Пункти пропуску для поромного сполучення залежно вiд виду транспортних засобiв та вантажiв, що перевозяться поромами (автотранспортнi засоби, залiзничнi вагони, контейнери), повиннi облаштовуватися згiдно з вимогами, встановленими для облаштування пунктiв пропуску для автомобiльного, залiзничного, морського та рiчкового сполучення.
22. На в'їздi до пункту пропуску поблизу зони (мiсця) оформлення вантажних транспортних засобiв на "вiдхiд" передбачається будiвництво майданчика для попереднього огляду вантажних автомобiлiв.
23. На кожному причалi, де здiйснюється прикордонний, митний та iншi види контролю, встановлюються контрольнi павiльйони iз засобами рятування на водi.
8. Облаштування мiсцевих пунктiв пропуску для автомобiльного, пiшохiдного та рiчкового сполучення
24. Мiсцевий пункт пропуску розмiщується у безпосереднiй близькостi (не бiльш як 100 метрiв) вiд лiнiї державного кордону.
Загальна площа територiї мiсцевого пункту пропуску повинна становити не менш як 625 кв. метрiв, площа бетонного або асфальтового покриття - не менше половини загальної площi.
Конфiгурацiя територiї мiсцевого пункту пропуску визначається залежно вiд мiсцевих (географiчних, природно-клiматичних, просторових) умов i повинна забезпечувати розташування всiх його елементiв та створення умов для роботи.
25. На територiї мiсцевого пункту пропуску, що огороджується парканом, встановлюється навiс, стенди (знаки) з iнформацiєю про мiсцевий пункт пропуску, режим його роботи, напрямки руху i порядок проходження контролю.
(загальнi вимоги доповнено роздiлом 8 згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 11.02.2009р. N 84) |