КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 23 квiтня 2001 р. | N 376 |
---|
Про затвердження Порядку ведення Єдиного
державного реєстру нормативно-правових актiв та
користування ним
Iз змiнами i доповненнями, внесеними
постановами Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 11 жовтня 2002 року N 1510,
вiд 21 листопада 2011 року N 1180,
вiд 12 вересня 2012 року N 1077,
вiд 21 жовтня 2015 року N 874,
вiд 24 лютого 2016 року N 122,
вiд 18 серпня 2017 року N 608,
вiд 13 вересня 2017 року N 690
(змiни, внесенi постановою Кабiнету Мiнiстрiв
України
вiд 13 вересня 2017 року N 690, дiють до 1 серпня 2020
року),
вiд 27 лютого 2019 року N 146
З метою подальшого розвитку iнформатизацiї у правовiй сферi, унiфiкацiї формування банку даних та автоматизованого надання правової iнформацiї юридичним i фiзичним особам Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
1. Затвердити Порядок ведення Єдиного державного реєстру нормативно-правових актiв та користування ним (додається).
2. Внести до постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 11 грудня 1996 р. N 1504 "Про запровадження Єдиного державного реєстру нормативних актiв та здiйснення правової iнформатизацiї України" (ЗП України, 1996 р., N 21, ст. 586) такi змiни:
у назвi i текстi постанови слова "нормативних актiв" замiнити словами "нормативно-правових актiв";
пункти 4 i 6 визнати такими, що втратили чиннiсть.
Перший вiце-прем'єр-мiнiстр України | Ю.ЄХАНУРОВ |
Iнд. 29
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 23 квiтня 2001 р. N 376 |
ПОРЯДОК
ведення Єдиного державного реєстру
нормативно-правових актiв та користування ним
Загальнi положення
1. Єдиний державний реєстр нормативно-правових актiв (далi - Реєстр) створюється з метою:
забезпечення додержання єдиних принципiв iдентифiкацiї нормативно-правових актiв та ведення їх державного облiку в межах iнформацiйного простору України;
створення фонду та пiдтримання в контрольному станi нормативно-правових актiв, надання iнформацiї про них;
забезпечення в межах, визначених законодавством, доступностi, гласностi та вiдкритостi правової iнформацiї для користувачiв.
2. Реєстр - це автоматизована система збирання, накопичення та опрацювання актiв законодавства, яка складається з еталонного, страхового, робочого, iнформацiйного фондiв та окремого роздiлу.
Еталонний фонд Реєстру - комп'ютерна iнформацiйна система, призначена для зберiгання та облiку еталонних текстiв нормативно-правових актiв у контрольному станi. Еталонний фонд формується та зберiгається в Мiн'юстi.
Еталонний текст Реєстру - текст нормативно-правового акта у формi комп'ютерного файла, цiлiснiсть якого забезпечується за допомогою спецiальних ознак.
Робочий фонд Реєстру - комп'ютерна iнформацiйна система, яка пiдтримує технологiю ведення Реєстру i використовується для пiдготовки та опрацювання текстiв нормативно-правових актiв при внесеннi їх до еталонного фонду Реєстру.
Страховий фонд Реєстру - архiвнi копiї еталонного фонду Реєстру, якi зберiгаються в Мiн'юстi на електронних носiях i призначенi для вiдновлення в автентичнiй формi еталонного фонду Реєстру у разi його повної або часткової втрати.
Iнформацiйний фонд Реєстру - спецiально створена для надання широкому колу користувачiв iнформацiї з Реєстру комп'ютерна iнформацiйна система у формi окремої бази даних, в якiй зберiгаються копiї еталонних текстiв нормативно-правових актiв.
Копiя еталонного тексту Реєстру - копiя тексту нормативно-правового акта у формi комп'ютерного файла, який iдентичний вiдповiдному еталонному тексту та зберiгає всi спецiальнi ознаки, що забезпечують його цiлiснiсть.
Окремий роздiл Реєстру - комп'ютерна iнформацiйна система, що використовується для пiдготовки та накопичення текстiв нормативно-правових актiв з вiдповiдним грифом секретностi. Ведення цього роздiлу здiйснюється вiдповiдно до вимог законодавства.
Реєстрацiйний код - система цифрових знакiв, що складається з двох частин: порядкового номера, який присвоюється нормативно-правовому акту при прийняттi рiшення про включення його до Реєстру, i року прийняття рiшення про включення нормативно-правового акта до Реєстру.
3. Держатель Реєстру - Мiн'юст, який розробляє органiзацiйнi та методологiчнi принципи ведення Реєстру, приймає рiшення про включення нормативно-правових актiв до Реєстру, здiйснює їх опрацювання, iдентифiкацiю, класифiкацiю, вiдповiдає за автентичнiсть та контрольний стан еталонних текстiв, забезпечує внесення нормативно-правових актiв до еталонного фонду i його збереження та здiйснює контроль за наданням iнформацiї з Реєстру.
4. Адмiнiстратор Реєстру - уповноважена Мiн'юстом юридична особа, яка здiйснює супроводження програмно-iнформацiйного забезпечення Реєстру, вiдповiдає за його функцiонування, збереження даних i захист їх вiд руйнування, технiчну пiдготовку текстiв нормативно-правових актiв для внесення їх до вiдповiдного фонду Реєстру iз збереженням спецiальних ознак для забезпечення їх цiлiсностi, формування i пiдтримання iнформацiйного фонду, вiдповiднiсть iнформацiї, що надається юридичним i фiзичним особам з iнформацiйного фонду Реєстру, еталонним текстам Реєстру, здiйснює обслуговування i веде облiк користувачiв Реєстру та органiзовує контроль доступу до нього.
Адмiнiстратором Реєстру може бути визначена на конкурсних засадах юридична особа, яка вiдповiдає встановленим Мiн'юстом квалiфiкацiйним вимогам та з якою Мiн'юст в установленому порядку уклав договiр на виконання цих функцiй.
5. Користувачi Реєстру - будь-якi юридичнi i фiзичнi особи, якi мають доступ до iнформацiйного фонду Реєстру.
Склад Реєстру
6. До Реєстру включаються:
нормативно-правовi акти, виданi починаючи з дня прийняття Акта проголошення незалежностi України (24 серпня 1991р.), - чиннi, опублiкованi та неопублiкованi, у тому числi з обмежувальними грифами, закони України, постанови Верховної Ради України, укази i розпорядження Президента України, декрети, постанови i розпорядження Кабiнету Мiнiстрiв України, рiшення i висновки Конституцiйного Суду України, зареєстрованi в Мiн'юстi накази Генерального прокурора України нормативно-правового змiсту, нормативно-правовi акти мiнiстерств, iнших центральних органiв виконавчої влади, а також iнших органiв, акти яких вiдповiдно до законодавства пiдлягають державнiй реєстрацiї, Нацiонального банку, нормативно-правовi акти, виданi (прийнятi) НКЦПФР на виконання Закону України "Про спрощення процедур реорганiзацiї та капiталiзацiї банкiв", а також мiжнароднi договори України;
(абзац другий пункту 6 iз змiнами, внесеними згiдно з постановами Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21.10.2015р. N 874, вiд 13.09.2017р. N 690) |
нормативно-правовi акти, виданi до прийняття Акта проголошення незалежностi України (24 серпня 1991 р.), що не втратили чинностi та не суперечать законодавству України;
тимчасовi нормативно-правовi акти з термiном дiї рiк i бiльше та з термiном дiї менше року в разi наступного його продовження.
7. Не пiдлягають включенню до Реєстру акти, якi не мiстять правових норм, зокрема:
про призначення на посаду та звiльнення з посади;
про скликання нарад, конференцiй, семiнарiв тощо;
про розгляд проектiв нормативно-правових актiв;
з питань органiзацiї виконання ранiше прийнятих нормативно-правових актiв;
про спорудження пам'ятникiв, бюстiв, монументiв конкретним особам i на честь певних подiй, нагородження грамотами, вiдзнаками тощо;
про затвердження стандартiв, технiчних умов, будiвельних норм i правил, iншої нормативно-технiчної документацiї, тарифно-квалiфiкацiйних довiдникiв, форм звiтностi.
Порядок включення нормативно-правових актiв до Реєстру
8. Для включення до Реєстру повнi офiцiйнi тексти рiшень i висновкiв Конституцiйного Суду України, нормативно-правових актiв з усiма додатками, прийнятих Верховною Радою України, Президентом України, Кабiнетом Мiнiстрiв України, подаються до Мiн'юсту протягом трьох робочих днiв з дня їх прийняття (законiв України - протягом трьох робочих днiв з дня пiдписання Президентом України). Тексти мiжнародних договорiв України iз зазначенням дати пiдписання, дати ратифiкацiї (затвердження), дати набрання чинностi та термiну дiї договору подаються МЗС до Мiн'юсту протягом п'яти робочих днiв з дня набрання ними чинностi.
9. Нормативно-правовi акти, якi пiдлягають державнiй реєстрацiї вiдповiдно до Указу Президента України вiд 3 жовтня 1992 р. N 493 "Про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв мiнiстерств та iнших органiв виконавчої влади" та постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 28 грудня 1992 р. N 731 "Про затвердження Положення про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв мiнiстерств та iнших органiв виконавчої влади", включаються до Реєстру пiсля їх державної реєстрацiї у Мiн'юстi.
10. Для включення до Реєстру нормативно-правовi акти подаються Мiн'юсту через систему електронної взаємодiї органiв виконавчої влади або у паперовiй формi. Копiя нормативно-правового акта повинна бути пiдписана вiдповiдальною особою та засвiдчена печаткою органу, що його видав, копiя мiжнародного договору України - МЗС.
(пункт 10 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18.08.2017р. N 608) |
11. МЗС надає також Мiн'юсту iнформацiю про денонсацiю, внесення змiн до мiжнародних договорiв України з додержанням вимог пункту 10 цього Положення.
12. Рiшення про включення нормативно-правового акта до Реєстру приймається протягом п'яти робочих днiв з дня його подання.
13. Пункт 13 виключено
(згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 27.02.2019р. N 146) |
14. До Реєстру вносяться такi данi про нормативно-правовий акт:
дата i номер акта;
назва акта;
текст акта;
реєстрацiйний код акта;
дата присвоєння реєстрацiйного коду;
дата реєстрацiї в Мiн'юстi, реєстрацiйний номер;
класифiкацiйний iндекс.
15. Нормативно-правовi акти, включенi до Реєстру, пiдтримуються Мiн'юстом у контрольному станi.
Порядок i умови користування Реєстром
16. Iнформацiя з iнформацiйного фонду Реєстру є публiчною iнформацiєю у формi вiдкритих даних, що пiдлягає оприлюдненню i регулярному оновленню на єдиному державному веб-порталi вiдкритих даних та на офiцiйному веб-сайтi Мiн'юсту вiдповiдно до Закону України "Про доступ до публiчної iнформацiї".
Доступ до iнформацiї з iнформацiйного фонду Реєстру, оприлюдненому на єдиному державному веб-порталi вiдкритих даних та на офiцiйному веб-сайтi Мiн'юсту, є вiльним та безоплатним.
(пункт 16 у редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 24.02.2016р. N 122) |
17. Iнформацiя з iнформацiйного фонду Реєстру пiдлягає наданню на запит вiдповiдно до Закону України "Про доступ до публiчної iнформацiї".
За одержання копiй еталонних текстiв нормативно-правових актiв з iнформацiйного фонду Реєстру на паперових носiях справляється плата вiдповiдно до граничних норм витрат на копiювання або друк документiв, що надаються за запитом на iнформацiю, затверджених постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 13 липня 2011р. N 740 (Офiцiйний вiсник України, 2011р., N 54, ст. 2150).
(пункт 17 у редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 24.02.2016р. N 122) |
18. Верховна Рада України, Кабiнет Мiнiстрiв України, Адмiнiстрацiя Президента України, Конституцiйний Суд України, Верховний Суд України, Вищий спецiалiзований суд України з розгляду цивiльних i кримiнальних справ, Вищий господарський суд України, Вищий адмiнiстративний суд України, Генеральна прокуратура України, центральнi та мiсцевi органи виконавчої влади та iншi державнi органи одержують iнформацiю з Реєстру безоплатно.
(пункт 18 iз змiнами, внесеними згiдно з постановами Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 11.10.2002р. N 1510, вiд 21.11.2011р. N 1180, вiд 24.02.2016р. N 122) |
19. Пункт 19 виключено
(пункт 19 у редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 12.09.2012р. N 1077, виключено згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 24.02.2016р. N 122) |