ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
17.10.2002 | N 11/1-09-9622-ЕП |
---|
Начальникам регiональних митниць | |
Начальникам митниць |
Пунктом 5.6 Порядку взаємодiї
митниць i залiзниць України при перемiщеннi через
митний кордон товарiв та iнших предметiв у
вантажних залiзничних поїздах, затвердженого наказом Держмитслужби та Мiнтрансу вiд
30.03.2001 N 231/174 (зареєстрований в Мiнiстерствi
юстицiї України 19.04.2001 за N 360/5551) визначено:
транзитнi товари (вантажi) можуть бути оглянутi митними органами в будь-якому пунктi пiд час перевезення, якщо є достатнi пiдстави вважати, що цi товари (вантажi) перевозяться з порушенням чинного законодавства.
Разом з тим, останнiм часом значно збiльшилася кiлькiсть звернень Державної адмiнiстрацiї залiзничного транспорту України щодо затримок транзитних вантажiв посадовими особами Амвросiївської, Чопської, Могилiв-Подiльської, Роздiльнянської митниць в результатi яких тривалий час простоюють вагони з швидкопсувною продукцiєю, збiльшуються термiни доставки товарiв до вантажоодержувачiв, а як наслiдок створюється негативний iмiдж України, як транзитної держави, який не можливо перерахувати в фiнансовому планi.
Зокрема, в результатi формального пiдходу при проведеннi митного оформлення контейнерiв MSKU 2078744, APMU 2705683 з мiнеральною водою посадовими особами Амвросiївської митницi (термiн доставки iз-за протiкання води був порушений на 3 днi), без використання положень статтi 142 Митного кодексу України, за малозначне вчинення порушення митних правил запроваджено справу про порушення митних правил й передано до суду. В ходi розгляду цiєї справи в судi термiн затримки вказаних контейнерiв до їх вiдправки за межi митної територiї України склав 74 доби (з 27.05.2002 по 09.08.2002), а як наслiдок таких дiй посадових осiб митницi претензiя вiд 06.09.2002 до Держмитслужби на суму 5580 дол. США, виставлена власником контейнерного термiналу "Польцуг ГмбХ".
Крiм цього, не виконуються вимоги листа Держмитслужби вiд 23.01.2001 N 09/1-283-ЕП в частинi iнформування про причини затримки вагонiв на прикордонних передавальних станцiях за двома пiдписами: начальника митницi та начальника станцiї (або осiб, що їх замiщують). Так, з наведених у зверненнi Укрзалiзницi з 5 по 21 вересня чотирьох затримок в зонi дiяльностi Чопської митницi, до вказаної iнформацiї внесена тiльки одна. Подiльською регiональною митницею повiдомлено, що затримок вагонiв з товарами, митницями регiону у вереснi поточного року не зафiксовано, а Укрзалiзницею за вказаний перiод повiдомлено про двi затримки з товаром "свiжi яблука" й про їх причини Могилiв-Подiльська митниця iнформує листом вiд 06.10.2002 N 07/2452-ЕП. Постає питання вiдповiдностi iнформацiї митниць про причини затримок, якi надходять на запити Держмитслужби. При цьому тiльки Карпатська, Схiдна та Подiльська регiональнi митницi направили iнформацiю по вказаному листу, а iнформацiя вiд iнших регiональних митниць (в зонi дiяльностi яких є прикордоннi передавальнi станцiї) про причини затримки вагонiв за двома пiдписами, за станом на даний час за вересень мiсяць вiдсутня.
Аналiз наявної iнформацiї показує, що основними причинами затримки транзитних товарiв є вiдсутнiсть дiєвої взаємодiї на мiсцевому рiвнi мiж митницями, залiзницями й декларантами, що приводить до неузгоджених дiй по своєчаснiй подачi вагонiв для митного огляду, надання повного пакету необхiдних документiв для митного оформлення та термiнiв проведення контрольних процедур, а як наслiдок затримок в пунктах пропуску залiзничних транспортних засобiв, зайвого листування мiж Держмитслужбою та Укрзалiзницею.
Враховуючи вищевикладене, при оформленнi транзитних товарiв, що перевозяться з використання залiзничного транспорту, усунути штучнi перешкоди та зволiкання, якi можуть виникати при цьому й взяти пiд особистий контроль стан справ з проведення митного контролю та митного оформлення цих товарiв, достовiрностi i своєчасностi надання iнформацiї про причини затримок транзитних товарiв.
Голова Служби | М.М.Каленський |