МIНIСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
30.09.2002 | N 695 |
---|
Про затвердження Iнструкцiї про порядок
пломбування в морських торговельних i рiчкових
портах України суднових запiрних пристроїв,
призначених для скидання забруднюючих речовин
та вод, що їх мiстять
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 14 жовтня 2002 р. за N 826/7114 |
Вiдповiдно до постанови Кабiнету
Мiнiстрiв України вiд 29.03.2002 N 431 "Про внесення
змiн до постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 29
лютого 1996 р. N 269" та статтi 3 Кодексу
торговельного мореплавства України наказую:
1. Затвердити Iнструкцiю про порядок пломбування в морських торговельних i рiчкових портах України суднових запiрних пристроїв, призначених для скидання забруднюючих речовин та вод, що їх мiстять (далi - Iнструкцiя), яка додається.
2. Головнiй державнiй iнспекцiї України з безпеки судноплавства (Щипцов О.А.):
2.1. Забезпечити подання зазначеної Iнструкцiї на державну реєстрацiю.
2.2. Довести наказ до вiдома морських торговельних та рiчкових портiв, iнших зацiкавлених пiдприємств, установ, органiзацiй.
2.3. Забезпечити контроль за дотриманням вимог Iнструкцiї.
3. Начальникам морських торговельних, Миколаївського i Херсонського рiчкових портiв унести змiни та доповнення до обов'язкових постанов по портах з урахуванням вимог Iнструкцiї (термiн - 1 мiсяць).
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Державного секретаря Симоненка С.В.
Т.в.о. Мiнiстра | Е.Абдуллаєв |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Мiнiстерства транспорту України 30.09.2002 N 695 |
|
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 14 жовтня 2002 р. за N 826/7114 |
IНСТРУКЦIЯ
про порядок пломбування в морських торговельних
i рiчкових портах України суднових запiрних
пристроїв, призначених для скидання
забруднюючих речовин та вод, що їх мiстять
1. Загальнi положення
1.1. Ця Iнструкцiя розроблена вiдповiдно до Кодексу торговельного мореплавства України, постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 29.03.2002 N 431 "Про внесення змiн до постанови КМУ вiд 29 лютого 1996 N 269", Положення про Головну державну iнспекцiю України з безпеки судноплавства, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 30.12.98 N 2098 iз змiнами, унесеними постановами Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 27.12.2001 N 1758 i вiд 28.12.2001 N 1796, Положення про капiтана морського торговельного порту України, затвердженого наказом Мiнiстерства транспорту України вiд 18.10.2000 N 573 i зареєстрованого Мiнiстерством юстицiї 02.11.2000 за N 774/4995, Положення про Iнспекцiю державного портового нагляду морського торговельного порту України, затвердженого наказом Мiнiстерства транспорту України вiд 18.10.2000 N 574 i зареєстрованого Мiнiстерством юстицiї 02.11.2000 за N 775/4996.
1.2. Iнструкцiя поширюється на капiтанiв морських торговельних портiв України (далi - капiтани портiв), iнспекцiї державного портового нагляду морських торговельних портiв України (далi - IДПН), Держфлотiнспекцiю України, капiтанiв i екiпажi суден, якi заходять до портiв України.
1.3. Пломбування суднових запiрних пристроїв (клапанiв, клинкетiв, кiнгстонiв, захлопок, кранiв, люкiв та iнше, далi - пристрої) здiйснюється з метою недопущення самовiльного скидання iз суден вод, якi забороненi до скидання, що може призвести до забруднення внутрiшнiх вод i територiального моря України.
1.4. Пломбування здiйснюється вiдповiдальними особами суднового екiпажу i (або) iнспектором IДПН.
1.4.1. Якщо на суднi дiє встановлений державою прапора судна або судновласником порядок пломбування пристроїв судновим пломбiром (установленi схема пломбування або перелiк пристроїв, що пломбуються, вiдповiдальнi за пломбування особи суднового екiпажу, вiдповiдальна за збереження пломбiра особа) i пристрої згiдно з цим порядком опломбованi до приходу судна в порт, пломбування iнспектором IДПН не здiйснюється.
1.4.2. Iнспектором IДПН здiйснюється пломбування (у тому числi повторно, незважаючи на наявнiсть пломб, установлених судновим екiпажем), якщо:
на суднi не встановлено порядку пломбування пристроїв судновим пломбiром;
перелiк пристроїв, якi пломбуються на суднi згiдно з цим порядком, не вiдповiдає типу, призначенню та конструктивним особливостям судна, його обладнання та систем;
порядок установлено, але пристрої не опломбованi;
порядок установлено, але пристрої опломбованi таким чином, що встановленi пломби не унеможливлюють скидання за борт судна забруднюючих речовин та вод, якi їх мiстять.
2. Пломбування
2.1. Капiтан порту в установленому порядку призначає особу (осiб), вiдповiдальну за збереження пломбiра (пломбiрiв) IДПН, а також установлює порядок видачi пломбiрiв iнспекторам IДПН. Пломбiри видаються iнспекторам IДПН i приймаються вiд них вiдповiдальною особою пiд пiдпис у журналi видачi пломбiра (пломбiрiв), який ведеться в IДПН.
2.2. Пломбуванню пiдлягають судновi пристрої, якi спецiально призначенi для безпосереднього скидання за борт судна забруднюючих речовин або вод, що їх мiстять (таких, як лляльнi води машинно-котельних вiддiлень, шлам та iншi нафтозалишки, брудний i чистий баласт, стiчнi води, смiття). Орiєнтовний перелiк суднових запiрних пристроїв, призначених для скидання забруднюючих речовин та вод, що їх мiстять, якi повиннi бути опломбованi наведено в додатку 1 до цiєї Iнструкцiї. Повний перелiк пристроїв для певного судна визначається з урахуванням типу, призначення та конструктивних особливостей судна, його обладнання та систем.
2.3. Якщо на суднi дiє встановлений державою прапора судна або судновласником порядок пломбування пристроїв судновим пломбiром, iнспектор IДПН перевiряє його виконання i вимагає вiд капiтана завiренi ним копiю схеми пломбування та виписку iз суднового журналу або довiдку iз зазначенням такої iнформацiї:
коли, де й ким було опломбовано пристрої;
якi саме пристрої опломбовано;
посада i прiзвище особи суднового екiпажу, на яку покладено вiдповiдальнiсть за збереження суднового пломбiру;
реквiзити пломбiру (вiдтиск пломби).
2.4. Якщо пломбування пломбами IДПН необхiдне (у тому числi повторно, незважаючи на наявнiсть пломб, установлених судновим екiпажем), то iнспектор зобов'язаний:
визначити перелiк пристроїв, що пiдлягають пломбуванню;
опломбувати пристрої за встановленою технологiєю;
оформити пломбування.
2.5. Визначення перелiку пристроїв, що пiдлягають пломбуванню
2.5.1. Перелiк пристроїв, якi пiдлягають пломбуванню, визначається iнспектором IДПН разом з капiтаном або вповноваженою капiтаном судна особою. Наявнiсть на суднi затвердженої державою прапора судна або судновласником схеми пломбування є, як правило, достатньою пiдставою для визначення перелiку пристроїв, якi пiдлягають пломбуванню.
2.5.2. Не пiдлягають пломбуванню пристрої, призначенi для суднових операцiй, якi постiйно здiйснюються в порту (для здавання лляльних вод, брудного i чистого баласту, нафтозалишкiв, стiчних i господарсько-побутових вод на портовi береговi i плавучi приймальнi споруди; для скидання iзольованого баласту; для перекачування всiх видiв води в межах судна; для приймання та видачi палива, мастил та iнше).
2.6. Технологiя пломбування
2.6.1. Для пломбування суднових пристроїв iнспектор IДПН використовує спецiально призначений для цiєї роботи пломбiр IДПН. Вiдтиск пломбiру IДПН повинен мати скорочену назву англiйською мовою "PC" (Port Control) i номер, який вiдповiдає перелiку номерiв для вiдтискiв пломбiрiв iнспекцiй державного портового нагляду, призначених для пломбування суднових запiрних пристроїв, наведеному в додатку 2 до цiєї Iнструкцiї.
2.6.2. Пристрої, якi пiдлягають пломбуванню, повиннi до опломбування бути повнiстю закритими для унеможливлення скидання забруднюючих речовин та вод, якi їх мiстять, через опломбований пристрiй.
2.6.3. Якщо пристрiй має дистанцiйнi (механiчнi або iншого принципу дiї) приводи, крiм приводу, розташованого на самому пристрої, то пломбуються всi його дистанцiйнi приводи.
2.6.4. Пломбування здiйснюється таким чином, щоб пiсля накладення пломби будь-якi манiпуляцiї з пристроєм, спрямованi на його вiдкриття, призводили б до порушення пломби.
2.6.5. На пристрої, який опломбовано, рекомендується помiстити табличку з попередженням про опломбування пристрою та заборону його вiдкриття в порту. Якщо таких табличок на суднi немає, капiтан порту надає в установленому порядку вiдповiдний припис (рекомендацiю) капiтану судна про необхiднiсть виготовлення табличок та розмiщення їх на опломбованих пристроях у добовий термiн.
2.6.6. Пломба при опломбуваннi щiльно натискується пломбiром, пiсля чого перевiряється її фiксацiя на проволоцi i унеможливлення її руху вздовж проволоки.
2.7. Оформлення пломбування
2.7.1. Пiсля пломбування пристроїв iнспектором IДПН складається акт пломбування суднових запiрних пристроїв за формою, наведеною в додатку 3. Копiя акта (2-й примiрник) надається капiтану судна або вповноваженiй ним особi i залишається на суднi.
2.7.2 Iнспектор IДПН зобов'язаний запропонувати капiтану судна або вахтовому помiчнику внести до суднового журналу iнформацiю про:
дату i час пломбування;
мiсцезнаходження судна пiд час пломбування (порт, причал, номер якiрної стоянки);
прiзвище та iм'я капiтана або вповноваженої ним особи, присутньої при пломбуваннi;
прiзвище, iм'я iнспектора IДПН;
перелiк пристроїв, що пломбуються (або їх номери вiдповiдно до встановленої схеми пломбування або перелiку пристроїв, що пломбуються), їх стан (наприклад, "у закритому станi");
реквiзити пломбiру (вiдтиск пломби).
3. Прикiнцевi положення
3.1. У разi пошкодження (зриву) пломби на пристрої, який опломбовано, капiтан судна уживає всiх можливих заходiв до запобiгання скиданню забруднюючих речовин через цей пристрiй, негайно iнформує про це IДПН i вносить вiдповiдний запис до суднового журналу.
Iнспектор IДПН повинен прибути на судно, перевiрити обставини пошкодження пломби i повторно опломбувати пристрiй iз додержанням вимог цiєї Iнструкцiї. Якщо iнспектор IДПН має достатнi пiдстави вважати, що пiсля пошкодження пломби судном здiйснено скидання забруднюючих речовин через пристрiй за борт, вiн уживає заходiв до сповiщення та розслiдування, передбаченi чинним законодавством для випадкiв протизаконного скидання забруднюючих речовин iз судна.
3.2. Пiд час оформлення вiдходу судна iнспектор IДПН перевiряє наявнiсть i цiлiснiсть пломб на запiрних пристроях (установлених як iнспектором IДПН, так i вiдповiдальними особами суднового екiпажу). Якщо пломба вiдсутня або наявнi слiди її порушення, iнспектор IДПН здiйснює заходи щодо сповiщення, передбаченi чинним законодавством для випадкiв протизаконного скидання забруднюючих речовин iз судна.
3.3. Капiтани портiв забезпечують дотримання вимог чинного законодавства щодо охорони та гiгiєни працi, екологiчної та протипожежної безпеки пiд час здiйснення iнспекторами IДПН пломбування суднових пристроїв.
3.4. Для своєчасного iнформування капiтанiв суден iз вимогами щодо пломбування капiтани портiв надсилають їм (у тому числi за допомогою суднових агентiв) вiдповiдне повiдомлення для капiтана та екiпажу судна (додаток 4).
Начальник Управлiння безпеки транспорту | Ю.Гержод |
Додаток 1 до п. 2.2 Iнструкцiї про порядок пломбування в морських торговельних i рiчкових портах України суднових запiрних пристроїв, призначених для скидання забруднюючих речовин та вод, що їх мiстять |
Орiєнтовний перелiк суднових запiрних пристроїв, призначених для скидання забруднюючих речовин та вод, що їх мiстять, якi повиннi бути опломбованi
1. Вiдливний клапан (клапани) осушувальної системи машинного вiддiлення.
2. Вiдливний клапан (клапани) осушувальної системи котельного вiддiлення.
3. Вiдливний клапан (клапани) осушувальної системи румпельного вiддiлення.
4. Вiдливний клапан (клапани) осушувальної системи трюмiв й iнших вантажних примiщень.
5. Вiдливний клапан (клапани) баластно-осушувальної системи.
6. Вiдливний клапан (клапани) сепаратора лляльних вод.
7. Вiдливний клапан (клапани) системи брудного баласту.
8. Вiдливний клапан (клапани) системи чистого баласту.
9. Клапан (клапани) аварiйного осушення машинного та котельного вiддiлень.
10. Вiдливнiй клапан системи перекачування нафтозалишкiв (шламу).
11. Вiдливний клапан (клапани) системи стiчних (фекальних) вод.
12. Привод пристрою (люка, закриття) смiттєвої ями (ємностi) для накопичування всiх видiв смiття, якщо такi люки призначенi для скидання смiття безпосередньо за борт.
Додаток 2 до п. 2.6.1. Iнструкцiї про порядок пломбування в морських торговельних i рiчкових портах України суднових запiрних пристроїв, призначених для скидання забруднюючих речовин та вод, що їх мiстять |
ПЕРЕЛIК
номерiв для вiдтискiв пломбiрiв iнспекцiй
державного портового нагляду, призначених для
пломбування суднових запiрних пристроїв
N пломб | Назва порту, органу |
1, 2 (3) | Бердянський морський торговельний порт |
4, 5 | Бiлгород-Днiстровський морський торговельний порт |
6, 7 | Генiчеський морський порт |
8, 9 | Євпаторiйський морський торговельний порт |
10, 11 (12) | Iзмаїльський морський торговельний порт |
14, 15, 16, 17, 18 (19) | Iллiчiвський морський торговельний порт |
20, 21 (22) | Керченський морський торговельний порт |
23, 24, 25, 26 (27) | Марiупольський державний морський торговельний порт |
28, 29, 30, 31 (32) | Миколаївський морський торговельний порт |
33, 34 | Миколаївський рiчковий порт |
35, 36 | Морська державна адмiнiстрацiя Днiпро-Бузького морського порту |
37, 38, 39, 40 (41) | Морський порт "Южний" |
42, 43, 44, 45, 46, 47 (48) | Одеський морський торговельний порт |
49 | Очакiвський морський порт |
50, 51 | Ренiйський морський торговельний порт |
52, 53 | Спецiалiзований морський порт "Октябрьск" |
54, 55 | Севастопольський морський торговельний порт |
56, 57 | Скадовський морський торговельний порт |
58, 59 | Усть-Дунайський морський торговельний порт |
60, 61 (62) | Феодосiйський морський торговельний порт |
63, 64 | Херсонський морський торговельний порт |
65, 66 | Херсонський рiчковий порт |
67, 68 | Ялтинський морський торговельний порт |
69 - 81 | Резервнi номери |
82 - 102 | Держфлотiнспекцiя України |
Примiтки:
1. Вiдтиск пломбiру повинен мати скорочену назву англiйською мовою "PC" (Port Control) i номер, наведений у першiй колонцi таблицi. Кожний номер використовується тiльки один раз на одному пломбiрi. Виготовлення (дублювання) пломбiрiв з однаковими номерами є неприпустимим.
2. У дужках зазначенi номери резервних пломбiрiв, що перебувають у капiтанiв портiв.
Додаток 3 до п. 2.7.1. Iнструкцiї про порядок пломбування в морських торговельних i рiчкових портах України суднових запiрних пристроїв, призначених для скидання забруднюючих речовин та вод, що їх мiстять |
АКТ ПЛОМБУВАННЯ СУДНОВИХ ЗАПIРНИХ
ПРИСТРОЇВ
ACT OF SEALING OF SHIPBOARD ARRANGEMENT FOR DISCHARGE
1. | Порт, дата складення акта Port, date of Act |
|
2. | Дата приходу судна Date of arrival |
|
3. | Назва i тип судна Name and type of ship |
|
4. | Номер IMO IMO number |
|
5. | Нацiональнiсть судна Nationality of ship |
|
6. | Прiзвище та iм'я капiтана Full name of master |
|
7. | Перелiк пристроїв, якi опломбовано List of arrangements sealed |
________________________________________ ________________________________________ |
8. | Назва i номер пломб (пломбiру) Seals (sealing arrangement) number and impression |
Port Control N ____ |
9. | Прiзвище та iм'я iнспектора IДПН Full name of Port Control Officer |
|
10. | Прiзвище та iм'я особи суднового екiпажу,
присутньої при пломбуваннi Full name of crew member in the presence of sealing |
|
11. | Помiтки капiтана або вповноваженої
капiтаном особи суднового екiпажу Master's or designated person's (crew member) remarks |
|
12. | Дата i пiдписи: Date and signatures:
"___" ____________ 200_ |
___________________________ Iнспектор IДПН Капiтан або вповноважена особа |
Додаток 4 до п. 3.4. Iнструкцiї про порядок пломбування в морських торговельних i рiчкових портах України суднових запiрних пристроїв, призначених для скидання забруднюючих речовин та вод, що їх мiстять |
ПОВIДОМЛЕННЯ
для капiтана й екiпажу судна ____________________
Ваше судно перебуває в територiальному морi (внутрiшнiх водах) України. Вiдповiдно до мiжнародної конвенцiї МАРПОЛ 73/78 i нацiонального законодавства України заборонено скидання за борт судна:
нафтоводяних сумiшей (лляльних вод, брудного та чистого баласту);
нафтозалишкiв;
стiчних вод;
смiття.
Для запобiгання випадкових скидань пiд час експлуатацiї судна у водах України запiрнi пристрої суднових систем, призначенi для скидання за борт забруднюючих речовин, повиннi бути закритi i опломбованi в присутностi капiтана або призначеної капiтаном особи суднового екiпажу.
Нагадую, що пiд час стоянки судна i його руху в межах територiального моря України категорично заборонено:
зняття або пошкодження пломб;
вiдкриття запломбованих пристроїв;
використання систем, запiрнi пристрої яких запломбованi, для скидання за борт забруднюючих речовин.
За порушення вищезазначених вимог виннi особи несуть вiдповiдальнiсть вiдповiдно до чинного законодавства України.
Просимо дотримуватися вимог мiжнародного i нацiонального законодавства України, не припускати забруднення морського середовища.
Про випадки пошкодження пломб, установлених на запiрних суднових пристроях, про випадки забруднення довкiлля вашим судном або виявленi вами в акваторiї порту прошу негайно повiдомити Iнспекцiю державного портового нагляду _______________________ порту за телефонами:
________________
________________
Капiтан ___________________________ порту
Дата
Пiдпис
Зворотний бiк додатка 4 п. 3.4. Iнструкцiї про порядок пломбування в морських торговельних i рiчкових портах України суднових запiрних пристроїв, призначених для скидання забруднюючих речовин та вод, що їх мiстять |
INNFORMATION
FOR SHIP MASTER AND CREW OF VESSEL _____________
Your ship has entered territorial sea (inland waters) of Ukraine.
Under the provisions of MARPOL 73/78 Convention and national legislation of Ukraine it is strictly prohibited to discharge from ship:
oily waters (oily waters from machine spaces, dirty and clean ballast);
oil residues,
sewage;
garbage.
To prevent accidental discharges during operations of ship in Ukrainian waters shipboard arrangements used for discharge of polluting substances should be closed and sealed in the presence of shipmaster/member of crew designated by the shipmaster.
Remember that while ship anchorage and her movement within territorial sea of Ukraine it is strictly prohibited to:
remove or make any damage to seals;
open shipboard arrangements sealed;
use any system with shipboard arrangements sealed to discharge polluting substances.
For violation of abovementioned requirements guilty persons incur liability according to current legislation of Ukraine.
You are to follow attentively international and national legislation of Ukraine in order to avoid any pollution of environment.
Any cases involving damage of seals on shipboard arrangements or resulted in pollution of environment happened onboard your ship or discovered by you in harborage should be immediately reported to __________________________ Port Control Inspection:
tel. | _______________ _______________ _______________ |
Harbor master of Port of _________________________________
Date
Signature