ДЕРЖАВНИЙ КОМIТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ТЕХНIЧНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ТА СПОЖИВЧОЇ ПОЛIТИКИ
Н А К А З
21.07.2003 | N 125 |
---|
Про затвердження Порядку проведення атестацiї
виробництв, якi здiйснюють переробку продуктiв
лову
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 6 серпня 2003 р. за N 688/8009 |
На виконання статтi 5
Закону України "Про рибу, iншi воднi живi
ресурси та харчову продукцiю з них" наказую:
1. Затвердити Порядок проведення атестацiї виробництв, якi здiйснюють переробку продуктiв лову (додається).
2. Управлiнню пiдтвердження вiдповiдностi (Баб'як О.М.) у п'ятиденний термiн забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацiю до Мiнiстерства юстицiї України.
3. Управлiнню пiдтвердження вiдповiдностi у тижневий термiн пiсля державної реєстрацiї у Мiнiстерствi юстицiї України довести цей наказ до органiв з сертифiкацiї.
4. Вiдповiдальнiсть за виконання цього наказу покласти на першого заступника Голови з питань технiчного регулювання Сидоренка Г.С.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на управлiння органiзацiйно-аналiтичного забезпечення дiяльностi Голови.
Голова | Л.Школьник |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Держспоживстандарту України 21.07.2003 N 125 |
|
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 6 серпня 2003 р. за N 688/8009 |
ПОРЯДОК
проведення атестацiї виробництв, якi здiйснюють
переробку продуктiв лову
1. Загальнi положення
1.1. Цей Порядок, розроблений вiдповiдно до статтi 5 Закону України "Про рибу, iншi воднi живi ресурси та харчову продукцiю з них", установлює порядок та вимоги до проведення атестацiї виробництв, якi здiйснюють переробку продуктiв лову (риби та iнших водних живих ресурсiв) та виробляють харчову продукцiю з них.
1.2. Вимоги цього Порядку обов'язковi для виконання органами iз сертифiкацiї, а також суб'єктами господарської дiяльностi незалежно вiд форм власностi пiд час пiдготовки до атестацiї виробництва та її проведення.
1.3. Атестацiя виробництв, якi здiйснюють переробку продуктiв лову, в Українi проводиться територiальними органами iз сертифiкацiї - державними центрами стандартизацiї, метрологiї i сертифiкацiї (ДЦСМС) (далi - ОС) Державного комiтету України з питань технiчного регулювання та споживчої полiтики.
1.4. Атестацiя виробництв, якi здiйснюють переробку продуктiв лову, проводиться вiдповiдно до статтi 4 Закону України "Про рибу, iншi воднi живi ресурси та харчову продукцiю з них" за iнiцiативи суб'єкта господарської дiяльностi, що виготовляє харчову продукцiю з них.
1.5. Атестацiя виробництва здiйснюється з метою оцiнки можливостей пiдприємства-виробника забезпечити вiдповiднiсть харчової продукцiї усiм обов'язковим вимогам, установленим чинними законодавчими актами України, нормативно-правовими актами та нормативними документами на конкретний вид продукцiї.
1.6. Об'єктами атестацiї є:
технiчна документацiя на продукцiю та її виробництво;
технологiчне обладнання;
засоби вимiрювальної технiки, контролю, випробувальне обладнання та система їх перевiрок;
порядок реєстрацiї результатiв контролю та випробувань, складання, затвердження та зберiгання протоколiв випробувань;
порядок формування та позначення партiй харчової продукцiї.
2. Загальнi вимоги до комплекту документiв переробного виробництва, що атестується
2.1. Атестацiя проводиться на вiдповiднiсть вимогам чинних в Українi нормативно-правових актiв та нормативних документiв.
2.2. Пiдприємство до початку атестацiї виробництва повинно мати вiдповiднi дозволи на заявлений вид дiяльностi, виданi органами державної санiтарно-епiдемiологiчної служби та органами державної служби ветеринарної медицини.
2.3. Пiдприємство, що має намiр атестувати виробництво, повинно мати комплект документiв, якi засвiдчують, що його технiчнi можливостi з переробки продуктiв лову можуть забезпечити стабiльний випуск харчової продукцiї вiдповiдно до вимог нормативних документiв, i мiстити вiдомостi щодо:
наявностi необхiдного фонду нормативних документiв на харчову продукцiю, вироблену з продуктiв лову, сировину та допомiжнi речовини, технологiчних iнструкцiй та рецептур. Склад документацiї визначається особливостями виробництва харчової продукцiї;
системи контролю за внесенням змiн до нормативних документiв та технологiчної документацiї;
наявностi необхiдного технологiчного обладнання, яке застосовується пiд час переробки продуктiв лову, його вiдповiдностi вимогам технологiчних iнструкцiй i забезпечення якостi та безпеки продукцiї;
засобiв вимiрювальної технiки i контролю та випробувального обладнання, що використовуються у виробництвi та контролi харчових продуктiв пiд час перероблення продуктiв лову, а також методик виконання випробувань (вимiрювань);
органiзацiї контролю за виробництвом продукцiї в ходi технологiчного процесу, включаючи вхiдний контроль сировини та матерiалiв, та порядку реєстрацiї даних контролю;
визначення критичних точок виробництва харчової продукцiї та система монiторингу кожної з них в сировинi, матерiалах та технологiчному процесi (наявнiсть технохiмiчного та мiкробiологiчного контролю, а надалi - мiжнародної системи забезпечення безпеки харчових продуктiв HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Point) - системи НАССР);
органiзацiї контролю готової продукцiї;
системи повiрки засобiв вимiрювальної технiки i контролю та атестацiї випробувального обладнання, наявностi перелiкiв засобiв вимiрювальної технiки, якi перебувають в експлуатацiї та пiдлягають повiрцi;
забезпечення умов пакування, маркування, зберiгання;
наявностi акредитованої вiдповiдно до вимог статтi 32 Закону України "Про метрологiю та метрологiчну дiяльнiсть" виробничої лабораторiї або пiдроздiлу з контролю якостi продукцiї;
порядку формування та позначення партiй харчової продукцiї;
порядку реєстрацiї результатiв випробувань та контролю, складання, затвердження та зберiгання протоколiв випробувань;
порядку оформлення та видачi свiдоцтв виробника про якiсть готової продукцiї, яка вводиться в обiг;
системи управлiння невiдповiдною продукцiєю;
наявностi претензiй (рекламацiй) щодо якостi сировини, матерiалiв;
порядку реєстрацiї i розгляду претензiй (рекламацiй) на продукцiю, аналiзу причин та прийняття коригувальних заходiв.
3. Загальнi вимоги до виробництва, що атестується, та органiзацiї контролю за виготовленням продукцiї
3.1. Пiдприємство, яке має намiр атестувати виробництво, повинно наказом керiвника пiдприємства призначити вiдповiдального за якiсть продукцiї (i, за необхiдностi, його заступника), який пiдзвiтний вищого рiвня керiвництву пiдприємства i забезпечує зв'язок пiдприємства з ОС. Вiдповiдальний за якiсть повинен мати спецiальну освiту та вiдповiдну квалiфiкацiю.
3.2. Вiдповiдальний за якiсть продукцiї повинен гарантувати виконання вимог ОС пiд час проведення робiт з атестацiї та пiд час дiї атестата виробництва. iнформацiя, що надається заявником до ОС, повинна узгоджуватись з вiдповiдальним за якiсть, який гарантує її достовiрнiсть.
4. Порядок здiйснення робiт з атестацiї виробництва
4.1. Здiйснення робiт з атестацiї виробництва продуктiв переробки лову передбачає виконання таких етапiв:
подання заявки та вiдомостей про виробництво;
проведення експертизи заявки щодо правильностi заповнення реквiзитiв;
укладання договору iз заявником про проведення робiт з атестацiї виробництва;
визначення термiнiв проведення робiт з атестацiї виробництва та їх вартостi;
попереднє оцiнювання та складання висновку щодо готовностi пiдприємства до проведення атестацiї виробництва;
складання програми атестацiї;
перевiрка технiчних можливостей виробництва;
аналiз отриманих результатiв робiт;
прийняття рiшення про видачу (вiдмову у видачi) атестата виробництва;
оформлення результатiв робiт;
видача атестата виробництва та його реєстрацiя в Реєстрi Системи УкрСЕПРО;
технiчний нагляд за атестованим виробництвом.
4.2. Подання заявки
Для проведення атестацiї пiдприємство подає до ОС у двох примiрниках заявку (додаток 1) та вiдомостi про виробництво (додаток 2), а також в одному примiрнику комплект документiв, передбачених додатком 2.
На пiдставi заявки ОС укладає з пiдприємством договiр про проведення робiт з атестацiї виробництва.
ОС реєструє у встановленому порядку заявку i заводить окрему справу (папку) з атестацiї виробництва, у якiй надалi зберiгаються вся документацiя, матерiали i внутрiшнi документи ОС щодо питань, пов'язаних з атестацiєю виробництва пiдприємства.
Вiдомостi складають на виробництво одного конкретного виду продукцiї або на виробництво кiлькох технологiчно подiбних видiв, що виробляються одним (кожним) судном, фiлiєю, пiдроздiлом пiдприємства.
Технологiчно подiбною є продукцiя, яка випускається одним пiдприємством (судном, фiлiєю, пiдроздiлом тощо) за однiєю технологiєю.
У вiдомостях допускається посилання на нормативнi документи, технологiчну та iншу документацiю щодо конкретного виду харчової продукцiї, а також вихiдних матерiалiв, речовин тощо.
4.3. Попереднє оцiнювання та складання висновку вiдносно готовностi пiдприємства до проведення атестацiї виробництва
Попереднє оцiнювання вiдомостей та документiв виконується комiсiєю експертiв ОС у погодженi строки. Склад комiсiї експертiв затверджується керiвником ОС. До складу комiсiї повиннi входити аудитор з атестацiї виробництва та фахiвець, компетентний в оцiнцi вiдповiдних технологiй рибної галузi.
Попереднє оцiнювання вiдомостей i документiв повинно передбачати:
а) перевiрку наявностi дозволiв органiв державної санiтарно-епiдемiологiчної служби та органiв державної ветеринарної медицини стосовно виробництва харчової продукцiї на пiдприємствi;
б) оцiнку достатностi забезпечення пiдприємства необхiдними нормативними документами та перевiрку наявностi системи їх актуалiзацiї;
в) перевiрку вiдповiдностi показникiв якостi i безпеки та характеристик харчової продукцiї, установлених технологiчною документацiєю, вимогам нормативних документiв, що поширюються на харчову продукцiю та технологiчнi процеси її виготовлення;
ґ) оцiнку достатностi забезпечення необхiдним технологiчним обладнанням, його вiдповiдностi вимогам технологiчної документацiї;
г) оцiнку достатностi контрольних операцiй i випробувань, передбачених технологiчною документацiєю та нормативними документами, для забезпечення впевненостi у вiдповiдностi продукцiї, яка виробляється, вимогам нормативних документiв, що на неї поширюються;
д) оцiнку правильностi вибору критичних точок на головних етапах технологiчного процесу (пiд час проведення технохiмiчного та мiкробiологiчного контролю, а надалi - системи НАССР);
е) перевiрку наявностi системи контролю якостi виготовлення в ходi технологiчного процесу, включаючи вхiдний контроль сировини, матерiалiв, а також готової продукцiї;
є) перевiрку наявностi системи метрологiчного забезпечення засобiв вимiрювань, контролю та випробувань, якi застосовуються;
ж) оцiнку порядку формування i позначення партiй харчової продукцiї;
з) оцiнку правильностi оформлення свiдоцтва виробника про якiсть продукцiї;
и) оцiнку порядку реєстрацiї результатiв контролю i випробувань, складання, затвердження i зберiгання протоколiв (матерiалiв) випробувань;
i) перевiрку управлiння невiдповiдною продукцiєю.
Комiсiя експертiв може, у разi необхiдностi, запросити вiд пiдприємства iншi вiдомостi, якщо вони потрiбнi для попереднього оцiнювання.
За результатами попереднього оцiнювання в термiн до 10 днiв з дня реєстрацiї заявки комiсiєю складається висновок у двох примiрниках про готовнiсть пiдприємства до атестацiї виробництва та доцiльнiсть проведення подальших робiт. Висновок пiдписує керiвник комiсiї експертiв ОС. Один примiрник висновку залишається в ОС, другий - передається пiдприємству.
У разi встановлення в ходi робiт невiдповiдностей i можливостi їх оперативного усунення протягом мiсяця ОС письмово повiдомляє про це заявника i припиняє роботи за заявкою на час проведення пiдприємством коригувальних заходiв щодо усунення невiдповiдностей.
Роботи за заявкою можуть бути продовженi тiльки пiсля надання до ОС переконливих доказiв про проведення пiдприємством коригувальних дiй.
У разi неможливостi оперативного проведення коригувальних дiй ОС вiдмовляє пiдприємству в проведеннi робiт з атестацiї виробництва до усунення невiдповiдностей та письмово повiдомляє про це заявника. Роботи з атестацiї можуть бути продовженi тiльки пiсля надання переконливих доказiв усунення невiдповiдностей та повторної заявки на атестацiю виробництва.
4.4. Складання програми атестацiї
У разi позитивного висновку комiсiї експертiв ОС складається програма атестацiї виробництва, яка затверджується керiвником ОС.
Перелiк питань, аналiз яких передбачається включати до програми атестацiї, наведено в додатку 3.
4.5. Перевiрка технiчних можливостей виробництва
4.5.1. Основними завданнями перевiрки технiчних можливостей виробництва є оцiнка вiдповiдностi наданої iнформацiї фактичному стану справ безпосередньо на пiдприємствi, одержання додаткової iнформацiї, необхiдної для об'єктивної оцiнки виробництва.
4.5.2. Перед початком робiт з перевiрки технiчних можливостей виробництва голова комiсiї експертiв на пiдприємствi проводить нараду за участю керiвництва пiдприємства та вiдповiдального за якiсть, на якiй розглядаються:
мета i завдання перевiрки;
порядок надання комiсiї необхiдних матерiалiв;
iншi питання, спрямованi на оперативне й об'єктивне виконання завдань з атестацiї виробництва.
Керiвник пiдприємства зобов'язаний створити необхiднi умови для перевiрки, а саме:
видати наказ (розпорядження) про призначення вiдповiдальних осiб пiдприємства з правом пiдпису документiв, що стосуються атестацiї виробництва;
забезпечити безперешкодний доступ комiсiї на пiдприємство (його фiлiї, пiдроздiли, судна тощо) з урахуванням установленого режиму роботи для виконання покладених на них службових обов'язкiв;
надати службове примiщення, документацiю, матерiали та обладнання, якi потрiбнi для проведення перевiрки.
4.5.3. Перевiрка здiйснюється комiсiєю згiдно iз затвердженою програмою атестацiї безпосередньо на пiдприємствi (його пiдроздiлах, фiлiях, суднах тощо) пiд час виробництва продукцiї.
Пiд час перевiрки технологiчного процесу звертається увага на наявнiсть схеми проведення технологiчних процесiв щодо кожної групи (виду) продукцiї (послiдовнiсть всiх етапiв i операцiй, етапи виробництва, включаючи постачання, на яких сировина i матерiали вступають у процес, етапи, на яких має мiсце доробка i переробка та де промiжнi продукти i вiдходи вилучаються з процесу, дотримання умов та термiнiв зберiгання сировини, матерiалiв перед початком їх пiдготовки до переробки та в процесi переробки), а також наявнiсть i виконання попереджувальних дiй для кожного iдентифiкованого ризику.
4.5.4. Особливостi перевiрки технiчних можливостей виробництва на суднах
Пiд час перевiрки необхiдно звертати увагу на:
наявнiсть оформлених у встановленому порядку дозволiв на спецiальне використання риби та iнших водних живих ресурсiв та дозволiв на право переробки продуктiв лову, виданих в установленому порядку;
загальний технiчний та технологiчний стан судна щодо питань, якi можуть негативно вплинути на якiсть та безпеку харчової продукцiї, що виробляється на ньому;
можливостi дотримання перiодичностi та повноти проведення випробувань харчової продукцiї за показниками якостi та безпеки;
можливостi та дотримання умов i термiнiв зберiгання харчової продукцiї при її транспортуваннi вiд судна-виготiвника до споживача.
У разi, якщо судна виробляють тiльки заморожену продукцiю, її контроль на суднi може здiйснюватись вiдповiдальним за якiсть лише за органолептичними показниками, передбаченими нормативними документам. Наявнiсть на такому суднi виробничої лабораторiї або пiдроздiлу для проведення випробувань не обов'язкова. Випробування продукцiї за показниками якостi та безпеки повиннi проводитись з перiодичнiстю, установленою нормативними документами або нормативно-правовими актами у лабораторiях, акредитованих у встановленому порядку.
4.5.5. Пiд час проведення перевiрки технiчних можливостей виробництва комiсiя збирає данi про виробництво шляхом:
аналiзу документiв, що використовуються на виробництвi;
аналiзу технологiчних процесiв безпосередньо пiд час виробництва продукцiї;
аналiзу дiяльностi функцiональних пiдроздiлiв;
аналiзу заходiв щодо забезпечення якостi на виробництвi;
аналiзу претензiй i рекламацiй з боку споживачiв на якiсть продукцiї.
Данi, якi свiдчать про наявнiсть невiдповiдностей, повиннi фiксуватись з метою додаткового вивчення i аналiзу навiть тодi, коли вони не входять до перелiку питань, передбачених програмою атестацiї.
У процесi атестацiї голова комiсiї може вносити змiни в програму перевiрки i розподiли обов'язкiв мiж членами комiсiї, направленi на оптимiзацiю i ефективнiсть досягнення мети атестацiї.
5. Аналiз отриманих результатiв перевiрки технiчних можливостей виробництва й атестацiї
5.1. Пiсля завершення перевiрки комiсiя проводить аналiз отриманих результатiв робiт.
Результати перевiрки, висновки i рекомендацiї комiсiї оформляються у виглядi звiту. Звiт повинен переважно мiстити:
вiдомостi про ОС (назва, адреса);
загальнi вiдомостi про пiдприємство (його фiлiї, пiдроздiли, судна тощо), його (їх) характеристику;
вiдомостi та iнформацiю про виконання пунктiв програми атестацiї виробництва. Документування цих вiдомостей повинно бути в чiткiй i стислiй формi, iз зазначенням конкретних вимог нормативних документiв та нормативно-правових актiв, на вiдповiднiсть яким проводилась перевiрка;
висновки i рекомендацiї атестацiйної комiсiї за результатами робiт з атестацiї.
У звiтi подається також iнша необхiдна iнформацiя. У разi використання конфiденцiйної iнформацiї у звiтi робиться про це вiдмiтка.
5.2. Атестацiйна комiсiя робить висновок про можливiсть (неможливiсть) видачi пiдприємству атестата виробництва i перiодичнiсть проведення технiчного нагляду в залежностi вiд результатiв проведених робiт.
5.3. Звiт готується протягом 10 робочих днiв вiд закiнчення перевiрки, пiдписується всiма членами комiсiї i затверджується керiвником ОС. Звiт готується в двох примiрниках: один - для ОС, другий - для пiдприємства, що атестувало виробництво, яке здiйснює переробку продуктiв лову.
5.4. У разi позитивного висновку атестацiйної комiсiї ОС приймає рiшення про видачу атестата виробництва.
5.5. У разi негативного висновку атестацiйної комiсiї пiдприємство повинно розробити коригувальнi заходи для усунення зауважень та невiдповiдностей. До їх усунення ОС припиняє роботи з атестацiї виробництва та письмово повiдомляє про це пiдприємство. Роботи можуть бути продовженi тiльки пiсля надання переконливих доказiв проведення пiдприємством коригувальних дiй, якi забезпечують усунення виявлених невiдповiдностей.
6. Видача атестата виробництва
6.1. Атестат виробництва встановленого зразка i його додатки з перелiком продукцiї та копiї пiдписуються керiвником ОС, що його видав, i завiряються печаткою ОС. Атестат виробництва в установленому порядку реєструється в Реєстрi Системи УкрСЕПРО. Оригiнал атестата виробництва зберiгається на пiдприємствi i не пiдлягає передачi iншим особам. Оформленi ОС копiї атестата виробництва використовуються пiдприємством у випадках, передбачених чинним законодавством. Використання ксерокопiй атестата виробництва не допускається.
6.2. Якщо пiдприємство має фiлiї, пiдроздiли, судна тощо, якi випускають харчову продукцiю на окремих технологiчних лiнiях та мають свою частину структури головного пiдприємства щодо органiзацiї виробництва харчової продукцiї та її контролю, атестат виробництва видається iз зазначенням у ньому кожного пiдроздiлу, фiлiї, судна тощо.
6.3. Атестат виробництва видається без обмеження термiну дiї за умови проведення технiчного нагляду за атестованим виробництвом не рiдше одного разу на рiк. Форма атестата виробництва наведена в додатку 4.
6.4. На пiдставi проведення технiчного нагляду ОС робить вiдповiдний запис в атестатi виробництва про проведення чергового технiчного нагляду iз зазначенням у ньому дати проведення технiчного нагляду та подає про це iнформацiю до Реєстру Системи.
6.5. Якщо пiдприємство має намiр розширити асортимент харчової продукцiї, яка вироблятиметься на атестованому ранiше виробництвi, воно повинно не пiзнiше нiж за мiсяць до початку випуску такої продукцiї поiнформувати про це ОС, який видав атестат виробництва. Пiсля розгляду матерiалiв, наданих пiдприємством з цього питання, ОС приймає рiшення про обсяг проведення робiт з метою атестацiї виробництва такої продукцiї згiдно з цим Порядком. На пiдставi заявки та за результатами проведених робiт ОС складає звiт, який є пiдставою для видачi атестата виробництва. У разi розширення асортименту технологiчно подiбної продукцiї ОС може прийняти рiшення про розповсюдження чинного атестата на заявлену продукцiю без проведення додаткових робiт.
Пiсля проведення необхiдних робiт з розширення асортименту продукцiї ОС замiнює бланки атестата виробництва та додатка до нього на новi (без змiни номера атестата), про що iнформує Реєстр Системи.
7. Технiчний нагляд за атестованим виробництвом
7.1. Орган iз сертифiкацiї разом з видачею атестата виробництва укладає iз суб'єктом господарської дiяльностi - пiдприємством, виробництво якого атестовано, угоду про проведення технiчного нагляду за атестованим виробництвом не рiдше 1 разу на рiк.
7.2. Технiчний нагляд за атестованим виробництвом проводиться з метою пiдтвердження вiдповiдностi умов переробки продуктiв лову вимогам чинних нормативних документiв i нормативно-правових актiв та стабiльностi якостi продукцiї, що виробляється, i є пiдставою для пiдтвердження чинностi атестата виробництва.
7.3. Процедури, обсяг робiт та перiодичнiсть проведення технагляду вибираються ОС вiдповiдно до результатiв робiт з атестацiї виробництва i регламентуються програмою технiчного нагляду, яка затверджується керiвником ОС.
7.4. У разi вiдмови пiдприємства вiд проведення технiчного нагляду за атестованим виробництвом атестат виробництва анулюється рiшенням ОС, яке направляється в Реєстр Системи УкрСЕПРО та пiдприємству. Новий атестат виробництва може бути виданий пiдприємству пiсля надання до ОС заявки на проведення атестацiї виробництва згiдно з цим Порядком.
7.5. За результатами технагляду ОС може зупинити або анулювати дiю атестата виробництва, про що письмово повiдомляє пiдприємство. Дiя атестата може бути зупинена за рiшенням ОС в таких випадках:
виявлена невiдповiднiсть рiвня якостi продукцiї i стабiльностi виробництва;
до нормативних документiв, технологiї та контролю виробництва продукцiї без узгодження з ОС унесенi змiни, якi можуть призвести до зниження якостi продукцiї i/або стабiльностi її виробництва.
У разi зупинення дiї атестата його поновлення здiйснюється за рiшенням ОС пiсля проведення пiдприємством коригувальних заходiв для усунення причин, виявлених невiдповiдностей та повторної перевiрки пiдприємства.
Якщо пiдприємством не усуненi невiдповiдностi у термiн до трьох мiсяцiв з дати прийняття рiшення ОС про зупинення дiї атестата, вiн анулюється, про що ОС письмово повiдомляє Реєстр Системи та пiдприємство.
7.6. Новий атестат виробництва може бути виданий пiдприємству пiсля надання до ОС заявки на проведення атестацiї виробництва згiдно з цим Порядком.
8. Апеляцiї
8.1. У разi незгоди з висновками атестацiйної комiсiї ОС, згiдно з якими неможливо атестувати виробництво, пiдприємство має право в мiсячний термiн вiд їх затвердження надiслати ОС заяву (апеляцiю) та необхiднi для її об'єктивного розгляду матерiали. Заявник має право бути заслуханим на засiданнi апеляцiйної комiсiї.
8.2. Пiсля розгляду заявки та матерiалiв до неї апеляцiйною комiсiєю, залежно вiд обгрунтованостi цiєї заяви та матерiалiв, керiвником ОС може бути призначена повторна атестацiя виробництва iншим складом комiсiї.
8.3. За наявностi всiх матерiалiв, необхiдних для прийняття об'єктивного рiшення, апеляцiйна комiсiя повiдомляє про своє рiшення ОС та заявника протягом 10 днiв з дня реестрацiї заяви з необхiдними матерiалами.
8.4. У разi незгоди з висновками апеляцiйної комiсiї пiсля повторної перевiрки пiдприємство має право звернутися до Держспоживстандарту України для остаточного вирiшення питання про атестацiю виробництва або до суду.
Начальник управлiння пiдтвердження вiдповiдностi | О.М.Баб'як |
Додаток 1 до пункту 4.2 Порядку проведення атестацiї виробництв, якi здiйснюють переробку продуктiв лову |
Назва органу з сертифiкацiї, адреса |
|
ЗАЯВКА |
|
---|---|
N ____ вiд _______________ 200 р.* | |
на проведення атестацiї виробництва | |
(назва пiдприємства, далi - заявника, його фiлiї, пiдроздiлу, судна тощо, код ЄДРПОУ та адреса) | |
просить | |
(назва органу iз сертифiкацiї) | |
провести атестацiю виробництва | |
(вид та найменування продукцiї, її коди ДКПП, УКТ ЗЕД) | |
, |
яке забезпечує її (їх) випуск за обов'язковими вимогами | |
(позначення та назви нормативних документiв на продукцiю, на вiдповiднiсть яким вона виробляється) | |
В iншi органи iз
сертифiкацiї заявка не направлялась. |
Додатковi вiдомостi |
Керiвник пiдприємства | ||||
(пiдпис) | (iнiцiали та прiзвище) | |||
Головний бухгалтер | ||||
(пiдпис) | (iнiцiали та прiзвище) | |||
М.П. |
______________
* N та дата заявки проставляються
органом iз сертифiкацiї при її реєстрацiї.
Додаток 2 до пункту 4.2 Порядку проведення атестацiї виробництв, якi здiйснюють переробку продуктiв лову |
Додаток до заявки на атестацiю виробництва N ______ вiд ________ 200 р. |
|
Вiдомостi про виробництво, що атестується* |
---|
1. Назва та реквiзити пiдприємства-заявника | ||
2. Назва та реквiзити фiлiї, пiдроздiлу, судна тощо, якi атестуються |
3. Дата початку випуску продукцiї, виробництво якої атестується |
4. Загальна кiлькiсть працюючих на пiдприємствi _____ чол., у т.ч. у фiлiї, пiдроздiлi, суднi ______ чол., у т.ч. виробничий персонал _______ чол., у т.ч. виробнича лабораторiя ______ чол. (пiдроздiл контролю _____ чол.) |
5. Освоєна потужнiсть (в одиницях звiтностi) за даною групою продукцiї (за рiк) |
6. Iнформацiя щодо сертифiкацiї харчової продукцiї, яка проводилась ранiше |
7. Наявнiсть дозволiв та облiкових номерiв: |
7.1. Державних органiв ветеринарної медицини |
7.2. Державних органiв санiтарно-епiдемiологiчної служби |
7.3. Органiв державної виконавчої влади в галузi рибного господарства |
7.4. Iншi дозвiльнi документи |
8. Наявнiсть виробничої лабораторiї або пiдроздiлу з контролю якостi продукцiї, що випускається |
, |
N та дата дiї атестата |
9. Структурна схема пiдпорядкованостi керiвництва пiдприємства та виконавцiв робiт iз забезпечення стабiльностi якостi та безпеки продукцiї |
10. Вiдомостi про реалiзацiю харчової продукцiї на експорт |
11. Наявнiсть договорiв щодо контролю показникiв якостi та безпеки з iншими лабораторiями |
12. Наказ(и) керiвника пiдприємства про призначення вiдповiдального за якiсть продукцiї |
13. Наявнiсть необхiдного фонду нормативно-правових актiв, нормативних документiв, його актуалiзацiя та легалiзацiя |
14. Наявнiсть необхiдного фонду технологiчної та iншої необхiдної документацiї щодо виробництва харчової продукцiї |
15. Наявнiсть технологiчного та допомiжного обладнання для забезпечення випуску харчової продукцiї вiдповiдно до вимог дiючих нормативних та керiвних документiв |
16. Наявнiсть системи обслуговування та ремонтiв обладнання, що впливає на якiсть та безпеку харчової продукцiї |
17. Наявнiсть технологiчних схем виробництва продукцiї з визначенням критичних точок, iдентифiкацiї ризикiв на головних етапах технологiчного процесу |
18. Наявнiсть порядку формування i позначення партiй харчової продукцiї |
19. Наявнiсть порядку реєстрацiї результатiв контролю та випробувань, складання, затвердження та зберiгання даних щодо якостi та безпеки сировини, матерiалiв та готової продукцiї |
20. Порядок оформлення свiдоцтво виробника про якiсть продукцiї, що випускається в обiг |
21. Наявнiсть системи управлiння невiдповiдною продукцiєю |
22. Наявнiсть зареєстрованої торгової марки |
23. Зразки маркування продукцiї |
24. Iнша iнформацiя, надана пiдприємством |
Керiвник пiдприємства | ||
(пiдпис) | (iнiцiали та прiзвище) | |
Вiдповiдальний за якiсть продукцiї | ||
(пiдпис) | (iнiцiали та прiзвище) | |
М.П. |
______________
* До вiдомостей про виробництво
пiдприємство надає в одному примiрнику комплект
документiв за наведеними питаннями з номерами
вiдповiдно номера питання в даних вiдомостях;
при використаннi ксерокопiй з
оригiналiв документiв вони завiряються печаткою
пiдприємства.
Додаток 3 до пункту 4.4 Порядку проведення атестацiї виробництв, якi здiйснюють переробку продуктiв лову (рекомендований) |
ПЕРЕЛIК
питань до програми перевiрки виробництва з метою
його атестацiї *
При складаннi програми атестацiї виробництва передбачається проведення аналiзу щодо:
- нормативної документацiї, на вiдповiднiсть якiй проводиться випуск продукцiї, технiчної, нормативної i технологiчної документацiї за об'єктами атестацiї, порядку внесення змiн у технiчну, технологiчну, нормативну документацiю i контракти;
- вiдповiдностi пiдготовки i пiдвищення квалiфiкацiї персоналу вимогам виробництва, вимогам контролю виробництва i контролю якостi конкретного виду продукцiї;
- наявностi акредитованої виробничої лабораторiї (пiдроздiлу) для проведення контролю параметрiв технологiчного процесу i контролю якостi готової продукцiї, наявностi необхiдної документацiї для здiйснення її функцiй;
- наявностi договорiв з iншими акредитованими в установленому порядку лабораторiями на проведення випробувань за показниками, передбаченими вимогами нормативних документiв, виконання цих договорiв;
- ефективностi системи вхiдного контролю, дотримання вимог нормативних документiв на сировину i матерiали, наявностi документiв, що пiдтверджують якiсть сировини i матерiалiв, якi використовуються, в т.ч. свiдоцтв виробникiв про якiсть, висновкiв державної санiтарно-епiдемiологiчної експертизи органiв МОЗ України, сертифiкатiв вiдповiдностi на сировину i матерiали, що пiдлягають сертифiкацiї, ветеринарних довiдок i свiдоцтв, де вони необхiднi, а також упаковки, умов зберiгання, пiдготовки до використання;
- умов контрактiв щодо якостi сировини, матерiалiв, технологiчного обладнання, ЗВТ, умов транспортування i iнших позицiй, якi можуть негативно впливати на якiсть готової продукцiї;
- наявностi i чiткостi дотримання порядку реєстрацiї даних щодо якостi i безпеки сировини, матерiалiв i готової продукцiї, стану робочої документацiї;
- наявностi i чiткостi формування i позначення партiй харчової продукцiї;
- наявностi й ефективностi функцiонування системи контролю технологiчних параметрiв i вiдповiдностi готової продукцiї вимогам нормативно-правових актiв i нормативних документiв;
- етапiв технологiчних процесiв, достатностi i правильностi вибору головних етапiв технологiчного процесу i критичних точок, критичних меж i системи монiторингу для кожної критичної точки контролю пiд час проведення технохiмконтролю або за наявностi системи НАССР;
- достатностi контрольних операцiй i випробувань, передбачених схемою технохiмiчного, мiкробiологiчного контролю для пiдтвердження вимог технологiчної i нормативної документацiї, наявностi й оцiнки системи аналiзу iдентифiкованих ризикiв (сировини, матерiалiв i при виробництвi продукцiї);
- наявностi схеми ведення процесу щодо кожної групи продукцiї, що випускається (послiдовнiсть всiх етапiв i операцiй, етапи виробництв, включаючи постачання, на яких сировина i матерiали вступають у процес, етапи, на яких має мiсце доробка i переробка i де промiжнi продукти i вiдходи вилучаються з процесу);
- наявностi i виконання попереджувальних дiй для кожного iдентифiкованого ризику;
- документiв пiдприємства, якi регламентують заходи щодо усунення вiдхилень у виробничому процесi i технологiчних операцiях, на яких допускається переробка продукцiї;
- системи управлiння невiдповiдною продукцiєю i коригувальнi дiї щодо забезпечення приведення показникiв у критичних точках контролю у встановленi критичнi межi;
- системи забезпечення маркування продукцiї вiдповiдно до вимог чинного законодавства, нормативно-правових актiв i нормативних документiв на конкретний вид продукцiї;
- стану метрологiчного забезпечення виробництва, дотримання вимог документацiї щодо вибору i застосування випробувального, вимiрювального обладнання, ЗВТ, їх стану i вiдповiдностi вимогам технологiчного процесу, забезпечення якостi i безпеки продукцiї, що випускається;
- системи управлiння даними результатiв контролю, випробувань i вимiрювань (перевiрка протоколiв, журналiв);
- стану виробничої дисциплiни, системи визначення вiдповiдальностi персоналу за якiсть продукцiї, що випускається, забезпечення порядку реєстрацiї результатiв контролю i випробувань, складання, затвердження i зберiгання протоколiв випробувань, порядку формування i позначення партiй харчової продукцiї;
- стану зберiгання, пакування, формування партiй, вiдвантаження та транспортування готової продукцiї;
- наявностi або вiдсутностi рекламацiй вiдносно якостi сировини, матерiалiв i готової продукцiї, їх реєстрацiї.
______________
* До програми атестацiї додатково
можуть бути включенi iншi питання, необхiднi для
одержання об'єктивної iнформацiїї пiд час
атестацiї виробництва.
Додаток 4 до пункту 6.3 Порядку проведення атестацiї виробництв, якi здiйснюють переробку продуктiв лову |
Державний комiтет України з питань технiчного регулювання та споживчої полiтики (Держспоживстандарт України) Орган iз сертифiкацiї _________________________ Система сертифiкацiї УкрСЕПРО |
|
---|---|
Атестат виробництва |
|
________________________ N реєстрацiї бланка в ОС |
Зареєстрований у Реєстрi Системи сертифiкацiї УкрСЕПРО "___" ______________ 200 р. N _________________________ |
Виданий | |
(назва пiдприємства, його фiлiї, пiдроздiлу, судна та його адреса, код ЄДРПОУ, облiковий номер заводу (для пiдприємств, що виготовляють пресерви та консерви) |
Цей атестат засвiдчує, що стан виробництва | |
(вид, група та |
, | |
назва продукцiї, торгова марка тощо) |
що виготовляється вiдповiдно до | |
(назва та позначення нормативних документiв, |
вiдповiдно до яких виробляється продукцiя) | (коди ДКПП, УКТ ЗЕД) |
, |
забезпечує вiдповiднiсть обов'язковим вимогам | |
(показники, характеристики, властивостi продукцiї) |
Атестат виданий | |
(назва органу iз сертифiкацiї, що видав атестат виробництва, | |
його адреса, N телефону, N атестата акредитацiї) | |
Даний атестат
пiдлягає замiнi за результатами технагляду через 5
рокiв. |
(Дата проведення технагляду, пiдпис керiвника ОС, печатка): | "__" ____ 200_ | "__" ____ 200_ | "__" ____ 200_ | "__" ____ 200_ | "__" ____ 200_ |
Керiвник органу iз сертифiкацiї | ||||
(пiдпис) | (iнiцiали та прiзвище) | |||
М.П. |
Атестат виробництва, його копiї та додатки до нього є дiйсними за наявностi на них оригiналу пiдпису керiвника ОС, що його видав, та оригiналу його печатки.