МIНIСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
20.10.2003 | N 809 |
---|
Про затвердження Правил пропуску суден через
судноплавнi шлюзи України
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 4 листопада 2003 р. за N 1010/8331 |
Вiдповiдно до п. 4 Положення про
Мiнiстерство транспорту України, затвердженого
Указом Президента України вiд 11 травня 2000 року
N 678, з метою здiйснення безперебiйного та
безпечного пропуску суден через судноплавнi
шлюзи України наказую:
1. Затвердити Правила пропуску суден через судноплавнi шлюзи України (далi - Правила), що додаються.
2. Державному департаменту морського i рiчкового транспорту (Скворцов Г.П.):
2.1. Забезпечити державну реєстрацiю цього наказу в Мiнiстерствi юстицiї України.
2.2. Довести цей наказ до вiдома всiх заiнтересованих органiзацiй та забезпечити неухильне його виконання.
3. Пiсля введення в дiю цих Правил вважати такими, що не застосовуються на територiї України, "Правила пропуска судов через судоходные шлюзы Украинской ССР", введенi в дiю наказом начальника УМДО "Укррiчфлоту" вiд 05.05.1991 року N 85.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Мiнiстра Кроля С.С.
Мiнiстр | Г.Кiрпа |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Мiнiстерства транспорту України 20.10.2003 N 809 |
|
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 4 листопада 2003 р. за N 1010/8331 |
ПРАВИЛА
пропуску суден через судноплавнi шлюзи України
1. Загальнi положення
1.1. Правила пропуску суден через судноплавнi шлюзи України (далi - Правила) визначають комплекс органiзацiйних, технiчних та технологiчних заходiв, права i обов'язки судноводiїв та експлуатацiйного персоналу судноплавних шлюзiв для здiйснення безперебiйного та безпечного пропуску флоту.
1.2. Правила поширюються на всi судна, якi плавають пiд прапором України та пiд прапорами iноземних держав i здiйснюють шлюзування через шлюзи, якi знаходяться на внутрiшнiх водних шляхах України.
1.3. Правила розробленi на пiдставi:
- постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 01.07.2002 N 880 "Про затвердження нових граничних розмiрiв плати за проходження суден шлюзами Днiпровського каскаду";
- Правил технiчної експлуатацiї судноплавних гiдротехнiчних споруд рiчкового транспорту України, затверджених наказом Мiнiстерства транспорту України вiд 12.08.2003 N 621.
1.4. У Правилах наведенi нижче термiни вживаються у такому значеннi:
аванпорт - акваторiя у верхньому б'єфi шлюзу, що обмежена захисними гiдроспорудами (дамбами);
вихiдний та вхiдний свiтлофори - двокольоровi свiтлофори, що регулюють вiдповiдно вихiд суден з камери шлюзу та вхiд суден до камери шлюзу;
вiтрильне судно - будь-яке судно пiд вiтрилом, у тому числi таке, яке має механiчний двигун, при умовi, що останнiй не використовується;
ворота шлюзiв - технологiчнi металоконструкцiї на головах шлюзу, що перекривають отвiр камери з верхнього та нижнього б'єфiв;
голови шлюзiв - напiрнi гiдроспоруди, що вiдокремлюють камеру шлюзу вiд нижнього та верхнього б'єфiв;
начальник вахти шлюзу - керiвник вахтового суднопропускного персоналу шлюзу, який здiйснює керiвництво процесом суднопропуску, дiями персоналу шлюзу та управлiння механiзмами шлюзу;
дальнiй свiтлофор - двокольоровий свiтлофор, встановлений на вiддаленiй вiд шлюзу дiлянцi причального пiрсу;
знак "Стоп" - електричний та (або) фарбовий знак червоного кольору для обмеження корисної довжини камери шлюзу та зони швартування бiля причальних пiрсiв;
корисна довжина камери шлюзу - частина обмеженої знаками "Стоп" довжини судноплавної камери шлюзу, призначеної для стоянки суден пiд час шлюзування;
камера шлюзiв - частина шлюзiв мiж їх головами для розташування суден при шлюзуваннi;
корисна глибина - глибина на порозi нижньої голови шлюзiв;
корисна ширина камери - вiдстань мiж лицьовими гранями камери шлюзiв;
межi шлюзу - створи дальнiх свiтлофорiв, що обмежують дiлянки водного шляху в нижньому та верхньому б'єфах;
маяк - свiтловий знак облаштування водного шляху вiдповiдного кольору на вiддаленiй вiд шлюзу дiлянцi захисної дамби, що позначає вхiд суден до аванпорту;
мале судно - судно, найбiльша довжина корпусу якого 20 метрiв i менше, за винятком буксирiв, штовхачiв, криголамiв, суден, якi перевозять бiльше 12 пасажирiв, вантажних суден, плавкранiв та суден технiчного флоту;
пiдхiднi канали - судноплавнi канали для пiдходу суден до меж шлюзу;
плавучi рими - пристрої для швартування суден у камерi шлюзу;
причальнi пiрси - споруди для стоянки суден в очiкуваннi шлюзування;
суднопропуск - комплекс заходiв з проходу суден через шлюз;
технiчний флот - судна, призначенi для днопоглиблювальних робiт i пiдтримки фарватеру в заданому станi;
швидкiсне судно - будь-яке самохiдне судно, за винятком водотоннажних, яке може розвинути швидкiсть 35 км/год i бiльше;
шлюзування - комплекс технологiчних операцiй з вертикального перемiщення суден з рiвня одного б'єфу на рiвень другого б'єфу.
2. Вимоги до шлюзiв та суден при їх шлюзуваннi
2.1. Технiчний стан шлюзiв повинен задовольняти вiдповiднi вимоги Правил технiчної експлуатацiї судноплавних гiдротехнiчних споруд рiчкового транспорту України.
2.2. Судна, що прямують для здiйснення шлюзування, повиннi бути технiчно справними, мати на борту вiдповiднi документи, що засвiдчують його право на здiйснення плавання в зазначеному районi, а також документ, що засвiдчує сплату вартостi послуг з шлюзування.
2.3. Судна при проходженнi через шлюзи повиннi мати габаритнi запаси не менше:
- за глибиною на порогах запас пiд днищем судна - 0,4 м;
- запас за шириною - 0,8 м;
- корисна довжина камери шлюзiв може використовуватись повнiстю;
- запас за висотою в пiдмостових габаритах - 0,5 м.
За наявнiстю льодового нашарування на стiнках камер шлюзiв допускається запас за шириною не менше як 0,4 м вiд краю льодового нашарування.
2.4. Судна, що прямують для шлюзування, повиннi сплатити вартiсть послуг за шлюзування вiдповiдно до граничних розмiрiв плати за проходження суден шлюзами Днiпровського каскаду.
2.5. Забороняється шлюзування суден:
- що мають водотiчнiсть або аварiйний стан;
- що мають витiк вантажу (наливнi судна);
- що мають не повнiстю пiднятi якорi, якiрнi ланцюги, швартовi та буксирнi троси; виступаючi за габарити судна його елементи або елементи вантажу, який перевозиться;
- що мають несправне рульове управлiння, вади суднової силової установки та навiгацiйного обладнання;
- що не мають можливостi видiлити окремого члена екiпажу на кожний швартовий пiд час шлюзування.
2.6. Вiдповiдальнiсть за дотримання вимог пункту 2.1 несе адмiнiстрацiя шлюзу, а за дотримання вимог пунктiв 2.2-2.5 - судновласник та судноводiй судна, що шлюзується.
3. Навiгацiйне облаштування шлюзiв
3.1. Оголовки захисних дамб, що утворюють аванпорти у верхнiх б'єфах шлюзiв, позначаються маяками.
3.2. Шлюзування суден регулюється двокольоровими свiтлофорами направленої дiї.
3.3. Свiтлофори повиннi забезпечувати видимiсть вогню впродовж доби на вiдстанi не менше як 1 км.
3.4. Червоний вогонь свiтлофорiв є знаком заборони, зелений - дозволу. Вiдсутнiсть вогню на свiтлофорах є знаком заборони.
3.5. За призначенням свiтлофори дiляться на:
- дальнi, якi встановленi на кiнцевих дiлянках верхнiх та нижнiх причальних пiрсiв i регулюють пiдхiд суден до пiрсiв (не перетинаючи знакiв "Стоп" на пiрсах). У разi заборони пiдходу до пiрсу судно повинно зупинитись на рейдi;
- вхiднi, якi встановленi перед вiдповiдними воротами шлюзiв (праворуч за ходом судна) i регулюють вхiд суден до камери шлюзiв з верхнього або нижнього б'єфу;
- вихiднi, якi встановленi в межах камери шлюзiв перед вiдповiдними воротами (праворуч за ходом судна) i регулюють вихiд суден з камери шлюзiв у верхнiй або нижнiй б'єфи.
3.6. Крiм свiтлофорiв на стiнках камери шлюзiв та причальних пiрсiв встановлюються знаки "Стоп", якi обмежують наближення суден до ворiт шлюзу.
3.7. Знаки "Стоп", якi встановленi в камерах шлюзiв, визначають корисну довжину камер, у межах якої можуть знаходитись судна при шлюзуваннi.
3.8. Знаки "Стоп" на причальних пiрсах встановлюються на вiдстанi не менше як 100 м вiд ворiт шлюзiв i створюють можливiсть безпечного розходження зустрiчних суден.
3.9. Червоне свiтло вхiдних та вихiдних свiтлофорiв забороняє перетинати лiнiю знаку "Стоп". Зелене свiтло дозволяє перетинати лiнiю "Стоп".
3.10. Судноводiї можуть здiйснювати маневри суден у межах шлюзiв тiльки за умови ясної видимостi вогню свiтлофорiв.
3.11. У разi несправностi навiгацiйного облаштування шлюзiв, начальники вахти шлюзiв дають дозвiл судноводiям на вхiд суден до камери або вихiд суден з камери шлюзiв за допомогою засобiв радiозв'язку або телефонного чи мобiльного зв'язку за умови попереднього оповiщення судноводiїв про несправнiсть свiтлофорної сигналiзацiї та здiйснення вiдповiдного запису у вахтовому журналi шлюзу та журналi несправностей.
4. Органiзацiя суднопропуску через шлюзи
4.1. Шлюзування суден здiйснюється за їх пiдходом до шлюзiв.
4.2. Шлюзування є процесом, у якому за командою судноводiя члени екiпажу судна займають мiсця так, щоб було можливо забезпечити надiйне швартування i спостереження за швартовими тросами в перiод шлюзування.
4.3. Органiзацiю i керiвництво шлюзуванням здiйснює начальник вахти шлюзу. Розпорядження начальника вахти шлюзу щодо виконання дiючих правил є обов'язкове для всiх судноводiїв суден, якi знаходяться в зонi шлюзу.
4.4. При шлюзуваннi керувати судном повинен його судноводiй.
4.5. Судноводiї суден, якi йдуть на шлюзування, зобов'язанi повiдомити через радiозв'язок начальнику вахти шлюзу не пiзнiше як за 2 години час пiдходу судна до меж шлюзу, а також iнформацiю про технiчний стан судна. Швидкiснi судна повiдомляють про свiй пiдхiд до шлюзу не пiзнiше як за 30 хвилин.
4.6. У разi необхiдностi начальник вахти шлюзу попереджає судноводiїв про можливу затримку шлюзування та дає рекомендацiї щодо режиму руху суден.
4.7. При пiдходi до шлюзу на вiдстань не менше як за 1 км, судноводiї уточнюють у начальника вахти шлюзу порядок шлюзування.
4.8. Зупинка суден для очiкування шлюзування здiйснюється судноводiями за вказiвками начальника вахти шлюзу i повинна забезпечувати безпечнi умови пiдходу та вiдходу вiд шлюзу суден, що здiйснюють шлюзування.
4.9. За наявностi скупчення суден забезпечується наступна послiдовнiсть шлюзування:
- судна, що здiйснюють рейс за розкладом;
- нафтоналивнi судна та судна, що перевозять вибухонебезпечнi, отруйнi речовини;
- судна технiчного флоту, спецоб'єкти;
- суховантажнi судна та состави;
- iншi судна.
4.10. Судна, що прямують для виконання надзвичайного завдання, шлюзуються позачергово.
4.11. Дозволяється сумiсне шлюзування наступних категорiй суден:
- нафтоналивнi судна всiх класiв у будь-яких поєднаннях;
- пасажирськi, суховантажнi судна та судна технiчного флоту.
4.12. Сумiсне шлюзування будь-яких суден з нафтоналивними суднами, а також з суднами, якi перевозять вибухонебезпечнi та отруйнi речовини, забороняється.
4.13. При сумiсному шлюзуваннi пасажирськi та швидкiснi судна заходять до камери шлюзу останнiми, i на їх траверзi в камерi шлюзу не повинно бути iнших суден (крiм малих та вiтрильних).
4.14. Шлюзування суден, не обладнаних механiчним пристроєм, який надає руху цим суднам, дозволяється тiльки на буксирi (пiд бортом, на штовханнi) самохiдного судна.
4.15. При шлюзуваннi малих та вiтрильних суден всi особи, якi знаходяться на палубi, повиннi бути вдягненi в рятувальнi жилети.
5. Пiдготовка шлюзiв та суден до здiйснення шлюзування
5.1. Начальник вахти шлюзу через засоби гучномовного, мобiльного або радiозв'язку дозволяє захiд судна в пiдхiднi канали, здiйснює керiвництво їх рухом до меж шлюзу та дозволяє пiдхiд суден до причальних пiрсiв. У разi заходу судна (включаючи мале судно) у пiдхiднi канали без дозволу начальника вахти шлюзу вiдповiдальнiсть за можливi негативнi наслiдки несе його судноводiй.
5.2. Суднам з вибухонебезпечними та отруйними речовинами забезпечується захiд у камеру шлюзу без зупинок бiля причальних пiрсiв.
5.3. При пiдготовцi камери до шлюзування суден з вибухонебезпечними та отруйними речовинами начальник вахти шлюзу приймає необхiднi заходи стосовно забезпечення пожежної безпеки, не допускає розведення вiдкритого вогню у безпосереднiй близькостi вiд камери шлюзу i проведення будь-яких вогневих робiт.
5.4. Судноводiй, у якого запас за глибиною пiд днищем судна є мiнiмальним (п. 2.3), до заходу в шлюз повинен перевiрити фактичну осадку судна, результат перевiрки записати в судновий журнал i доповiсти начальнику вахти шлюзу.
5.5. В аванпортах та пiдхiдних каналах самохiдним суднам, крiм швидкiсних, забороняється обгiн iнших суден.
5.6. У зонi шлюзу, обмеженiй дальнiми свiтлофорами, забороняється взаємний обгiн суден усiх типiв.
5.7. Пiдхiд суден до причальних пiрсiв дозволяється при зеленому свiтлi дальнього свiтлофора.
5.8. Усi маневри, пов'язанi iз заходом судна в камеру шлюзу, дозволяються лише при зеленому свiтлi ближнього свiтлофора.
5.9. Максимальна швидкiсть заходу суден до камери шлюзу:
- вантажних составiв - 0,8 м/сек;
- одиночних самохiдних - 1,0 м/сек.
5.10. Кiлькiсть суден, що одночасно шлюзуються, та черговiсть їх заходу до камери шлюзу визначаються начальником вахти шлюзу.
5.11. Першими до камери шлюзу заходять найбiльшi судна та вантажнi состави.
5.12. Швидкiснi судна заходять до камери шлюзу за дозволом начальника вахти шлюзу та швартуються в мiсцях найбiльш безпечних при шлюзуваннi та зручних для виходу iз камери шлюзу.
5.13. Малi судна заходять до камери шлюзу останнiми та швартуються за вказiвками начальника вахти шлюзу.
Забороняється швартування малих суден пiд бортом iнших суден.
5.14. Швартування суден у камерi шлюзу дозволяється виконувати лише при повнiй зупинцi судна.
Забороняється гальмувати рух судна шляхом швартування їх за плавучi рими.
5.15. При розстановцi суден у камерi шлюзу в кiльватер повиннi витримуватись iнтервали мiж суднами не меншi як:
- для буксирних составiв - 4 м;
- для нафтоналивних суден - 10 м;
- для одиночних суден - 2 м.
5.16. При розстановцi суден пiд обома стiнками камери шлюзу вiдстань мiж бортами суден повинна становити не менше як 1 м.
5.17. Паралельна розстановка нафтоналивних суден та суден, якi перевозять вибухонебезпечнi та отруйнi речовини, забороняється.
5.18. При швартуваннi суден у камерi шлюзу необхiдно дотримуватись наступних вимог:
- усi одиночнi судна довжиною понад 50 м швартуються на два швартових;
- суднам довжиною до 50 м дозволяється швартуватись одним швартовим iз середнiх суднових кнехтiв;
- вантажнi состави швартуються двома кiнцями: вiд носу першого судна та вiд корми останнього судна;
- усi швартовi мають бути без слабини i повиннi забезпечувати можливiсть швидкої вiддачi;
- при шлюзуваннi составiв, що буксируються, буксирнi канати пiдбираються без слабини.
5.19. Пiсля повного закiнчення швартування судна в камерi шлюзу судноводiй подає звуковий сигнал, який засвiдчує закiнчення цього процесу, та зупиняє рушiї (на час швартування iнших суден та маневрiв воротами шлюзу).
5.20. Маневрування воротами шлюзу дозволяється тiльки пiсля подачi звукових сигналiв про закiнчення швартування всiма суднами, що знаходяться в камерi шлюзу.
5.21. Начальник вахти шлюзу зобов'язаний попередити одним iз наявних засобiв зв'язку судноводiїв суден, що шлюзуються, про початок наповнення або спорожнення камери шлюзу.
5.22. Для зменшення зусиль у швартових великовантажних суднах та составах дозволяється пiд час наповнення або спорожнення камери шлюзу робота рушiїв судна на "малому ходу". При цьому необхiдно посилити увагу до режиму перемiщення плавучих римiв, не допускаючи їх зупинки, а також навалу на iншi судна.
5.23. Судна з виключеними рушiями тримають їх у повнiй готовностi протягом усього перiоду шлюзування.
5.24. Вiддавати швартовi та здiйснювати маневри судном пiсля закiнчення процесу шлюзування дозволяється лише при зеленому свiтлi вихiдного свiтлофора.
5.25. Пiсля закiнчення шлюзування судна виходять iз камери шлюзу в тiй самiй послiдовностi, у якiй заходили до камери шлюзу.
5.26. Вiдповiдальнiсть за пiдготовку судна до шлюзування несе судноводiй.
6. Обов'язки та вiдповiдальнiсть судноводiїв суден, що шлюзуються
6.1. Пiд час шлюзування судноводiй зобов'язаний:
- забезпечувати виконання екiпажем судна дотримання всiх вимог цих Правил;
- термiново повiдомляти начальнику вахти шлюзу про всi факти загублених якорiв, рулiв, ланцюгiв та iнших великогабаритних предметiв у межах шлюзу;
- надавати вичерпну та достовiрну iнформацiю начальнику вахти шлюзу щодо технiчного стану судна, вантажу, що перевозиться, та маршруту судна, про що зробити вiдповiднi записи в судновому журналi;
- перед шлюзуванням нафтоналивних суден та суден, якi перевозять вибухонебезпечнi та отруйнi речовини, здiйснити додаткову перевiрку стану вантажу, пересвiдчитись у безпечностi судна, про що надати iнформацiю начальнику вахти шлюзу та зробити вiдповiднi записи в судновому журналi;
- тримати постiйний радiозв'язок з начальником вахти шлюзу;
- за необхiднiстю завчасно укласти щогли;
- слiдкувати за тим, щоб вантажна стрiла плавучого крана при його шлюзуваннi обов'язково була вкладена;
- на високобортних суднах та плавучих доках прибрати пiдвiснi кранцi, якi виступають за габарити судна, для уникнення поломок леєрного огородження, свiтильникiв та заклинювання судна в камерi шлюзу;
- слiдкувати за плавним рухом судна при змiнi рiвня води в камерi шлюзу;
- слiдкувати за положенням швартових, не допускати їх самовiддачi;
- слiдкувати за натягом швартових, не допускати їх обриву;
- повiдомляти звуковим сигналом "Попередження" про аварiйну ситуацiю, яка можлива пiд час шлюзування, та вживати всiх заходiв щодо її лiквiдацiї;
- доповiсти начальнику вахти шлюзу про готовнiсть судна до шлюзування i назвати своє прiзвище та посаду.
6.2. При знаходженнi судна в зонi шлюзу забороняється:
- пiдходити до причальних пiрсiв суднам, якi не йдуть на чергове шлюзування;
- здiйснювати бiля причальних пiрсiв переформування составiв та вантажно-розвантажувальнi роботи;
- швартувати судна за конструкцiї шлюзу, не призначенi для цього;
- зупинятись на якiрну стоянку з вiддачею якорiв на вiдстанi менше як 20 м вiд закрiплених вiдкосiв берегiв i дамб;
- вiддавати якорi бiля причальних пiрсiв;
- використовувати ланцюги-волокушi;
- зупинятись та пiдходити до напiрних дамб;
- вихiд пасажирiв та членiв екiпажiв на територiю шлюзу (за виключенням аварiйних ситуацiй);
- використовувати засоби гучномовного зв'язку та радiозв'язку з метою, не пов'язаною iз здiйсненням шлюзування;
- використовувати прожектори для освiтлення рульових рубок iнших суден та пульта управлiння шлюзу;
- тримати незадраєними бортовi iлюмiнатори;
- купатись, ловити рибу, спускати на воду судновi шлюпки;
- викидати за борт будь-якi вiдходи та смiття;
- вiдкачувати баластнi води, фекальнi вiдходи;
- переходити на iншi судна, заходити за леєрне огородження палуб судна;
- наносити будь-якi написи на конструкцiї шлюзу;
- здiйснювати швартування несправними швартовими кiнцями;
- допускати задимлення камери шлюзу i пiдходiв до нього.
6.3. Пiд час шлюзування судноводiй несе вiдповiдальнiсть згiдно з чинним законодавством України.
7. Обов'язки та вiдповiдальнiсть начальникiв вахти шлюзiв при здiйсненнi шлюзування
7.1. При здiйсненнi шлюзування начальник вахти шлюзу зобов'язаний:
- керувати рухом суден у межах шлюзу;
- надавати iнформацiю судноводiям щодо глибини на порогах шлюзу;
- керувати розстановкою суден бiля причальних пiрсiв, у камерi шлюзу та дотримуватись черговостi шлюзування з дотриманням вимог цих Правил;
- повiдомляти судноводiям пiсля їх доповiдi про готовнiсть до шлюзування черговiсть заходу судна до камери шлюзу;
- розпочинати процес шлюзування (маневри шлюзовими механiзмами, воротами, затворами) тiльки пiсля повного закiнчення швартування суден у камерi шлюзу та отримання повiдомлення про це звуковими сигналами суден або вiд судноводiїв засобами радiозв'язку;
- розпочинати процес наповнення або спорожнення камери тiльки пiсля повного закiнчення швартування суден бiля верхнього та нижнього причальних пiрсiв;
- не дозволяти виходу суден iз камери шлюзу за наявнiстю не пришвартованих суден бiля верхнього або нижнього причальних пiрсiв;
- надавати всебiчну iнформацiю судноводiям про наявнiсть зустрiчних суден та iнших перешкод у межах шлюзу;
- при порушеннi судном, що шлюзується, цих Правил припинити шлюзування цього судна, одержати письмове пояснення вiд судноводiя щодо факту порушення, а за необхiднiстю викликати працiвника Держфлотiнспекцiї України;
- при пошкодженнi конструкцiї шлюзу судном, що шлюзується, припинити шлюзування цього судна, скласти акт про пошкодження шлюзу в 3-х примiрниках, якi направити судновласнику, у ДП "Укрводшлях" та Держфлотiнспекцiю України.
7.2. При здiйсненнi шлюзування начальник вахти шлюзу несе вiдповiдальнiсть згiдно з чинним законодавством України.
8. Умови шлюзування негабаритних та аварiйних суден
8.1. Шлюзування негабаритних та аварiйних суден здiйснюється разово за наступними передумовами:
- вiдсутностi iнших можливостей проведення суден до пункту призначення;
- необхiдностi проведення судна до пункту ремонту;
- збереження працездатностi шлюзу.
8.2. Разовi шлюзування негабаритних суден здiйснюються за письмовим зверненням судновласника до ДП "Укрводшлях", згодою ДП "Укрводшлях" та за погодженням з Держфлотiнспекцiєю України. Про факт шлюзування негабаритного судна робляться вiдповiднi записи у вахтовому журналi шлюзу та судновому журналi.
8.3. Разовi шлюзування технiчно несправних та аварiйних суден здiйснюються за письмовим зверненням судновласника до ДП "Укрводшлях", згодою ДП "Укрводшлях" та в присутностi працiвникiв Держфлотiнспекцiї України i Регiстру судноплавства України.
9. Тимчасове припинення шлюзування суден через шлюзи
9.1. Шлюзування суден припиняється при силi вiтру 6 балiв та бiльше, а малих суден - при силi вiтру 3 бали та видимостi менше як 500 метрiв.
9.2. Шлюзування суден припиняється при утвореннi льодового нашарування на металоконструкцiях ворiт та стiнках камери шлюзу товщиною бiльше 5 см або середньодобовою температурою повiтря мiнус 7 град.C i нижче упродовж 3-х дiб.
9.3. Сила вiтру (п. 9.1) та середньодобова температура повiтря (п. 9.2) визначаються на пiдставi прогнозiв Укргiдрометцентру.
9.4. Товщина льодового нашарування на металоконструкцiях ворiт та стiнках камери шлюзу визначається персоналом шлюзу, про що робляться вiдповiднi записи у вахтовому журналi шлюзу.
9.5. Шлюзування суден припиняється на час профiлактичних оглядiв та ремонту обладнання шлюзу.
Графiк профiлактичних оглядiв та ремонтiв шлюзу затверджується ДП "Укрводшлях".
9.6. Шлюзування суден припиняється на час мiжнавiгацiйного ремонту шлюзу.
Строки вiдкриття та закриття навiгацiї через шлюзи визначаються ДП "Укрводшлях", враховуючи фактичний технiчний стан шлюзiв та обсяги необхiдних вiдновлювальних робiт, та затверджуються Державним департаментом морського i рiчкового транспорту.
Начальник Управлiння безпеки транспорту Мiнiстерства транспорту України | Ю.В.Гержод |