ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
15.01.2004 р. | N 11/3-20-225-ЕП |
---|
Начальникам регiональних митниць та митниць |
Про надання роз'яснень
Держмитслужбою розглядаються та аналiзуються питання, викладенi у запитах митниць щодо шляхiв вирiшення проблем, якi можуть виникати при застосуваннi положень Митного кодексу України вiд 11.07.02 N 92-IV (далi - Кодекс).
Надаємо роз'яснення з окремих питань.
1. Щодо передбаченої статтею 120 Кодексу можливостi визнання товарiв помилково ввезеними, за умови, що у таких випадках можуть мати мiсце факти перемiщення товарiв через митний кордон України на пiдставi документiв, що мiстять неправдивi данi.
2. Щодо передбаченої статтею 355 Кодексу "Дiї, спрямованi на неправомiрне звiльнення вiд сплати податкiв i зборiв або зменшення їх розмiру" вiдповiдальностi, яка настає за вiдсутностi ознак злочину, за умови, що митнi органи не є органами дiзнання в кримiнальних справах про ухилення вiд сплати податкiв i зборiв, iнших обов'язкових платежiв (ст. 212 КК України).
З метою забезпечення виконання вимог Кодексу у випадку виявлення правопорушення, передбаченого статтею 355, пропонуємо
- у вiдповiдностi до вимог Кодексу складати протокол про порушення митних правил, про що в порядку статтi 97 Кримiнально-процесуального кодексу України iнформувати орган дiзнання у кримiнальних справах про злочини, передбаченi статтею 212 Кримiнального кодексу України - податкову мiлiцiю;
- пiсля закiнчення провадження в справi про порушення митних правил, за вiдсутностi iнформацiї органу податкової мiлiцiї про порушення кримiнальної справи за ст. 212 КК України, у вiдповiдностi до вимог Кодексу приймати рiшення в справi про порушення митних правил.
3. Щодо притягнення до вiдповiдальностi за порушення строку доставки до митного органу товарiв, транспортних засобiв, що перебувають пiд митним контролем i перевозяться з одного митного органу до iншого, за умови, що стаття 332 Кодексу передбачає вiдповiдальнiсть за недоставлення зазначених предметiв без посилання у диспозицiї на порушення строку їх доставки.
Триваючими слiд визнавати такi порушення митних правил, що характеризуються неперервнiстю їх вчинення протягом тривалого часу. Такi порушення митних правил тривають доти, доки їх не буде виявлено митним або iншим органом.
Прикладами можливих триваючих порушень митних правил можна привести порушення режиму зони митного контролю шляхом проведення в зонi митного контролю господарських робiт (ст. 329 Митного кодексу), неправомiрнi операцiї з товарами, транспортними засобами, що перебувають пiд митним контролем, змiна їх стану, користування та розпорядження ними (ст. 336 Митного кодексу України), вантажнi та iншi операцiї, що проводяться без дозволу митного органу (ст. 337 Митного кодексу України), порушення порядку зберiгання товарiв на митних лiцензiйних складах та здiйснення операцiй iз цими товарами (ст. 346 Митного кодексу України), порушення встановленого порядку знищення (руйнування) товарiв (ст. 347 Митного кодексу України), порушення встановленого маршруту перемiщення товарiв (ст. 350 Митного кодексу України), зберiгання, перевезення чи придбання товарiв, транспортних засобiв, ввезених на митну територiю України поза митним контролем або з приховуванням вiд митного контролю (ст. 353 Митного кодексу України), використання товарiв, стосовно яких надано пiльги щодо сплати податкiв i зборiв, в iнших цiлях (ст. 354 Митного кодексу України).
Пропонуємо довести викладенi вище роз'яснення до особового складу пiдпорядкованих митниць.
Перший заступник Голови Служби | В.Я.Лозко |