ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
19.01.2004 р. | N 11/3-20-449-ЕП |
---|
Начальникам регiональних митниць та митниць |
Про надання роз'яснень
Держмитслужбою розглядаються та аналiзуються питання, викладенi у запитах митниць щодо шляхiв вирiшення проблем, якi можуть виникати при застосуваннi положень Митного кодексу України вiд 11.07.02 N 92-IV (далi - Кодекс).
Надаємо роз'яснення з окремих питань.
1. Щодо передбаченої статтею 120 Кодексу можливостi визнання товарiв помилково ввезеними, за умови, що у таких випадках можуть мати мiсце факти перемiщення товарiв через митний кордон України на пiдставi документiв, що мiстять неправдивi данi.
Ввезеними на митну територiю України є товари, перемiщенi через митний кордон.
Перемiщення через митний кордон товарiв на пiдставi документiв, що мiстять неправдивi данi, є порушенням митних правил, у разi виявлення якого складається протокол про порушення митних правил.
За цих обставин, положення статтi 120 Кодексу можуть бути застосованi виключно за результатами провадження в справi про порушення митних правил при прийняттi у нiй рiшення.
2. Щодо передбаченої статтею 355 Кодексу "Дiї, спрямованi на неправомiрне звiльнення вiд сплати податкiв i зборiв або зменшення їх розмiру" вiдповiдальностi, яка настає за вiдсутностi ознак злочину, за умови, що митнi органи не є органами дiзнання в кримiнальних справах про ухилення вiд сплати податкiв i зборiв, iнших обов'язкових платежiв (ст. 212 КК України).
З метою забезпечення виконання вимог Кодексу у разi виявлення правопорушення, передбаченого статтею 355, пропонуємо
- вiдповiдно до вимог Кодексу складати протокол про порушення митних правил, про що в порядку статтi 97 КПК України iнформувати органи податкової мiлiцiї, якi вiдповiдно до статей 101, 112 та 425 КПК України є органами дiзнання та досудового слiдства у кримiнальних справах про злочини, передбаченi статтею 212 КК України;
- у разi вiдсутностi iнформацiї органу податкової мiлiцiї про порушення кримiнальної справи за статтею 212 КК України приймати рiшення у справi про порушення митних правил вiдповiдно до вимог Кодексу.
3. Щодо вiднесення порушень митних правил до категорiї триваючих, адмiнiстративнi стягнення за вчинення яких вiдповiдно до статтi 328 Кодексу можуть накладатись через два мiсяцi з дня їх виявлення.
Триваючими слiд визнавати такi порушення митних правил, що характеризуються безперервнiстю їх вчинення протягом певного часу. Такi порушення митних правил тривають доти, доки їх не буде виявлено митним або iншим органом.
Вважаємо за можливе розглядати питання про визнання триваючими порушення митних правил, передбаченi статтями 329, 336, 346, 350, 353, 354 та 355 Кодексу.
4. Щодо вiдсутностi в Кодексi аналогу статтi 146 Митного кодексу України вiд 12.12.91 N 1970-ХII, яка передбачала внесення митним органом пропозицiй про вжиття заходiв щодо усунення пiдприємством причин i умов, що сприяли вчиненню порушень митних правил.
У разi необхiдностi внесення пропозицiй про вжиття заходiв щодо усунення пiдприємством причин i умов, що сприяли вчиненню порушень митних правил, пропонуємо керуватись статтею 282 Кодексу України про адмiнiстративнi правопорушення.
Пропонуємо довести викладенi вище роз'яснення до особового складу пiдпорядкованих митниць.
Перший заступник Голови Служби | В.Я.Лозко |