У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Про заходи щодо забезпечення конституцiйних прав громадян на звернення
Виходячи з того, що останнiм часом зросла кiлькiсть звернень громадян до Президента України, центральних i мiсцевих органiв виконавчої влади, передусiм скарг на вiдсутнiсть належного реагування на них з боку посадових осiб, значна частина цих звернень своєчасно не розглядається або взагалi залишається без розгляду, окремi посадовi особи формально i бездушно ставляться до вирiшення життєво важливих питань громадян, у т.ч. i найменш соцiально захищених, що викликає їх справедливе обурення, недовiру до органiв влади, компрометує цi органи, з метою наведення порядку у цiй справi та вiдповiдно до статтi 102 Конституцiї України постановляю:
1. Мiнiстерствам, iншим центральним органам виконавчої влади, Радi мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, обласним, Київськiй i Севастопольськiй мiським, районним державним адмiнiстрацiям, органам мiсцевого самоврядування, пiдприємствам, установам i органiзацiям незалежно вiд форм власностi:
забезпечити створення необхiдних умов для реалiзацiї конституцiйних прав громадян на письмове звернення або особистий прийом та обов'язкове одержання обгрунтованої вiдповiдi на нього, а також неухильне виконання вимог Закону України "Про звернення громадян" щодо об'єктивної, всебiчної i вчасної перевiрки заяв i скарг, домагатися реального здiйснення прийнятих по них рiшень. Особливу увагу звернути при цьому на вирiшення питань, поставлених у листах iнвалiдiв, ветеранiв вiйни та працi, пенсiонерiв, багатодiтних сiмей, одиноких матерiв та iн.;
виявляти та усувати причини, що породжують скарги громадян, вирiшувати питання про вiдповiдальнiсть посадових осiб, з вини яких допущенi порушення, бюрократизм i тяганина; аналiзувати стан роботи iз зверненнями громадян та iнформувати про це населення, враховувати результати аналiзу у практичнiй роботi;
регулярно проводити особистий прийом посадовими особами громадян за мiсцем їх працi i проживання, затвердити графiки прийому; вивчати i вiдповiдним чином реагувати на критичнi звернення громадян, опублiкованi у засобах масової iнформацiї, а також на публiкацiї та репортажi з питань стану розгляду звернень громадян, повiдомляти редакцiї засобiв масової iнформацiї про вжитi по скаргах заходи.
2. Попередити керiвникiв, iнших посадових осiб центральних органiв виконавчої влади, Ради мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, обласних, Київської i Севастопольської мiських, районних державних адмiнiстрацiй про персональну вiдповiдальнiсть за стан розгляду звернень громадян та органiзацiю їх особистого прийому, обов'язкове i своєчасне повiдомлення заявникiв про результати перевiрки їх заяв i скарг.
3. Мiнiстерству юстицiї України, Мiнiстерству iнформацiї України разом з iншими центральними та мiсцевими органами виконавчої влади органiзувати систематичне роз'яснення конституцiйних прав i обов'язкiв громадян, законодавства щодо розгляду пропозицiй, заяв i скарг, повноважень органiв виконавчої влади i мiсцевого самоврядування у розв'язаннi питань, що порушують громадяни у зверненнях, порядку оскарження прийнятих по них рiшень.
4. Кабiнету Мiнiстрiв України:
посилити вимогливiсть до мiнiстерств, iнших центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади щодо забезпечення прав громадянина на звернення, спрямовувати зусилля цих органiв на вирiшення обгрунтованих заяв i скарг, в першу чергу найменш соцiально захищених категорiй громадян, вишукування для цього всiх наявних матерiальних та фiнансових можливостей;
вiдповiдно до Закону України "Про звернення громадян" встановити до 1 травня 1997 року порядок ведення дiловодства щодо звернень громадян.
5. Контрольному управлiнню Адмiнiстрацiї Президента України протягом II кварталу 1997 року перевiрити хiд виконання цього Указу в рядi центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади.
6. Контроль за виконанням цього Указу покласти на Адмiнiстрацiю Президента України.
Президент України | Л.КУЧМА |
м. Київ
19 березня 1997 року
N 241/97