ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
м. Київ
02.03.2004р. | N 155 |
---|
Про внесення змiн та доповнень до Положення про
Тендерний комiтет Держмитслужби та Порядку
закупiвлi товарiв, робiт i послуг за державнi кошти
в митних органах України
Вiдповiдно до Положення про порядок створення та головнi функцiї тендерних комiтетiв щодо органiзацiї та проведення процедур закупiвель товарiв, робiт i послуг за державнi кошти, затвердженого наказом Мiнiстерства економiки України вiд 26.12.00 N 280 (iз змiнами й доповненнями), наказую:
1. Унести змiни та доповнення до Положення про Тендерний комiтет Держмитслужби, затвердженого наказом Держмитслужби України вiд 15.04.03 N 241, виклавши його в редакцiї, що додається.
2. Унести змiни та доповнення до Порядку закупiвлi товарiв, робiт i послуг за державнi кошти в митних органах України, затвердженого наказом Держмитслужби України вiд 15.04.03 N 241, виклавши його в редакцiї, що додається.
3. Керiвникам митних органiв, спецiалiзованих митних установ
i органiзацiй затвердити та направити на погодження Держмитслужбi Положення про Тендерний комiтет (регiональної митницi, митницi, спецiалiзованої митної установи чи органiзацiї) вiдповiдно до законодавства України.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Голови Служби Педешка А.I.
Голова Служби | М.М. Каленський |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Держмитслужби України 15.04.03 N 241 (у редакцiї наказу Держмитслужби України вiд 02.03.2004р. N 155) |
ПОЛОЖЕННЯ
про Тендерний комiтет Державної митної служби
України
1. Загальнi положення
1.1. Це Положення розроблено вiдповiдно до Закону України вiд 22.02.00 N 1490-III "Про закупiвлю товарiв, робiт i послуг за державнi кошти", зi змiнами й доповненнями, постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 27.09.00 N 1469 "Про органiзацiйнi заходи щодо функцiонування системи державних закупiвель", а також Положення про порядок створення та головнi функцiї тендерних комiтетiв щодо органiзацiї та проведення процедур закупiвель товарiв, робiт i послуг за державнi кошти, затвердженого наказом Мiнiстерства економiки України вiд 26.12.00 N 280, зi змiнами й доповненнями.
1.2. Положення визначає порядок створення, загальнi органiзацiйнi та процедурнi засади дiяльностi Тендерного комiтету Державної митної служби України (далi - Тендерний комiтет), а також права, обов'язки й вiдповiдальнiсть його членiв.
2. Порядок створення та органiзацiї дiяльностi Тендерного комiтету
2.1. Тендерний комiтет створюється для органiзацiї та проведення процедур закупiвлi товарiв, робiт i послуг за державнi кошти на засадах колегiальностi в прийняттi рiшень, вiдсутностi конфлiкту iнтересiв членiв Тендерного комiтету та їх неупередженостi.
2.2. Тендерний комiтет у своїй дiяльностi керується чинним законодавством, цим Положенням, нормативними документами Держмитслужби України та рiшеннями, прийнятими Тендерним комiтетом.
2.3. Склад Тендерного комiтету, положення про Тендерний комiтет затверджуються наказом Держмитслужби України.
Тендерний комiтет формується з працiвникiв Держмитслужби України в кiлькостi не менше 5 осiб з урахуванням вимог частини другої статтi 12 Закону України "Про закупiвлю товарiв, робiт i послуг за державнi кошти".
Змiни до складу Тендерного комiтету вносяться за поданням голови Тендерного комiтету й оформлюються наказом Держмитслужби України.
2.4. У разi проведення торгiв на закупiвлю товарiв, робiт чи послуг, що мають складний або спецiалiзований характер, до роботи Тендерного комiтету можуть залучатися незалежнi квалiфiкованi (технiчнi) експерти та консультанти вiдповiдно до законодавства та з урахуванням вимог частини другої статтi 12 Закону України "Про закупiвлю товарiв, робiт i послуг за державнi кошти".
У разi здiйснення закупiвлi засобiв електронно-обчислювальної технiки, у тому числi телекомунiкацiйного обладнання, програмних продуктiв, Тендерний комiтет включає в тендерну документацiю вимоги щодо захисту iнформацiї, передбаченi законодавством, а також залучає до своєї роботи представникiв Департаменту спецiальних телекомунiкацiйних систем i захисту iнформацiї Служби безпеки України.
У разi здiйснення закупiвлi засобiв програмного забезпечення в обов'язковому порядку включається до тендерної документацiї вимога щодо надання учасниками процедури закупiвлi копiї довiдки Державного департаменту iнтелектуальної власностi про внесення учасника процедури закупiвлi до Реєстру виробникiв та розповсюджувачiв програмного забезпечення i пiдтвердження дiйсностi прав цього суб'єкта реєстрацiї (учасника процедури закупiвлi) на перiод проведення тендеру.
2.5. Керiвництво роботою Тендерного комiтету здiйснює його голова, який призначається наказом Держмитслужби України та є посадовою особою, що має право на пiдписання договорiв про закупiвлю. У разi вiдсутностi голови Тендерного комiтету його обов'язки виконує заступник голови Тендерного комiтету. У разi призначення кiлькох заступникiв голови Тендерного комiтету голова Тендерного комiтету повинен визначити серед них виконуючого обов'язки голови Тендерного комiтету на перiод своєї вiдсутностi.
2.6. Голова Тендерного комiтету органiзує його роботу й несе вiдповiдальнiсть за виконання покладених на Тендерний комiтет функцiй.
Голова Тендерного комiтету призначає заступника (заступникiв) голови, секретаря та визначає функцiї кожного члена Тендерного комiтету.
За рiшенням голови Тендерного комiтету для вирiшення конкретних питань, що виникають у процесi проведення процедури закупiвлi, можуть створюватися окремi робочi групи й залучатися в ролi консультантiв або експертiв спецiалiсти структурних пiдроздiлiв Держмитслужби України, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй.
2.7. Для розкриття тендерних пропозицiй учасникiв процедур державних закупiвель призначається робоча група з представникiв Тендерного комiтету у складi не менше трьох осiб.
Робоча група проводить процедуру розкриття тендерних пропозицiй учасникiв процедур державних закупiвель вiдповiдно до вимог тендерної документацiї та оформлює протокол про результати розкриття тендерних пропозицiй. На вимогу учасника процедури державних закупiвель йому може надаватися копiя протоколу про результати розкриття тендерних пропозицiй.
2.8. Формою роботи Тендерного комiтету є засiдання, якi проводяться у разi потреби.
2.9 Рiшення з питань, що розглядаються на засiданнях Тендерного комiтету, приймаються бiльшiстю голосiв у присутностi не менше двох третин членiв Тендерного комiтету. У разi рiвного розподiлу голосiв голос голови Тендерного комiтету є ухвальним.
2.10. Рiшення Тендерного комiтету оформлюється протоколом, який пiдписується всiма членами Тендерного комiтету, що брали участь у голосуваннi.
3. Головнi функцiї Тендерного комiтету
Тендерний комiтет вiдповiдає за органiзацiю процедур закупiвлi на всiх етапах їх проведення й забезпечує реалiзацiю таких функцiй:
- вибiр процедури закупiвлi вiдповiдно до вимог чинного законодавства у сферi державних закупiвель;
- планування проведення процедур державних закупiвельпротягом бюджетного року вiдповiдно до затверджених кошторисних лiмiтiв фiнансування та прiоритетностi закупiвель;
- розмiщення оголошень про здiйснення процедур закупiвлi товарiв, робiт i послуг, процедури попередньої квалiфiкацiї учасникiв у бюлетенi "Вiсник державних закупiвель" та в разi потреби - в iнших друкованих засобах масової iнформацiї, у тому числi в мiжнародних, на радiо, телебаченнi, у мережi електронного зв'язку, або розсилання запрошень учасникам процедур державних закупiвель щодо участi в цих процедурах, а також iнформування учасникiв процедур закупiвлi про їх результати;
- пiдготовка й розсилання документацiї, потрiбної для проведення процедур закупiвлi чи процедури попередньої квалiфiкацiї учасникiв процедур державних закупiвель;
- надання роз'яснень учасникам процедур державних закупiвель щодо змiсту тендерної документацiї в разi отримання вiд останнiх вiдповiдних запитiв;
- проведення процедури попередньої квалiфiкацiї учасникiв процедур державних закупiвель у разi її застосування;
- органiзацiя приймання, зберiгання, розкриття тендерних пропозицiй, забезпечення вибору найбiльш вигiдної тендерної пропозицiї виключно на пiдставi визначених у тендернiй документацiї критерiїв та методики оцiнки тендерних пропозицiй;
- ведення необхiдної звiтностi щодо здiйснення процедур закупiвлi вiдповiдно до вимог чинного законодавства;
- у разi надходження скарги вiд учасника процедури державної закупiвлi - забезпечення її належного розгляду вiдповiдно до чинного законодавства або участь у розглядi скарги, якщо останню було подано до уповноваженого органу з питань координацiї закупiвель товарiв, робiт i послуг за державнi кошти.
4. Права та обов'язки Тендерного комiтету
4.1. Тендерний комiтет має право:
- вiд iменi Держмитслужби України в межах наданих повноважень та визначених функцiй виступати органiзатором проведення торгiв (тендерiв) на закупiвлю товарiв (робiт, послуг);
- готувати та подавати на затвердження Головi Держмитслужби України проекти наказiв щодо складу Тендерного комiтету та проведення торгiв (тендерiв);
- одержувати вiд структурних пiдроздiлiв Держмитслужби України iнформацiю, необхiдну для проведення процедур закупiвлi;
- у разi потреби залучати без права голосу до роботи в Тендерному комiтетi iнших працiвникiв Держмитслужби України та на договiрних засадах - стороннiх експертiв i консультантiв, у тому числi з громадських органiзацiй (за їх згодою);
- використовувати майно Держмитслужби України, необхiдне для виконання покладених на Тендерний комiтет завдань;
- у межах затвердженого кошторису Держмитслужби України здiйснювати необхiднi для проведення процедур закупiвлi витрати на пiдставi наданих розрахункiв, затверджених головою Тендерного комiтету при формуваннi бюджетного запиту;
- готувати пропозицiї Головi Держмитслужби України щодо покриття витрат, безпосередньо пов'язаних з пiдготовкою, друкуванням i вiдправленням тендерної документацiї, за рахунок платежiв учасникiв процедур державних закупiвель вiдповiдно до частини третьої статтi 20 Закону України "Про закупiвлю товарiв, робiт i послуг за державнi кошти".
4.2. Тендерний комiтет зобов'язаний:
- органiзовувати проведення процедур закупiвлi вiдповiдно до чинного законодавства;
- забезпечити рiвнi умови для всiх учасникiв процедур державних закупiвель, що беруть участь у процедурах закупiвлi, та об'єктивний вибiр переможця;
- забезпечити дотримання конфiденцiйностi iнформацiї;
- своєчасно готувати письмовi роз'яснення Головi Держмитслужби України стосовно отриманих на його адресу скарг вiд учасникiв процедур державних закупiвель, що беруть участь у торгах (тендерах), щодо можливих порушень процедур закупiвель.
5. Повноваження голови, секретаря та iнших членiв Тендерного комiтету
5.1. Голова Тендерного комiтету:
- планує термiн проведення засiдань Тендерного комiтету та веде цi засiдання;
- пропонує порядок денний засiдань Тендерного комiтету;
- вирiшує питання щодо забезпечення дiяльностi Тендерного комiтету;
- призначає заступника (заступникiв) голови та секретаря Тендерного комiтету;
- приймає рiшення щодо створення комiсiй та робочих груп Тендерного комiтету;
- уносить на розгляд Голови Держмитслужби України пропозицiї щодо змiн у складi Тендерного комiтету.
5.2. Голова Тендерного комiтету (його заступник, який виконує обов'язки голови) засвiдчує своїм пiдписом такi документи щодо державних закупiвель:
оголошення про державнi закупiвлi;
запит щодо цiнових пропозицiй (котирувань), запрошення до торгiв з обмеженою участю та закупiвлi в одного учасника;
тендерну документацiю, включаючи змiни у разi їх внесення;
iнструкцiю щодо пiдготовки та подання заявок на участь у попереднiй квалiфiкацiї;
повiдомлення про акцепт тендерної пропозицiї та про результати торгiв;
рiшення щодо скарг учасникiв процедур державних закупiвель, що розглядалися Тендерним комiтетом;
звiт про результати здiйснення процедури закупiвлi.
Перелiченi документи пiсля пiдписання завiряються печаткою Держмитслужби України.
5.3. Секретар Тендерного комiтету призначається головою Тендерного комiтету.
5.4. До обов'язкiв секретаря Тендерного комiтету належать:
- пiдготовка та органiзацiя проведення засiдань Тендерного комiтету;
- ведення та оформлення протоколiв засiдань Тендерного комiтету;
- контроль за органiзацiєю процедур закупiвель на всiх етапах їх проведення;
- забезпечення оперативного iнформування членiв Тендерного комiтету стосовно органiзацiйних питань його дiяльностi;
- виконання iнших органiзацiйних робiт за дорученням голови Тендерного комiтету;
- забезпечення вiдповiдно до нормативно-правових актiв зберiгання документiв щодо здiйснення державних закупiвель.
5.5. У разi вiдсутностi секретаря Тендерного комiтету на засiданнi Тендерного комiтету голова доручає тимчасово виконувати обов'язки секретаря iншому членовi Тендерного комiтету.
5.6. Члени Тендерного комiтету на засiданнях Тендерного комiтету беруть участь в обговореннi та приймають рiшення щодо результатiв процедури попередньої квалiфiкацiї учасникiв процедур державних закупiвель у разi її застосування; розглядi, оцiнки та порiвняннi тендерних пропозицiй; визначеннi переможця процедур закупiвлi.
5.7. Члени Тендерного комiтету мають право: брати участь у всiх засiданнях Тендерного комiтету та прийняттi його рiшень, ознайомлюватися з усiма матерiалами щодо оцiнки та порiвняннi тендерних пропозицiй учасникiв процедур державних закупiвель, виносити питання на розгляд Тендерного комiтету, а також заносити свою окрему думку до протоколiв засiдань Тендерного комiтету.
5.8. Члени Тендерного комiтету зобов'язанi додержуватись норм чинного законодавства у сферi державних закупiвель, вiдповiдних нормативно-правових актiв Держмитслужби України, цього Положення, тендерної документацiї, об'єктивно та неупереджено розглядати тендернi пропозицiї учасникiв процедур державних закупiвель, забезпечувати дотримання конфiденцiйностi iнформацiї, що стосується дiяльностi Тендерного комiтету.
6. Витрати на органiзацiю та проведення процедур закупiвлi
6.1. Склад, обсяги та джерела покриття витрат на органiзацiю й проведення процедур закупiвлi визначаються у вiдповiдному кошторисi витрат на органiзацiю та проведення процедур закупiвлi, що за поданням голови Тендерного комiтету затверджується Головою Держмитслужби України.
6.2. При розробленнi кошторису, зазначеного в пунктi 6.1 цього Положення, ураховуються конкретнi умови дiяльностi Тендерного комiтету, його тип, обсяг виконуваних ним функцiй, вид закупiвлi, складнiсть проведення процедури закупiвлi тощо. При розрахунку кошторису не враховуються витрати, що покриваються за рахунок загального кошторису на утримання апарату Держмитслужби, зокрема на оплату працi штатних працiвникiв, утримання примiщень тощо.
6.3. За поданням голови Тендерного комiтету наказом Голови Держмитслужби України члени Тендерного комiтету в установленому законодавством порядку можуть премiюватись за якiсне та сумлiнне виконання робiт, пов'язаних з органiзацiєю процедур закупiвлi, зокрема за виконання завдань у неробочий час.
6.4. Витрати на проведення процедур закупiвлi можуть в установленому законодавством порядку вiдшкодовуватися за рахунок коштiв, отриманих вiд учасникiв процедур державних закупiвель за надання тендерної документацiї вiдповiдно до частини третьої статтi 20 Закону України "Про закупiвлю товарiв, робiт i послуг за державнi кошти".
7. Вiдповiдальнiсть членiв Тендерного комiтету
7.1. Голова та iншi члени Тендерного комiтету, а також залученi експерти й консультанти вiдповiдно до своїх повноважень несуть вiдповiдальнiсть згiдно з чинним законодавством за порушення, допущенi пiд час здiйснення процедур закупiвлi, правильнiсть та об'єктивнiсть прийнятих рiшень, за дотримання вимог достовiрностi та конфiденцiйностi iнформацiї, недолiки у веденнi звiтностi.
7.2. При виявленнi порушень у роботi Тендерного комiтету, зокрема внаслiдок розгляду отриманої вiдповiдно до чинного законодавства скарги вiд учасникiв процедур державних закупiвель, що беруть чи брали участь у процедурах закупiвлi, голова Тендерного комiтету подає письмовi роз'яснення з цього приводу Головi Держмитслужби України.
Т.в.о. начальника Управлiння правової роботи | А.Ю. Будаков |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Держмитслужби України |
ПОРЯДОК
закупiвлi товарiв, робiт i послуг за державнi кошти
в митних органах, спецiалiзованих митних
установах i органiзацiях
1. Загальнi положення
1.1. Цей Порядок розроблено вiдповiдно до Закону України вiд 22.02.00 N 1490-III "Про закупiвлю товарiв, робiт i послуг за державнi кошти", зi змiнами й доповненнями, постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 27.09.00 N 1469 "Про органiзацiйнi заходи щодо функцiонування системи державних закупiвель" з метою пiдвищення ефективностi закупiвель товарiв, робiт i послуг для потреб Держмитслужби України, рацiонального використання бюджетних коштiв, визначення оптимальної пропозицiї, а також створення конкуренцiї на вiдповiдному ринку товарiв, робiт i послуг.
1.2. Цей Порядок регулює механiзм здiйснення закупiвлi товарiв, робiт i послуг для потреб Держмитслужби України (iнших митних органiв, спецiалiзованих митних установ i органiзацiй) i застосовується при:
- централiзованiй закупiвлi товарiв, у тому числi форменого одягу, транспортних засобiв, спецiальної та комп'ютерної технiки, необхiдних для проведення митного контролю, житла для працiвникiв митних органiв i їх сiмей та iнших заходiв, передбачених чинним законодавством;
- закупiвлi послуг, у тому числi на побутове обслуговування, для проведення поточного ремонту службових примiщень, забезпечення транспортом (крiм залiзничного), на здiйснення наукових дослiджень, експериментiв, розробок та створення науково-технiчної продукцiї згiдно з Багатогалузевою науково-технiчною програмою розвитку Державної митної служби України для потреб Держмитслужби України й iнших митних органiв, спецiалiзованих митних установ i органiзацiй;
- закупiвлi робiт, у тому числi будiвельних.
1.3. Цей Порядок застосовується до всiх закупiвель товарiв, робiт i послуг, якi здiйснюються за рахунок державних коштiв, за умови, що вартiсть закупiвлi товарiв, послуг дорiвнює або перевищує суму, еквiвалентну 2000 євро, а робiт - 100000 євро.
1.4. Цей Порядок не застосовується у випадках, якщо предметом закупiвлi є:
- водо-, тепло- та енергопостачання;
- водовiдведення та обслуговування каналiзацiйних систем;
- поштовi послуги;
- телекомунiкацiйнi послуги, в т.ч. послуги електрозв'язку (за винятком мобiльного);
- послуги щодо перевезення залiзничним транспортом.
При укладеннi договорiв про закупiвлю зазначених послуг застосовуються пункти 3.3, 3.5 - 3.8, глави 4 та 5 цього Порядку.
2. Порядок органiзацiї та проведення процедур закупiвлi товарiв, робiт i послуг
2.1. При централiзованiй закупiвлi товарiв, робiт i послуг за рахунок бюд-жетних коштiв органiзацiя та проведення процедур закупiвлi здiйснюються Тендерним комiтетом Державної митної служби України (далi - Тендерний комiтет).
2.2. При закупiвлi товарiв, робiт i послуг за рахунок бюджетних коштiв для потреб окремого митного органу, спецiалiзованої митної установи або органiзацiї органiзацiя та проведення процедур закупiвлi здiйснюються Тендерним комiтетом вiдповiдного митного органу, спецiалiзованої митної установи або органiзацiї.
2.3. Для вирiшення конкретних питань, що виникають у процесi проведення процедур закупiвлi, створюються робочi групи з членiв Тендерного комiтету та залучаються до роботи в Тендерному комiтетi (без права голосу) працiвники вiдповiдних структурних пiдроздiлiв i на договiрних засадах стороннi експерти та консультанти.
2.4. Закупiвля товарiв, робiт i послуг може здiйснюватися шляхом прове- дення таких процедур:
- вiдкритих торгiв;
- торгiв з обмеженою участю;
- двоступеневих торгiв;
- запиту цiнових пропозицiй (котирувань);
- закупiвлi в одного постачальника (учасника).
2.5. При закупiвлi товарiв i послуг, вартiсть яких дорiвнює або перевищує cуму, еквiвалентну 2000 євро (для робiт - 100000 євро), Держмитслужба України (iнший митний орган, спецiалiзована митна установа й органiзацiя) здiйснює процедури закупiвлi вiдповiдно до пункту 2.4 цього Порядку. Пiд час оплати за договором, укладеним з постачальником (виконавцем), Держмитслужба України (iнший митний орган, спецiалiзована митна установа й органiзацiя) подає до Державного казначейства України (органу Державного казначейства України) звiт про результати здiйснення процедури закупiвлi товарiв i послуг (вартiсть яких дорiвнює або перевищує суму еквiвалентну 5000 євро, для робiт - 100000 євро), а в разi застосування процедур торгiв з обмеженою участю, двоступеневих торгiв, якщо очiкувана вартiсть закупiвлi дорiвнює або перевищує суму, еквiвалентну 100000 євро, або процедури закупiвлi в одного виконавця - також лист погодження цих процедур Мiнiстерством економiки та з питань європейської iнтеграцiї України.
2.6. Не допускається подiл закупiвлi товару, роботи, послуги на частини з метою уникнення проведення торгiв (тендера).
2.7. Для здiйснення централiзованої закупiвлi товарiв, робiт i послуг керiвник вiдповiдного структурного пiдроздiлу Держмитслужби України (iншого митного органу, спецiалiзованої митної установи або органiзацiї), на який положенням про цей пiдроздiл покладено функцiї централiзованої закупiвлi товарiв, робiт i послуг для потреб митних органiв, спецiалiзованих митних установ i органiзацiй, подає до Департаменту фiнансового забезпечення Держмитслужби України (iншого митного органу, спецiалiзованої митної установи або органiзацiї) (у строк, що не перевищує 15 календарних днiв з дня затвердження кошторису витрат) план закупiвлi вiдповiдно до затверджених кошторисних лiмiтiв фiнансування та прiоритетностi закупiвель.
2.8. Вибiр процедури закупiвлi, термiни її проведення та питання визначення члена тендерного комiтету, вiдповiдального за проведення закупiвлi, розглядаються на засiданнi Тендерного комiтету та вносяться до плану-графiку проведення процедур державних закупiвель, який затверджується головою Тендерного комiтету.
2.9. Член Тендерного комiтету (вiдповiдальний за проведення торгiв) є вiдповiдальним за:
- розроблення тендерної документацiї, узгодження її членами Тендерного комiтету Держмитслужби України (iншого митного органу, спецiалiзованої митної установи й органiзацiї) та затвердження головою Тендерного комiтету;
- розмiщення оголошення про здiйснення процедур закупiвлi товарiв, робiт i послуг, процедури попередньої квалiфiкацiї учасникiв процедур державних закупiвель у бюлетенi "Вiсник державних закупiвель", у вiдповiдних мiжнародних виданнях чи мiжнароднiй мережi електронного зв'язку у разi, якщо очiкувана вартiсть предмета закупiвлi перевищує суму, еквiвалентну: для товарiв - 200 тисячам євро; для послуг - 300 тисячам євро; для робiт - 4 мiльйонам євро, або розсилання запрошень учасникам щодо участi в цих процедурах, а також iнформування учасникiв процедур державних закупiвель про їх результати;
- надання тендерної документацiї на запит учасникiв для проведення процедур закупiвлi чи процедури попередньої квалiфiкацiї учасникiв процедур державних закупiвель;
- надання роз'яснень учасникам процедур державних закупiвель щодо змiсту тендерної документацiї в разi отримання вiд останнiх вiдповiдних запитiв;
- органiзацiю приймання, зберiгання та подання робочiй групi тендерних пропозицiй учасникiв процедур державних закупiвель для проведення процедури розкриття цих пропозицiй вiдповiдно до вимог тендерної документацiї;
- пiдготовку листа-звернення на адресу Мiнiстерства економiки та з питань європейської iнтеграцiї України та необхiдної документацiї щодо погодження застосування процедури закупiвлi в одного виконавця у разi, якщо очiкувана вартiсть закупiвлi дорiвнює або перевищує суму, еквiвалентну 5 тисячам євро для товарiв i послуг, та 100 тисячам євро для робiт, також застосування процедури торгiв з обмеженою участю для закупiвлi товарiв, робiт i послуг, очiкувана вартiсть яких дорiвнює або перевищує суму, еквiвалентну 100 тисячам євро, крiм випадку, коли процедура торгiв з обмеженою участю застосовується пiсля проведення попередньої квалiфiкацiї учасникiв;
- оформлення протоколу розкриття тендерних пропозицiй, протоколу проведення процедури попередньої квалiфiкацiї учасникiв процедур державних закупiвель, матерiалiв розгляду, порiвняння та оцiнки тендерних пропозицiй (у довiльнiй формi або у виглядi таблиць) та звiту про результати здiйснення процедури закупiвлi.
2.10. Вимоги тендерної документацiї повиннi бути однаковими для всiх учасникiв процедури державних закупiвель, однозначними в трактуваннi та мiстити всю потрiбну iнформацiю. Обсяг i склад тендерної документацiї, порядок її розроблення визначаються залежно вiд особливостей предмета закупiвлi.
2.11. При проведеннi вiдкритих торгiв, двоступеневих торгiв та торгiв з обмеженою участю визначається переможець торгiв iз числа учасникiв, тендернi пропозицiї яких не були вiдхиленi, на основi критерiїв i методики оцiнки тендерних пропозицiй, зазначених у тендернiй документацiї.
При проведеннi процедури запиту цiнових пропозицiй (котирувань) переможцем визначається той учасник, який подав пропозицiю, що вiдповiдає вимогам Держмитслужби України (iншого митного органу, спецiалiзованої митної установи й органiзацiї) та має найнижчу цiну.
2.12. Рiшення Тендерного комiтету Держмитслужби України (iнших митних органiв, спецiалiзованих митних установ i органiзацiй) приймаються на закритих засiданнях у присутностi не менш як двох третин його складу вiдкритим голосуванням простою бiльшiстю голосiв та оформлюються протоколами.
3. Порядок оформлення договорiв
3.1. З учасником, тендерну пропозицiю якого було акцептовано, Держмитслужба України (iнший митний орган, спецiалiзована митна установа й органiзацiя) укладає договiр про закупiвлю вiдповiдно до вимог тендерної документацiї у строк не ранiше нiж через п'ять робочих днiв з дня вiдправлення письмового повiдомлення всiм учасникам процедур вiдкритих торгiв, двоступеневих торгiв i торгiв з обмеженою участю про їх результати, але не пiзнiше нiж через 21 робочий день з дня акцепту.
3.2. Договiр про закупiвлю укладається за правилами, встановленими Цивiльним кодексом України, з урахуванням особливостей, передбачених Господарським кодексом України.
3.3. При закупiвлi товарiв, робiт i послуг для Держмитслужби України (iншого митного органу, спецiалiзованої митної установи й органiзацiї) узгодження проектiв договорiв проводиться в такому порядку:
3.3.1. При закупiвлi товарiв, робiт i послуг вiтчизняного виробництва:
а) структурним пiдроздiлом Держмитслужби України (iншим митним органом, спецiалiзованою митною установою i органiзацiєю), що вносить проект договору, - у частинi вiдповiдностi вимогам тендерної документацiї;
б) Управлiнням фiнансового планування та нормативiв Департаменту фiнансового забезпечення (iншим митним органом, спецiалiзованою митною установою i органiзацiєю) - у частинi передбаченостi коштiв кошторисом витрат i наявностi фiнансового забезпечення;
в) Управлiнням бухгалтерського облiку Департаменту фiнансвого забезпечення (iншим митним органом, спецiалiзованою митною установою i органiзацiєю) - у частинi вiдповiдностi нормативним актам щодо порядку розрахункiв за договором, а також наявностi кошторису на виконання робiт, надання послуг, протоколу погодження цiни (тарифiв), специфiкацiй, графiкiв поставок, календарних планiв виконання робiт тощо;
г) Управлiнням правової роботи (юридичною службою iншого митного органу, спецiалiзованої митної установи й органiзацiї) - у частинi вiдповiдностi договору чинному законодавству.
3.4. Строк узгодження проектiв договорiв не повинен перевищувати трьох робочих днiв з дня їх отримання вiдповiдним структурним пiдроздiлом або управлiнням.
3.5. Посадовi особи спецiалiзованих митних установ та органiзацiй, якi за своїми функцiональними обов'язками несуть вiдповiдальнiсть за закупiвлю товарiв, робiт i послуг для митних органiв, спецiалiзованих митних установ i органiзацiй i на яких вiдповiдними положеннями та посадовими iнструкцiями покладено контроль за виконанням укладених Держмитслужбою договорiв, контрактiв, або посадовi особи тих структурних пiдроздiлiв Держмитслужби України, якi вийшли з пропозицiєю щодо закупiвлi товарiв, робiт чи послуг, на яких покладено контроль за виконанням укладених договорiв (контрактiв), вiзують кожну сторiнку обох примiрникiв проекту договору (контракту), додаткiв до нього.
3.6. Договiр та додатки до нього (протоколи погодження цiн (тарифiв), специфiкацiї, графiки поставки, календарнi плани виконання робiт тощо) пiдписує Голова Держмитслужби України або його заступник, визначений наказом Держмитслужби України на кожний фiнансовий рiк, пiсля вiзування цих документiв начальниками Управлiння фiнансового планування та нормативiв Департаменту фiнансового забезпечення, Управлiння бухгалтерського облiку Департаменту фiнансового забезпечення й Управлiння правової роботи; у митних органах, спецiалiзованих митних установах i органiзацiях - вiдповiдно начальник митного органу, спецiалiзованої митної установи чи органiзацiї пiсля вiзування головним бухгалтером та юридичною службою.
3.7. Пiсля пiдписання договору обидва примiрники пiдлягають реєстрацiї. Перший примiрник зберiгається в Управлiннi бухгалтерського облiку Департаменту фiнансового забезпечення (вiддiлi бухгалтерського облiку й контролю (звiтностi) iншого митного органу, спецiалiзованої митної установи й органiзацiї), а його копiї - у структурному пiдроздiлi, на який за дорученням керiвництва покладено контроль за виконанням договору, та в одержувача товарiв, робiт i послуг з боку Держмитслужби України, визначеного умовами договору.
Другий примiрник договору передається чи надсилається постачальнику (виконавцю), з яким укладено договiр.
4. Оплата укладених договорiв та контроль за виконанням їх умов
4.1. Оплата проводиться пiсля пiдписання договорiв у строк й на умовах, визначених у них.
4.2. Формування цiн при укладеннi договорiв здiйснюється виключно в нацiональнiй валютi. Цiна в договорi зазначається у гривнях.
4.3. Оплата за договорами на централiзованi закупiвлi товарiв, робiт i послуг проводиться за пiдписом Голови Держмитслужби України або особи, що має право пiдпису (за наявностi вiз начальникiв Управлiння фiнансового планування та нормативiв, Управлiння бухгалтерського облiку, Управлiння правової роботи), на пiдставi службової записки вiдповiдного структурного пiдроздiлу, а за договорами, що укладаються безпосередньо iншими митними органами, спецiалiзованими митними установами й органiзацiями, - за пiдписом начальника митного органу пiсля вiзування головним бухгалтером i начальником Держмитслужби Україниюридичної служби.
4.4. Протягом трьох робочих днiв пiсля проведення оплати за договором Управлiнням фiнансового планування та нормативiв (бухгалтерiєю iншого митного органу, спецiалiзованої митної установи й органiзацiї) до управлiння чи структурного пiдроздiлу, на який покладено контроль за виконанням договору, подається повiдомлення про оплату, на пiдставi якого здiйснюється контроль за своєчаснiстю й повнотою поставки товарiв, виконання робiт, надання послуг згiдно з умовами договору (додаток 1).
4.5. Для своєчасного проведення розрахункiв за укладеним договором та вiдображення їх у бухгалтерському облiку посадовi особи спецiалiзованих митних установ та органiзацiй або посадовi особи структурних пiдроздiлiв Держмитслужби України, на яких покладено контроль за виконанням договору, протягом трьох робочих днiв пiсля поставки товару, виконання робiт чи надання послуг подають Департаменту фiнансового забезпечення Держмитслужби України (вiддiлу бухгалтерского облiку й контролю (звiтностi) iншого митного органу, спецiалiзованої митної установи й органiзацiї) службову записку та копiї актiв про прийняття-передання або iнших документiв, що пiдтверджують поставку товарiв, виконання робiт чи надання послуг, для проведення розрахункiв (додаток 2).
4.6. Контроль за виконанням умов договору згiдно з цим Порядком несе керiвник спецiалiзованої митної установи чи органiзацiї (iншого митного органу), що за своїми функцiональними обов'язками несе вiдповiдальнiсть за централiзовану закупiвлю товарiв, робiт i послуг для потреб митних органiв, спецiалiзованих митних установ й органiзацiй, або керiвник структурного пiдроздiлу, який виходить з пропозицiєю закупiвлi товарiв, робiт чи послуг для потреб митних органiв, спецiалiзованих митних установ i органiзацiй. Пiсля виконання сторонами зобов'язань за договором Департамент фiнансового забезпечення Держмитслужби України, а в iншому митному органi, спецiалiзованiй митнiй установi й органiзацiї -вiддiл бухгалтерського облiку й контролю (звiтностi) проводить взаємне звiрення розрахункiв з постачальником товарiв чи виконавцем робiт, послуг зi складанням акта звiрення
5. Прикiнцевi положення
5.1. У разi невиконання або неналежного виконання постачальником (виконавцем) зобов'язань за договором структурний пiдроздiл Держмитслужби України, на який покладено контроль за виконанням умов договору, направляє до Управлiння правової роботи, а в iншому митному органi, спецiалiзованiй митнiй установi й органiзацiї - до юридичної служби, службову записку разом з усiма документами про необхiднiсть пред'явлення претензiї до контрагента за договором, а також пiдстави для такого пред'явлення. Управлiння правової роботи за погодженням з Департаментом фiнансового забезпечення Держмитслужби України (в iнших митних органах, спецiалiзованих митних установах i органiзацiях - юридична служба за погодженням з вiддiлом бухгалтерського облiку i контролю (звiтностi)) пред'являє постачальнику (виконавцю) вiдповiдну претензiю (щодо сплати заборгованостi, штрафних санкцiй, передбачених умовами договору, тощо).
5.2. У разi виникнення спiрних питань з постачальником (виконавцем) пiдроздiл, вiдповiдальний за виконання умов договору, за погодженням з Управлiнням правової роботи, Департаментом фiнансового забезпечення Держмитслужби України (в iнших митних органах, спецiалiзованих митних установах i органiзацiях вiдповiдно - з юридичною службою та вiддiлом бухгалтерського облiку i контролю (звiтностi) виносить це питання на розгляд Голови Держмитслужби України (в iнших митних органах, спецiалiзованих митних установах i органiзацiях - начальника митницi, спецiалiзованої митної установи й органiзацiї) для прийняття вiдповiдного рiшення.
Т.в.о. начальника Управлiння правової роботи | А.Ю. Будаков |