КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 24 березня 2004 р. | N 368 |
---|
Про затвердження Порядку класифiкацiї
надзвичайних ситуацiй за їх рiвнями
(назва iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 29.05.2013р. N 380) |
Iз змiнами i доповненнями, внесеними
постановами Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 2 квiтня 2009 року N 297,
вiд 29 травня 2013 року N 380
Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
1. Затвердити Порядок класифiкацiї надзвичайних ситуацiй за їх рiвнями (додається).
(пункт 1 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 29.05.2013р. N 380) |
2. Визнати такими, що втратили чиннiсть:
постанову Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 15 липня 1998 р. N 1099 "Про порядок класифiкацiї надзвичайних ситуацiй" (Офiцiйний вiсник України, 1998 р., N 28, ст. 106);
пункт 9 змiн, що вносяться до постанов Кабiнету Мiнiстрiв України, затверджених постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 15 травня 2003 р. N 717 (Офiцiйний вiсник України, 2003 р., N 21, ст. 937).
Прем'єр-мiнiстр України | В.ЯНУКОВИЧ |
Iнд. 33
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 24 березня 2004 р. N 368 |
ПОРЯДОК
класифiкацiї надзвичайних ситуацiй за їх рiвнями
(назва Порядку iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 29.05.2013р. N 380) |
1. Класифiкацiя надзвичайних ситуацiй (далi - надзвичайна ситуацiя) за їх рiвнями здiйснюється для забезпечення органiзацiї взаємодiї центральних i мiсцевих органiв виконавчої влади, пiдприємств, установ та органiзацiй у процесi вирiшення питань, пов'язаних з надзвичайними ситуацiями та лiквiдацiєю їх наслiдкiв.
(пункт 1 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 29.05.2013р. N 380) |
11. У цьому Порядку наведенi нижче термiни вживаються у такому значеннi:
уражальний чинник джерела надзвичайної ситуацiї - складова частина небезпечного явища або процесу, що характеризується фiзичною, хiмiчною, бiологiчною чи iншою дiєю (впливом) та перевищенням нормативних показникiв;
порушення нормальних умов життєдiяльностi - вiдсутнiсть питного водопостачання, водовiдведення, електро-, газо- i теплопостачання (в осiнньо-зимовий перiод) та/або така змiна технiчного стану житлового будинку (примiщення), внаслiдок якої вiн став аварiйним або не придатним до експлуатацiї, та/або змiна стану територiї (об'єкта), внаслiдок якої проживання населення i провадження господарської дiяльностi на територiї (об'єктi) є неможливим.
(Порядок доповнено пунктом 11 згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 02.04.2009р. N 297) |
2. Залежно вiд обсягiв заподiяних наслiдкiв, технiчних i матерiальних ресурсiв, необхiдних для їх лiквiдацiї, надзвичайна ситуацiя класифiкується як державного, регiонального, мiсцевого або об'єктового рiвня.
3. Для визначення рiвня надзвичайної ситуацiї встановлюються такi критерiї:
1) територiальне поширення та обсяги технiчних i матерiальних ресурсiв, що необхiднi для лiквiдацiї наслiдкiв надзвичайної ситуацiї;
2) кiлькiсть людей, якi внаслiдок дiї уражальних чинникiв джерела надзвичайної ситуацiї загинули або постраждали, або нормальнi умови життєдiяльностi яких порушено;
(пiдпункт 2 пункту 3 у редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 02.04.2009р. N 297) |
3) розмiр збиткiв, завданих уражальними чинниками джерела надзвичайної ситуацiї, розраховується вiдповiдно до Методики оцiнки збиткiв вiд наслiдкiв надзвичайних ситуацiй техногенного i природного характеру, затвердженої постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 15 лютого 2002р. N 175 (Офiцiйний вiсник України, 2002р., N 18, ст. 356; 2003р., N 23, ст. 1070).
(пiдпункт 3 пункту 3 у редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 02.04.2009р. N 297) |
4. Державного рiвня визнається надзвичайна ситуацiя:
1) яка поширилась або може поширитися на територiю iнших держав;
2) яка поширилась на територiю двох чи бiльше регiонiв України (Автономної Республiки Крим, областей, мм. Києва та Севастополя), а для її лiквiдацiї необхiднi матерiальнi i технiчнi ресурси в обсягах, що перевищують можливостi цих регiонiв, але не менш як 1 вiдсоток вiд обсягу видаткiв вiдповiдних мiсцевих бюджетiв (надзвичайна ситуацiя державного рiвня за територiальним поширенням);
3) яка призвела до загибелi понад 10 осiб або внаслiдок якої постраждало понад 300 осiб (постраждалi - особи, яким внаслiдок дiї уражальних чинникiв джерела надзвичайної ситуацiї завдано тiлесне ушкодження або якi захворiли, що призвело до втрати працездатностi, засвiдченої в установленому порядку) чи було порушено нормальнi умови життєдiяльностi понад 50 тис. осiб на тривалий час (бiльш як на 3 доби);
(пiдпункт 3 пункту 4 у редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 02.04.2009р. N 297) |
4) внаслiдок якої загинуло понад 5 осiб або постраждало понад 100 осiб, чи було порушено нормальнi умови життєдiяльностi понад 10 тис. осiб на тривалий час (бiльш як на 3 доби), а збитки (оцiненi в установленому законодавством порядку), спричиненi надзвичайною ситуацiєю, перевищили 25 тис. мiнiмальних розмiрiв (на час виникнення надзвичайної ситуацiї) заробiтної плати;
5) збитки вiд якої перевищили 150 тис. мiнiмальних розмiрiв заробiтної плати;
6) яка в iнших випадках, передбачених актами законодавства, за своїми ознаками визнається як надзвичайна ситуацiя державного рiвня.
5. Регiонального рiвня визнається надзвичайна ситуацiя:
1) яка поширилась на територiю двох чи бiльше районiв (мiст обласного значення) Автономної Республiки Крим, областей, а для її лiквiдацiї необхiднi матерiальнi i технiчнi ресурси в обсягах, що перевищують можливостi цих районiв, але не менш як 1 вiдсоток обсягу видаткiв вiдповiдних мiсцевих бюджетiв (надзвичайна ситуацiя регiонального рiвня за територiальним поширенням);
2) яка призвела до загибелi вiд 3 до 5 осiб або внаслiдок якої постраждало вiд 50 до 100 осiб, чи було порушено нормальнi умови життєдiяльностi вiд 1 тис. до 10 тис. осiб на тривалий час (бiльш як на 3 доби), а збитки перевищили 5 тис. мiнiмальних розмiрiв заробiтної плати;
3) збитки вiд якої перевищили 15 тис. мiнiмальних розмiрiв заробiтної плати.
6. Мiсцевого рiвня визнається надзвичайна ситуацiя:
1) яка вийшла за межi територiй потенцiйно небезпечного об'єкта, загрожує довкiллю, сусiднiм населеним пунктам, iнженерним спорудам, а для її лiквiдацiї необхiднi матерiальнi i технiчнi ресурси в обсягах, що перевищують власнi можливостi потенцiйно небезпечного об'єкта;
2) внаслiдок якої загинуло 1-2 особи або постраждало вiд 20 до 50 осiб, чи було порушено нормальнi умови життєдiяльностi вiд 100 до 1000 осiб на тривалий час (бiльш як на 3 доби), а збитки перевищили 0,5 тис. мiнiмальних розмiрiв заробiтної плати;
3) збитки вiд якої перевищили 2 тис. мiнiмальних розмiрiв заробiтної плати.
7. Об'єктового рiвня визнається надзвичайна ситуацiя, яка не пiдпадає пiд названi вище визначення.
8. Надзвичайна ситуацiя вiдноситься до певного рiвня за умови вiдповiдностi її хоча б одному iз значень критерiїв, наведеному у пунктах 4-7 цього Порядку.
9. У разi коли внаслiдок надзвичайної ситуацiї для вiдповiдних порогових значень рiвнiв людських втрат або кiлькостi осiб, якi постраждали чи зазнали порушення нормальних умов життєдiяльностi, обсяг збиткiв не досягає визначеного у цьому Порядку, рiвень надзвичайної ситуацiї визнається на ступiнь менше (для дорожньо-транспортних пригод - на два ступеня менше).
10. Вiднесення надзвичайної ситуацiї, яка виникла на територiї кiлькох адмiнiстративно-територiальних одиниць, до державного та регiонального рiвня за територiальним поширенням або за сумарними показниками її наслiдкiв не є пiдставою для вiднесення надзвичайної ситуацiї до державного або регiонального рiвня окремо для кожної з цих адмiнiстративно-територiальних одиниць. Вiднесення надзвичайної ситуацiї до державного та регiонального рiвня для зазначених адмiнiстративно-територiальних одиниць здiйснюється окремо за критерiями та правилами, зазначеними у пунктах 4-9 цього Порядку.
11. Остаточне рiшення щодо визначення рiвня надзвичайної ситуацiї з подальшим вiдображенням його у даних статистики, зокрема у разi вiдсутностi вiдомостей у повному обсязi стосовно розвитку надзвичайної ситуацiї, приймає ДСНС з урахуванням експертного висновку (за наявностi) регiональної комiсiї з питань техногенно-екологiчної безпеки та надзвичайних ситуацiй.
(абзац перший пункту 11 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 29.05.2013р. N 380) |
Експертний висновок про рiвень надзвичайної ситуацiї готується ДСНС за дорученням Кабiнету Мiнiстрiв України.
(абзац другий пункту 11 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 29.05.2013р. N 380) |
ДСНС має право звернутися до центральних органiв виконавчої влади за iнформацiєю про розмiр завданих збиткiв. Вiдповiдальнiсть за достовiрнiсть iнформацiї несе орган виконавчої влади, який її подає.
(абзац третiй пункту 11 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 29.05.2013р. N 380) |
У разi аварiйної подiї (пригоди), що сталася з транспортним засобом, або аварiї на виробництвi (незалежно вiд форми власностi) до iнформацiї центрального органу виконавчої влади додається акт розслiдування такої подiї (пригоди) або аварiї, проведеного в установленому законодавством порядку.
Остаточне рiшення (експертний висновок) ДСНС є пiдставою для здiйснення iнших заходiв щодо реагування на надзвичайну ситуацiю вiдповiдно до законодавства.
(абзац п'ятий пункту 11 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 29.05.2013р. N 380) | |
(пункт 11 у редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 02.04.2009р. N 297) |