ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
11.05.2004 | N 326 |
---|
Про затвердження Iнструкцiї з пiдготовки,
проведення контрольних заходiв з питань
фiнансово-господарської дiяльностi та реалiзацiї
їх матерiалiв у митнiй службi України
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 24 травня 2004 р. за N 646/9245 |
Iз змiнами i доповненнями, внесеними
наказом Державної митної служби України
вiд 17 вересня 2004 року N 683
Вiдповiдно до постанови Кабiнету
Мiнiстрiв України вiд 22.05.2002 N 685 "Про
здiйснення мiнiстерствами, iншими центральними
органами виконавчої влади внутрiшнього
фiнансового контролю" i з урахуванням вимог
Стандартiв державного фiнансового контролю за
використанням бюджетних коштiв, державного i
комунального майна, затверджених наказом
Головного контрольно-ревiзiйного управлiння
України вiд 09.08.2002 N 168 i зареєстрованих у
Мiнiстерствi юстицiї України 17.09.2002 за N 756/7044 i наказом Головного контрольно-ревiзiйного
управлiння України вiд 13.07.2004 N 185,
зареєстрованим у Мiнiстерствi юстицiї України
28.07.2004 за N 940/9539, з метою полiпшення фiнансової
дисциплiни в митнiй службi України наказую:
(преамбула iз змiнами, внесеними згiдно з наказом Державної митної служби України вiд 17.09.2004 р. N 683) |
1. Затвердити Iнструкцiю з пiдготовки, проведення контрольних заходiв з питань фiнансово-господарської дiяльностi та реалiзацiї їх матерiалiв у митнiй службi України, що додається.
2. Директору Департаменту правового забезпечення Очичу Ю.М. забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацiю до Мiнiстерства юстицiї України.
3. Установити, що цей наказ набирає чинностi з дня його офiцiйного опублiкування.
Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Голова Служби | М.М.Каленський |
ЗАТВЕРДЖЕНО наказом Державної митної служби України вiд 11 травня 2004 р. N 326 |
|
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 24 травня 2004 р. за N 646/9245 |
Iнструкцiя
з пiдготовки, проведення контрольних заходiв з
питань фiнансово-господарської дiяльностi та
реалiзацiї їх матерiалiв у митнiй службi України
1. Загальнi положення
1.1. Цю Iнструкцiю розроблено на пiдставi постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22.05.2002 N 685 "Про здiйснення мiнiстерствами, iншими центральними органами виконавчої влади внутрiшнього фiнансового контролю" з урахуванням вимог Стандартiв державного фiнансового контролю за використанням бюджетних коштiв, державного i комунального майна, затверджених наказом Головного контрольно-ревiзiйного управлiння України вiд 09.08.2002 N 168 i зареєстрованих у Мiнiстерствi юстицiї України 17.09.2002 за N 756/7044, з метою забезпечення дотримання фiнансової дисциплiни в митнiй службi України.
Iнструкцiя визначає порядок пiдготовки й проведення посадовими особами контрольно-ревiзiйних пiдроздiлiв Державної митної служби України, регiональних митниць, митниць, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй (далi - митнi органи), яких надiлено вiдповiдними повноваженнями, контрольних заходiв i реалiзацiї їх матерiалiв у митнiй службi України.
1.2. Дiяльнiсть контрольно-ревiзiйних пiдроздiлiв митних органiв спрямовується на здiйснення внутрiшнього фiнансового контролю, на забезпечення керiвництва митних органiв достовiрною iнформацiєю про використання в них фiнансових ресурсiв, на оцiнку ефективностi їх господарської дiяльностi, на виявлення й попередження порушень, що перешкоджають законному та ефективному використанню державного майна, бюджетних коштiв.
1.3. Метою здiйснення внутрiшнього фiнансового контролю є:
аналiз фiнансово-господарської дiяльностi; цiльового й економного використання бюджетних коштiв; збереження державного майна; економного використання фiнансових i матерiальних ресурсiв; виконання планових завдань; достовiрностi даних бухгалтерського облiку й фiнансової звiтностi та правильностi ведення останнiх;
забезпечення усунення порушень фiнансової дисциплiни, вiдшкодування заподiяних збиткiв;
ужиття заходiв до запобiгання фiнансовим порушенням.
1.4. Пiд час органiзацiї та проведення в митнiй службi України внутрiшнього фiнансового контролю контрольно-ревiзiйним пiдроздiлам належить керуватися положеннями Конституцiї, законiв, Митного кодексу України, актiв Президента й Кабiнету Мiнiстрiв України, рiшеннями колегiї та вимогами наказiв Держмитслужби України, iншими нормативно-правовими актами з питань фiнансово-господарської дiяльностi й цiєю Iнструкцiєю (далi - нормативно-правовi акти).
1.5. Термiни вживаються в цiй Iнструкцiї в такому значеннi:
вибiркова перевiрка - перевiрка об'єкта контролю, яка обмежується промiжком часу, за який проводиться перевiрка, або кiлькiстю документiв, що пiдлягають контролю;
довiдка - офiцiйний документ, що складається за результатами ревiзiї/перевiрки окремих питань фiнансово-господарської дiяльностi об'єкта контролю;
додаткова документацiя - документи, що оформленi як додатки до офiцiйної документацiї i пiдтверджують пiдсумки дослiджень за окремими напрямами або етапами контрольного заходу, а також зафiксованi в офiцiйному документi;
документацiя об'єкта контролю - первиннi та зведенi бухгалтерськi документи, облiковi регiстри, меморiальнi ордери, головнi й касовi книги, матерiали iнвентаризацiй, фiнансова звiтнiсть, а також розпорядчi документи об'єкта контролю, його керiвництва з питань, пов'язаних з органiзацiєю бухгалтерського облiку й фiнансової звiтностi, тощо;
документування результатiв контрольного заходу - формування масиву документально зафiксованої iнформацiї констатувального й аналiтичного характеру, що повинна забезпечувати розкриття теми контрольного заходу;
збитки - грошовi або матерiальнi витрати, проведенi митним органом без законних пiдстав; утрата чи пошкодження його майна; неотриманi компенсацiйнi виплати; неотриманi доходи, якi вiн одержав би, якби зобов'язання боржника були виконанi в межах строку позовної давностi;
контрольний захiд - ревiзiя, перевiрка, оцiнка чи вивчення посадовими особами контрольно-ревiзiйного пiдроздiлу фiнансово-господарської дiяльностi об'єкта контролю, пов'язаної з використанням бюджетних коштiв, державного й комунального майна;
контрольно-ревiзiйний пiдроздiл - пiдроздiл або посадова особа митного органу, надiленi повноваженнями на здiйснення органiзацiї та проведення в митнiй службi України внутрiшнього фiнансового контролю;
об'єкт контролю - митний орган, у якому проводиться контрольний захiд;
офiцiйна документацiя - службовий двостороннiй документ (акт, довiдка), що пiдтверджує проведення контрольного заходу, вiдображає його результати та є носiєм iнформацiї про виявленi й систематизованi за економiчною однорiднiстю недолiки у фiнансово-господарськiй дiяльностi об'єкта контролю, про порушення законодавства України посадовими особами об'єкта контролю; супровiдна документацiя офiцiйного характеру;
перевiрка - обстеження й вивчення окремого напряму фiнансово-господарської дiяльностi об'єкта контролю;
плановi контрольнi заходи - заходи, включенi до вiдповiдних планiв проведення контрольно-ревiзiйних заходiв;
позаплановi контрольнi заходи - заходи, що не включенi до вiдповiдних планiв проведення контрольно-ревiзiйних заходiв i здiйснюються в межах компетенцiї контрольно-ревiзiйного пiдроздiлу за дорученнями керiвника митного органу, зверненнями органiв державної влади (у тому числi правоохоронних органiв) та органiв мiсцевого самоврядування, суб'єктiв господарювання i громадян;
програма контрольного заходу - документ, що визначає тему й основнi завдання та питання контрольного заходу;
ревiзiя - система органiзацiйно-контрольних заходiв, здiйснюваних контрольно-ревiзiйним пiдроздiлом з метою повної та всебiчної оцiнки фiнансово-господарської дiяльностi об'єкта контролю, виявлення в нiй недолiкiв i порушень, а також запобiгання їм у майбутньому;
робочий план - документ, що складається на основi програми контрольного заходу й визначає конкретнi завдання та їх виконавцiв, строк виконання цих завдань;
робочi матерiали - допомiжнi неофiцiйнi записи, у яких посадова особа, що здiйснює контрольний захiд, фiксує отриману в його процесi iнформацiю;
супровiдна документацiя - листування з питань дiяльностi об'єкта контролю;
тематична перевiрка - перевiрка здiйснення однорiдних господарських операцiй, що проводиться на пiдставi єдиної програми перевiрки й може охоплювати декiлька об'єктiв контролю;
фiнансова дисциплiна - дотримання об'єктом контролю визначених нормативно-правовими актами фiнансово-правових норм.
2. Основне завдання та форми внутрiшнього фiнансового контролю
2.1. Основним завданням є контроль:
дотримання фiнансово-бюджетної, кошторисної дисциплiни; збереження й цiльового використання бюджетних коштiв i коштiв державних цiльових фондiв;
стану збереження й використання державного майна;
ефективностi використання матерiальних i фiнансових ресурсiв; своєчасностi документального оформлення господарських операцiй; а також з'ясування причин ненормованих витрат i втрат;
правильностi ведення бухгалтерського облiку та фiнансової звiтностi; своєчасностi й повноти вiдображення в облiку фiнансових, кредитних i розрахункових операцiй, а також законностi їх здiйснення; виконання зобов'язань перед бюджетами й кредиторами;
стану дебiторської i кредиторської заборгованостi;
стану виконання заходiв, спрямованих на усунення недолiкiв, виявлених попередньою ревiзiєю чи перевiркою;
дотримання встановленого порядку закупiвлi товарiв (робiт, послуг) за державнi кошти;
iнших питань дiяльностi митного органу в межах компетенцiї контрольно-ревiзiйного пiдроздiлу.
2.2. Внутрiшнiй фiнансовий контроль здiйснюється контрольно-ревiзiйним пiдроздiлом у формi ревiзiй, перевiрок (тематичних, вибiркових) фiнансово-господарської дiяльностi.
3. Планування та перiодичнiсть проведення контрольного заходу
3.1. Контрольнi заходи в митнiй службi України проводяться, як правило, на пiдставi планiв проведення контрольних заходiв, проекти яких складаються на пiврiччя, затверджуються керiвниками митних органiв i повиннi мiстити iнформацiю про:
тему контрольного заходу;
назву об'єкта контролю й мiсце його розташування;
строк проведення такого контрольного заходу;
перiод, за який перевiрятиметься об'єкт контролю, а також перелiк суб'єктiв державного фiнансового контролю (за їх згодою), якi братимуть участь у проведеннi контрольних заходiв.
3.2. Проекти планiв проведення контрольних заходiв складаються на вiдповiдне пiврiччя контрольно-ревiзiйним пiдроздiлом митного органу.
3.3. Проекти планiв проведення контрольних заходiв контрольно-ревiзiйним пiдроздiлом Держмитслужби України складаються цим пiдроздiлом та подаються на затвердження Головi Держмитслужби України:
до 25 грудня - на I пiврiччя наступного року;
до 25 травня - на II пiврiччя поточного року.
Для запобiгання дублюванню контрольних заходiв контрольно-ревiзiйний пiдроздiл Держмитслужби України подає затвердженi плани проведення таких заходiв на погодження до Головного контрольно-ревiзiйного управлiння України (далi - ГоловКРУ) у встановленому ним порядку.
План проведення контрольних заходiв на вiдповiдне пiврiччя надсилається контрольно-ревiзiйним пiдроздiлом Держмитслужби України об'єктам контролю протягом 3 робочих днiв пiсля його погодження ГоловКРУ.
3.4. Контрольно-ревiзiйний пiдроздiл регiональної митницi, митницi, спецiалiзованої митної установи, органiзацiї надсилає проект плану проведення контрольних заходiв на погодження до контрольно-ревiзiйного пiдроздiлу Держмитслужби України:
до 15 грудня - на I пiврiччя наступного року;
до 15 травня - на II пiврiччя поточного року.
Пiсля погодження контрольно-ревiзiйним пiдроздiлом Держмитслужби України проект плану проведення контрольних заходiв подається на затвердження керiвниковi митного органу, спецiалiзованої митної установи, органiзацiї, у складi якого (якої) перебуває цей пiдроздiл, пiсля чого подається на погодження до регiонального органу ГоловКРУ
Копiя плану проведення контрольних заходiв, погодженого територiальним органом ГоловКРУ, надсилається протягом 3 робочих днiв до контрольно-ревiзiйного пiдроздiлу Держмитслужби України та об'єктам контролю.
3.5. Об'єкти контролю включаються до проекту плану проведення контрольних заходiв з урахуванням установленої перiодичностi проведення таких заходiв.
До плану проведення контрольних заходiв не включаються об'єкти контролю, у яких:
- попереднiй контрольний захiд з тих самих питань проводився менше нiж один рiк тому;
- контрольний захiд проведено державними контрольними органами з тих самих питань i за той самий перiод.
3.6. Унесення змiн до плану проведення контрольних заходiв здiйснюється в тому ж порядку, що i його затвердження.
3.7. Плановi контрольнi заходи проводяться з перiодичнiстю не рiдше одного разу на три роки.
Позаплановий контрольний захiд може бути проведений за окремим дорученням керiвника митного органу або за зверненнями державних органiв (у тому числi правоохоронних).
Порядок проведення контрольних заходiв у митнiй службi України за зверненнями правоохоронних органiв визначено Стандартом державного фiнансового контролю за використанням бюджетних коштiв, державного i комунального майна - 9 "Взаємодiя з правоохоронними органами", затвердженим наказом ГоловКРУ України вiд 13.07.2004 N 185 i зареєстрованим у Мiнiстерствi юстицiї України 28.07.2004 за N 940/9539.
(пункт 3.7 доповнено новим абзацом третiм згiдно з наказом Державної митної служби України вiд 17.09.2004 р. N 683, у зв'язку з цим абзац третiй вважати вiдповiдно абзацом четвертим) |
Про рiшення щодо проведення позапланового контрольного заходу контрольно-ревiзiйний пiдроздiл митного органу iнформує ГоловКРУ (територiальний орган ГоловКРУ) за 10 днiв до початку такого заходу.
4. Органiзацiя пiдготовки контрольного заходу
4.1. Проведенню контрольного заходу має передувати пiдготовка, яка передбачає вивчення наявних у пiдроздiлах митного органу матерiалiв, що стосуються фiнансово-господарської дiяльностi об'єкта контролю. Матерiали й пропозицiї за конкретним напрямом фiнансово-господарської дiяльностi такого об'єкта подаються контрольно-ревiзiйному пiдроздiлу за його зверненням начальниками вiдповiдних пiдроздiлiв митного органу. На пiдставi таких документiв контрольно-ревiзiйним пiдроздiлом розробляється програма контрольного заходу.
4.2. Кандидатура голови комiсiї для проведення контрольного заходу контрольно-ревiзiйним пiдроздiлом Держмитслужби України визначається Головою Держмитслужби України за поданням начальника цього пiдроздiлу.
Кандидатури голiв комiсiй для проведення контрольних заходiв у регiональних митницях, митницях, спецiалiзованих митних установах та органiзацiях визначаються їх керiвниками.
4.3. Проведення планового чи позапланового контрольного заходу призначається наказом митного органу.
4.4. Наказ про проведення контрольного заходу повинен мiстити вiдомостi про:
посади, прiзвища, iмена й по батьковi членiв комiсiї з проведення контрольного заходу (далi - комiсiя);
назву об'єкта контролю;
пiдставу для проведення контрольного заходу;
перiод, за який перевiрятиметься дiяльнiсть об'єкта контролю;
строк проведення контрольного заходу;
строк, у який керiвник контрольно-ревiзiйного пiдроздiлу повинен доповiсти керiвництву про результати контрольного заходу.
4.5. Програма проведення контрольного заходу затверджується наказом митного органу про проведення контрольного заходу. Форму Зразкової програми проведення контрольного заходу з питань фiнансово-господарської дiяльностi об'єкта контролю наведено в додатку 1 до цiєї Iнструкцiї.
4.6. Копiя наказу Держмитслужби України про проведення планового контрольного заходу разом з програмою його проведення надсилається об'єктовi контролю та одночасно до регiональних митниць, митниць, спецiалiзованих митних установ i органiзацiй, посадовi особи яких залученi до проведення контрольного заходу.
4.7. Склад комiсiї формується керiвником контрольно-ревiзiйного пiдроздiлу з посадових осiб цього пiдроздiлу.
В окремих випадках до складу комiсiї з проведення контрольних заходiв можуть бути залученi атестованi працiвники пiдроздiлiв Держмитслужби України (при проведеннi таких заходiв контрольно-ревiзiйним пiдроздiлом Держмитслужби України) та/або посадовi особи iнших митних органiв.
Начальники пiдроздiлiв митних органiв несуть вiдповiдальнiсть за квалiфiкацiйний рiвень посадових осiб, що залучаються до складу комiсiї.
До участi в проведеннi контрольних заходiв можуть залучатися спецiалiсти iнших органiв державної влади з питань, що входять до компетенцiї таких органiв (за згодою їх керiвникiв).
4.8. З метою попередження порушень посадовими особами, що здiйснюють контрольний захiд, вимог законодавства, прав посадових осiб об'єкта контролю контрольно-ревiзiйний пiдроздiл при формуваннi складу комiсiї та проведеннi таких заходiв забезпечує:
ознайомлення членiв комiсiї з нормативно-правовими актами, що встановлюють вiдповiдальнiсть за неправомiрнi дiї або бездiяльнiсть;
нагляд за виконанням посадових обов'язкiв членами комiсiї;
недопущення залучення до проведення контрольного заходу посадових осiб, що мають родиннi зв'язки з посадовими особами об'єкта контролю, дiяльнiсть яких перевiряється, або попередньо працювали на об'єктi контролю на керiвних посадах;
участь у його проведеннi не менше нiж трьох членiв комiсiї.
4.9. Строк проведення контрольного заходу визначається з урахуванням обсягу роботи, яку потрiбно виконати пiд час проведення контрольного заходу, але не може перевищувати 30 робочих днiв.
В окремих випадках, у разi особливої складностi контрольного заходу, цей строк за доповiдною запискою голови комiсiї може бути продовжений керiвником митного органу на строк не бiльше 15 календарних днiв, про що видається наказ, який надсилається об'єктовi контролю, митним органам, посадовi особи яких залучено до проведення контрольного заходу.
4.10. На пiдставi програми проведення контрольного заходу головою комiсiї складається робочий план його проведення, форму якого наведено в додатку 2 до цiєї Iнструкцiї. Пiд час проведення контрольного заходу до робочого плану головою комiсiї можуть вноситися за наявностi виняткових пiдстав змiни та доповнення.
5. Права, обов'язки та вiдповiдальнiсть членiв комiсiї
5.1. Члени комiсiї мають право:
контролювати на об'єктi контролю результати виконання кошторисiв, грошовi, фiнансовi, бухгалтерськi та iншi документи та перевiряти наявнiсть коштiв i цiнностей, а в разi виявлення пiдробок документiв та iнших зловживань - вилучати такi документи до закiнчення контрольного заходу, залишаючи в справi об'єкта контролю акт про вилучення або реєстри вилучених документiв, копiї вилучених документiв;
контролювати правильнiсть списання палива, iнших матерiальних цiнностей, а також розрахункiв за спожиту тепло- та електроенергiю, повноту оприбуткування грошових i матерiальних цiнностей, вимагати вiд керiвника об'єкта контролю здiйснення контрольних обмiрiв виконаних робiт;
вимагати вiд керiвника об'єкта контролю проведення iнвентаризацiї основних фондiв, товарно-матерiальних цiнностей, перевiрки наявних коштiв i розрахункiв, у разi потреби - опечатувати каси й касовi примiщення, склади, комори, сховища, архiви тощо;
вимагати вiд керiвника об'єкта контролю, щоб матерiально вiдповiдальнi особи обов'язково брали участь у проведеннi iнвентаризацiї, перевiрки довiрених їм цiнностей, у контрольних обмiрах виконаних робiт, в iнших аналогiчних дiях, спрямованих на перевiрку стану збереження грошових коштiв i матерiальних цiнностей та на перевiрку дiяльностi матерiально вiдповiдальних осiб, i засвiдчували своїми пiдписами результати iнвентаризацiї, перевiрки;
безперешкодного доступу в примiщення всiх пiдроздiлiв об'єкта контролю, у зони митного контролю в пунктах пропуску через державний кордон України, примiщення складiв митних органiв для їх обстеження та з'ясування питань, пов'язаних з проведенням контрольного заходу;
отримувати вiд посадових осiб об'єкта контролю письмовi пояснення з питань, що виникають у ходi проведення контрольного заходу;
вимагати вiд керiвникiв та вiдповiдальних посадових осiб об'єкта контролю усунення встановлених порушень i виявлених недолiкiв.
5.2. Члени комiсiї зобов'язанi:
неухильно дотримувати вимог нормативно-правових актiв;
проводити контрольний захiд вiдповiдно до програми та робочого плану його проведення;
неухильно дотримувати повноти, об'єктивностi пiд час проведення контрольного заходу, достовiрностi та доказовостi його результатiв;
надати керiвниковi об'єкта контролю за один робочий день до закiнчення контрольного заходу один примiрник офiцiйного документа для ознайомлення, пiдписання й прийняття рiшення про усунення виявлених порушень i недолiкiв;
на будь-якiй стадiї ревiзiй (перевiрки) приймати вiд посадових осiб об'єкта контролю детальнi письмовi пояснення обставин, мотивiв, причин i умов учинення порушень, долучати цi пояснення до матерiалiв контрольного заходу.
5.3. Члени комiсiї несуть вiдповiдальнiсть згiдно iз законодавством за:
вiдповiднiсть фактiв, зазначених в офiцiйнiй документацiї, реальному становi справ;
зловживання владою чи службовим становищем або перевищення такої влади чи службових повноважень;
використання свого службового становища з корисливою метою, а також за дiї/бездiяльнiсть, що вiдповiдно до законодавства вважаються корупцiйними;
упереджене або прихильне ставлення до конкретної посадової особи об'єкта контролю, якщо це призвело до певних правових наслiдкiв (викривлення iнформацiї про реальний стан справ, приховування отриманої iнформацiї про факти правопорушень тощо).
6. Права та обов'язки посадових осiб об'єкта контролю, дiяльнiсть яких перевiряється
6.1. Посадовi особи об'єкта контролю, дiяльнiсть яких перевiряється, мають право:
на будь-якiй стадiї проведення контрольного заходу подавати комiсiї уснi та письмовi заяви, зауваження, пояснення з питань, з яких проводиться такий захiд;
надавати пояснення з питань, що стосуються державної таємницi, з урахуванням вимог Закону України вiд 21.09.99 N 1079 "Про державну таємницю";
iншi права, передбаченi нормативно-правовими актами, чинними на момент перевiрки.
6.2. Керiвник об'єкта контролю або особа, що його замiщує, керiвник вiдповiдного пiдроздiлу цього об'єкта також мають право:
вимагати вiд голови комiсiї надання примiрника офiцiйного документа про результати контрольного заходу для ознайомлення, пiдписання та забезпечення усунення виявлених порушень i недолiкiв;
у разi незгоди з викладеними в офiцiйному документi фактами подавати мотивованi письмовi зауваження або заперечення до нього й вимагати їх розгляду на засiданнi комiсiї з долученням цих матерiалiв як додаткiв до такого документа;
оскаржувати дiї членiв комiсiї до керiвника митного органу, за наказом якого було призначено проведення контрольного заходу.
6.3. Керiвник об'єкта контролю зобов'язаний:
забезпечити членам комiсiї належнi умови для ефективного проведення контрольного заходу, а саме: надати iнформацiю, матерiали (довiдки, статистичнi данi), документи (копiї та витяги з документiв), технiчне оснащення й транспортнi засоби разом з обслуговуючим персоналом, окремi примiщення з технiчним оснащенням i засобами зв'язку;
на вимогу голови комiсiї проводити iнвентаризацiю матерiальних цiнностей, грошових коштiв i розрахункiв, не перешкоджати опечатуванню кас i касових примiщень, складiв, комор, архiвiв, iнших сховищ, брати на вiдповiдальне зберiгання документи, що пiдтверджують факти зловживань;
уживати невiдкладних заходiв для усунення виявлених у ходi контрольного заходу порушень i недолiкiв для вiдшкодування завданих збиткiв та притягнення до вiдповiдальностi посадових осiб, винних у вчиненнi порушень, у встановленому законодавством порядку.
7. Органiзацiя проведення контрольних заходiв
7.1. Контрольний захiд проводиться вiдповiдно до програми та робочого плану проведення такого заходу.
7.2. На початку проведення контрольного заходу голова комiсiї представляє її членiв керiвному складу об'єкта контролю та ознайомлює зi змiстом наказу про проведення контрольного заходу, а також визначає мiсця роботи членiв комiсiї.
Члени комiсiї зобов'язанi пред'явити свої посвiдчення посадових осiб митної служби України.
7.3. Голова комiсiї повинен ознайомити членiв комiсiї з умовами й особливостями роботи об'єкта контролю, учинити дiї з органiзацiї проведення контрольного заходу та створення умов для його проведення.
7.4. Якщо на початку проведення контрольного заходу буде встановлено, що на об'єктi контролю вiдсутнiй належний бухгалтерський облiк, що унеможливлює якiсне проведення контрольного заходу, то голова комiсiї iнформує про це керiвника митного органу, наказом якого було призначене проведення контрольного заходу. Пiсля чого головою комiсiї пред'являються керiвнику об'єкта контролю у письмовому виглядi вимоги про приведення стану облiку у вiдповiднiсть до норм законодавства iз встановленням конкретного строку виконання зазначеного. У такому разi контрольний захiд слiд розпочати пiсля поновлення облiку. Члени комiсiї не повиннi поновлювати облiк на об'єктi контролю.
7.5. Контрольний захiд проводиться шляхом перевiрки дотримання посадовими особами об'єкта контролю положень нормативно-правових актiв, що регулюють питання використання бюджетних коштiв i державного майна, ведення бухгалтерського облiку тощо; уважного й усебiчного вивчення бухгалтерських та iнших документiв; перевiрки правильностi вiдображення (проведення) облiку операцiй з готiвкою та матерiальними цiнностями; проведення зустрiчних перевiрок у встановленому законодавством порядку на пiдприємствах постачальникiв при здiйсненнi заходiв, узгоджених з органами державного фiнансового контролю; перевiрки правильностi застосування норм витрат матерiалiв; перевiрки зберiгання готiвки й матерiальних цiнностей, а також їх iнвентаризацiї; ретельної перевiрки правильностi вiднесення витрат на видатки, правильностi розрахункiв з бюджетом тощо.
7.6. При виявленнi фактiв порушень вимог нормативно-правових актiв, фактiв незаконного й нецiльового витрачання бюджетних коштiв, а також iнших порушень фiнансової дисциплiни або зловживань члени комiсiї повиннi вiдiбрати письмовi пояснення вiд посадових осiб об'єкта контролю (на iм'я керiвника митного органу, наказом якого було призначене проведення контрольного заходу), винних у виявлених порушеннях i зловживаннях, а також установити вiдповiдно до законодавства розмiр заподiяних збиткiв, причини й обставини їх виникнення.
7.7. Як правило, за один робочий день до закiнчення строку проведення контрольного заходу керiвниковi об'єкта контролю головою комiсiї подається для ознайомлення та пiдписання офiцiйний документ, оформлений вiдповiдно до вимог глави 8 цiєї Iнструкцiї.
7.8. У разi потреби пiсля закiнчення проведення контрольного заходу або на прохання керiвника об'єкта контролю результати проведеного заходу виносяться на обговорення керiвного складу цього об'єкта контролю.
8. Документування результатiв i формування матерiалiв контрольного заходу, порядок їх опрацювання й використання
8.1. Документування результатiв контрольного заходу здiйснюється з метою надання керiвництву митного органу, наказом якого було призначене проведення контрольного заходу, i керiвництву об'єкта контролю повної та достовiрної iнформацiї про результати проведення заходу.
8.2. Матерiали контрольного заходу складаються з робочих матерiалiв, офiцiйної, додаткової та супровiдної документацiї.
8.3. Робочi матерiали складаються за темою контрольного заходу, мiстять результати дослiджень, проведених посадовою особою, що здiйснює контрольний захiд, i використовуються при складаннi офiцiйної документацiї.
Пiсля завершення контрольного заходу робочi матерiали знищуються членом комiсiї, який безпосередньо їх склав (у разi, якщо офiцiйний документ пiдписаний керiвником об'єкта контролю без заперечень або зауважень), за винятком передбачених законодавством випадкiв, що регламентують необхiднiсть їх зберiгання.
8.4. Офiцiйний документ умовно складається з таких частин:
вступної, у якiй зазначаються: пiдстава для проведення контрольного заходу; прiзвище, iм'я та по батьковi, посада, мiсце роботи посадової особи, що його проводить; тема контрольного заходу; назва об'єкта контролю; мiсце розташування об'єкта контролю та загальнi вiдомостi про нього; дати початку й закiнчення контрольного заходу; перiод, за який перевiрявся об'єкт контролю; перелiк посадових осiб, що здiйснювали керiвництво об'єктом контролю протягом цього перiоду;
констатувальної, у якiй зазначаються змiст, характер i результати контрольного заходу та яка може бути подiлена на тематичнi роздiли за окремими напрямами чи етапами контрольного заходу.
Перший аркуш офiцiйного документа складається на бланку митного органу, який проводить контрольний захiд.
8.5. Додаткова документацiя (зведенi реєстри, розрахунки, пояснення тощо) є невiд'ємною частиною офiцiйної документацiї.
8.6. Супровiдна документацiя може мати характер:
офiцiйної (листування з органами державної влади та мiсцевого самоврядування, суб'єктами господарювання й громадянами з питань, що стосуються результатiв контрольного заходу; iншi офiцiйнi документи, оформленi пiсля закiнчення контрольного заходу);
неофiцiйної (внутрiшнi документи стосовно розгляду або оцiнки результатiв проведення контрольного заходу).
Супровiдна документацiя, що має офiцiйний характер, є невiд'ємною частиною офiцiйної документацiї.
8.7. При складаннi офiцiйної та супровiдної документацiї слiд дотримувати таких принципiв викладення iнформацiї:
об'єктивностi й обґрунтованостi;
лаконiчностi, чiткостi, вичерпностi й системностi;
ясностi й доступностi;
недопущення викладення iнформацiї, яка безпосередньо не стосується фiнансово-господарської дiяльностi об'єкта контролю, або iнформацiї, одержаної не в ходi контрольного заходу, у тому числi з матерiалiв правоохоронних органiв;
недопущення включення рiзного роду припущень i не пiдтверджених документами даних про фiнансово-господарську дiяльнiсть об'єкта контролю;
недопущення надання правової або морально-етичної оцiнки дiям посадових осiб об'єкта контролю.
8.8. В офiцiйнiй та супровiднiй документацiї повиннi бути зазначенi обов'язковi реквiзити: назва виду документа, дата, номер, мiсце складення, позначки про наявнiсть додаткiв, пiдпис (пiдписи) уповноважених осiб.
При цьому результати:
ревiзiї оформлюються актом, який пiдписується головою комiсiї, керiвником об'єкта контролю та його головним бухгалтером;
перевiрки оформлюються довiдкою, яка пiдписується головою комiсiї, керiвником об'єкта контролю та його головним бухгалтером, але в усiх випадках виявлення порушень положень нормативно-правових актiв, а також зловживань, приписок, викривлення бухгалтерського облiку й фiнансової звiтностi, заподiяння збиткiв державi тощо за результатами перевiрки повинен складатися акт;
оцiнки, вивчення оформлюються довiдкою, яка пiдписується членами комiсiї та керiвником об'єкта контролю.
8.9. Офiцiйний документ складається у двох примiрниках.
Перший примiрник залишається у контрольно-ревiзiйному пiдроздiлi, другий примiрник - у керiвника об'єкта контролю.
У разi проведення контрольного заходу контрольно-ревiзiйним пiдроздiлом регiональної митницi, митницi, спецiалiзованої митної установи чи органiзацiї офiцiйний документ складається в трьох примiрниках. Третiй примiрник офiцiйного документа надсилається в тижневий строк пiсля закiнчення контрольного заходу до контрольно-ревiзiйного пiдроздiлу Держмитслужби України.
За наявностi зауважень або заперечень, викладених в офiцiйному документi, керiвник об'єкта контролю або головний бухгалтер у день пiдписання цього документа (але не пiзнiше дня закiнчення контрольного заходу) вчиняє на ньому перед своїм пiдписом запис щодо наявностi зауважень i має право протягом 5 наступних робочих днiв подати на iм'я голови комiсiї письмовi зауваження або заперечення.
При надходженнi зауважень або заперечень до офiцiйного документа в строк, що перевищує 5 робочих днiв з дати вручення (надiслання) його для ознайомлення, рiшення про їх розгляд приймає керiвник митного органу.
Голова комiсiї розглядає наданi зауваження або заперечення та готує в строк, що не перевищує 15 робочих днiв, письмовий висновок за зауваженнями (запереченнями) до офiцiйного документа, форму якого наведено в додатку 3 до цiєї Iнструкцiї.
Контрольно-ревiзiйний пiдроздiл надсилає висновок об'єкту контролю.
8.10. Офiцiйний документ складається на пiдставi довiдок, наданих членами комiсiї.
Кожна довiдка складається й пiдписується членом комiсiї, що здiйснював контрольний захiд за напрямом, визначеним робочим планом, i керiвником вiдповiдного пiдроздiлу об'єкта контролю.
Довiдка повинна повною мiрою вiдображати результати проведення контрольного заходу за питаннями, визначеними робочим планом. Особлива увага придiляється виявленим недолiкам, чiтко зазначаються реквiзити нормативно-правового акта, вимоги якого порушено; установлюються причини виникнення порушень i недолiкiв, посадовi особи, унаслiдок дiй (бездiяльностi) яких вони стали можливими.
У довiдцi повинно бути зазначено, якi саме документи об'єкта контролю перевiрено, за який перiод i яким методом (вибiрковим, суцiльним).
Кожний член комiсiї окремо до довiдки має право додати особистi пропозицiї щодо можливих шляхiв усунення виявлених порушень i недолiкiв.
8.11. У разi вiдмови керiвника, головного бухгалтера об'єкта контролю вiд ознайомлення з офiцiйним документом i вiд його пiдписання голова комiсiї складає про це Акт про вiдмову вiд пiдписання офiцiйного документа (форма якого наведена в додатку 4 до Iнструкцiї) за пiдписами не менше нiж 3 членiв комiсiї i вчиняє про це запис в офiцiйному документi. Пiсля цього голова комiсiї має право здiйснити належнi заходи щодо реалiзацiї матерiалiв контрольного заходу.
8.12. Голова комiсiї повинен детально ознайомитися з матерiалами контрольного заходу, оцiнити повноту та якiсть розкриття теми (тем) контрольного заходу та прийняти рiшення про достатнiсть або необхiднiсть їх допрацювання.
8.13. Про прийняте рiшення голова комiсiї повiдомляє членiв комiсiї та в разi потреби визначає конкретнi вимоги щодо допрацювання матерiалiв контрольного заходу. Члени комiсiї повиннi допрацювати матерiали, викладенi в довiдках, i в установлений головою комiсiї строк подати йому для узагальнення.
8.14. Якщо до закiнчення контрольного заходу потрiбно вжити невiдкладних заходiв для усунення порушень, вiдшкодування заподiяних державi збиткiв або притягнення до вiдповiдальностi посадових осiб, винних у виявлених порушеннях чи збитках, то комiсiєю складається вiдповiдний акт про це, а вiд винних посадових осiб об'єкта контролю витребовуються необхiднi пояснення. При потребi додаткової перевiрки фактiв, викладених у такому актi, керiвник об'єкта контролю за поданням голови комiсiї або з власної iнiцiативи приймає (вiдповiдно до своєї компетенцiї) рiшення про проведення службового розслiдування. Вiдомостi про зазначене включаються до офiцiйного документа.
8.15. В офiцiйнiй документацiї, що складається головою комiсiї, пiдлягають вiдображенню матерiали контрольного заходу, складенi всiма членами комiсiї, або результати спiльних контрольних заходiв iз суб'єктами державного фiнансового контролю.
Офiцiйна документацiя формується на пiдставi перевiрених даних i фактiв, якi випливають з оригiналiв документiв об'єкта контролю, даних про результати проведення зустрiчних перевiрок, а також пояснень, наданих посадовими особами цього об'єкта, тощо.
8.16. Якщо виявлено факти порушення вимог нормативно-правових актiв, то в офiцiйнiй документацiї зазначається, положення якого нормативно-правового акта порушено.
8.17. Якщо на одному об'єктi контролю одночасно проводяться контрольнi заходи посадовими особами рiзних суб'єктiв державного фiнансового контролю, то голова комiсiї може застосовувати положення пунктiв 15 - 18 Стандарту державного фiнансового контролю за використанням бюджетних коштiв, державного i комунального майна - 4, затвердженого наказом ГоловКРУ вiд 09.08.2002 N 168 "Стандарт державного фiнансового контролю за використанням бюджетних коштiв, державного i комунального майна - 4 Документування результатiв та формування матерiалiв контрольних заходiв, порядок їх опрацювання i використання" i зареєстрованого в Мiнiстерствi юстицiї України 17.09.2002 за N 759/7047.
8.18. Справа з матерiалами контрольного заходу формується вiдповiдно до структури, визначеної в додатку 5 до цiєї Iнструкцiї. Опис справи фiнансово-господарської дiяльностi складається за формою, наведеною в додатку 6 до цiєї Iнструкцiї.
8.19. До справи обов'язково додається Розшифровка результатiв ревiзiї/перевiрки, форму якої наведено в додатку 7 до цiєї Iнструкцiї.
8.20. Оформлений належним чином офiцiйний документ з усiма додатками залишається на зберiганнi в контрольно-ревiзiйному пiдроздiлi до закiнчення строку зберiгання, пiсля чого передається в установленому порядку до архiву.
9. Реалiзацiя матерiалiв контрольних заходiв та вчинення дiй з усунення виявлених недолiкiв i порушень
9.1. У строк, установлений наказом про проведення контрольного заходу, керiвник контрольно-ревiзiйного пiдроздiлу письмово доповiдає керiвнику митного органу, що видав цей наказ про результати його проведення з конкретними пропозицiями щодо шляхiв (форм) реалiзацiї матерiалiв.
9.2. Керiвник об'єкта контролю у разi вiдсутностi заперечень або зауважень до офiцiйного документа за результатами контрольного заходу зобов'язаний протягом 7 робочих днiв з дня пiдписання офiцiйного документа провести розгляд результатiв проведення контрольного заходу, розробити план заходiв щодо усунення виявлених порушень i недолiкiв iз зазначенням конкретних строкiв їх усунення та притягнути в межах своєї компетенцiї до вiдповiдальностi пiдлеглих, винних у скоєнi порушень. Форму Плану заходiв щодо усунення порушень та недолiкiв, виявлених у ходi ревiзiї (перевiрки) фiнансово-господарської дiяльностi, наведено в додатку 8 до цiєї Iнструкцiї.
Копiї плану заходiв щодо усунення виявлених порушень i недолiкiв, наказу про притягнення до вiдповiдальностi посадових осiб, винних у виявлених порушеннях та недолiках, направляються протягом 20 днiв з дня пiдписання офiцiйного документа до контрольно-ревiзiйного пiдроздiлу митного органу, наказом якого було призначене проведення контрольного заходу.
Iнформацiю про стан виконання усунення виявлених порушень i недолiкiв об'єкти контролю надсилають щомiсячно до 25-го числа мiсяця, наступного пiсля мiсяця проведення перевiрки, до контрольно-ревiзiйного пiдроздiлу митного органу, за наказом якого проводився контрольний захiд, до повного їх усунення.
9.3. Контрольно-ревiзiйний пiдроздiл Держмитслужби України готує в разi потреби в строк, що не перевищує одного мiсяця з дня пiдписання офiцiйного документа, проект наказу Держмитслужби України за його результатами й пiсля пiдписання його Головою Держмитслужби України направляє наказ керiвнику об'єкта контролю.
9.4. При виявленнi порушень законодавства, що завдали збиткiв Держбюджету України, матерiали контрольних заходiв за рiшенням керiвника митного органу передаються до правоохоронних органiв.
Матерiали, що передаються до правоохоронних органiв, повиннi мiстити: супровiдний лист про те, коли, ким i за який перiод проводився контрольний захiд; iнформацiю про суть виявлених порушень i зловживань; перелiк нормативно-правових актiв, положення яких порушено; вiдомостi про розмiр завданих збиткiв; оригiнали або належним чином завiренi копiї акта ревiзiї/перевiрки, документiв, що пiдтверджують факти виявлених зловживань; пояснення посадових осiб об'єктiв контролю; висновки комiсiї за зауваженнями або запереченнями (за наявностi) посадових осiб об'єктiв контролю за актом ревiзiї/перевiрки; перелiк документiв, що додаються до супровiдного листа, та iнше.
9.5. Копiя офiцiйного документа, складеного за результатами контрольного заходу, з дозволу Голови Держмитслужби надсилається до ГоловКРУ на його обґрунтовану вимогу.
9.6. Далi контрольно-ревiзiйний пiдроздiл здiйснює:
контроль за усуненням порушень та вiдшкодуванням збиткiв, виявлених у ходi контрольних заходiв;
пiдготовку оглядових та iнформацiйних листiв за наслiдками контрольних заходiв щодо обмiну досвiдом у роботi;
супроводження матерiалiв контрольних заходiв при направленнi їх до правоохоронних органiв.
9.7. Керiвник об'єкта контролю в тижневий строк пiсля закiнчення контрольного заходу суб'єктами державного фiнансового контролю (ГоловКРУ, Державною податковою адмiнiстрацiєю, їх територiальними органами та iншими контрольними органами, що мають на це вiдповiднi повноваження) надсилає до контрольно-ревiзiйного пiдроздiлу Держмитслужби України копiю акта ревiзiї/перевiрки.
10. Звiтнiсть за результатами проведених контрольних заходiв
10.1. Контрольно-ревiзiйнi пiдроздiли за результатами проведених контрольних заходiв щоквартально складають звiт за формою 11-ревiзiя та пояснювальну записку в порядку, установленому наказом ГоловКРУ вiд 11.03.2003 N 55 "Про затвердження форми звiту про контрольно-ревiзiйну роботу N 11-ревiзiя та Iнструкцiї щодо її заповнення", зареєстрованим у Мiнiстерствi юстицiї України 21.03.2003 за N 232/7553. Перелiк вiдомостей, що повиннi мiститися у пояснювальнiй записцi до Звiту про контрольно-ревiзiйну роботу пiдроздiлiв внутрiшнього фiнансового контролю, наведено в додатку 9 до цiєї Iнструкцiї.
10.2. Контрольно-ревiзiйний пiдроздiл Держмитслужби подає щоквартально до 5-го числа мiсяця, що настає за звiтним перiодом, ГоловКРУ звiт та пояснювальну записку, яка мiстить узагальнену iнформацiю про виявленi факти порушень фiнансової дисциплiни та вжиття заходiв щодо їх усунення.
10.3. Контрольно-ревiзiйнi пiдроздiли регiональних митниць, митниць, спецiалiзованих митних установ, органiзацiй подають звiт та пояснювальну записку до 25-го числа останнього мiсяця звiтного кварталу контрольно-ревiзiйному пiдроздiлу Держмитслужби України.
Директор Департаменту правового забезпечення | Ю. М. Очич |
Додаток 1 до пункту 4.5 Iнструкцiї з пiдготовки, проведення контрольних заходiв з питань фiнансово-господарської дiяльностi та реалiзацiї їх матерiалiв у митнiй службi України |
ЗРАЗКОВА ПРОГРАМА
проведення контрольного заходу з питань
фiнансово-господарської дiяльностi об'єкта
контролю
(найменування об'єкта контролю) |
Мета ревiзiї (перевiрки): | |
Строк проведення: | з | до | ||
(число, мiсяць, рiк) | (число, мiсяць, рiк) | |||
Перiод, що пiдлягає контролю: | з | до | ||
(число, мiсяць, рiк) | (число, мiсяць, рiк) |
Основнi питання, що пiдлягають перевiрцi:
1. Стан усунення недолiкiв i порушень, виявлених попередньою ревiзiєю (перевiркою). Повнота й своєчаснiсть вiдображення в бухгалтерському облiку вiдшкодування збиткiв i незаконних (нецiльових) витрат.
2. Наявнiсть єдиних кошторисiв доходiв i видаткiв, правильнiсть й обґрунтованiсть їх формування, обґрунтованiсть розрахункiв до них. Аналiз виконання кошторисiв.
3. Повнота й своєчаснiсть надходження коштiв до спецiального фонду в частинi власних надходжень. Своєчаснiсть внесення змiн до кошторису у разi надходжень у грошовому та натуральному виглядi.
4. Ефективнiсть i цiльове використання коштiв загального й спецiального фондiв.
5. Перевiрка додержання порядку державних закупiвель.
6. Додержання порядку здiйснення банкiвських i казначейських операцiй.
7. Додержання порядку здiйснення касових операцiй.
8. Облiк основних засобiв та iнших необоротних активiв.
9. Облiк товарно-матерiальних цiнностей i запасiв.
10. Стан розрахункiв з пiдзвiтними особами.
11. Нарахування й виплата заробiтної плати та грошового забезпечення працiвникам, своєчаснiсть розрахункiв за обов'язковими платежами.
12. Обґрунтованiсть видаткiв на господарськi потреби.
13. Стан розрахункової дисциплiни.
14. Стан бухгалтерського облiку й фiнансової звiтностi.
Керiвник контрольно-ревiзiйного пiдроздiлу | ||
(пiдпис, дата) | (iнiцiали, прiзвище) |
Додаток 2 до пункту 4.10 Iнструкцiї з пiдготовки, проведення контрольних заходiв з питань фiнансово-господарської дiяльностi та реалiзацiї їх матерiалiв у митнiй службi України |
РОБОЧИЙ ПЛАН
проведення контрольного заходу | |
(найменування об'єкта контролю) |
N з/п |
Питання, що пiдлягають перевiрцi | Метод перевiрки (суцiльний/вибiрковий) | Прiзвище, iнiцiали посадової особи, що буде здiйснювати контрольний захiд, її пiдпис | Строк проведення ревiзiї/перевiрки |
Голова комiсiї | |||||
(посада) | (пiдпис, дата) | (iнiцiали, прiзвище) |
Додаток 3 до пункту 8.9 Iнструкцiї з пiдготовки, проведення контрольних заходiв з питань фiнансово-господарської дiяльностi та реалiзацiї їх матерiалiв у митнiй службi України |
ВИСНОВОК
за зауваженнями (запереченнями) до офiцiйного
документа
(повна назва об'єкта контролю) |
(повна назва офiцiйного документа, дата складання) |
Спiрна частина офiцiйного документа | Змiст заперечень | Висновок |
1 | 1 | 1 |
2 | 2 | 2 |
3 | 3 | 3 |
Голова комiсiї | |||||
(посада) | (пiдпис, дата) | (iнiцiали, прiзвище) |
Примiтки:
1. Витяги з офiцiйного документа, а також зауваження (заперечення) заносяться до форми iз зазначенням номерiв сторiнок i абзацiв документiв.
2. У графi "Висновок" зазначається про прийняття зауваження (заперечення) i наводиться нова редакцiя конкретного абзацу офiцiйного документа, у разi вiдхилення зауваження (заперечення) зазначаються правовi пiдстави для цього.
Додаток 4 до пункту 8.11 Iнструкцiї з пiдготовки, проведення контрольних заходiв з питань фiнансово-господарської дiяльностi та реалiзацiї їх матерiалiв у митнiй службi України |
АКТ
про вiдмову вiд пiдписання офiцiйного документа
"___" ____________ 200_ р. (дата складення) |
__________________________ (мiсце складення) |
На пiдставi наказу Держмитслужби України вiд __________ N ___________ |
проведено ревiзiю/перевiрку дiяльностi | |
(повна назва об'єкта контролю) |
за перiод з "___" ____________ 200_ р. до
"___" ____________ 200_ р., про результати якої
складено акт ревiзiї/перевiрки вiд "___" ____________
200_ р. N ___. |
(посада, прiзвище, iм'я, по батьковi посадової особи об'єкта контролю) |
, | |
який (яка) вiдмовився(лася) вiд
ознайомлення / пiсля ознайомлення з актом
ревiзiї/перевiрки без заявлення мотивiв
вiдмовився(лася) вiд його пiдписання (у разi
заявлення мотивiв вiдмови вiд пiдписання замiсть
слiв "без заявлення мотивiв" наводяться
заявленi мотиви). |
(присутнi пiд час вiдмови члени комiсiї) | (пiдпис) | (iнiцiали, прiзвище) |
Примiтки:
1. Акт про вiдмову вiд пiдписання складається та пiдписується головою й членами комiсiї, що були присутнi пiд час зазначеної вiдмови.
2. Акт про вiдмову вiд пiдписання оформлюється окремо щодо кожної посадової особи, яка вiдмовилася вiд ознайомлення з офiцiйним документом або вiд його пiдписання.
3. За такою ж формою складається акт про вiдмову вiд пiдписання й iнших документiв (промiжних актiв, довiдок, розрахункiв тощо, складених на пiдтвердження виявлених перевiркою порушень).
Додаток 5 до пункту 8.18 Iнструкцiї з пiдготовки, проведення контрольних заходiв з питань фiнансово-господарської дiяльностi та реалiзацiї їх матерiалiв у митнiй службi України |
СТРУКТУРА
справи за результатами контрольного заходу
1. Опис справи.
2. Розшифровка результатiв контрольного заходу.
3. Листування об'єкта контролю з питань виконання обов'язкових заходiв для усунення виявлених порушень та недолiкiв; наказ про заходи стосовно усунення виявлених порушень та недолiкiв. За перевiрками за скаргами або заявами громадян до справи додаються копiї вiдповiдей.
4. Копiї документiв (квитанцiй) об'єкта контролю про вiдшкодування збиткiв i незаконних витрат.
5. Доповiднi, службовi записки з питань контрольного заходу; листування з iншими органами державної влади, правоохоронними та контрольними органами.
6. Копiя наказу про проведення контрольного заходу.
7. Копiї доручень керiвництва Держмитслужби України, звернень правоохоронних органiв, органiв державної влади, суб'єктiв державного фiнансового контролю щодо необхiдностi проведення контрольного заходу.
8. Робочий план контрольного заходу.
9. Зауваження або заперечення керiвника (колишнього керiвника), головного бухгалтера об'єкта контролю до офiцiйного документа.
10. Висновок голови комiсiї до зауваження або заперечення.
11. Примiрник офiцiйного документа.
12. Акти, довiдки членiв комiсiї з окремих питань контрольного заходу.
13. Матерiали зустрiчних перевiрок.
14. Матерiали iнвентаризацiй товарно-матерiальних цiнностей i каси.
15. Iншi довiдковi матерiали (статистичнi, звiтнi данi тощо).
Примiтки:
1. Не включаються до справи документи, що не стосуються контрольного заходу.
2. Сформованi матерiали повиннi облiковуватися в окремiй папцi.
3. Усi аркушi сформованої справи нумеруються чорним графiтним олiвцем на полi праворуч угорi.
4. Нумерацiя аркушiв починається з останньої сторiнки справи, щоб при надходженнi додаткових матерiалiв можна було вносити додатковi записи до опису справи, не порушуючи нумерацiю аркушiв сформованої справи.
5. Якщо справа мiстить понад 250 аркушiв, то вона повинна бути сформована таким чином, щоб перший том її мiстив офiцiйний документ i всi матерiали, пов'язанi з пiдготовкою та реалiзацiєю матерiалiв контрольного заходу, а в iнших томах мiстилася решта матерiалiв контрольного заходу.
6. При отриманнi додаткових документiв про вiдшкодування збиткiв i нецiльових витрат цi документи вносяться до сформованої справи.
7. Внутрiшнiй опис справи пiдписує посадова особа, яка його склала.
Додаток 6 до пункту 8.18 Iнструкцiї з пiдготовки, проведення контрольних заходiв з питань фiнансово-господарської дiяльностi та реалiзацiї їх матерiалiв у митнiй службi України |
ОПИС
справи | фiнансово-господарської дiяльностi | |
(ревiзiї/перевiрки тощо) |
(найменування митного органу) |
N з/п |
Назва i короткий змiст документа | Дата документа | Кiлькiсть сторiнок | Зi сторiнки до сторiнки |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Виконавець:
(посада) | (пiдпис, дата) | (iнiцiали, прiзвище) |
Додаток 7 до пункту 8.19 Iнструкцiї з пiдготовки, проведення контрольних заходiв з питань фiнансово-господарської дiяльностi та реалiзацiї їх матерiалiв у митнiй службi України |
Розшифровка
результатiв ревiзiї/перевiрки | |
(найменування об'єкта контролю) |
у грн.
N з/п | Короткий змiст виявлених порушень | Виявлено | Вiдшкодовано | Залишок | Примiтка |
---|---|---|---|---|---|
Роздiл II, пункт 1 - Недоотримання
фiнансових ресурсiв Роздiл IV - Ужитi заходи за пiдсумками ревiзiй та перевiрок |
|||||
Разом | |||||
Роздiл II, пункт 2.1 - Незаконних витрат
ресурсiв Роздiл IV, пункт 2.1 - Ужитi заходи за пiдсумками ревiзiй та перевiрок |
|||||
Разом | |||||
Роздiл II, пункт 2.2 - Нецiльових витрат
бюджетних коштiв Роздiл IV, пункт 2.2 - Ужитi заходи за пiдсумками ревiзiй та перевiрок |
|||||
Разом | |||||
Роздiл II, пункт 2.3 - Недостач фiнансових i
матерiальних ресурсiв Роздiл IV, пункт 2.3 - Ужитi заходи за пiдсумками ревiзiй та перевiрок |
|||||
Разом | |||||
Роздiл III - Iншi порушення фiнансової
дисциплiни Роздiл IV, пункт 3 - Ужитi заходи за пiдсумками ревiзiй та перевiрок |
|||||
Разом |
Виконавець: посада, пiдпис, дата складення, iнiцiали, прiзвище.
Примiтка. Ця форма заповнюється по кожному об'єкту контролю i є додатком до форми N 11-ревiзiя, що затверджена наказом ГоловКРУ України вiд 11.03.2003 N 55.
Додаток 8 до пункту 9.2 Iнструкцiї з пiдготовки, проведення контрольних заходiв з питань фiнансово-господарської дiяльностi та реалiзацiї їх матерiалiв у митнiй службi України |
|
ЗАТВЕРДЖУЮ Керiвник об'єкта контролю |
|
(пiдпис, iнiцiали, прiзвище) | |
(дата) |
ПЛАН
заходiв щодо усунення порушень та недолiкiв,
виявлених у ходi ревiзiї (перевiрки)
фiнансово-господарської дiяльностi
(найменування об'єкта контролю) |
N з/п | Стислий змiст порушення | Захiд | Особа, вiдповiдальна за виконання заходу (прiзвище, iнiцiали, посада) | Строк виконання заходу | Вiдмiтка вiдповiдальної особи про виконання заходу |
(посада особи, вiдповiдальної за складення плану) | (пiдпис, дата) | (iнiцiали, прiзвище) |
Додаток 9 до пункту 10.1 Iнструкцiї з пiдготовки, проведення контрольних заходiв з питань фiнансово-господарської дiяльностi та реалiзацiї їх матерiалiв у митнiй службi України |
Перелiк вiдомостей, що повиннi мiстися у пояснювальнiй записцi до Звiту про контрольно-ревiзiйну роботу пiдроздiлу внутрiшнього фiнансового контролю (форма N 11-ревiзiя)
I. Iнформацiя про результати контрольних заходiв:
- кiлькiсть проведених ревiзiй та перевiрок;
- кiлькiсть перевiрених об'єктiв контролю;
- кiлькiсть об'єктiв контролю, в яких виявлено фiнансовi порушення;
- кiлькiсть та суми виявлених порушень, що призвели до втрат фiнансових i матерiальних ресурсiв держави та iнших порушень фiнансової дисциплiни, з наведенням прикладiв;
- заходи, яких вжито за пiдсумками ревiзiй та перевiрок, i стан усунення порушень, виявлених контрольним заходом;
- чисельнiсть ревiзорiв (штатна та фактична), причини наявностi вакансiй у контрольно-ревiзiйному пiдроздiлi.
II. Iнформацiя про виконання п. 4 Указу Президента України вiд 25.12.2001 N 1251 "Про змiцнення фiнансової дисциплiни та запобiгання правопорушенням у бюджетнiй сферi" щодо посилення взаємодiї мiж контрольно-ревiзiйними пiдроздiлами та органами державної контрольно-ревiзiйної служби i правоохоронними органами:
- кiлькiсть проведених спiльно з органами ДКРС ревiзiй i перевiрок та їх результати з наведенням прикладiв;
- заходи, яких вжито за результатами спiльних ревiзiй та перевiрок;
- загальна кiлькiсть звернень правоохоронних органiв (Прокуратури, МВС, СБУ) про проведення ревiзiй та перевiрок, з неї:
а) прийнято до виконання;
б) вiдмовлено в проведеннi ревiзiй чи перевiрок;
- загальна кiлькiсть переданих до правоохоронних органiв матерiалiв ревiзiй та перевiрок iз зазначенням загальної суми збиткiв, у тому числi за власною iнiцiативою;
- за переданими матерiалами ревiзiй та перевiрок:
а) порушено кримiнальних справ;
б) вiдмовлено в порушеннi кримiнальних справ;
в) ведеться слiдство.
III. Iнформацiя про виконання п. 10 розпорядження Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 19.10.2002 N 588-р "Про погашення кредиторської та дебiторської заборгованостi у бюджетнiй сферi":
- заходи, якi вживалися контрольно-ревiзiйним пiдроздiлом для зменшення сум дебiторської та кредиторської заборгованостi, їх ефективнiсть;
- приклади погашення за результатами контрольних заходiв кредиторської та дебiторської заборгованостi за звiтний перiод iз зазначенням первинних сум та сум погашення цiєї заборгованостi на об'єктах контролю.
IV. Iнформацiя щодо запровадження на практицi Стандартiв державного фiнансового контролю за використанням бюджетних коштiв, державного i комунального майна.
V. Пропозицiї з удосконалення контрольно-ревiзiйної роботи пiдроздiлiв внутрiшнього фiнансового контролю, у тому числi щодо координацiї дiй iз суб'єктами державного фiнансового контролю та правоохоронними органами.
VI. Короткий змiст результатiв контрольних заходiв, проведених суб'єктами державного фiнансового контролю.
Примiтка. Пояснювальна записка пiдписується керiвником митного органу та начальником контрольно-ревiзiйного пiдроздiлу.