УГОДА
мiж Урядом України i Урядом Республiки Польща про спiвробiтництво i взаємодопомогу у митних справах
Уряд України i Уряд Республiки Польща, (далi "Договiрнi Сторони"),
керуючись положеннями Договору мiж Україною i Республiкою Польща про добросусiдство, дружнi вiдносини i спiвробiтництво, пiдписаного у Варшавi 18 травня 1992 року,
бажаючи розвивати спiвробiтництво в галузi митної справи i визнаючи значення взаємодопомоги мiж митними органами,
прагнучи розвивати пасажирське сполучення i товарообiг мiж двома державами,
переконанi в тому, що дотримання митного законодавства є одним з найважливiших принципiв мiжнародної торгiвлi i взаємодопомога митних органiв сприятиме ефективностi боротьби проти дiй, що суперечать митному законодавству,
переконанi, що нелегальний обiг наркотичних засобiв i психотропних речовин завдає шкоди суспiльним iнтересам обох держав,
беручи до уваги рекомендацiї Ради митного спiвробiтництва вiд 5 грудня 1953 року щодо адмiнiстративної взаємодопомоги i 8 червня 1971 року,
домовилися про таке:
Визначення
Стаття 1
Для цiлей цiєї Угоди застосовуються такi термiни:
1. "Митне законодавство" - правовi норми, що дiють на територiях держав Договiрних Сторiн i стосуються ввезення, транзиту i вивезення товарiв, якi пiдлягають обкладанню митом, податками чи iншими зборами, або якi є об'єктами заборон, обмежень чи iнших видiв регулювання щодо перемiщення товарiв та iнших предметiв через державний кордон.
2. "Митнi органи": в Українi - Державний митний комiтет України, а в Республiцi Польща - Голова Головного митного управлiння Республiки Польща.
3. "Порушення митного законодавства" - будь-яке порушення митного законодавства, так само як i будь-яка спроба порушення цього законодавства.
4. "Наркотичнi засоби i психотропнi речовини" - наркотичнi засоби i психотропнi речовини та речовини, зазначенi у Конвенцiї Органiзацiї Об'єднаних Нацiй про боротьбу проти незаконного обiгу наркотичних засобiв i психотропних речовин вiд 1988 року з додатками, а також речовини, що їх замiнюють.
Сфера застосування Угоди
Стаття 2
1. Митнi органи будуть надавати допомогу один одному у спосiб i за умов, передбачених цiєю Угодою, з метою забезпечення вiрного застосування митного законодавства шляхом взаємодопомоги у сферi запобiгання, виявлення та розслiдування порушень митного законодавства.
2. Допомога, передбачена пунктом 1 цiєї статтi, буде надаватися в адмiнiстративному та судовому провадженнях, а також у провадженнi за участю органiв прокуратури або пiд її наглядом.
3. Допомога у межах цiєї Угоди буде надаватися вiдповiдно до законодавства країни Договiрної Сторони, що запитується, i в межах компетенцiї i можливостей її митних органiв;
Ця Угода не стосується сфер спiвробiтництва, передбачених iншими мiжнародними зобов'язаннями Договiрних Сторiн, особливо тих, що стосуються правової допомоги в кримiнальних справах.
4. Митнi органи будуть надавати один одному технiчну допомогу, особливо шляхом:
- обмiну працiвниками митниць з метою ознайомлення з технiчними засобами контролю, що застосовуються i становлять взаємний iнтерес;
- навчання i допомоги в удосконаленнi професiйних навичок працiвникiв митниць;
- обмiну експертами з митних питань;
- обмiну професiйними, науковими i технiчними вiдомостями з митних питань.
Надання iнформацiї
Стаття 3
1. Митнi органи з власної iнiцiативи або на запит будуть надавати один одному всю доступну iнформацiю стосовно осiб, товарiв, транспортних засобiв, про якi вiдомо або якi пiдозрюються в тому, що вони використовуються або можуть бути використанi у ходi порушення митного законодавства iншої Договiрної Сторони.
2. Митнi органи будуть на запит iнформувати один одного, що товари, вивезенi з територiї країни однiєї Договiрної Сторони, були ввезенi на територiю країни iншої Договiрної Сторони вiдповiдно до митного законодавства або з його порушенням. Ця iнформацiя повинна на запит мiстити вiдомостi про митне оформлення або контрольнi дiї, що застосовувались до товарiв.
3. Митнi органи будуть на запит надавати iнформацiю, що стосується нацiональних розмiрiв мита, податкiв та iнших зборiв, що нараховуються i стягуються вiдповiдно до митного законодавства.
4. Митнi органи на запит обмiнюються документацiєю, що стосується транспортування, перевантаження i зберiгання товарiв, включаючи iнформацiю про вартiсть, право розпорядження товаром i його призначення.
5. Митнi органи, що отримали запит про допомогу, подають документи, iнформацiю та iншi вiдомостi державною мовою у супроводi перекладу на мову, прийнятну для митного органу, що звернувся iз запитом.
Акти i документи
Стаття 4
1. Митнi органи надають один одному на запит акти i документи або їх засвiдченi копiї, що мiстять всю доступну iнформацiю стосовно встановлених чи запланованих дiй, якi є або можуть вважатися порушеннями митного законодавства.
2. Документи, зазначенi у пунктi 1 цiєї статтi, можуть бути замiненi комп'ютерною iнформацiєю, виконаною у будь-якiй формi. Вся iнформацiя, необхiдна для iнтерпретування чи використання документiв, повинна надаватися у комплектi.
Розслiдування при порушеннях митного законодавства
Стаття 5
1. На запит митного органу однiєї з Договiрних Сторiн, митний орган iншої Договiрної Сторони проводить офiцiйне розслiдування стосовно дiй, якi суперечать чи можуть суперечити митному законодавству. Результати такого розслiдування повiдомляються митному органу, що звернувся iз запитом.
2. Таке розслiдування проводиться вiдповiдно до законодавства, що дiє на територiї країни митного органу, до якого надiйшов запит про допомогу. Запитуваний митний орган у ходi розслiдування дiє вiд свого власного iменi.
3. Запитуваний митний орган може дозволити посадовим особам митного органу, що запитує, бути присутнiми пiд час такого розслiдування.
4. Коли у порядку, передбаченому цiєю Угодою, представники митних органiв знаходяться на територiї держави iншої Договiрної Сторони, вони повиннi мати офiцiйне пiдтвердження своїх повноважень на виконання дiй, пов'язаних з розслiдуванням. Вони не повиннi бути одягненi у формений одяг i мати при собi зброю.
Використання iнформацiї i документiв
Стаття 6
1. Iнформацiя, документи чи iншi матерiали, одержанi у межах цiєї Угоди, можуть використовуватися лише для цiлей, передбачених цiєю Угодою, в тому числi у ходi адмiнiстративного i судового провадження, а також у ходi провадження за участю або пiд наглядом прокуратури. Для iнших цiлей вони можуть використовуватися лише за письмовою згодою митного органу, що їх надав.
2. Будь-яка iнформацiя, надана у будь-якiй формi згiдно з цiєю Угодою, носить конфiденцiйний характер, на неї поширюється зобов'язання щодо збереження державної таємницi i захисту, що надається подiбнiй iнформацiї у країнi митного органу, що її отримав.
3. Використання такої iнформацiї i документiв як доказiв у судах i значення, що їм надається, визначаються вiдповiдно до законодавства країни митного органу, що отримав цю iнформацiю i документи.
Боротьба проти незаконного обiгу наркотичних засобiв i психотропних речовин
Стаття 7
1. Митнi органи з метою активiзацiї дiй щодо запобiгання, виявлення та припинення контрабанди i незаконного обiгу наркотичних засобiв i психотропних речовин без запитiв i у найкоротшi термiни повiдомляють один одному iнформацiю про:
a) осiб, стосовно яких вiдомо, що вони займаються контрабандою чи незаконним обiгом засобiв i речовин, зазначених у пунктi 1 цiєї статтi, чи пiдозрюються в цьому;
b) будь-якi транспортнi засоби, контейнери i поштовi вiдправлення, про якi вiдомо, що вони використовуються для контрабанди засобiв i речовин, зазначених у пунктi 1 цiєї статтi, чи пiдозрюються в цьому.
2. Митнi органи без запиту повiдомляють один одному iнформацiю про способи контрабанди i методи, що застосовуються у нелегальному обiгу засобами i речовинами, зазначеними у пунктi 1 цiєї статтi, а також про ефективнiсть нових методiв контролю за ними.
3. Положення пунктiв 1 i 2 цiєї статтi можуть бути поширенi на речовини, якi застосовуються для виготовлення засобiв та речовин, зазначених у пунктi 1 цiєї статтi.
Допомога на запит
Стаття 8
Митнi органи Договiрних Сторiн, на запит, вживають усiх необхiдних заходiв для забезпечення нагляду за:
a) фiзичними чи юридичними особами, вiдносно яких є вагомi пiдстави пiдозрювати, що вони порушують або порушили митне законодавство;
b) рухом товарiв, визначених як такi, що можуть бути об'єктом суттєвого порушення митного законодавства;
c) транспортними засобами, вiдносно яких є вагомi пiдстави пiдозрювати, що вони були, є або можуть бути використанi з метою порушення митного законодавства.
Експерти i свiдки
Стаття 9
1. На запит митного органу однiєї Договiрної Сторони митний орган iншої Договiрної Сторони може уповноважити посадових осiб митниць виступити як свiдкiв чи експертiв у справах, що належать до компетенцiї цiєї Угоди, у межах повноважень, наданих митним органом.
Запит про залучення свiдкiв чи експертiв повинен мiстити докладну iнформацiю стосовно меж показань, що вони мають подати.
Свiдки чи експерти повиннi надати документи або їх засвiдченi копiї, що можуть бути потрiбними у ходi розслiдування.
2. Кожна з Договiрних Сторiн забезпечує особисту безпеку посадових осiб, що знаходяться на територiї iншої Договiрної Сторони на її прохання як свiдкiв чи експертiв.
Форма i змiст запиту про взаємодопомогу
Стаття 10
1. Запит про надання допомоги, передбачений цiєю Угодою, оформлюється у письмовiй формi. До запиту додаються документи, необхiднi для виконання запиту.
У термiнових випадках можуть бути прийнятi запити в уснiй формi, але вони повиннi пiдтверджуватись письмово якнайшвидше.
2. Запити, передбаченi пунктом 1 цiєї статтi, будуть мiстити таку iнформацiю:
a) назва митної адмiнiстрацiї, що запитує;
b) мета запиту;
c) предмет запиту;
d) якомога точнiшi та повнiшi вказiвки вiдносно фiзичних i юридичних осiб, що є об'єктом розслiдування;
e) короткий опис сутi справи, що розглядається, i правовi питання, що з нею пов'язанi.
Винятки iз зобов'язань про взаємодопомогу
Стаття 11
1. Якщо запитуваний митний орган вважає, що виконання запиту може завдати шкоди суверенiтету, безпецi, громадському порядку, економiчним iнтересам або iншим суттєвим iнтересам своєї держави, то вiн може вiдмовити в наданнi допомоги в цiлому або частково, чи поставити виконання запиту в залежнiсть вiд виконання певних умов.
2. Якщо запит про надання допомоги не може бути виконаний, митний орган, що звернувся iз запитом, повинен бути про це негайно повiдомлений i поiнформований про причини вiдмови у допомозi.
Витрати
Стаття 12
1. Митнi органи вiдмовляються вiд усiх претензiй щодо вiдшкодування коштiв, пов'язаних з виконанням цiєї Угоди, за винятком витрат, пов'язаних з викликом свiдкiв, експертiв i перекладачiв, якi не є на державнiй службi.
2. Покриття витрат, пов'язаних з виконанням пункту 4 статтi 2 цiєї Угоди, буде предметом окремих узгоджень мiж митними органами.
Виконання Угоди
Стаття 13
1. Виконання цiєї Угоди доручається митним органам Договiрних Сторiн. Митнi органи прийматимуть рiшення щодо усiх практичних заходiв i засобiв, необхiдних для її виконання.
2. Спiвробiтництво мiж мiсцевими митними органами здiйснюється вiдповiдно до приписiв, узгоджених їхнiми митними органами.
3. Якщо митний орган отримує запит про допомогу, що не належить до його компетенцiї, вiн передає його компетентному органу. Уся допомога, надана у такiй спосiб, буде передаватися за посередництвом митного органу, до якого звернено прохання.
Набуття чинностi i закiнчення строку дiї
Стаття 14
1. Ця Угода укладається на невизначений термiн.
2. Договiрнi Сторони повiдомляють одна одну по дипломатичних каналах про виконання всiх процедур, необхiдних для набуття чинностi цiєї Угоди згiдно законодавств Договiрних Сторiн. Ця Угода набуває чинностi через тридцять днiв вiд дати отримання останнього повiдомлення.
3. Дiю цiєї Угоди може бути зупинено шляхом письмового повiдомлення по дипломатичних каналах. У цьому випадку ця Угода втрачає силу через шiсть мiсяцiв пiсля дати одержання iншою Договiрною Стороною такого повiдомлення.
Вчинено в м.Варшавi 18 грудня 1995 року в двох примiрниках, українською та польською мовами, причому обидва тексти є автентичнi.
За Уряд України | За Уряд Республiки Польща |